Mintha egy kicsi hiányozna pók barátunkból. Azt a 8 lábikót és annak szimetriája kihagyhatatlan. Talán a kompozíciónál, vágásnál figyelembe vettem volna ezt a dolgot.
A rekesztértéket egy kicsit megnövelném így a mélységélesség egy kicsit jobban mutatná a lábakat, mert a pókoknál ez fontos momentum.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2007. szeptember 18. 15:58 - érzékenység: ISO320
- fókusztávolság: 70mm
- objektív: SIGMA 70-300 mm F4-5,6 APO+ Raynox DCR 250
- rekeszérték: F4
- zársebesség: 1/200
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Dunaharaszti
- Készítés ideje : 2007-09-17
Köszi Süle a kreditet!
.Alvin válasza:
Köszi
Nem is értem az alacsony pontszámot. Attól, hogy egyes képrészletek homályosak, még lehet egy kép hatásos. Jó a háttér, és a téma, a helyzet is felkelti a figyelmet. Lehet, hogy a darázs feje életlen, de üsse kő. Nekem négy pontot megér.
.Alvin válasza:
Köszi :-) Igazából a hangulatért tettem fel, tudom, hogy kicsit extrém :D
üdv!
Őszintén szólva elsőre eléggé elrettentett a 30D "tekintélye" és azt gondoltam, hogy a képben valami rejtett üzenet van, amitől aztán ennyire figyelmen kívül hagyja a makrózás alapelveit.
De sehhogy sem bírtam rájönni erre a rejtett üzenetre, így maradok annál a változatnál, hogy nagyon gyenge - láttál valamit, aztán kattintottál egyet. Nem sok tudatosságot, kreativitást látok benne, de aztán ha valaki hármasnál is kisebb jegyet kap, az mindig nagyon ideges lesz.
Mindenek előtt nagyon előnytelen nézőpontból kaptad le a vacsorai táncot.
A pók kettévágása semmiképpen nem vállik előnyére a képnek.
Mivel ekkora nagyításnál a dof igencsak leszűkül, ezért nagyon nem mindegy, hogy az a kevés dof hol van.
A makróknál mindenképpen ajánlott, hogy a szem környékén legalább legyen éles a kép.
stb, stb...
Nagyon sok jó makró van az oldalon, nézegesd azokat - nagyon tanúlságos a szemlélődés is.
.Alvin válasza:
Ismerem az összes jó makrót itt.
Köszi az értékelést
SZia! Hat egy igazán jó makróhoz kevés az hogy az élesség ott legyen a képen valahol. Olyan kicsi a dof a képen, hogy az már zavaró. Persze látom, hogy előtét lencsével lőtted, és ezzel koránt sem lehet azt kihoni mint egy fix obi/közgyűrű párossal. De mégis a végeredmény számít. A kompozíció nagyon kusza, esetleges nekem. Ennél a műfajnál a precizitás, a pontos szerkesztés nagyon fontos. Ezt sajnos nem látom itt.
Bár a témának abszolút nem vagyok művelője, a szép makrókat azért felismerem. Sajnos ez nincsen közöttük.
További jó fényeket kívánok Neked, üdv: G.
.Alvin válasza:
üdv
Hmmm..Tudod az a baj,hogy rendkívül rosszúl választottad meg a nézőpontot!Olyan befejezetlennek hat a kép,se eleje se vége stílusban!Ezen kívül,szerintem túl sok életlen pont található rajta!Azt nem mondanám,hogy tucatkép,de a jegy kettes,mert csak újrafotózással lehetne javítani!
.Alvin válasza:
Kösz
Nem lenne ez rossz kép, csak a pók félbevágása nem szerencsés illetve az élesség nem mindig a jó helyre esik. De tudom milyen nehéz ilyet fotózni, én is próbáltam......
.Alvin válasza:
köszi
elkuldtem mailben az mdp altal is emlitett diffuzor csodat.
en egyebkent a 40-150es lencsere rakom a raynoxot, tapasztalat beszel belolem, hogy full manulaban levegot visszatartva kell vele fotozni, meg teljes kihuzott allapotban is.
.Alvin válasza:
ugyanez nálam is :-) Ha lesz is valamikor szuper makró obim, lehet hogy hiányozni fog a szenvedés :D
Köszi!
