BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
4,38
KATEGÓRIA: divat
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2004. február 5. 08:59
Cartier

Ezt sem vagyok hajlandó a digitálisba tenni :)))) Egy brüsszeli Cartier-kirakatban fotóztam az ékszerállványt, és gyermekkori jó barátnőm arcképét montíroztam rá. Mit szóltok? Barátaim között ez a kép vegyes fogadtatásra talált. 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

adott pontszám: 3
2004. február 6. | 11:31 | drdrdr

Bocs de ez szerintem egy kicsit kaosz. Alapvetoen nemtetszik.

saturninus válasza:
Elfogadom. Sokan mondják.

2004. február 5. | 16:56 | homoki

Remélem egészalakos felvétel lesz! :) De egy szép, élvezhető portrét is feltehetnél!

saturninus válasza:
OK, lesz olyan is hamar. Nagyon hamar. Csak nem róla.

adott pontszám: 5
2004. február 5. | 14:54 | ICTUS

Valóban a model nagyon szép. A montázsod kitûnõen kiemeli ezt. A képben van ötlet. Van benne meló. Van benne tudás. (Több, mint az enyém.) Grat.

saturninus válasza:
Köszönöm. Ez a komment megérint.

adott pontszám: 5
2004. február 5. | 13:33 | sztyopka_remixx

Az utólagos élesítés itt is elmaradt, de mindegy. A képnek van szuggesztív ereje. Ez a lényeg.

PS mágiáról/montázstechnikáról meg annyit, hogy illene tudomásul venni hogy ez egy irányzat, ami él, virul. Jeles képviselői vannak, a szaklapok rendszeres jelleggel közlik az ilyen képeket.

saturninus válasza:
Igen! Így van!
Meg amit már eddig leírtam.

2004. február 5. | 12:13 | hajnilka

na tessek mar elvadultak is vagyunk? :)
johet a "torzo" :)

saturninus válasza:
Nem tud jönni, mert nincs kreditem. De már majdnem.

adott pontszám: 5
2004. február 5. | 11:48 | homoki

Olvasva a hozzászólásokat, meglepődtem, hogy egy szó sem esik barátnőd szépségéről. Csak szakszövegek vannak PS-ről, montázsról, Cartier tárgyfotókról, irányzatokról, bla, bla. Kicsit elvadult társaság ez. A lány fantasztikus, izgalmas, különös szépsége nem ér egy mondatot? Adjuk meg a királynőnek, ami a királynőé...

saturninus válasza:
Ez biztosan jólesik majd neki... 14 éve ismerem, de ilyet még én sem mondtam neki (bár mások biztos, hogy igen). Hamarosan egyébként más oldaláról is bemutatkozik kektek a révemen... :))

adott pontszám: 5
2004. február 5. | 11:31 | a nővérje

na itt vagy meginn.....másikra nem is tolod?

saturninus válasza:
Már rég fent van...

adott pontszám: 5
2004. február 5. | 11:09 | meddle

szerintem nagyon hatásos. imádok PSben összerakni új képeket. teljesen újakat. és szerintem fantasztikus jelentéktelen képekből hatásos alkotásokat összerakni. a háttér nagyon jól illik hozzá, és a színek is összhangban vannak. engem egyedül az zavar, hogy az ékszerek a tartókkal együtt nagyon leválnak a képről, és olyan hatást kellt, mintha csak rá lennének dobálva. nem olvadnak bele az éles kontúrok miatt. persze gondolom, nem is azt akartad, én mondjuk kapcsolatba hoznám más szimbólikus elemekkel is, de az ékszereket viszont jobban belemosnám a háttérbe( ha a gzdagságot és jólétet jelképezik a képeden az ékszerek, akkor akár aranyos fényű régi érmék is illenének hozzá) a feje viszont nagyon jó lett mert számomra az ürességet és diszharmóniát jelképezi. ettől lett az egész felkavaró.

