Már nem emlékszem hol láttam meg. Talán a galériádban nézelődtem.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2007. május 7. 00:00 - érzékenység: ISO100
- fókusztávolság: 17mm
- objektív: EFS 17-85
- rekeszérték: f/4
- zársebesség: 1s
- Készítés ideje : 2006-07-02
a kép este készült, szabadkézzel megtartva, igaz stbilizátorral... :) vágatlan, FF, pici USM, keret
bigc válasza:
állványról nem lehet ilyen spontán képeket csinálni szerintem...
köszönöm szépen, hogy elővetted ezt a régi darabot! :)
bigc válasza:
elismerés minden betűd! :) honnan szedted elő ezt a képemet?
köszi!
bigc válasza:
de neked azér jóval nehezebb dolgod volt a lyukkal a dobozban.. :D
köszi az értékelést
jaja, kerék meg levágott fejek. meg az a fura kar ott a jobb alul. meg engem kurvárazavar a járda kövezése. ilyen nincsenis. mer ez nem aszfalt. hö.
bigc válasza:
:)
messze ez volt a legkreatívabb fotó. úgy mondandójában, mint szerkesztésében.
szívből gratulálok hozzá!
bigc válasza:
már megérte felrakni az ilyen véleményekért. köszönöm szépen!
(szerinted nem kellett volna kiretusálnom a kereket a sarokból???? :D )
Remek cím, és még jobb meglátás: minden mozog a koldus körül, csak ő tartja a kis poharát rendületlenül, és mozdulatlanul- hátha egyszer csak csörren benne valami, hátha nem csak kikerüli őt valaki nagyívben... Mozgalmas, tartalmas kép, szépen kivitelezve, gratula, morris
bigc válasza:
köszi szépen morris!
Komoly mondanivaló párositva kissé szürrealista kivitellel. Ez szerintem elég ütôs elképzelés és kivitelezés. Csak remélni tudom h többen is vevôk rá. Szerintem nagyon jó elgondolás jó a kivitelezés is klassz ff izgalmas kompozicio. A kép épp csak sejtet az egyes elemek megjelenítésével de azt mégis erôsen teszi Talán a tónusokkal picit még foglalkoztam volna de tetszik és beszél a kép. Egy ilyen kényes témát nehéz ugy megcsinálni h ne mondják ra azt h hatásvadász de azzal h csak a kéz jelenik meg sztem ez a jelzôt kipöckölted a porondról
bigc válasza:
köszönöm véleményedet! :)
Jó fotó, igazi szociográfia, arctalan koldussal éás arctalan, elmosódó, rohanó, szürke tömeggel. A kivágással van csak kifogásom: az autó kerekét és a koldust takaró falat nem vettem volna bele, előbbi csak vágás, utóbbi talán helyezkedés kérdése is lenne/lett volna.
bigc válasza:
a kerék lehet hogy igaz, a fal viszont szerintem vezeti a szemet lefelé...
köszi!
Tipikusan az a "muveszkep" :) Tetszetos a dinamika, ami az emberek mozgasabol atjon, viszont sajnos a kep egyeb hibai lerontjak. Az auto kereke es az oszlop ugyerzem hogy nagyon nem passzolnak bele ebbe a kepbe. A kerek meg hagyjan lenne, ha tobb latszodna az autobol, de igy csak mint zavaro elem van jelen. Erdemes lenne ujrakomponalni, egy kicsit alsobb alasbol, hogy az emberek se legyenek ennyire megnyirbalva. Sok sikert.
bigc válasza:
az emberek megnyirbálása szerintem elengedhetetlen része a képnek...köszi!
Ami tetszik: az ötlet, a FF tónus alkalmazása.
Ami nem tetszik: a háttérben állók, jobb lenne, ha nem lennének. Akkor a nagyívben kerülő gyalogosok nagyobb hangsúlyt tudnának kapni.
bigc válasza:
persze jobb lett volna.., ha nem lettek volna ott, de ott voltak :)
köszi!
Érdekes fotó. A hosszú záridő általában ilyen témánál elcsépeltnek tűnik, de itt furcsa módon a lábak mozdulatlanok, a többi testrész pedig mozog. A látószög is érdekes, így lefelé irányítva.
A rohanó városi élet szürkesége jut eszembe a képről.
Kár, hogy nem mutatsz többet, így elég szűknek érzem.
bigc válasza:
a több kevesebb lenne szerintem
Tök jó meglátás, és címadás, de a képet sajnos nem viszi el a hosszabb záridő... Sok zavaró elem van, (kocsikerék, a falból is sok szerintem, a bal alsó sarokban a folt...) szerintem szűkebb vágással, jobban a kéz mozdulatlanságának és a járókelők mozgásának ellenentére koncentrálva jobb lenne.
bigc válasza:
köszi!
