- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2007. május 10. 19:03 - fókusztávolság: 150mm
- objektív: Olympus Digital 40-150mm
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Balatonszárszó
- Készítés ideje : 2007-04-08
közelrőlről készült a kép, éppen indultam haza a madárfotózásról. Közepesben ajánlom..
Ezt a képet nem igazán értem. Életlen és elkapkodott. Ha javítani szeretnél a hasonló képeiden a jövőben, igyekezz közelebbi képet készíteni a madarakról, esetleg zoommal, illetve a madarat kellene a témában kihangsúlyozni. Itt sajnos nincs hangsúly semmin, ezért lett egy eléggé egyszerű és kidolgozatlan, nem túl fantáziadús eredmény belőle. Remélem megfogadod a tanácsaimat és nem kötekedésnek veszed.
pff...én most nagyon közvetlen leszek, de nem rossz indulatból. Ez a fotó nem illik erre az oldalra. Ilyen fotót, azért lő az ember, hogy lássa ilyen is volt, aztán majd csak sikerül jobbat készíteni erről a madárkáról.
Az alany nagyon távoli, szinte elveszik a képen. Viszont az egész kép tele van zavaró ágakkal. De ez vágással se megoldható, mert akkor elpixelesedik az egész. Mindenképp azt mondom, hogy ha érdekel a madárfotózás akkor folytasd, de ahhoz, hogy értékelhető képet kapj, mindeképp lessátorból kell fotózni télen etetéssel, nyáron itatással(erről vannak itt fenn cikkek). Előnye, hogy te állíthatod be a környezetet, ahova a madarak jönnek és hogy sokkal közelebb tudod hozni magadhoz a madarakat. És még csak nem is kell hozzá iszonyat drága teleobjektív. A 24 óra legjobb fotói között van egy madaras kép (címe: Hátbatámadás). Az egy kis kompakttal készült.
Az 1 pontot, ne vedd sértésnek, de ez tényleg nagyon gyenge.
Sajnos több hiba is van a képen, ami rontja az élményt.
Sajnos nem volt elég a teléd ehez a távolsághoz, mert a madár túl kicsi és elvész a képen, ráadásul ugyan ezt a hatást erősíti a pont mögötte lévő vastagabb faág.
Szintén zavaró az előtérben lévő homályos ágak tengere is.
Próbáld meg újra, biztos jobban sikerül, sok sikert!
Több sebből vérzik. Semmi szerkesztés, direk t középre helyezés, teljesen tucat, nagyon kicsi a téma, nagyon nagy a kép, és látszik hogy a vágással sem vagy teljesen tisztában PS-el, mert egy írtózatos nagyítást végeztél. Élvezhetetlen a kép (kicsiben semmi nem látszik, nagyban meg....még úgy se). (ajánlom ha azt akarod hogy szimplán a vágás maradjon meg a képből, a PS-ben a mezőkbe ne írj semmilyen értéket....
Kerüld ezt a fajta középre helyezést, az ismertetőben sokminden hasznosat olvashatsz, és így ebben a formában nem egy ilyen fotóértékelő oldara való....Maga a tengelic nagyon szép lehet, további jó próbálkozást.:) És egy hasznos tanács, teleobi, mert igazából még egy 432mm ekv.-el is nehéz elég közel menn hozzájuk (max. lessátor, de akkor meg nagyon közel kell leszállnia)
Sok gyakorlást és olvasást...üdv!
Mindenképpen vágni kellett volna, nagyon sok a felesleges tér. Egy madárfotónál nagyon fontos a homogén háttér, az, ahogy a főtéma kiemelkedik onnan. Itt sajnos a környezet zavaró, a belógó ágak közt elvész a kép fő témája. Az élesség sem az igazi, elég lágy lett a madár feje. Ehhez a műfajhoz talán inkább egy 70-300 as obi menne vagy egy fix tele, sajnos a technika amivel csináltad eléggé megnehezítette a dolgodat.
Erre a képre nagyon igaz, hogy a kevesebb több. A keszekusza ágak nagyon elviszik a tekintetet és káoszt okoznak, szinte elvész a középre helyezett madár... Egy szűkebb vágással, a madár mögött kevesebb előtte több hellyel sokkal előnyösebb lenne, még akkor is ha nagy a mélységélesség ezáltal nem mosódnak el az ágak. Ebben a méretben ahogyan feltetted, sajnos minden hiba kijött. életlen és zajos, ez kicsinyítéssel és utánna utólagos életsítéssel és egy kis zahszűréssel orvosolható. Szerintem járd körbe mégegyszer a témát, lesz jobb is.
