Kicsit túl van exponálva, valószínűleg túl későn csináltad, ezért túl nagy volt a kontraszt. A hídon a lámpák igen szépek, ezért zavar, hogy a bal szélső le van vágva, akkor a teteje sem kellene bele. Az igaz a jobb szélsőre is, azt is vághattad volna. A záridő a vizet nem játsza eléggé a képbe, pedig nagy lehetőség lenne benne.
Valamiért nem pontozható a kép, nem értem az okát, négyet adnék rá.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2007. május 7. 00:00 - rekeszérték: 16
- zársebesség: 15 mp
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Budapest
- Készítés ideje : 2007-04-26
Strobix válasza:
Köszi.
Gondolom, lejárt a pályázat pontozási szakasza...
Szépen kiexponált téma, de a szereksztéssel vannak némi gondjaim: a jobb oldali pillérnél törekedni kellett volna, hogy ugyanannyit mutass belőle, mint a balból. Úgy meglenne a teljes szimetreia, így viszont nincsen. Ötletesen használtad keretező elemnek a hidat, ez tetszik, jó meglátás, üdv, morris
Strobix válasza:
Köszi.
Ahhoz pont a pillérek között félúton kellett volna lennem. És ott már elég mély a Duna :)
A kép minősége nagyon jó, de kompozíció nem az igazi. Szerintem jobb lenne, ha kicsit tovább exponáltál volna és a villamos betöltötte volna az egész hidat.
Illetve a bal oldalt belóg egy fél lámpa, arra nem ártott volna ügyelni, hogy vagy teljesen benne legyen, vagy ne legyen benne.
Strobix válasza:
Jogos, de 15 mp, csak sajna a villamos megállt. A lámpán babráltam, de egyszerűen ki kellett volna retusálnom...
Köszi.
Nem tudom mi volt a cél a képpel, de szerintem jobb lehetne, ha a hidat keretként használtad volna. A lényeg szerintem azon túl van. Ehhez csak a fókuszt kellet volna távolabbra állítani, ill. a parti kövezést kihagyni a kompozícióból.
Strobix válasza:
Keretnek szántam, de megmutatva azt is. Talán sokat akartam mutatni...
Köszi.
hello! tetszik az otlet, a varos keretezese a hid boltivevel mutatos. tetszik, ahogy a hosszu zarido tukorsimava varazsolta a duna felszinet. kar hogy a parlamentet nem sikerult a kepbe komponalni, bar annak megkiserlese kozben a dunaban kotottel volna ki, az pedig nem jo:)
szerintem valaszthattal volna kisebb rekeszt hosszabb zaridovel parositva, ezzel meginkabb elmosni a villamost, mozgast erekeltetve, ami vegulis a palyazat egyik kriteriuma volt.
felul valahogy soknak erzem a folosleges teret, alul pedig -tudom furan hangzik- nem tetszik a nagy ko felbevagasa. en megprobaltam volna egy alacsonyabb nezopontot, szerintem olyan helyzetbol sokkal erosebb kompociziot lehetett volna szerkeszteni. valahogy nincs rendben ez igy. nem hiszem hogy ez a legjobb kepkocka amit akkor abbana helyzetben loni lehetett. szerintem erdemes ujra megprobalni, ezuttal jobban atgondolva.
udv!
Strobix válasza:
Köszi.
A fránya villamos megállt :(
A víz meg mélynek tűnt :)
Jó ötlet a többrétegű szerkeszés a kövekkel, a híddal és a háttérben a kivilágított épületekkel, de egy-két dologggal nem vagyok kibélkülve. Egyfelől beégtek a főtémát adó nevezetességek (és talán az ég is túl világos), másrészt a belógó Parlament zavaró. Nem tudom, van-e olyan szög, ahonnét a Citadella még látszik, de az Országház még nem, de az mindenképpen előnyösebb lenne.
Strobix válasza:
Van olyan szög, csak akkor furcsa alakot mutat már a híd. Köszi.
Pont arra gondoltam enis, hogy ne latszodjon a Parlament, mert igy ebben a formaban inkabb csak zavaronak tunik nekem ott. Mas velemenyen vagyunk ezek szerint, de ez sosem baj :) Jobbralepes hehe, azt direkt nem is irtam, valami azt sugallta, hogy ott mar viz volt :)
Strobix válasza:
Ja, OK. Újra elolvasva, látom, pont félre értettem. :) Talán tényleg szerencsésebb lett volna kihagyni.