Jó gondolat. Talán lehetett volna kicsit szűkebben , hogy jobban érvényesüljön a mondanivaló. Elsuhanó lábak, kolduló kéz. És szerintem nagyon sokat számít ha ilyenkor az ember leereszkedik a , jelen esetben, kolduló szintjére és onnan fotóz. Teljesen más , mind képileg mind pszichológiailag. Nézz meg pl gyermekfotókat, sokkal jobban mutatod az ő világát, ha lererszkedsz hozzá és azt mutatod amit ő lát.
bigc válasza:
talán majd legközelebb...
hmm. miért, egy sörözős ember így tartja a poharat? :)
szerencsére a többieknek elsőre leesett, szóval szerintem a képpel nincs baj.
és hogy nem jön át a mogzás?
hmm.
bigc válasza:
lehet hogy sört koldul.... :)
Hát, ha nem mondod, akkor nincs. A pohárból valami sörözős emberre gondoltam. Jobb lett volna, ha egyértelműbb, hogy ő koldus.
Üdv!
bigc válasza:
:)
A pályázati képekről általánosságban elmondhatom, hogy nem igazán valósították meg a kiírásban elvártakat. Gondolok itt elsősorban a mozgás bemutatására. Van néhány szép tájkép, ami kihasználja a víz mozgását, van néhány banális kísérlet a városi fényekkel, és vannak teljesen statikus képek, amik csak műszaki paramétereikben felelnek meg a kiírásnak.
Néhány szó konkrétan a te képedről.
Ez talán az egyetlen kép, ami megpróbálta megvalósítani a pályázati kiírást azzal, hogy egy eseményt mutat be.
Ennek ellenére nem igazán tartom sikerült képnek. Főleg azért, mert a mozgás megmutatása nem igazán viszi előre a kép mondanivalóját, amit amúgy is csak belemagyarázni lehet, mert én nem látok többet, mint út szélén álló emberek lábát. Ráadásul magasról fotóztad, jobb lett volna egy alacsonyabb kameraállás.
A kép bal fölső és jobb alsó sarkának statikussága sem illik számomra a kompozícióba.
Szóval érzem az akarást, mégsem hat rám a kép.
Üdv!
bigc válasza:
az azér megvan, hogy a jobbalsóban egy koldus ücsörög statikusan? :)
hát ez tök jo
ebben benne van az ido mulása és nem csak egy szimpla hosszuzáridos foto.
tetszik ez a pillanat. Ö mindig ott van, mindig ott ul. és csak futnak és rohannak a dolguk után az emberek és észre se veszik
gratulálok
bigc válasza:
nagyon szépen köszönöm!
Ezt érzem a pályázat legkreatívabb, legötletesebb képének. Sajnos a kép keltette összhatás elmarad az ötletesség színvonalától.
Talán ha a kéregető kezet elkerülőkből több látszana, vagy szükebbre vágod fent, ez lesz a nyerő kép.
bigc válasza:
talán... de én most így raktam fel. köszi!
bigc válasza:
még nem láttam a többi képet, de megnézem mindjárt...
Talán az egyetlen kép a pályázaton ahol a hosszú záridő valóban kreatív eszköz, bár maga a téma kissé elcsépelt. Számomra attól lesz mégis jó, hogy a merev kéztartás és a "lábmunka" között egyfajta abszurd kapcsolatot hoz létre, és ez az abszurditás adja az értékét. Mindenesetre jó olyan képet is látni ahol az egyperc nem csak az ezerszer látott vízelmosásra szolgált.
bigc válasza:
nagyon szépen köszönöm! tényleg ez az abszurd kapcsolat nem is tudatosult bennem annyira. de most ahogy mondod... :)
Én mindenképpen ezt a képet várom az első helyre.
Szerintem az összes többinél kreatívabb.
A cím megválasztása fantasztikus.
A főhőst takaró oszlop és az átellenes sarokban lévő útfelfestés szépen összefogja,
keretezi a képet.
A kéz mozdulatlan, az érdektelen emberek folyamatos mozgásban vannak, "nagyívben" ...-nak a körülöttük lévő világra. Ezt tökéletesen tolmácsolja a fotód. Tehát nem csak a hosszú záridőre koncentráltál, hanem mondanivalót is sikerült vinned bele, ami szerintem a legfontosabb.
Gratulálok (és szurkolok).
bigc válasza:
nagyon kedvesek szavaid! köszönöm!
Van pár szépen szerkesztett fotó pályázatban. Van pár hatásos absztrakt. Viszont ezek csak esztétikai élményt nyújtanak, és az ilyen témákra lehetett számítani. Egyik sem ad többet. Viszont ez a fotó igen.
Nagyon erős szociofotó, ami a maga kategóriájában is kiemelkedő, a versenyképek közül pedig az egyetlen ami megfogott.
Túllép a túlkonkretizált, mostanában sémák szerint készülő szociofotókon, igazán egyedi.
bigc válasza:
dupla köszönet! :)
ez csudijo, mindenkeppen a legjobb. mivel ennel a fotonal sokkal nagyobb szerepe van a bemozdulasnak, mint altalaban. tetszik, izgalmasan abrazolja a mondanivalojat.
bigc válasza:
igen, szeretem, ha van értelme, célja is a technikának, nem pedig csak magáért való..nagyon szépen köszönöm!
