szia!
hmm, erre mondják sajnos hogy tucatfotó. nem rossz-nem rossz de ez így csak közepes. nincs benne sok kreativitás (bár az is igaz kinek mi a kreativitás) de elég üres és unalmas kép, valahogy a színei sem az igaziak, egy olyan tipikus turista fotó lett! persze nézzük azt is, hogy a géped sokmindent korlátoz az ilyen jellegű képeknél, de akkor én próbálkoznék máshogy vagy rásegítenék egy kis utómunkával.
üdv, bb
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2007. október 8. 00:04 - érzékenység: ISO 64
- fókusztávolság: 54mm
- rekeszérték: f4,5
- zársebesség: 1/800
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Balaton
- Készítés ideje : 2006-11-07
Dömötör Álmos válasza:
köszi
Túlzottan összemosódik a vízfelület az égbolttal,
kevés a kontraszt és a színek is gyengén muzsikálnak.
Vagy a nádas vagy a túlpart, nehéz eldönteni
melyik hangsúlyosabb.
Dömötör Álmos válasza:
A képpel pont az volt a szándékom, hogy egy fátyolos kék felülettel kötüvesz a víz, hegy ég egy színes nádast. semmi más. Köszönöm az értékelést!
Hali!
Nekem kicsit túrista tucatfotó érzetet kelt.
Nem szerencsés a középre komponált horizont. én az aljából vágnék, de az égen sincs semmi olyan ami érdekes ami indokolná a nagyságát. a párás idő miatt a túlparti hegyek sem nyújtják azt a látványt amit esetlegesen tiszta időben láttatnának. és így elég szürkék.
Ugyanez a kép sokkalé jobb lenne napkeltekor, vagy napnyugtakor fotózva.
M
Dömötör Álmos válasza:
Köszönöm az értékelést! Sajna csak rövid ideig voltam ott.
Nekem tetszik ez a panoráma.
Jó a komozíció, jobboldalt a nádassal és a csónakkal, noha picit kiégésgyanús.
Kár, hogy nem használtál szűkebb rekeszt(a legszűkebbet, f8, ha jól tudom), hogy a háttérben lévő látványos dombok is élesek legyenek, mert így kicsi a mélységélesség, esteleg polárt, hogy a pára eltűnjön.
Dömötör Álmos válasza:
Köszönöm a tippet!
Csodálatos alapkép. Nagyon tetszik a panoráma jelleg. Kár hogy a háttérben nem sok latszik a hegyekből. A párás levegő sajnos betett a kének.
A szerkesztés jó
A fények erosek.
A kontraszt nem tul eros.
Jónak, Egyedinek, kreativnak itélném a képet egy kis figyelmes utómunkával ami nagyon segithetne rajta. DE elhamarkodtad a feltöltést.
Latom feldolgozható, igy ha nem banod probalkozok vele. Grat. Az alapanyag igen jó.
Az értékelő feldolgozást készített a képről, itt megtekinthető.
Dömötör Álmos válasza:
Köszi a hasznos tanácsokat és a feldolgozást!
Szia!
Sajnos én sem tudok sokat javítani az átlagodon.
Jó a képen, ahogy jobbról benyúlik a nádas, pont, ameddig kell, ez mélységet ad a fotónak, és színesíti a kompoziciót.
Ami miatt a Tudatos, kreatív, de javítandó kategóriába sorolom:
Elég kontraszttalan a kép, fakók a színek (amin esetleg utómunkával lehet javítani valamelyest). Talán rossz időpontban, vagy párás időben fotóztál. Az vízből és az égboltból sokszor sokkal többet ki lehet hozni úgy, hogy a kép 2/3 részét foglalja el az érdekesebb elem. A horizont középre helyezése sokszor nem igazán szerencsés, bár ezen a képen nem is annyira zavaró, legalábbis nekem. A Balatonról már nagyon sok fotó készült, ezért is nehéz a dolgod, amikor különlegeset szeretnél alkotni.
A helyedben más időpontban, esetleg a vízen még valamit belekomponálva újrafotóznám, a helyszínt jól megválasztottad.
Üdv!