Sajnos a vagas miatt le kell vonjak. Baloldalon a lampa fenye log a levegoben, amit egy 10 masodperces utomunkaval ellehetett volna tuntetni. A masik, hogy a Parlamentbe belelog a hid laba. Erdemesebb lett volna kicsit hatra es balralepni, hogy a hid laba eltakarja a Parlamentet, de meg latszodjon a Citadella. Egy palyazati kepnel ennyi kiserletezes sztem kell, hogy ezeket a bibiket kikuszobolje a fotos. Ezeket leszamitva nem lenne rossz, bar nekem a sotet ejszakai kepek jobban bejonnek, de erdekes igy kekes megvilagitasban latni.
Strobix válasza:
A lámpa fényével egyetértek.
Ha viszont balra lépek, akkor teljesen eltűnik a Parlament. Ha meg jobbra léptem volna, akkor nagyon vizes lettem volna... :)
Kellemesen szerkesztett, és szép esti fotó.
A kompozíció sokkal monumentálisabban és sokkal "izgalmasabban" mutatja be ezt a látképet mintha a valóságban szemlélnénk.
Ez igazán remek.
Mindenesetre van valami ami nem a legszerencsésebb, és pedig a bal oldala a képnek
Egy kissé szűknek érezni a fent elvágott lámpa, és hogy a híd lába is elég vékonyka a másik oldalhoz képest.
Még egy apróság, bár ez nem hiba az előtér köveit utomunka során sokkal sötétebre dolgoztam volna át.
Összességében tetszetős és jó munka.
Grat!
julesdex
Strobix válasza:
Köszi.
A baloldal szűkösségét részben a perspektíva okozza. Ennél jobban nem tudtam bemenni a Dunába :)
A kép felső kék (a kép 1/5-e) részének nincs szerepe. Miért hagytad, hogy ekkora előtered legyen. Azt a gyönyörű vizet felcserélted a sziklákra!
Közelebbmenni kamerát a kövekre babzsákra ;) A híddal kellene keretezni.
Ebből a helyből szvsz nagyon szép képet ki lehetne hozni, ha teheted még dolgozz rajta! Kékóra ok, esetleg ha van egy kis felhőzet az is sokat tenne hozzá.
Strobix válasza:
Két három helyről próbáltam, csak a kék óra igazi szépségének rövidsége miatt szűkült a kör... :) De még esélyes az újrafotózásra.
Köszi.
Nem rossz ötlet, de én az eget soknak érzem, vágnék, hogy a lámpák fölött már csak egész kevés legyen (azért ízlésesen), és a híd keretezze az éjszakai városképet. Keretként szerintem jobban érvényesülne, mint így, majdnemhogy főtémaként. (ahogy a címből kiderül)
Javítandónak tartom...szerencsére van lehetőség az újrafotózásra is akár, nem olyan jellegű kép, amivel csak nehezen lehet kísérletezni.
Strobix válasza:
Nehéz eldönteni ezt a felső vágást. Nem nagyon akartam ennél szűkebbre. Valszeg fogok még próbálkozni a helyszínnel.
A pályázati képekről általánosságban elmondhatom, hogy nem igazán valósították meg a kiírásban elvártakat. Gondolok itt elsősorban a mozgás bemutatására. Van néhány szép tájkép, ami kihasználja a víz mozgását, van néhány banális kísérlet a városi fényekkel, és vannak teljesen statikus képek, amik csak műszaki paramétereikben felelnek meg a kiírásnak.
Néhány szó konkrétan a te képedről.
Maga az ötlet nem rossz, de a megvalósítás nem tetszik. Valahogy nem jók a kép arányai, sokkal szűkebben kellett volna fogalmazni. Fent az ég nagyon üres és felesleges a híd alatti terület zsúfoltságához képest. A budai oldal fényei pedig inkább csak bezavarnak a kompozícióba, mint hozzátennének.
Az áthúzó villamos OK, de valahogy azt kellett volna a kép témájává tenni, és a többit hozzákomponálni körítésként.
Üdv!
Strobix válasza:
Ha ennél "szűkebbre fogalmazom", akkor meg az egész kép túlzsúfolt lett volna - szerintem.
Nem igazán jó a kompozíció. Sokkal közelebb kellett volnamenni a hídhoz, hogy a híd boltíve egy felső keretet adjon a képnek. Így a cím is passzolna a képhez.
Strobix válasza:
A felső részt a villamos miatt hagytam meg.
