- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2007. július 30. 12:23 - érzékenység: ISO 400
- fókusztávolság: F8
- zársebesség: 1/2000
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Sormás - Műszerkert
- Készítés ideje : 2007-08-01
Naplemente elötti pillanatok, a színeket megbolondítottam egy kicsit.
chester90 válasza:
köszönöm szépen a kedves szavakat. Ha van időd nézd meg a többi képemet is:::::)
chester90 válasza:
Köszönöm szépen!
Nem mindenki értett veled egyet, de az értékelések nagy része dícséri munkámat.Köszönöm.
Szia! Szép felvétel, különösen a bárányok és a kék égbolt színeltérése tetszik. Ugyanakkor a kép közepén a lila, kör alakú becsillanás az nagyon nem kellett volna, mint ahogy a tőle jobbra fel irányban lévő kevésbé feltűnő sem. Legközelebb próbáld eltüntetni valamelyik képszerkesztő progival. A fáról annyit, én kihagytam volna, hisz a képen az égbolt szép színeié a központi szerep. Persze lehet, másoknak épp e sziluett tetszik, végül is te voltál ott, te érezted a helyzet atmoszféráját. A színekkel kapcsolatban kérdezném, hogy a fényképed sárgás színei mennyire tükrözik az élőben látottakat? Tapasztalatom szerint, ilyen alacsony Nap állásnál a kép sárgás árnyalatainak sokkal narancsosabb, esetleg már vöröses színűnek kéne lennie. Ha úgy véled igazam van, próbáld ki a következőket: A fehéregyensúlyt állítsd felhős v. borult módba, a képet pedig 0,7 - 1 fényértékkel exponáld alul. Ettől az alkony színei szebbek és valóságosabbak lesznek. Kipróbálhatod a géped naplemente (sunset) programmódját, is az általános helyett, amit úgy vélem használtál. Az is valami hasonlót fog csinálni a fentiekhez. Fény Veled.
chester90 válasza:
Szia. Köszi, a lila foltokat én is észrevettem, egy részét próbáltam eltüntetni, de még így is maradt pár.
A fa megbontja a szimmetriát - nekem így tetszik:)
A színekről: Az az igazság, h kb. fél 7 volt és ilyenkor a Nap még nem ennyire narancssárga - a színekre én segítettem rá egy kicsit sötétítettem és több piros árnyalat van a képben (utómunka).Azt hiszem h kb. 2 óra múlva volt olyan igazán vörös a Nap színe. De azért köszi a tippeket, sokat fotozok naplementét, és hasznát fogom venni.
Üdv
A fotós 0,5 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
Kár volt odaírni hogy "kezdő fotós..." mert ez nagyon lerontotta a kép átlagát :-)
Magyaráztam neked a saját képemnél a naplementének azt a pillanatát amikor a vörös és kék színek ilyen szép egyensúlyba kerülnek, de látom erre nélkülem is rájöttél. Én még tovább csökkentettem voln az expozíciót, mert akkor mélyebb, erősebb színeket rögzít a gép. A másik apró trükk ami még szerintem nem számít durva belenyúlásnak a képbe, az hogy a fehéregyensúlyt "felhős" fényviszonyokra állítom. Ilyenkor picit eltolódik a szín a vörös irányba és mégszebb lesz az ég alja, a többi színen viszon még éppen nem tűnik fel a pici változás.
No de térjünk vissza a képre. Jó ez a fa sziluet, megadja azt az apróságot a képnek amitől már nem egy tucat naplemente lesz.
A felhők fodrozódása a kék égen is nagyon jól néz ki.
A szerkesztés is rendben van.
Nekem tetszik ez a kép, gratulálok hozzá!
További szép fényeket!
chester90 válasza:
Köszönöm. Azért írtam oda, hogy kezdő fotós, mert ez az igazság, de a te pontoddal kicsit jobban áll a kép.Köszi
A fehéregyensúlyt megpróbálom-tényleg jobb lenne úgy. A fa szerintem is nagyon jó helyen van- megbontja a szimmetriát.
Azért vannak hibák, de még tanulnom kell a " szakmát"
Üdv
chester90 válasza:
Köszi. Biztos lesz kérdésem, és majd szavadon foglak. Előre is köszi
Eszti
Ahogy olvastam úgy vettem észre az ISO álligatást nem nagyon vágod. Gondoltam írok egy kis okosítót (már amennyire tudok okosítólag hatni).
Kis ISO: (pl ISO100) Az érzékelőd kevésbé lesz fényérzékeny, több fény kell neki ugyanahoz az expozíciós időhöz, vagy ami megoldhatóbb, hogy hosszabb expozíciós idő ugyanahoz a képhez. Ebből úgy tűnhet, hogy hát akkor mindenki tekerje fel az ISO-t és úgy fotózzon rövidebb záridőkkel. DE!!! A magasabb ISO ront a kép minőségén. Szemcsésebb lesz, szakszóval zajosabb. Ez legdurvábban kompaktoknál érzékelhető (illetve tapasztalat szerint Nikon-nál is, bár korántsem annyira--több márkáról nem tudok nyilatkozni).