saturninus válasza:
Köszönöm!
Sokmindent megláttál benne, amit szerettem volna, ha többen meglátnak... :))
De tervezek még egy ilyesmi képet, csak végre meg kellene szervezni a találkozót a "modellel"...

adott pontszám: 4
2004. február 5. | 10:43 | puruczki

Nem tudom én sem értékelni jól képedet, nekem is a "natúr" fotók tetszenek, képed inkább nyomasztó. És ez is csak egy vélemény!

saturninus válasza:
Az nem baj!!!
Nem baj, ha nyomasztó. Azt hiszem, hajnilkának fejtettem ki, hogy ez nem igazi "reklámfotó", hanem egy kicsit a fényűzés rabságának kritikája is. Merthogy ez a női fej gyakorlatilag egy csillogó, de mesterséges környezetben sínylődik.
Kösz a véleményt.

2004. február 5. | 10:14 | hajnilka

helyesbitek; vegva=vägva "kiforulva"="kifordulva"
iszonyu gyorsan es lustan gepelek,bocs:)

saturninus válasza:
elfogadom a javítást... ;)))

2004. február 5. | 10:13 | probi

Hát szerintem is egyre több képet kezelnek utólag PS-el, emlékezhetünk az ominózus Dobó Kata fényképre is :) Nem széndékoztam diszkvalikifálni a képed, se a többi montázsolt szerkesztett képet, csak külön jobban meg lehetne ítélni őket talán. Nekem nem is a montázsolt képekkel van bajom, amikor egy teljesen új képet alkotsz a PS-el, az szerintem sem rossz, montázsok mindig voltak. Amik nekem kevésbe szimpik, azok az élesség, meg kontraszt meg színekkel való variálás, nemtom, nekem valahogy a kép akkor készül el, amikor elkattintom a gépet. Nagyon vékony a határvonal mondjuk aközött ha valaki csak megszerkesztgeti a képet, m picit életlen vagy zavaros lett, és aközött ha teljesen új képet hoz elő, mondjuk egy Sephia-s szűrővel. Ezen jó hosszan el lehetne vitázni, de előbb-utóbb állóháborúvá válna tényleg :) A képedhez gratula, az ötlet, a megvalósítás jó, és hogy kinek tetszik kinek nem, az már nem tőled függ :)
Üdv
probi

saturninus válasza:
Köszönöm a konstruktív vitát.
Csákó
sat

2004. február 5. | 10:12 | hajnilka

huha azt hiszem kiforditva vagy ilyesmi volt a cime.
egy szoknyas holgy labszarnal es nyaknal vegva,retikullel,a jobb keze"kiforulva"
szenzacios foto:)

saturninus válasza:
"Torzó", nemdebár?
OK, ígéret szép szó... amint összegyűlt a kreditem, felteszem.

adott pontszám: 4
2004. február 5. | 10:11 | DuraAce

Nem akarok vájkálni a képedben technikailag, megpróbálom a benyomásomat írni ami teljesen szubjektív: Valahogy nem az igazi, különösen a többi képeddel összehasonlítva. Kreatív az ötlet is jó, de hiányérzetem van, valami nem stimmel. Csak ilyen hülyeségeket tudok írni, érzetek...

saturninus válasza:
OK, maradéktalanul elfogadom. Írtam, hogy ellentmondásos véleményeket kaptam másutt is. Kíváncsi voltam, itt hogy fogadják.
Köszi.

