szia. a kép kreatív, a kislányon is látszódik "kis" hiszti jele és a növényzet színe is szép élénk, azt viszont sajnálom h az ég elég halvány, lehetne egy kicsit kontrasztosabb, de ettől még megnyerő a kép
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2007. június 20. 22:09 - érzékenység: auto
- fókusztávolság: 11 mm
- rekeszérték: f4
- zársebesség: 1/1000
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Balaton
- Készítés ideje : 2005-07-10
A korábbi kommentár törölve, kiváncsian várom az értékeléseket.
Szia!
Szepek a szinek, jol elkapott pillanat, jo cim.
Szerintem a savok rosszak. Ez a harmadolos kompozicio jo otlet itt de tul keves a zold es ez tartalmilag nem ad hozza a dologhoz. A tetejebol igazan lehetne vagni, igy elvesz a kislany alakja, tul nagy a kep, es semmit nem mond a felhos eg, foleg a teteje (ami egy enyhen kiegett osszefuggo felhotakaro). Szerintem a ket nagy pamacs eleg a felhokbol, meg folotte kell annyi hogy ne legyen tul szuk.
Az arnyekokra viszont jobban kellett volna figyelni, mivel a kislany fejenek az arnyekat majdnem levagtad, nem is beszelve a halo arnyekarol, bar az szerencsere nem olyan hengsulyos.
Viszont jo a harmassag az arnyekokban, nagyon tetszenek a sotet vonalak a homokon.
En mondjuk ugy vagtam volna hogy a halotarto arnyeka az also szelen mettsze a kepet.
Kar hogy a kislany arca nem latszik eleg jol, de3hat a fenyek. Esetleg ha sotetebbre veszed akkor az arnyek teljesen kitakarja az arcot es nem ilyen zavaro hogy ott dereng. Bar ugy kicsit morbid lett volna... talan.
Vilagosabbra semmikepp nem lehetett csinalni, sotetebbre se nagyon (a nad igy is alig latszik.
Ja igen, es a kis alakhiz lehet hogy jobban illett volna a nagyobb ter (fektetett keppel) bar akkor a mogotte allo alak is bekerult volna, ami nem biztos hogy elonyosebb.
De balra mindenkepp kicsit tagitani kellett volna.
Esetleg a halo szogen kellett volna meg valtoztatni, feladni a kislany arcat es csak az alakra koncentralni.
De az alapja nagyon tetszett es megertem hogy gyorsan kellett, ahhoz kepest jo lett.
Para
Belbo Manana válasza:
Köszönöm a részletes értékelést.
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
Most mi van, kötekedsz? :) Amúgy sajnos a középszerűség, ha nem is pejoratív jelző (dehogynem!), akkor sem jó. A szó is ezt jelenti, hogy igaz, hogy nem rossz. De attól még nem jó. Persze mégiscsak sokkal inkább rossz, mégpedig a hatásai miatt: mert nevel, arra, hogy a jót, a nála jobbat ne is fogadjuk el. Mert ugye minden, a rossz is arról akar meggyőzni, hogy jó. Pedig nem az! :) Továbbá a középszer unalomra nevel és szellemi tohonyaságra, lustaságra. Merthogy épp attól, hogy középszer, nem sarkall fokozott működésre, se szellemileg, sem a fantáziát, sem az abszrahálóképességet, sem az asszociációs képességet tekintve. Így az egyik legalattomosabb eszköz, amivel annyi mindentől lehet embereket megfosztani, miközben ezt észre sem veszik és nyugton maradnak. Mert olyan megnyugtatóan kényelmes. És mintha válaszod utolsó mondatából az sejlene - pláne az után a "szerintem az nem pejoratív" duma után - hogy az az összefüggés, hogy magadat se tartod többre. Ezért volnál olyan megengedő a középszerrel szemben? Pedig jobb lenne, ha a helyén, a megfelelő értéken kezelnéd magadat és a képedet, mert lehet hogy több, azt kell mondanom, tájékozatlan, képet nem, csak élességet-életlenséget