Magas ISO érték: (pl ISO3200) Így rövidebb záridővel tudod fotózni ugyanazt a témát, ami nagyon jó, DE!!! Itt már olyan szintű a zajosodás, hogy a képek hasznáhatatlanok lesznek (3200-on még DSLR-el is), kivéve ha ezt a hatást akarod használni valamiért (ami megjegyzem érdekes is lehet).
Ezért hát sokszor kell óvatosan lavírozni a képminőség romlása és a bemozdulás közt. De ezt majd kitapasztalod, ahogy mindenki.
Remélem tudtam segíteni!
Üdv: Balázs
chester90 válasza:
Huh nagyon köszi az infokat. Már pár helyen olvasgattam erről, de nem túl érthető a szöveg (szakmanyelven van).
Azért még most sem tudok mindent, de elinditottál a tanulás útján. Köszi
Üdv: Eszti
chester90 válasza:
Hát az érzékenységet sajnos nem mindig találom el, leginkább ahogy sikerül.
Köszi
A fa mellett nekem kellene még egy kis hely, szeritem a horizont is magasan van és a nap nagyon beégett. Még akkor kellett volna kattintani amikor a felhő mögött volt.
Talán ezeknél a képeknél a "szélesvásznú" kivágás mutatósabb, mint így szimplán. Persz ahoz távolabb kellett volna menned.
Szép fényeket! Üdv!
Balázs
chester90 válasza:
Légyszi olvasd el a többi véleményre adott válaszaimat, erre a pillanatra vártam, hogy a Nap kibújjon a felhők mögül. A fa melett sajnos nincs több hely, ott nem vágtam a képből.
Köszi a vélemyént.
Klasszikus téma, naplemente fával, aminél mindig vigyázni kell, és amit szerintem minden fotós megpróbál legalább egyszer, de általában többször megörökíteni pályafutása során. Nekem is van pár hasonló képem, és tudom, hogy mindig azt a legnehezebb megtalálni, hogy mit rakjunk még bele, hogy különlegesebbé váljon.
Ennél a felvételnél szerintem esztétikusabb lenne egy hosszúkás, kevésbé négyzetes kivágás. A fa és a lemenő nap között pedig valamilyen harmóniát lenne érdemes teremteni. Mert a nap mégiscsak középpontban van, ami nem túl előnyös... Szép a kontraszt az alkonyi fények és a felhők között. Talán érdemes lett volna még várni egy negyed órát, hogy a vörös fények megjelenjenek. A következőkben inkább azt ajánlom, hogy keress valami különleges, nem mindennapi témát a fa helyett, és annak a sziluettjét komponáld a képbe. Még hatásosabb lesz. Így tovább.
üdv: Márk
chester90 válasza:
Szia.
Kb. 1 óráig kint voltam a réten és fényképeztem , mindnenfélét.A napot sokáig eltakarták a felhők és nagyon sok olyan képet csináltam, de aztán megláttam ezt-és nem tudtam otthagyni.
A kivágást megpróbálom. A fa, igen azon én is gondolkodtam hogy bennhagyjam-e ( a jobb oldalt így is levágtam).Köszi az öttletet.
szia! ne haragudj de nemertettem a valaszodbol,hogy tudod e vagy sem,nemkell ezert felhuznod az orrod,csak segiteni akartam.nekem megvan a CS3,de pont ugy lehet a noisal szurni a 2essel is.tudom,hogy bonyolult mert en is alig bogozom ki magam.
chester90 válasza:
Ok segáz, szent a béke, tényleg kicsit felhúztam magam ( csak nem szeretem ha hülyének néznek) Bocs
szia! hat igen minden ertekeles szubjektiv.a PS rovidites a Photoshopnak(Adobe) ez lehet CS2 vagy CS3,az ujjab az CS3.ez egy kep feldolgozo program.es ezen bejul lehet noistalanitani,meg meg persze sok mindent.
chester90 válasza:
Azért, hülye én sem vagyok, tudom mi az a Photo Shop vagy PS, már használom is csak még a szürőkhöz nem értek.Ezért kértelek h magyarázd el h mire gondolsz, hogyan kéne változtatni a képen.Egyébként nekem a CS2 van.De tényleg bonyolúlt és lassan tanulok.
Azért kösz a bizalmat:(
termeszet inkabb az a kategoria, amibe valo a kep.
ami igazan jo a kepen, hogy a fenyerot egy viszonylag optimalis mertekben hagytad, igy a nap kiegese szamomra nem zavaro.
ami miatt megsem lesz kituno a keped, a ket dolog. az egyik a szereksztese. ha megnezed, a baloldal dominal, a jobb oldal szinte teljesen ures. a kozepre szerkesztett nap nem kepes egyensulyozni a fa sziluettjet. azt egyebkent is nagyon kihelyezted a szelre. oda mindenkeppen tobb hus kellene. a felhok szepek, de a taj nem fogja meg a tekintetet.
a masik gond, hogy kicsit zajos a kep, egy zajszures mindenkeppen hianyzik neki. a neatimage letoltheto verzioja segitsegevel ez a problema kikuszobolheto.
szep fenyeket.
chester90 válasza:
A kategórián én is sokat gondolkodtam, de a kép mégiscsak az égboltot ábrázolja és amellett döntöttem.