Hát ez sajnos nem a legjobban sikerült felvétel. Az élesség teljesen estleges, a pók mindenféle konkrét elképzelés nélkül lett feldarabolva, és a darázsból is alig látszik valami. Raynox DCR-250-esnél, de általában a szupermakró előtéteknél is igaz, hogy a csekély mélységélesség növeléséhez a rekeszt minél szűkebbre kell venni, az f4 itt mindenképpen kevés. Vakut használtál, ezért az ISO 320-at indokolatlanul magas értéknek érzem; még ha a géped zaj nélkül bírja, akkor is.
Egyedül a hátteret lehetne pozitívumként kiemelni, a zöld különböző árnyalatai elég szépen hatnak.
.Alvin válasza:
A nagy érzékenység azért volt mert nem volt fény. A vaku egy dolog :-)
Van elképzelés, ezzel egy hangulatfélét akartam érzékeltetni, ezzel a kompozícióval.
Köszi
No akkor figyelj.efi ötlete, én is csak használom nagy megelégedéssel.
Cartedóros doboz kivág obiátmérőre, feltesz és beépített vakuval használ...:)
.Alvin válasza:
Tudsz küldeni egy képet, hogy pontosan néz ki? :-)
Kipróbálom, köszi :-)
üdv
Az áldozat megrendítő hatással van a nézőre, de én a pókból csak a lába végeit hagytam volna meg mert így kiélezettebb lenne a helyzet ( mármint a képen), a háttér fényei olyanok, mintha megrendezett filmet látnánk. Végül is nagyon tetszik.
.Alvin válasza:
Köszi! :-)
Elnézve az átlagot...annyira azért nem rossz ez:)
Sorjában: tetszik a háttér, talán pitypang?Csodálatos a sárga átmenete a zöldbe.Nekem dinamikát visz bele a pók vágása, még ha nem is tudatos a leírás alapján.
Elnézve a technikai adatokat, még lehetett volna szűkíteni a rekeszen, akkor talán a zsákmány feje is belefért volna, így csupán a csomagolástechnikát csodálhatjuk.
Ami még érdekes számomra az az, hogy sem az obi, sem az előtét nem híres a részletességéről, ám mégis csudajó:)
.Alvin válasza:
Tudatosan ezt raktam fel, de nem igazán jött be :-) Lehet felrakok majd egy egyszerűbbet(letisztultabbat?:-)
Igazad van a DOF-al, csak sajna egyáltalán nem volt fény, zsepivel derítettem :-)
Van a mondás hogy szegény ember teleobival makróz :D
Örülök, hogy írtál
üdv!
rettegek a pókoktól, nem szoktam makrókat értékelni, de ez nem 3-as.
A színek szuperek, az élesség pont jó helyen van és a kompozíció is tetszik.
.Alvin válasza:
Te vagy az első akinek tetszik a kompozíció :D El lettem átkozva a félbevágott pók miatt :-(
Köszi!
a téma nagyon érdekes s drámai.
A kompozíció zavaró számomra: ha csak a fele lenne benne a póknak, tán jobban názne ki. A háttér színe nem harmonizál a darázs sárgájával.
Kár, hogy homályos lett a darázs orra s a pók csápjai, bár tudo, a mozgás miatt, nehéz elkapni, hogy éles legyen.
Összességében viszont tetszik, a pók hasa különösen érdekes.
.Alvin válasza:
Köszi :-)
üdv
.Alvin válasza:
Okés :-)
Lehet hogy csak holnap tudom küldeni.
Abszolút nem érdekes ez a kép! Ez egy elrontott kép! Érthetetlen az a makacskodás, amivel ezt az elrontott képet véded, mivel kompozíciós hibái nagyok. Nem kicsik! Nagyok! Kérlek töltsd fel akkor azt, melyen minden tisztán látszik, mert komolyan érdekel!
.Alvin válasza:
Emilben mindenképp elküldöm majd :-)
üdv
Remélem van olyan képed is amin a pók úr teljes testével benne van a képben és olyan is amin csak a szerencsétlen áldozat szerepel :) .
Mert így kicsit olyan, mint a mesében, szóval hoztál is valamit, meg aztán mégsem. Szerintem nem tökéletes megoldás így a pók úrfit félbevágni! A háttér kellően jó, harmonikus és kellemes, nagyon tetszetős, de szerintem ez nem a legjobb pillanat :( . De azért nem is olyan rossz.