Dömötör Álmos válasza:
Hogy őszinte legyek, a kontraszttalanság és a fátyolos egybefolyó háttér tudatosan vállat dolog volt. Kiváncsi voltam a véleményetekre. Azért akad az értékelésben egy-két olyan mondat, ami azt jelzi, ha nem is mindent de valamit mégis csak sikerült másoknak is kiolvasni a képből. Tudatosan tettem középre a horizontot, ami lehet, hogy mégsem olyan jó, mint gondoltam. A 2/3 arány jó tipp, kipróbálom. Nem akartam versenyezni a balatoni tájképekkel, csak azt akartam lemérni, hogy mások mit látnak a képben. Köszi az értékelést.
szevasz, átérezem a hangulatot ami valószínűleg téged is megfogott, viszont sok a jelentéktelen rész a képen, én jobban megvágtam volna.pl:a nád indulhatna a kép jobb alsó sarkából, a bal oldalt pedig a badacsony(?) lankájának legaljáig, simán lehetne nyisszantani.
A kristálytiszta idő is sokat dobhat a képen, akkor talán nem lenne ennyire részlettelen a túloldal.
Amúgy tetszik ám.
Dömötör Álmos válasza:
Köszi a tippet a kivágásra!
szép a táj, nagyon hangulatos a csónak a nádasban és jó a vágás is szerintem.
de ráférne egy kis utómunka dologra: színtelítés, kontraszt...
a kompozíció is lehetne jobb mert, nagyon a jobb oldlaon van minden és bal eléggé üres. olyan szöget kerestem volna, hogy a Badacsony a másik (bal) oldalon legyen...
Dömötör Álmos válasza:
Sajnos korlátozott lehetőségek voltak a helyszínen. Az adottságokból megpróbáltam kihozni a maximumot.
Szia!Az a legfőbb probléma a fotóval,hogy nagyon üres a bal oldala!Minden a jobb oldalra került!Jobban rá kellett volna koncentrálni a csónakra,és a nádasra,a kevesebb néha több mondás alapján!A horizont pontosan középen helyezkedik el,ez hiba!Lehetne több égboltot hagyni!A színekre,nem ártana még egy kis színmélység!Tudatos,de javítandó!Szép fényeket!
Dömötör Álmos válasza:
A baloldalt tudatosan hagytam ilyen üresnek. szerettem volna egy asszimetrikus képet. Az égboltból valóban - így utólag többet kellene hagyni, baár eredetileg tudatosan helyeztem a horizont vonalat középre. Köszönöm az értékelést!
Szia! Igazi balatoni tájkép. A fotó azonban több hibával is bír, ami miatt nem lesz kimagasló, és megreked a dokumentálás szintjén. A megválasztott napszak többé kevésbé jó, bár kétségtelen, hogy egy hajnali, szürkületi időpont megfelelőbb lenne. Tájképnél az f4,5 rekesz annyir a nem megfelelő. Nem tudom, hogy a gépeden mennyire van manuális állítási lehetőség, de nyugodtan lehet feljebb menni (géped függvényében F9-F11 - ig.)
A vágás nem tetszik, ez a fele fele arány tájképnél nem szokot jó lenni. Mivel az égbolt elég unalmas, így 2/3 víz, 1/3 égbolt lenne a megfelelő. A csónak nagyjából a harmadolóban van. Bal oldalról lehetne vágni egy kicsit.
A fotó készítésénél nem ártott volna egy polár, egy átmenetes szürke. Mivel nem tudom, hogy ezeket fel lehet e szerelned az obi elé, ha más nincs, akkor csak elé kell tartani.
További jó fényeket, üdv: G.
Dömötör Álmos válasza:
A technikát a gép automatikája adta, amire nem nagyon volt ráhtásom, kis gép, nagy mélységélesség. a Tipped egybként jogos. a 2/3-1/3 arány másokban (bennem is) felmerült. Köszi a tippet, meg fogom nézni.