és beégéseket látó középszerű, vagy attól alacsonyabb szintű hozzánemértő buzgómócsing nekimegy a képednek - attól az még jó kép. Még ha ezt kevesen mondják is. Naná, hát kevesen értenek a képekhez, még ha fotózni annál többen megtanultak. Párhuzamnak álljon itt a Dogma filmesek esete, nem tudom, ismered-e őket. Trier, meg a többi nordikus. Nézd meg, mondjuk a Születésnap, a Táncos a sötétben, vagy a Hogy szeretsz? című filmeket. Tele vannak ilyen képekkel, mint a tiéd - és mi áll össze belőlük? Pedig ugyanilyen látszatcivilek, azaz azok, de mégis van bennük valami... Ne, például ezért érdemes dolgozni. És nem kedvetlenkedni és "énúgysemjövökvisszamertnincskedvem"-ezni. Ha ilyet tudsz, ez a dolgot, mutasd meg! Ne légy rest! Szia! :) Ja, csak annyit még, hogy ne jöjjön senki azzal, hogy a jó is relatív, mert kinek mi, meg ilyenek. De ez mellébeszélés, épp a középszer egyik kedvenc fogása így elúsztatni a lényeget. Mind tudjuk, hogy a jó az egyetemes fogalom. Legfeljebb nem mindig ismerjük fel, vagy rejtőzködik, vagy rossz az ízlésünk, erkölcsi érzékünk (bár ki az a marha, aki ezt elismeri?), vagy mittomén, bármi lehet. De a jó mindentől függetlenül jó, mert az egyetemleges, hallgatólagosan az egész emberiség által értékeknek tekintett dolgokon alapszik. Na! És ha meghalunk, akkor már nem is lesz, nem is fog létezni a jó, mert ugye olyan relatív, hogy akkor már kinek legyen? :)
Belbo Manana válasza:
Ja, kötekedni szeretek, csak ne vágjanak képen, mert akkor sírok ;)
Jól látod az összefüggést, magamat sem tartom igazán többre középszerűnél. Fotózásban. És sok másban sem. Amiben többre tartom magam, az például az, hogy nagyon jól ismerem magam és tisztában vagyok a korlátaimmal. Adott esetben a középszerűségemmel. És néha olyan hülye vagyok, hogy erre büszke is tudok lenni.;)
Nehezen tudok kiválasztani a képeim közül olyanokat, amiket szívesen megmutatnék másoknak és érdekesnek is tartok. Pedig 10ezer expó fölött tartok és nem mind cicáról meg méhecskéről készült (bocs, akinek belegázoltam az izéjébe). A képeim nagy része családi emlékkép meg portré. Ezeket túl intimnek tartom ahhoz, hogy másoknak, akárkinek megmutassam. Van közte olyan, amit revelatív erejűnek tartok...
Azon vagyok, hogy megmutassam, mit tudok. De mivel nem vagyok egyértelműen és zseniálisan elsöprő (vannak ilyenek az oldalon, ízléstől függetlenül is), a képeim nem jönnek be mindenkinek. Kísérletezek, hogy az objektív korlátaim (képességek, körülmények) és a választott korlátaim (öncenzúra) mellett van-e olyan képem, amit a többség érdekesnek talál. A többség ebben az esetben átlagot jelent, ami a középszer. Tudok-e középszerű képet bemutatni, az átlag alapján mérve a sikert. Mi ez, ha nem a középszerűség jutalmazása? Mint egy szépségverseny: a közízlésnek leginkább megfelelő nyer. Nem véleményezek olyan képeket, amiket érdektelennek vagy értéktelennek tartok, mert elfogadom, hogy nagyon mások vagyunk. Bizonyos kategóriák általában nem hoznak lázba, ezeket kerülöm. Ha valami megragadja az érdeklődésem, ahhoz szólok hozzá. Nem mindenki így gondolkodik persze, részben ennek a következménye az átlagom, ami nem érdekel ugyan, de az itteni tevékenységem szükséges feltétele. Hidd el, 1-es átlaggal is boldogan el lennék itt, nem dohognék, hogy nem értékelik a dolgaimat. Mert a jó nem relatív. Én csak tudom. És mindenki más is...
