BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
3,27
KATEGÓRIA: életképek
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2007. szeptember 19. 22:56
  • érzékenység: ISO 200
  • fókusztávolság: 90mm ekv.
  • objektív: KM 24-105 3.5-4.5
  • rekeszérték: 4,5
  • zársebesség: 1/30
  • Készítés helye (ország): Kuba
  • Készítés helye: Havanna, Capitolio
Nyugalom a hosszú élet titka

Havanna, eső után... Eredeti jpeg, csak lokális kontrasztnövelés (unsharp mask 80-as radius). Nincs most fent szoftver, amivel levágnám a jobb oldalt belógó gyepet :) Meg az ember tanuljon meg komponálni, nem? (Tanulság: eddig feltöltött képeim közül ezt szeretem a legjobban, és ez érte el messze a legrosszabb átlagot. És ráadásul megosztónak tűnik. Valamit elértem :) 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

adott pontszám: 4
2007. október 19. | 20:39 | Geni

Kár,hogy nem voltak fények,mert a téma nagyon jó!Jobbról le kéne vágni a belógó fűves részletet!

Ha nem lennének ilyen laposak a fények,és nem zavarna be a jobboldali rész,nálam csillagos öt lenne!Így,még kell javítani rajta!

2007. szeptember 20. | 21:47 | Kirschner

Simán a kurzorral húzol egy téglalapot és az ollóval kivágod, aztán beilleszted és egy új fájlt kapsz a cropodból.... A többiről én sem nyitok vitát...

Robert Fahmel válasza:
Köszi!

adott pontszám: 4
2007. szeptember 20. | 18:32 | FuNS0f7

Valóban, megbontja a teret a jobb oldali zavaró fűsáv, de ettől most eltekintek, olyan mintha ott sem lenne. Egy érdekes felvételt láthatunk, az expo remek, a hatalmas üres tér jól áll a kompozíciónak, de szerintem az óriási szürke téglalapot átszelő sárga vonallal érdemes lett volna kezdeni valamit. pl.: átlóba, vagy harmadolópontba szerkesztés, és lehet, hogy az autó is jobban mutatna egy alsóbb nézpontban. Összességében egy jó kép, amelynek a téma adja meg a pikantériáját.

Robert Fahmel válasza:
Köszönöm.

Alsóbb nézőpont nem nagyon lehetett volna, de egyébként szívesen visszamennék újra elkészíteni :D

2007. szeptember 20. | 16:16 | yoee

Hát igen, a jobb oldal egy kicsit sánta, biceg (nekem) Egyébként nem rossz fotó, meg lehetett volna egy kicsit jobban oldani (mármint nekem tetszően :)
Tetszenek a színek, nekem megfelelő az expó (erről nekem DAH és az ő kubai képei jutnak az eszembe), de igazából "nem mond" semmit, ahhoz meg, hogy kirakjam a szobámba meg nem elég...
Ja, elszabtam, mert ez az első "értékelésem" itt, és rossz gombot nyomtam meg, úgyhogy virtuálisan adok neked egy 3,8-at

Robert Fahmel válasza:
Köszönöm.

Nyilván más emlékek tapadnak hozzá nekem, mint másnak. Megeshetett, hogy túlértékeltem :D

adott pontszám: 4
2007. szeptember 20. | 16:14 | qbasic

Valóban zavaró a belógó pázsit, de engem jobban zavar hogy a kocsi alsó része a kerekekkel eggyütt bebukott a feketébe. A komponálásról annyit hogy én nem előre buktattam volna a matuzsálemet hanem vizszintesre próbáltam volna állítani. A hangulata nagyon retrós és ez tetszik!

Robert Fahmel válasza:
Üdv,

írtam már, hogy az expoból volt többféle, és ez maradt. Engem sosem zavart egy-egy bebukott részlet, ha a hangulathoz hozzáad avalamit a "sötétség" a kép többi részén. Lehet hogy pszichológust igényelnék :D

adott pontszám: 3,5
2007. szeptember 20. | 14:01 | kavics81

Igen, jó lett volna levágni az oda nem illő szélét. Viszont a kocsi gyönyörű, az esős út is jól áll neki. Talán még kicsit forgattam volna rajta, hogy a sárga vonal függőleges legyen, de ez már ízlés kérdése.