2004. február 5. | 09:58 | hajnilka

probi-nak uzenem: a PS vilagunkba igen nagy teret nyert es elkerulhetetlen!
ez foleg a divat teruleten jellemzo!
nyiss ki egy nagyobb divat magazint,kivetel nelkul minden egyes foto PS munkan megy at!
azzal egyetertek,hogy sajnalatos dolog ez de ez a mai kis vilagunk es erdemes alkalmazkodni..
mellesleg en is rajongok a PS ert es elvezettel hasznalom..

saturninus válasza:
Egyetértek

adott pontszám: 4
2004. február 5. | 09:53 | hajnilka

az otlet nagyon klassz..
a kivitelezes nekem sem hibatlan es kisse valahogy zavaro az egesz..
a Cartier reklamok mindig finomak,sejtetoek,szepsegesek es romantikusak.
ez a kivitelezes kicsit eros hozza!
tudom/gondolom te pont arra torekedtel,hogy mas legyen,hogy mas szemszogbol mutasd meg..megis ez valahogy nem passzol,szerintem egy Cartier reklamhoz kivetel nelkul finom,tiszta kepek illenek..
dijazom a kreativitasodat es az egyediessegedet!
(megneztem a keptaradat masutt es van egy nagy kedvencem,remelem felteszed erre az oldalra is)

saturninus válasza:
MELYIK AZ??? :))))))))))))))))
Nagyon kíváncsi vagyok... ha megmondod, a következő az lesz (annál viszont több van, hogy csak úgy kitaláljam... bár ahogy látom, te a divatban vagy érdekelt, ebből már lehet extrapolálni...)
Ami a Cartier-t illeti, igazad van... az egyetlen "védekezés", amit fel tudok mutatni az az, hogy igazából nem kifejezetten Cartier-stílusban akartam ezt a képet megcsinálni, sőt, a márka egyáltalán nem játszott szerepet a dologban, csak egy luxusékszer-állványra szerettem volna tenni egy női fejet, hogy látszódjon a "fényűző fogság" koncepciója. Ezért nem zavar (sőt!), ha valaki "taszítónak" látja ezt a képet... ugyanis kritikai éle is van, akár hiszitek, akár nem.
Örülök a véleményednek, látom nem a levegőbe beszélsz...

2004. február 5. | 09:52 | probi

Nem mondtam, h öncélú villogásból csinálod, bocsánat ha így lehetett érteni!Tény, hogy utómunkára, montírozásokra tökéletes és nagyon profi program a PS. Ami engem zavar, vagy nem is zavar, hanem inkább sajnálom, hogy egyre több kép megy át jelentős Photoshop kozmetikázáson, mire ide felkerül. Természetesen van egy kategória, ahol pont az a lényeg, hogy ki tud jobbat alkotni ugyanabból az alapból PS-al csak ezzel nagyon lecsökken magának a fotózásnak az értéke. Talán azért van ez így bennem, mert én évekig papírra fotóztam, magamnak hívtam elő őket, és azok fotók tényleg akkor jók, ha jól elkapja az ember a pillanatot, vagy épp hosszasan beállít egy kompozíciót, erről szól a fotózás szerintem, nem arról, hogy csinálok pár képet, aztán otthon összedobom őket vmi jó kis absztrakt kompozícióba.Ilyen művészet is létezik, és én tényleg elismerem annak is a kreativitását, a meglátást, a megvalósítást, csak valahogy nem igazán a fotó kategóriába tenném. Kérlek ne vedd magadra amiket mondtam, nem konkrétan a te képedről van szó, remélem nem bántottalak meg azzal amiket írtam.

saturninus válasza:
Nem vagyok megbántva egyáltalán, nekem is van analóg gépem, és évekig azzal csináltam a képeimet (és csak azért nem láthattok azokból is, mert nincs szkennerem). Szóval nem vagyok a digitális technika megszállottja.
Viszont mostanság a mitologikus, groteszkebb, stb képalkotás foglalkoztat (és ez egyáltalán nem biztos, hogy örökké tart), ehhez viszont szükségem van a PS-technikára. Na persze erről lehet vitatkozni. Ha lenne műtermem, kellékeim, de főleg pénzem minderre, talán egészen másképp gondolnám...
Nem akarom "állóháborúvá" alakítani a "vitánkat", csak annyit utasítok vissza, hogy ezek a képek "kozmetikázáson" mentek volna át. Én sem gondolom, hogy csak azért, mert egy rosszul beállított képnek utólag a számítógépen korrigáljuk néhány hibáját, attól jó kép lesz, és én sem szeretem a szinte már teljesen "rajzos", teljesen "elvadult" PS-őrületeket. Én az átgondolt kompozíciókat szeretem, és a szívem közepében van a montázs műfaja mint olyan. De megértem azt is, ha valakinek nem. Annyit kérek csak, hogy ne diszkvalifikáljuk azokat a képeket, amelyek eszközként használták a digitális technikát, nem pedig csupán külső mázként.
Csákó
sat