Nagyon tetszik az egész úgy ahogy van. A színei, a tükröződések, a szép kék (nem fekete) égbolt.Még az előtérben, a kövekre beszüremlő fény is megdobja. Apróság, és lehet, hogy szűrözés, és mivel a zársebesség sincs feltüntetve, lehet, hogy eleve hamvába holt ötlet, de lehet, hogy egy képen végigért volna a Combino. Nagyon szép fénycsíkot húzott volna a híd tetejére.
Strobix válasza:
15 mp, tehát esély lett volna, csak elég nehéz volt kiszámolni, mert ott a megállója. :(
Köszi.
Fura értékelés lesz...
Mert nem nagyon tudom, hogyan lehetett volna jobban megcsinálni ezt a képet...technikailag minden rendbenlévőnek tűnik....talán még hosszabb záridőt alkalmaztam volna, hogy a villamos tényleg csak egy elmosódó csík legyen...
Az egész képpel az a bajom, hogy Nekem nem túl látványos...kompozícióra vonatkozó szabályokat betartottad, van előtér, de itt most talán nem kellett volna, mert nem ad pluszt a képhez...
Szóval nehéz indokolni...nem tartom egyedinek!
Strobix válasza:
15 mp. Csak hát a villamosnak pont ott van a megállója... Volt ennél mosottabb villamosom is, csak azon a képen meg más nem tetszett nekem... :(
Szép kép, szép színekkel, különösen a vízen tükröződő fények tetszenek.
A kompozició sajnos ront a képen. Nekem lent nagyon hiánzik a középen lévő kő alja illetve baloldalt is hiányzik a hídból. Ha a Margit híd a téma.
Ha a híd csak keret a Lánchídnak és a Várnak, akkor fent szűkebbre vágom.
Szép a hídon áthaladó villamos is.
A bőség zavarával küzködtél, de választani kell, vagy nagylátószögű objektívet használni.
Strobix válasza:
Használtam sokkal közelebbről nagylátószöget, de ez jobban tetszett.
Egy klasszikust látunk, babonázó budapesti fények. Ügyesen sűríti bele a pesti és a budai oldalt (nomeg a Lánchidat) is a híd adta keretbe. Minden éjszakai kép körülményét használja:kék órák, szűk blende nyílás,hosszú expo. Üdítő az előtér is , erősíti a keretezést. Szép csillagot rajzolnak a fények, talán nekem egy picit szűk is a blende, egy-két értékkel nyitottabb is lehetne. Igényes jól komponált kép. Üdv Boncza
Strobix válasza:
Köszönöm. Örülök, hogy tetszik.
A blendével játszottam, végül ez a verzió maradt.
Hangulatos kép. Jó, hogy még kék az ég, nem teljes sötétben fotóztál. Szép a tükröződés.
Kicsit nagy a kivágás, sok a sötét alul és jobb oldalon. A pályázat kiírása szerinti mozgás nincs a képen.
Strobix válasza:
Hát igen, a mozgást más is hiányolta. A combino azért mozgásban van, a bal felén látható. :)
Köszi.
Tetszik, hogy olyan helyet kerestél a fotózáshoz, ahonnan a parti sziklákat is bele tudtad komponálni, ráadásul a híd is érdekes színfoltot adott hozzá. Nagyon szépek a fények és a lámpák csillogása, gyönyörű éjszakai fotó.
Strobix válasza:
Igen, szerencsém volt a helyszínnel, alacsony volt a vízállás. Lényegében a mederből fotóztam.
Köszi.
Szia!
Éjszakai képnek sem lett tökéletes, egyrészt ferde a horizont (víz), másrészt eléggé részlettelen lett a kép. Ugyanakkor a pályázat nem csak hosszú záridőt várt, hanem valamiféle mozgást is. Ez a kép túl statikus.
üdv
istván
Strobix válasza:
A horizont ferdeségével nem egészen értek egyet. Egyébként vízpartnál ez mindig gondot okoz.
Ami a statikusságot illeti, sajnos igazad van. Utóbb jöttem rá erre... :(
Jó a megoldás, hogy a Margit-híd alatt látszik a Lánchíd kisebben. Nekem egy szűkülő perspektívát mutat a két híd egésze. Nagyon jó megtöri az érkező villamos fénye a híd komor szerkezetét. A színek és beállítások meggondoltak és alaposak. Egy piciny apróság szerintem: jobb lenne a kép ha a parton lévő kövekből kevesebb látszana ezért a 4,8.
Strobix válasza:
Köszönöm. Örülök, hogy tetszik. Ezt most nem próbáltam kevesebb kővel, de majd megnézem.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.