Robert Fahmel válasza:
Köszönöm... A sárga vonal elég hülye helyen volt, valaki írta hogy máshova tette volna, hát én is, de akkor a fűből lógott volna be több zavaró rész (amit látsz alighanem a nem 100% kereső miatt került oda).

adott pontszám: 3
2007. szeptember 20. | 12:28 | hunmark

Én unalmasnak érzem a körítést,
az autó maga érdekes és a helyszín is
az (lehetne), ha látnánk valamit belőle.
+ a járgány oldala alulexponált

Robert Fahmel válasza:
A körítés direkt ilyen. Ez egy olyan együttállás volt, ami engem megfogott. Kifejezetten zavart volna, ha más is van a képen.

adott pontszám: 2
2007. szeptember 20. | 09:55 | eleven_11

ez sajnos nagyon gyenge lett :(
felülről lefotóztál egy autót. ok, hogy nem a megszokott perspíktíva, de ez nem jelenti azt hogy jó. sok-sok alkalmadd lett volna érdekesebben lefotózni hasonló járműveket.
szóval, rossz a szög, elvésza kocsi, és alulexponált.
unalmas.
11

Robert Fahmel válasza:
-Szándékosan alulexponált. Több is készült, ez maradt meg.
- Szándékos a kompozíció, sokáig állítgattam. Egyenesbe húzáshoz egyszerűen meg kellett volna dönteni a képet
- A kocsi nem vész el, csak átalakul.

Az meg nem baj, ha nem tetszik mindenkinek... Van extrém szögből fotózott, halálizgalmas vénautóm sok, de ezt tettem fel. Mert nekem tetszik.

adott pontszám: 2
2007. szeptember 20. | 08:16 | moonwalkr

Hát tulajdonképpen ez a kép bárhol készülhetett volna, ahol van egy emeletesház és egy öreg autó, meg nemrég esett az eső. Sajnos semmiféle kubai hangulatot nem kapunk, az autó önmagában nem sugározza azt, a kép többi része (az üres kövezet) pedig passzív marad a hangulatkeltésben.

A komponálás kérdésében pedig azt gondolnám, hogy a fűcsík még csak-csak el van ott, ahol de az autó elhelyezése nagyon esetleges (jó-jó tudom, ez az ablak állt rendelkezésre, innen így látszott). Egy ilyen jellegű képnél, ahol nagyon minimális képelem van a látómezőben, szükség van egy kis rendezettségre, egy kis feszességre, hogy a néző tudjon mibe kapaszkodni. Az ideális az lenne például, ha a sárga járdaszegély függőleges lehetne (esetleg átlóban futna), az autó pedig párhuzamos lenne a kép vízszintes tengelyére (vagy az átlóba futó járdaszegélyhez képest ő rajzolná meg a másik átlót).

Robert Fahmel válasza:
A címben semmi sem utal az országra. Legközelebb hazudni fogok, és azt mondom, hogy Ostfyasszonyfán készült :)

Ahogy már írtam, a fűcsík zavar (perifériás látás, 95%-os kereső - érted), a döntés, az elhelyezés tudatos. És úgy tűnik, megosztó.

De ha ennyien mondják, biztos van benne valami. Talán majd vagdosok egy kicsit.

adott pontszám: 5
2007. szeptember 20. | 07:56 | luppe

egy parám van, a jobb széle,
vágd le lécci,
ez egy annyira jó kép, nagyon nagyon
letisztult lenne és gyönyörű, egy kis autolevel, vagy egy kevés kontraszt, és a legdurvább minimál struktur lenne, amit valaha láttam, tényleg,
az a szög amit a vonal meg az auto bezár merőleges, de közben mégis ferde, ritka bátorság ilyet csinálni, de zseniális,
ja, csak most olvastam a szöveget, amit irtál, bocs, befogom a szám :-))) hozzászólásom elsőfele érvénytelen, okesz?? nem törlöm ki, amiért Te sem vágtad le :-)))

azért vágd le!!!! :-)))

Robert Fahmel válasza:
Köszönöm

Levágom, meg még játszom vele. De úgysincs kreditem most feltölteni :)

(Csak és kizárólag a tiszta, egyszerű hangulata miatt tettem fel egyébként, úgyhogy külön köszönet. A képeim általában zavarosak és túlzsúfoltak, pedig nézni a minimal képeket szeretem legjobban.

adott pontszám: 4,8
2007. szeptember 20. | 07:29 | almitra

Nekem tetszik. Egyszerű. A belógó gyep... nem is tudom, lehet, le kéne azért mégiscsak vágni, vagy ha kicsit több látszana, jobb lenne... (Azzal a programmal, amivel a kontrasztnövelést csináltad, nem lehet vágni??) Van hangulata a képnek, tényleg nyugis. Havanna... szívesen lennék ott. Remélem vannak/lesznek még képek onnan!