Persze erősen csúsztatok, játszok... Egyetértek veled, hogy a jó nem relatív. De elismerem és tudom, hogy sokan ezt szűklátókörűségnek tartják. De nem érdekel. Nem ezen a téren akarom megváltani a világot. Nem a fotózás az életcélom, bár erősen vizuális típus vagyok (a férfiak már csak ilyenek...)
Ha már vizualitás: egy időben erősen vonzott a film, valóságos mozilexikon voltam. Aztán elhagytam, mert azt gondoltam, a \\\"saját filmem\\\" lehet sokkal érdekesebb, fontosabb (lásd: pótcselekvés, eszképizmus). A dogmásokat részben ismerem, vegyes érzésekkel. A Birodalom sorozat megborzongatott, nem kerestem a TV-ben, de ha véletlenül rátaláltam, nem tudtam elkapcsolni. A Születésnap egy erős filmélményem, de a Táncos a sötétben iszonyúan feldühített: buta, manipulatív, hatásvadász érzelgősségnek láttam. Ha már filmek: a Coen-fivérek látványvilága sokkal közelebb áll hozzám. A Hollywoodi lidércnyomás vagy Az ember, aki ott se volt, csak a képek szintjén is lenyűgöző. Vagy a Nagy Lebowski bowling-álom-jelenete. Egy vizuális orgia. És sikeres, sokan szeretik. Tömegek. Az átlag. Tehát középszerű.
Szerintem a megfelelő helyen kezelem magamat és a képeimet is. Az emberek többsége azt gondolja, hogy ő különb, mint az átlag - vannak erre felmérések - , de ez ugye nem lehet.
Fájóan hiányolom itthon itthon a középszert, szinte minden téren. A tisztes középszert, az iparos átlagot. Ami semmi különös, csak rendben van. Helyette van a silány, a gagyi, a mű, a mintha, a kivagyi. Adjuk meg a rangot az átlagnak, hogy a kiemelkedőket még inkább meg tudjuk becsülni.
Talán a Zrínyi kiadónak van egy könyve, azt hiszem egy Hódmezővásárhelyi fényképész a XIX-XX század fordulóján lefényképezte a még élő 48-as honvédokat a városban. Száznál több kép, beállított műtermi felvételek korabeli techikával, azt hiszem üveglapra. Csupa középszerű emberről, névvel, foglalkozással. Ha hozzájutsz nézd meg ezeket a képeket. Számomra letaglózó erejű üzenete van a hétköznapiságról, az átlag erejéről és tiszteletreméltóságáról.
Bár annak látszhat, nem szeretem a tiszteletköröket és a hamis hízelgést: a galériád alapján meg vagyok tisztelve, hogy ennyi időt és energiát szántál a párbeszédre velem. Azt veszem ki a szavaidból, mintha értékelnéd a képeimet, vagy látnál bennük fantáziát. Az empátiádat illetően finom jelzésnek veszem, hogy azért nem pontoztad a véleményezett képemet ;)
Köszönöm.
Na, ezt át kellene olvasni és átszerkeszteni logikailag, szövegileg, de nincs hozzá erőm, kedvem. Manana. Egy csomó nagy szó... Marad ilyen középszerű;)
Lehet,hogy sikerült nálad is többet írnom? ;)
De jó új név alatt regisztrálni, mert nem szabad hagyni, hogy a középszer és a kreditvadász hiénák kiszorítsák a nívót. Millió éve ez a kérdés, hogy tud fennmaradni az, aki nem középszerű és átlagos. Gondolj csak bele! :) Amazok sokszor nemhogy nem értik, nem is látják meg, hogy valami mitől jó, kiemelkedő, már csak azért sem, mert nem az ő "szókincsükből" épül - legyen az verbális, zenei, képi, vagy formai szókincs... Én pedig szeretem a jó fotóka, úgyhogy lécci, ne kókadj! Szia! :)
Belbo Manana válasza:
Kösz a biztatást. A középszer/átlag az én szememben nem feltétlenül pejoratív jelző... De ez a téma messze vezet.