.Alvin válasza:
Van olyan is persze :-)
Valamiért ezt érdekesebbnek találtam....
üdv!
rengeteg obirol velemeny: http://m42.povlab.org/
vonatkozo indexes forum: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9125159
.Alvin válasza:
Köszi szépen!
üdv
van 3 makróm???
jajjjjj....
ugyanmár.....
nem kell ahhoz makrófotósnak lenni hogy ne lehessen 1000 méterről felismerni a száz sebből vérző képedet!!!
te komolyan gondolod hogy amiket írtam a képedről, nem állják meg a helyüket azért mert csak 3 makrófotóm van???
hagyjuk ezt az egészet szerintem...
mert kezd felmenni a pumpa nálam....
na többekközt ezért írok kevés kritikát mert a kezdő fotósok lelkének ápolásához nincs energiám !!!
ez nem psichiátria hanem egy fotós fórum...
ha nem tudod elviselni a negatív kritikát, akkor vagy ne publikáld a képeidet, vagy ne tedd pontozhatóvá...
ez a TANÁCSOM...
na tényleg befejeztem ezt a parttalan vitát....
és őszintén remélem hogy majd egyszer ejutsz tudásban arr a szinre amikor majd te is meg fogod mosolyogni ezt a párbeszédet...és meglátod a hibáit a képednek!
drukkolok neked!
hali
.Alvin válasza:
Tudom mi a hiba nektek, nem erről van szó. Csak én nem számítottam volna alapból hibának hogy csak félig van benne a pók. Mert itt nem csak ő van a képen, egyedüli szereplőként. De lehet hogy ezt úgy hívják hogy pocsék kompozíció, igérem a többi ilyet megtartom magamnak!
És attól hogy nem értek mindenben egyet, nem jelenti azt hogy nem tudom elviselni. Elfogadtam nem? HASZNOSnak jelöltem.
Örülök hogy írtatok ez a lényeg, feltehetnék valami tucat izét, ami ugyan 5 ös de két értékelővel....
Egyszerűen csak kiváncsi voltam, hogyan fogadjátok itt.
üdv!
egyebkent 10 000 (soosban annyiert kelt el egy, a haverom fel honapja 8000-ert vette) kornyeken mar tudsz venni egy popec M42-es 35/2.4 flektogont, ami 1:2-es lekepezest tud, es a rajzolata majdnem olyan, mint a canon 100/2.8 makronak. Konverter ra parezer, azt mehetsz a kertbe jatszodni.
.Alvin válasza:
Hallottam már ezekről, biztos jók :-)
Nem tudsz esetleg egy oldalt, ami ilyenekkel foglalkozik?
Köszi!
na ebből már kinőtem azt hiszem...
nem fecsérlem rád az időmet...
hogy még te oktass ki...ugyan már....
viccnek is rossz....
inkább fordítsad az energiádat tanulásra, és a tudásod gyarapítására hogy jobb képeket készíthess idővel...és nem pedig arra hogy beszólogassál ha nem tudod elviselni a kritikát!
témát lezártam
további szép fényeket
.Alvin válasza:
Sztem tök normálisan válaszoltam, eszemben sem volt kötekedni :-(
Viccnek is rossz? Van három makród.
Amúgy szeretem a képeidet, tehát ez sem "beszólás" volt.
De mind 1 is....
üdv!
nem szoktam Morten makro ertekeleseivel egyeterteni, de most szerintem neked nincs igazad. a raynoxszal igen jo felveteleket lehet csinalni. itt nem az elesseggel van a gond, es nem a felbontasrol, hanem egyszeruen ezt a kepet ki kellett volna dobnod es nem elenk tarni, mert alapjaiban nem jo.
es kar ezen felszivnod magad. mindig az eredmeny szamit, ha valamit nem tudsz ezzel a setupppal megoldani, akkor vagy keruloutat valasztasz, vagy nem csinalsz ilyen fotot.
azt meg vegkep nem ertem, hogy miert nem tudsz te 200ad alatt kitartani valamit. eleg fiatal vagy meg ahhoz, hogy remegjen a kezed.
aztan van vakud, lehet deriteni is. megjegyzem a vakuszinkron 1/160 az olympusnal.
gyakorolas kerdese az egesz.