Robert Fahmel válasza:
Kontrasztot még régen csináltam. Most kicsit kusza a szgépem :)

Nagyon sok kubai fénykép van, de nagyon kevés fotózz-kompatibilis :) Értsd, nem tudatos képek. Furcsa, ez a kevés tudatos közé tartozik, mégis vannak vele bajok. Majd levonom a konzekvenciákat :D

adott pontszám: 4
2007. szeptember 20. | 06:33 | Zoran_2

A kocsi alsó része nagyon részlettelen lett. Biztos a fényviszonyok sem voltak a legjobbak. Érdekes minimál hatású fotó a lila kocsi, és a sárga csík. épp ezért a jobb oldal sötét sávja már nem kellene.

Robert Fahmel válasza:
Pont azért szeretem ezt a képet, mert minimál.

A fényviszonyok nem voltak jók, egyébként hajlamos vagyok az átlag kattintónál sötétebb képeket csinálni, valamiért így alakult, sokan mondták már. Itt tényleg elkelne némi részlet az aljára.

2007. szeptember 20. | 00:05 | rajli

Bocs azt hittem Balogh Zoli fotója, de az értékelés , ugyanaz!

Robert Fahmel válasza:
...És előre látom ahogy megnézem a fotóit és egy kicsit hálás leszek, hogy ezt azokhoz hasonlították pár másodpercre :D

adott pontszám: 3
2007. szeptember 20. | 00:04 | rajli

Engem nem a zöld zavar leginkább, hanem a fény hiánya. Illetve még , a kompozició esetlegessége. Gondolom volt időd a megfelelő kompozició kiválasztására, de az autó majdnem csak úgy puff neki helyre került! A mennyiben ez Zoli fotója Tőle magasabb szintet szoktam meg. Zseniálisak a Kubai fotói. Ez sajnos nem az, az autó színén kívül.
Bocs: Laci

Robert Fahmel válasza:
Hm... valószínűleg igazad van, de mint leírtam lentebb, nekem ez így (is) tetszik. Majd lehet, hogy vacakolok az ollóval egy kicsit.

Fény: nem sok volt, és mivel ez jpeg, nem nagyon akartam utólag turkálni benne.

adott pontszám: 4,7
2007. szeptember 19. | 23:59 | Guppi Géza

Valóban nyugis kép. Szépek , visszafogottak a színek és ahogy a vizes aszfalt csillog. Viszont a jobbszélen levágtam volna a járda csíkjánál, attól még kiegyensúlyozottabb lenne.

Robert Fahmel válasza:
Magam is így tettem volna, lásd a szöveget a kép mellett. A hangulata miatt tettem fel a képet. Köszönöm!

adott pontszám: 3,5
2007. szeptember 19. | 23:35 | sz26

Hát igen, a kompozíció nem túl erős. Maga a téma nagyon jó, iszonyú jók ezek a kubai verdák, és ennek a színe különösen szép. Én más perspektívából fotóztam volna, kicsit közelebbről, de mindenképpen úgy, hogy csak a beton és a sárga csík látszódjon, ezek nagyon jól kiemelik a kocsi színét.

Robert Fahmel válasza:
Van olyan is, de nem erről az autóról. És én ezt szerettem a legjobban. De majd nyiszálom.

(Alapvetően nem vagyok a képvagdosás nagy barátja - nem mondom, hogy utólag marha könnyű, sőt, de inkább azt szeretném elérni, hogy az eredeti kompozíció legyen maradandó.

adott pontszám: 3
2007. szeptember 19. | 23:28 | Kirschner

Az ember tanuljon meg komponálni, ez igaz, de nem a gyeppel van a legtöbb baj. A fények szépek, de a kompozíció gyenge, a nézőpont is.
Menj közelebb a témához és nem fizikailag értem.

A gyepet egy jó irfanviewwel is le tudtad volna vágni, de ettől a kompozíció nem lett volna jobb....
www.irfanview.com

Üdv jó munkát...

Robert Fahmel válasza:
Irfanban nem találtam cropot. Késő volt, biztos.

Nézőpont. Hadd legyek Virág elvtárs: "Nem nyitok vitát". Perverz ízlésemhez ez a kompozíció esküszöm, közel áll. De azt tudom, hogy ezzel kevesen vannak így :)