A bizsergetően/kiemelkedően jó fotókat pedig nem biztos, hogy én fogom szállítani. De kókadásról szó sincs!
Szép fényeket!
igaza van marcusnak, nem kell ezt ilyen gyorsan feladni. most én is nagyon mérges vagyok és ki akarom adni a dühöm, úgy a legjobb. Nem számít annyira az ittenieknek a véleménye, főleg akik tényleg csak "lepontozni járnak ide". sajnos nem is kevés az ilyen. azoké akik jószándékból írnak és segíteni akarnak, azok úgysem adnak pontot, vagy nem pontoznak le. hát ilyen világban élünk, és ezen én meg sem lepődöm. Szép fényeket és kitartást! üdv, dizi
Belbo Manana válasza:
Nem érdekelnek igazán a pontok, nem ezt tartom a lényegnek, de ezek alapján "maradhatsz életben" az oldalon. Azt gondoltam a negyedik képem feltöltésével elébe megyek a végzetemnek. Nincs kedvem új néven regisztrálni, csak ennyi.
Fel a fejjel, ne keseredj, én is harmadszorra vetettem meg a lábam, röpke 25 évnyi fotózással a hátam mögött... Jó, tudom, a sok idő sem garancia, de azért ennyi idő alatt, ha az ember vak és tehetségtelen, akkor is ragad valami... :) Úgyhogy ha kiesel, gyerünk, új név, új élet! Vagy nem új név, csak kicsit más, egyéni döntés kérdése...
Belbo Manana válasza:
Nem kapaszkodom annyira és nem szeretem elveszíteni a múltamat - a hibái ellenére. Nem feltétlenül a magas átlagú felhasználók járulnak hozzá az oldal tartalmasságához, bár a tartalmas fotók szinte mindig magas átlagúak, úgy látom. A szabályzat ezen pontját egyszerűsítő butaságnak tartom.
Amúgy köszönöm a biztatást, kedves tőled :)
Nekem túl üresnek tűnik a kép, nem vonzza semmi a tekintetemet,szegény gyerek meg teljesen elveszik a képen, pedig gondolom ő lett volna a téma.Kicsit sötétnek is érzem főleg a növényzetet.
Amúgy ez egy jó kép a családi albumba.
Jó fotózást
Belbo Manana válasza:
Nem, a téma ez a kép volt, minden elemével és arányával együtt. Én szeretem a kicsit alexpós képeket, ráadásul ilyen erős napfényben félő volt a beégés (ráadásul kis dinamikájú kompakt...)
A családi albumot többre tartom ennél ;)
Jó fotózást és köszönöm, hogy véleményezted a képem.
Ne haragudj a véleményemért de elmondom.
A kép témáját, elnyomja méreténél és helyzeténél fogva a háló.
Pedig nem az a dühös, hanem a háttérbe szorított kislányka. Akit a kép szélére tettél. és nem a súlypontjába.
Ráadásúl a távolság miatt sem érvényesül a kislány mérge. Más szöget kelletett volna keresni, ha ez lehetséges lett volna, úgy hogy ne zavard meg a kislányt a fotózással.
A kép egyébként szép szinvilágú, jól érvényesül a nádas, feletti felhős ég. A további hiba, hogy a lányka arca árnyékban van.
Enek a korrekcióját utólag meg kelett volna próbálni az árnyékos világos menüvel.
Illetve fotózásnál, egy derítő vakuzással.