A képből jobb oldalon vágtam, hogy a Nap legyen a középpontban ( ezzel is alátámaszva a címet.)
Köszi a tippet a zajszűréshez, megprobálom.
Szia! A címet egy kicsit nehezen értettem meg, gondolom a felhők felett úr a nap, de hát rövidesen sötétbe borul az ég, mert az úr távozik. Szerintem a kép nézőpontja jól eltalált, tetszik a felhők megjelenítése is. Azt nem tudom, miért 400-a érzékenységet használtál, sajnos a Panasonic alapon is elég zajos képet készít. Sajnos a felhők táján sok a lilásba hajló sáv, folt, ezek sokat rontanak az egyébként szép látványon. Sok sikert kivánok a további képeidhez!
chester90 válasza:
A címet azért kapta, mert a kép készítése előtt órákig eltakarták a felhők a napot ( több olyan képet is csináltam, amikor megpillantottam ezt.)Naplemente előtt a Nap még utoljára megmutatja, h Azért ő az Úr.Az érzékenységgel még próbálkozom, nem igazán szokott sikerülni.Gyakorlat teszi a mestert.
A lilás sávokat én is észrevettem ( de fontos h a kép természetes és csak vágtam belőle), majd igyekszem kijavítani.
Köszi
Szerintem szép pillanatot kaptál el, szép helyen! Szép az égbolt, viszont az ISO400 eléggé betett a felvételnek, így eléggé zajos lett. A kompozíció hibátlan és a színekkel sincs probléma.
További jó fényeket!
chester90 válasza:
Köszi.Eddig neked tetszett legjobban.Hát igen! Az érzékenység, amihez egy kezdő még nem nagyon ért.De igyekszem.Már kész a javított változat, ha több kreditem lesz feltöltöm.
Köszke a véleményt :)
szia! hat kezdesnek jo,de vanak benne hibak,a merettel gondok voltak,de megnagyobb az az,hogy szemcses kellet volna szures neki PS- be.en szemelyeszerint vagtam volna meg alolrol egy picit.talna jobb lett volna a kep ha nemlettvolna benne a fa,nem valami elonyos,kicsit csampas,maskep nem zavarna csak ez olyan szomorkas hangulatott ad neki,ha ez volt a terved akkor sikerul.egy masik ugymond eszrevetel nem elonyos a napot kozepre venni,csak ha mas nincs a kepbe,de akkor is sokan belekotnek ebbe.remelem segithettem,es nem sertettelek meg,tovabbi jo fotozast!
udv:bella
chester90 válasza:
A ps szürést nem értem, jó lenne ha elmagyaráznád. A fa direkt van benn, hogy ne csak egy egyszerű naplemente legyen.A fa meg azért csámpás, mert így nőtt ( szerencsétlen nem tehet róla).Szerintem a képnek inkább FELEMELŐ hangulata van , mint szomorkás.De izlések és pofonok.
Köszi
Mint kezdő fotóst, üdvözöllek. Nagyon tetszetős, hogy nem egy csupasz naplementét tettél elénk, hanem próbáltad megtörni, jelen esetben egy fa sziluettjével.
Szép, ahogy az égbolton szinte táncolnak a felhők ebben a megvilágításban.
Nem ismerem igazából a fényképezőgéped képességeit, tudásszintjét, de azt hiszem, az égbolt lehetne sokkal tisztább és kontúrosabb is. Talán az iso 400 okozza? Én megpróbálnám iso 100-al. És egy polárszűrő nem ártana, akkor talán kontrasztosabb lenne a felhőzet.
Remélem még próbálkozol vele.
Sok sikert hozzá!
Üdv: A K T
chester90 válasza:
Végre!, valaki akinek tetszik a fa.Az érzékenységgel még hadilábon állok.Megpróbálom amit mondtál.
Fontos hogy a képen semmit sem változtattam ps-ben, csak vágtam a jobb oldalt.
Már kész a jobb változat, ha több kreditem lesz feltöltöm. Köszi
Főleg a cím miatt döntöttem úgy hogy értékelem, nagyon jó. Én is sokat szoktam Napot fotózni.
A kép sajnos picit zajos és a fával sem tudok megbarátkozni, talán jobb lenne nélküle.
Ettől függetlenül jó kép
chester90 válasza:
Köszönöm. Ez a pillanat megfogott, nem tudtam otthagyni. A fa szerepe csak annyi hogy ne egy egyszerű naplemente legyen.És szerintem feldobja a képet.
A cím! Hát igen, szerintem megfogalmaz valami olyasmit, ami a Napot jelképezi.
Köszi mégeygszer
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.