Számomra,kétség kívül ennek van a legtöbb mondanivalója!A tartalmát is ötösre értékelem,de technikailag is ugyanez a helyzet!Az ff szerkesztés,nagyon passzol a hangulatához,helyesen használtad!Pontosan a lényeget láthatjuk,semi,nem kívánatos elem nincs a fotón!Így első nekifutásra,nekem ez tettszik a legjobban!
Gratulálok!
bigc válasza:
örülök, hogy tetsz. nagyon szépen köszönöm!
Hú de érdekes fotó! Alapjában nem tetszik a komponálása, túl szokatlan, hogy belóg a fal, csak a kéz látszik stb. De annyira érdekes a téma, hogy simán jól áll neki! Külön tetszik, hogy van benn pár fix rész, a házfal, a felfestés, a kő. És vannak a nem fixek. Azt hiszem a címmel lesz teljes. Kicsit groteszk, de nagyon jó!
bigc válasza:
a fal az ami miatt szerintem olyan szocio jellege van... meg a kompnak is jot tesz, valoban... nagyon szépen köszönöm!
azt hiszem nekem ő a favorit :)
nem a megszokott autó-fények (amik szintén szépek, érdekesek), hanem vmi új, friss téma ebben a kategóriában!
a ff is jó hozzá (kíváncsi lennék a színes verzióra is).
nem tudom, talán még egy csöpp kontraszt jó lett volna.
a poharas alak; nagyon feldobja a képet, ha lehet így fogalmazni. mélyebbé, értékesebbé teszi!
jó meglátás! gratulálok és sok sikert :)
bigc válasza:
nagyon szépen köszönöm! színesben se rossz, olyan sárgás lett...
Szia!
Kesze-kusza, hangulatfotónak elmegy, van aki ennyit lát 8-9 feles után... :-)
A jobb felül belógó (kerék?) zavaró, a levágott fejű embereknek keresem, de nem találom a jelentéstartalmát.
üdv
istván
bigc válasza:
istván, a levágott fejű embereket kérdezd meg valakitől, aki érti... :D
Nekem a Te képed tetszik legobban az adott témában. Én is hasonlót szerettem volna csinálni a pályázatra, de kifutottam az időből. Számomra ez a kép adja vissza leginkább az idő múlását, a mozdulatlan kéregető a rohanó világban. Nagyon hatásos, az ember (én legalábbis) ilyenkor gondolkodóba esik, hogy mért is rohan egyfolytában.
Az álló képelemek kellően élesek, a mozgók pedig pont a kellő mértékben vannak elmosódva. A fények is rendben vannak. Nekem külön tetszik az is, hogy ff, színesben is biztos szép, de így hatásosabb.
Gratulálok.
bigc válasza:
nagyon szépen köszönöm!
hú ez nagyon jó!!!
tökéletes életkép és szociofotó!
ahogy a kéz kinyúl a fal mögül a műanyag poharat tartva és várva hogy valaki dobjon bele egy kis aprót miközben a rengeteg ember suhan el mellette...
nagyon tetszik!szép az ff is és a belógó fal darab ami megbontja a kép egyensúlyát és feszültséget visz a képbe!
nálam ez a nyerő!
bigc válasza:
igen az a faldarab az sokakanak szemet szur, nekem ezért tetszik a kép.
nagyon szépen köszönöm!
a bemozdult alakok erőt és életet tesznek a képbe, azonban egy apró technikai és egy apró kompozíciós hiba van szerintem... nincsen igazából egy valóban éles pont a képen, nem igazán tetszik hogy belekomponáltad jobb oldalt a falat, illetve a bal felső sarokban az autó kerekét.
üdv
d
bigc válasza:
nem komponáltam barátom, hanem fotóztam...
Eszméletlen kifejező kép! Remek szerkesztéssel és a hosszú záridővel valóban jól érzékeltetve a mozdulatlanságot és az idő múlását egyaránt.
bigc válasza:
:)
nagyon szépen köszönöm!
Kifejező, mondanivalója van, nem csak puszta látvány. A koldus mellett elhaladó tömeg bemutatása nagyon jó: egyetlen éles pont a kéz az edénnyel, minden személytelen, sehol egy arc, csak elmosódott, mozgásban levő végtagok, testek, kifejezve a ignoranciát. Nagyszerű megvalósítás.
bigc válasza:
ilyesmire gondoltam én is... :) nagyon szépen köszönöm!
Szerintem ez a kép illik bele a legjobban a pályázati kiírásba. érzékelteti a mozgást, az idő múlását.
nem céltalan a hosszú záridő. remekül mutatja be, hogy a rohanó világban nagyon sokszor nem figyelünk semmire és senkire.
nálam ő a nyerő. gratulálok.
bigc válasza:
nagyon szépen köszönöm!
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.