Belbo Manana válasza:
Nem haragszom a véleményedért, nincs benne semmi olyan, ami haragra adna okot. A képelemek elrendezése tudatos, ha lehetek nagyképű. Így a képkivágás is, a lányka kis méretben való elhelyezése. De másoknak is hasonló véleménye volt, így lehet benne valami. A lányka háta mögül sütött a délutáni nap, derítésre nem volt lehetőség, a vakuzáshoz túl távol voltam és nem is szeretem a vaku "vasalós" fényét. PS-ben meg nem vagyok otthon.
Harag helyett inkább köszönöm, hogy részletesen véleményezted.
Nagyon jól elkapott pillanat, remek a kismodell. Szinte tényleg leolvasható a mozdulatáról valami dühös, mérges jelleg.
Ami nem tetszik az a vastag, sötétzöld sövény ami kettévágja a fotót és elvonja a figyelmet a kisgyerekről.
Üdv.
másikvanek
Belbo Manana válasza:
Köszönöm, a kettévágással teljesen igazad van, ez nekem nem tűnt fel, de mások is mondták.
Nekem tetszik ez a kép. HA rákérdezel, miért, akkor csak az egyszerűséget tudnám válaszként adni. Mármint az én egyszerűségemet.
Mindig megnézem nagyban is a képeket, tudnék-e olyan átalakítást, amitől jobb lenne, vagy vannak-e a képen számomra feleslegesnek tűnő elemek. Itt nem komponáltam volna másként, tetszik a sok tér az apró ember körül. Ami zavart,az a mellete belógó árnyék, de ezt is csak a kukacoskodás íratja velem.
Belbo Manana válasza:
Nekem is tetszik az egyszerűség, különösen a sajátom ;) Nagyban az átméretezés/tömörítés miatt kiábrándító lett. Az árnyék talán egy kis feszültséget visz a képbe.
Köszönöm a véleményedet.
Szia!
Jó kis kép ez, az ötlet mindenképpen díjazandó:), bár szerintem egyfelől hatásosabb lett volna alacsonyabb nézőpontból fényképezni + ennyi eget sem hagytam volna rajta, és akkor a fő mondanivaló jobban megragadja a szemet
Belbo Manana válasza:
A nézőponttal teljesen igazad van, az égen tudnánk vitatkozni... Én szeretem a nagy tereket.
Köszönöm a véleményedet.
Az elgondolás szerintem jó, ez a játék utáni pillanat lehet talán? A fények sem rosszak...a rekesszel talán nem értek egyet, én tágabbra hagytam volna...ami viszont szerintem a kép technikai hibája: A kislányból arcából nem látszódik semmi, annyira árnyékba borult...nem ártott volna valamilyen deríítést használni, bár talán nehezen tudtad volna megoldani, mert így csak a testhelyzet árulkodik...kicsit a kép szélére is sikeredett. A háttér szépen harmadolt, csakhogy ráadásul még a nádas rész sötétsége jobban beleveszi a kislány fejét, ami szét is vágja szegénykémet! Ezeket látom én, de megbeszéljük, ha nem így van :)
Belbo Manana válasza:
Nekem is tetszettek a késő délutáni fények. Tágabb rekesz mellett a háttér nem biztos, hogy éles lett volna.
Ja, a derítés csodákat tud tenni tényleg, de ez csak egy elkapott pillanat, épp csak egy fürdőnadrág volt rajtam, a derítőkészletemet otthon hagytam ;)
A kislány fejével tökéletesen igazad van, ez nekem nem tűnt fel a képen, de ezután már mindig zavarni fog.
Köszönöm ;)
A fotós 0,5 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
A címből kiindulva, ez nem sikerült, valahogy "távol" maradtál a témától, nem igazán derül ki mire/kire vonatkozik a dolog. A feleslegesen nagy éggel nyitottá tetted és elterelted a témáról a figyelmet. Ha nagyobb méretben jelenik meg arc a kisgyerkőcön, akkor a kivágással mondjuk a háló ellen irányíthatod a dühöt, négyzetes vágással, amit fent az ég teljes levágásával javasolnék, utánna balról méretre vágva.