adott pontszám: 4
2004. február 5. | 09:20 | rotkip

Zavaró a fejben lévő nemtudommicsoda.Szépséghiba!

saturninus válasza:
Ha nem lenne szándékos, azt mondanám: elfogadom.
(a véleményt így is, mert ez szubjektív dolog --a "fátyol" azonban teljesen szándékosan olyan amilyen)

adott pontszám: 4
2004. február 5. | 09:13 | funtasy

Igazából nem tudom, mit mondjak erre a képre. Tecnikailag jól kivitelezett, de valahogy nem az igazi ... Igazából a hangulata ahelyett, hogy megfogna, inkább taszít.
Nem értem miért nem digitális illusztráció kategóriába rakod, hiszen ez az! :)

saturninus válasza:
Elfogadom, ha taszít a hangulat. Ellentmondásos világ ez a fényűző miliő, én sem tudom eldönteni, hogy milyen érzéseket kelt bennem... én kb ilyennek látom. Lehet, hogy üres, és nincs mögötte tartalom, de akkor ez volt a kép célja is...

adott pontszám: 4
2004. február 5. | 09:12 | probi

Hát nemtom...szerintem a vegyes fogadtatás itt is meglesz.Személyszerint kicsit sajnálom, hogy ez az oldal lassan átmegy photoshop versenybe, egyre kevésbé szól a fotózásról, bár a könnyű szerkesztés a digitális fotózás velejárója.A kép művészi értékével semmi bajom, tetszik az ötletessége, meg a kreativitásod, csak ezek a képek szerintem nagyon messze kezdenek sodródni a fotózástól. Mindenesetre a kép jó, az ötlet és a megvalósítás is >4-es

saturninus válasza:
PhotoShop-versenyről nincs szó, legalábbis én nem nevezek be rá. Tény, hogy ez azzal készült, és általában utómunkára/montírozásra azt használom, de hogy én (a kontár, dilettáns manipulátor) ezt öncélú villogásból csinálnám, azt visszautasítom.
Engem mostanság a fotómontázs-műfaj érdekel (ld a többi képemet is, persze MINDEN elem saját kép!), azt pedig a PS-ben a legkönnyebb kivitelezni.
Ettől függetlenül ha nem tetszik az eredmény, azt elfogadom. Csak nem szeretem, ha PS-máguskodást inszinuálnak a képeimmel kapcsolatban, mert itt nem elsősorban arról van szó. Általában elképzelek egy képet (ötleteimből adódóan általában nem igazán realisztikusat), és azt próbálom minden eszközzel elkészíteni. Elmegyek fotózni hozzá elemeket, aztán otthon nekiülök. Ez szerintem nem megvetendő dolog, hanem tudatos alkotófolyamat.
De kösz a bő véleményt, ilyenkor legalább egy kis vita kerekedik, és az mindig hasznos.

adott pontszám: 4
2004. február 5. | 09:10 | WHiskey

Nem szeretem az ilyen rámontírozom képeket, ez nekem valahogy már nem fotó, de azért szépen elkészitett kép, bár nekem egy kicsit sötét.

saturninus válasza:
Hát az tény, hogy nem teljesen fotó, de azt elhiheted, hogy koncepciózus, munkaigényes és nem öncélú PhotoShop-bűvészkedés.