.Alvin válasza:
Hmm, hmm. Próbáld ki 70-300 as teleobjektív+DCR250 virágoskert felett terpeszben, egyik kézben zsepit nyomok a vakuhoz. Lehet hogy tökegyszerű, nekem már fél óra mulva remegett a lábam, suli után volt de mind 1 is csak a kép számít.
Tehát derítve volt :-) Ha csak annyit látnék én is hogy hú lemaradt a pók akkor lehet letöröltem volna. De nekem egészében jelentett valamit a kép, hangulatot....
Aztán úgy tűnik hogy csak nekem :-) Ezért nem, hogy nem szívtam fel magam hanem elfogadtam az összes értékelést.
loálolálo9láolo:?Dd.dD:d.d.d:d:D:d.d
Te szegény gyermek! Azt hittem hogy a mai 10 orám után nem érhet meglepetés, erre tessék, fel kellet vennem a szemem a földről(az államal eggyüt)!
Pedig iszonyatos jo kép lenne, ha nem lenne levágva, így csak 4.5!
.Alvin válasza:
Kicsit elszomorodtam :-(
És nem is igazán az átlag miatt........
köszi hogy írtál
"nnél nagyobb élességet nem lehetett elérni pláne nem előtéttel. " "rekeszérték: F4"
Itt az ellentmondás.
.Alvin válasza:
meg ott hogy itt totál árnyékban voltak:-)
De ha feljebb veszed akkor se lesz sokkal jobb hidd el. Itt fontosabb volt a 200 as zársebesség, hogy legalább legyen esélyem kitartani. Ha egy centivel elmozdulsz, akkor már kiesik az élességből.
.Alvin válasza:
igen, de tükrössel nagyon kicsi lesz a dof. VISZONT, a színek meg gyönyörűek vele, és nekem az fontosabb minthogy kicsit élesebb legyen. Makrózok persze kompaktal is néha.
üdv
ó jaj...
ha nincs makró obid akkor ne makrózz, mert ez lesz belőle...
nem a kifogásaidra vagyok kiváncsi, hanem a jó képeidre...
nem vagyok morci!
nem téged pontozlak és véleményezlek, hanem a képedet!
.Alvin válasza:
ha nincs profi cuccod akkor ne csináld, ezt te sem gondoltad komolyan! És az 1 es akkor is túlzás volt, szal morci vagy :-)
Nézd meg a többi képemet is, nincsenek elrejtve :-)
üdv!
Jó lenne az elgondolás, a háttér szépen mosott, de a szerkesztés eléggé esetleges. A pók félbe-harmadba van vágva és éles-nem éles. Az áldozat sem éles, már formátlanná ment össze és túl van derítve - csillog a feje.
Nem lenne amúgy rossz kép...
.Alvin válasza:
ennél nagyobb élességet nem lehetett elérni pláne nem előtéttel.
Ez így sem rossz, attól még hogy eltér a megszokottól :-)
köszi
nagyon esetleges ez a betancolas. nekem ugy tunik, hogy erenyt kivansz kovacsolni egy alapvetoen kellemetlen belepesbol. de ehhez a pok sem nem elonyos a poziciojaban, sem a lathatosagban. ennek megfeleloen a pok feje sem eles.
szoval ez nekem nem jott be. es meg csak otletem sincs hogy azont tul, hogy fotozd ujra, mit lehetne ezzel kezdeni.
2
.Alvin válasza:
okés
a látszat ellenére a képnek nincs főszereplője és fő témája...
mindkét állat tartalmaz éles és életlen részeket...
így a néző igazából nem is tudja mire figyeljen...
zavaró a szerkesztés...és a vágást is nagyon hibásnak tartom...
makrófotónál szerintem csak a tökéletes minőség az elfogadható...mert ez egy ilyen kategória...
sajnálom
várom a jobb képeket tőled
szép fényeket!
.Alvin válasza:
Akkor vegyél nekem 100 000 ér makró obit :D
Sajnálom hogy morcis vagy ma......
üdv
A hatter es a megvilagitas nagyon szep. A megvalasztott melysegelesseg (tulajdonkeppen a ket temareszlet koze esett valahova egy szuk eles tartomany) es kompozicio (a pok elhelyezkedese kulonosen) viszont ujrafotozandova teszi a kepet.
A szep szinek + fotozz-pontozas-faktor miatt folkerekitem 3-asrol 4-esre. :)
.Alvin válasza:
Köszi
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.