azért adtam egyest, mert gyenge kerülendő hibás út,
óriási szarvas hibák vannak benne,
nem rosszból mondom ezt, nem megbántani akarlak, vagy valami hátsó szándék vezérel, vagy rosszindulat, egészen egysz,erűen én csak a hibákat látom,
szerintem ezt a képet nem érdemes megcsinálni, igy legalábbis
a baloldalon nincs semmi, a kép lényege ami kizárólag azért lesz érdekes mert zöld szinként kiemelkedik a kéklő háttérből, a nádas, ezenbelűl is a hajó
az emberi szem balról jobbra olvas, könyvet, írást és képet is, (az az érdekes, hogy még az arab országokban is, ahol jobbról balra olvasnak szöveget, ott is balról jobbra értelmezi a szem, és az emberi agy a képet)
szóval érdemes, ha ennyire kiugró a témát a jobb oldalra tenni, főleg, ha szinben és méretben ennyire elt, mert különben megzavarodik a szem, és keresi a tátongó ürt,
a masik nagy baj, az a badacsonyi hegy, ami kicsit kiegyenlithetné ezt az űrt, ugyancsak a bal oldalon, a témával összemosva, a nádasből "kinőve"
és a harmadik, ami nem olyan nagy hiba, mondjuk a garda tó esetében, amit a magyar szem nem annyira ismer, de itt a balaton esetében igen
megmagyarázom:
egy magyar közösségi oldalra raktad fel a képet, amiről lehet tudni, hogy nagyrészt magyar emberek nézik,
szerintem mindannyian voltunk már életünkben legalább egyszer a tónál, és ez az arca, talán a legismertebb, nincs rajta semmilyen különleges látvány, ami a magyar szemnek unalmas, azt egy kicsit meg kell bolondítani
(szerintem érdemes ilyen szempontokat is figyelembe venni, a kép elkészítésekor és bemutatásakor, hogy ki fogja azt látni, )
lehet, hogy hajnalban, vagy napnyugtakor, vagy felhős időben sokkal több eredményre mentél volna
sajnálom ha lehúztam a képet, vagy megbántottalak, nem volt szándékomban, remélem tudtam segíteni a jövőre nézve
Dömötör Álmos válasza:
Köszönöm a részletes értékelést, bár a pontszám kissé mellbe ütött ;). Azzal hogy ilyen részletesen elemezted eszembe nem jut rosszindulatra gyanakodni. A témát sajnos nem tudtam a másik oldalra tenni a helyszíni adottságok miatt, az asszimetriát tudatosan választottam. A Badacsonyi hegy háttérbe szorulása szintén vállat dolog, bár nem állítom ,hogy a legszerencsésebb, nem is a hegy vot a lényeg a felvétel készítésekor, hanem a nádas foltja, a hegy csak értelmezi a helyszínt. Nem volt más nézőpont. Való igaz nincs semmi különleges a képen, nem is akartam semmi különlegeset mutatni a nádas okkersárga színe és a víz hegy ég fátyolos kék színe közötti kontraszton kívül. A hatás, amit el szerettem volna érni a képpel, ott szerepel az elemzésedben: "baloldalon nincs semmi, a kép lényege ami kizárólag azért lesz érdekes mert zöld szinként kiemelkedik a kéklő háttérből, a nádas, ezenbelűl is a hajó".
Köszönöm az értékelést!
Ezen a fotón utólag még lehetne javítgatni az expozíciós értékeket, mert túlexponált, kontrasztszegény, de alapvetően a kompozíciója hibás.
Vertikálisan több vizet hagytam volna, vízszintes terjedelmében a nézőpont jelentős balra eltolásával, hogy a nádas és a Badacsony ne legyen takarásban, szerkeszteném.
Dömötör Álmos válasza:
Köszönöm a tippet!
amit értékelni tudok a képeden az a pontos szerkesztés, de azon kívűl mélyebben nem tudnék felhozni értékeket, rengeteg ilyen balatoni kép van, nehéz újat alkotni, viszont a táj ismerős, csak nem Alsóbélatelep, vagy Fonyód környéke ? :)
Dömötör Álmos válasza:
Köszi!
Amin lehetne javitani az otoshoz ha mar panorama szeru nyugodtan belevehetett volna a nadas jobb oldali reszet mert igy eleg befejezetlennek tunik, illetve olyan mintha nem igazan tudtad volna eldonteni hogy mi is legyen a tema mert szerintem magaban a hatterben levo(Tihany?) is szepen megallta volna a helyet de igy a jobb oldalt "beuszo" csonakkal a felbevagott nadassal kicsit a bizonytalansag erzeset kelti es olyan mintha ragaszkodtal az itt betanult (jelen esetben jobbalso)harmadhoz valo komponalasi elvhez(amitol alt jot tesz a kepnek de itt rosszul jon ki). Rekeszerteket nyugodtan novelheted(illetve a rekeszt szukitheted F11korulire bar nem ismerem a gep adottsagait) igy kicsit reszletesebb(szebb) kepet kapsz majd. Tovabbi szep kepeket!
Dömötör Álmos válasza:
A téma a kék vízfelület és a hasonló színű háttér közé beékelődő nádas és által kialakult kontraszt volt. A hűvös kék és a meleg okker egymásbaharapása. Köszi az észrevételt.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.