Belbo Manana válasza:
A cím inkább a saját játékomra vonatkozik az oldalon, de úgy gondoltam, talán a képhez is passzol. Az ég így tetszett, a bongyor felhővel. A négyzetes vágást jó ötletnek tartom, szerintem is javítana a képen. A képkivágás tudatos, mindent bele akartam foglalni, a düh kicsit belemagyarázás, talán a kislány testtartása idézi kicsit.
Lehet, hogy eljátszom a vágással, köszönöm az ötletet és köszönöm, hogy véleményezted.
A fotós 0,5 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
jó pillanatnak tűnik, kár, hogy a kisgyerek arca nem látszik közelebbről, így csak a testtartásból lehet következteteni a cím segítségével.
fekvő kivágásban jobban mutatna sztem, főleg ha a háló másik oldalán nincs senki.
a színek laposak, de nem anynira, hogy ne lenne élvezhető a kép.
összességében nem olyan rossz ez, mint az átlag mutatja, talán csak picivel, de jobb.
Belbo Manana válasza:
A cím, khmm... Kettős értelme van ennek, mondhatnám Sékszpírrel. A fekvő vágás másnak is eszébe jutott, a szerkesztésnél elvész, mert ez az képkivágás és fekvőbe vágva balodalon túl kicsi lenne a tér. szerintem.
A színek lapossága szerintem ízlés kérdése is, én nem szeretem a harsány színeket.
Köszönöm, hogy véleményezted.
Szerintem ff- ben hatásosabb lett volna, és nem tiszta, a kép kicsit életlen. A háttér miatt elvész a téma.Én még megpróbáltam volna más szemszögből is , tudom egy elkapott pillanat.
Üdv Puxi
Belbo Manana válasza:
A gépem dinamikája nem elég a szép fekete-fehér képekhez, attól félek. Az életlenség a tömörítés hibája, az eredeti éles, mint a babám. A háttérrel együtt szándékos a téma szerkesztése, persze nem kizárt, hogy nem jó ;)
Köszönöm, hogy véleményezted.
Szia. Jó a téma amit megragadtál. Kicsit világosabbra vettem volna a dolgot, és talán kicsit horizontálisabbra lehetett volna húzni a képet. ennek ellenére tetszik és megkapó.
Belbo Manana válasza:
Köszönöm. Van egy másik képem, ami ugyanitt készült, az kicsit világosabb, de a szerkesztés kb. ugyanez. Azon nincs emberalak.
Üdv!
Szerintem nem érdemes iylen hattyú halálával búcsút venni az oldaltól..inkább figyelni kell azokra amiket a képeidhez írtak és megpróbálni jobb és jobb képeket csinálni!
Legalábbis szerintem nem érdemes ilyen gyorsan feladni!
További jó képeket!
Belbo Manana válasza:
Tudom, hogy a kisérőszöveg sértődöttnek látszik, de nem vagyok az. Próbálkozom, de nem akarok elismert fotós lenne. Tisztában vagyok vele, hogy nem kiemelkedően jók a képeim, de a saját hozzájárulásomat inkább a mások képeire írt értékelésekben látom. A szabályzat ezt nem díjazza. A szabályzat átlagra alapozott "túlélős" részét butaságnak tartom. Csak pontot akarok tenni a történet végére.
Belbo Manana esélyei nagyon gyengék az eddigi teljesítménye alapján. Vissza fogok járni, néma látogatóként.
Köszönöm, hogy vetted a fáradtságot az üzenetre. Üdvözletem
kicsit élénkebb felhő-színnel nagyon jó lenne. habár így is az... tetszenek az arányok és a téma meg pláne. talán a kislány testtartása nem a legjobb, viszont legalább nem beállított. Teljesen korrekt! Grat!
Belbo Manana válasza:
Régóta gondolkodom egy polárszűrő beszerzésén, az talán élénkítené az eget. De ehhez is lusta vagyok. Manana...
Köszönöm az értékelést, én is az arányokat tartom a kép erényének. ;)
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.