Nagyon szép madárka de sajnos abszolut életlenre sikerült a kép. A kompozicio a legrosszabb, egyszerüen középre biggyesztetted. Sajnos túl kicsike is a téma a képen és elveszik a nagy ágrengetegben.
Van az oldalon egypár remek madárfotós biztos tudnak majd jótanácsokat adni én azt gondolom telével kellett volna . Egy kissé elkapkodottnak érzem a felvételt. sajnálom
Sajnos teljesen elveszett a témád a sok ág között, persze ez alapvetően a technikai korlát volt gondolom, amennyiben nem volt nagyobb fokúsztávú obid kéznél... gyakorlitalag egyértelműen a szűkebb képkivágáassal és nagyobb telével lehetne javítani a képen!
Jozsa_lay válasza:
köszi
Először is köszi, hogy megosztottad velünk a képedet!
Amit én változtattam volna rajta:
- A madárkát nem középre komponáltam volna, hanem a kép bal oldalára. Ha megnézed a jó képeket, ott a téma (a speciális esetektől eltekintve) sosem pont középen van.
- Olyan szöget kerestem volna, ahol nem takarja ág a fotóalanyt
- Sok fotót szoktam nézegetni, és rájöttem, hogy az igazán jó képek azok, amiken történik valami. Egy üldögélő madár nem olyan izgalmas - esetleg akkor, ha egy 2 millió Ft-os obival kapod le, úgy, hogy bele lehet látni az orrlyukába :) Ezért sztem a következő alkalommal várd meg, amíg csinál valamit. Hidd el, hogy sokkal érdekesebb lesz a képed...
Jó alkotást...
Jozsa_lay válasza:
köszi
Hát kicsit lehetett volna szükebb a vágás, és szerintem a kép mérete is tul nagy. Így zavaróak néhol a gépi élesítés nyomai, és sok a CA.
Zavaró a madár elött az ág is, bár a tág rekesz miatt majdnem eltünt, de azért lággyá tesz a képet. Valamint nagy a kép kontrasztja, sok a fehér és a bebukott rész, élesek a fények, nem tul jó idöpontot választottál szerintem.
Remélem építő kritikának veszed. Bocs de nem tudok jobbat adni.
Jozsa_lay válasza:
köszi.
Szia, Ez a kép szerintem annyira nem jó, mert az ágak túlságosan elterelik a figyelmet arról a dologról amit fotózni akartál, ergó a madárról. Ha máskor olyan képet csinálsz ahol vmi az ágak közt van, akkor próbáld kikerülni az ágakat, ezenfelül szerintem a jobb oldal egy kicsit túlzsúfolt a bal oldalhoz képest. Csak azért nem eggyesre értékelem, mert a madár középen van és éles a kép. Sorry. Bocsi a negatívumokért, további sok sikert.
Jozsa_lay válasza:
okok
Szegény madárka sajnos teljesen beleolvad a környezetébe, s az ágak néhol élesebbek, mint maga a téma.
Jozsa_lay válasza:
sokatsegítettél
Nem akarlak elkeseríteni, de ez egy elég rosszul sikerült fotó. Szegény madárka szinte elveszik a képen, az ágak monoton kuszasága és a középre szerkesztés unalmassá teszik a képet. Mindenképp nagyobb gyújtótávolsággal kellett volna fotózni, vagy közelebb menni. Jó pár sikeres madárfotó található az oldalon, mind teleobjektívvel készült, ez elengedhetetlen az állatfotózáshoz.
Hiba volt ekkorába feltölteni, érdemes a feltöltött képeidet lekicsinyíteni. Remélem hasznát veszed a tanácsaimnak. Üdv.
Jozsa_lay válasza:
Köszi. Most hétvégén újra megyek, jobbakat remélek.
Ne haragudj meg érte, de nem lett túl jó kép, legalábbis, ami a fő témát illeti. Tudom, hogy bravúr egy ilyen pici madarat egyáltalán lencsevégre kapni, de ez túl kusza lett. Elvonja a figyelmet az ágak rengetege, és úgy kell nagyítóval keresni a kismadarat. Legközelebb próbálj meg semlegesebb környezetben fotózni, illetve kisebb mélységélességgel, nagyobbra, közelebbre is hozva a témát.
Szerintem.
Jozsa_lay válasza:
köszi
Szia!
Hát, hogy is mondjam.Soha nem adtam még 1-est.Ez ugy ahogy van kerülendő út.Va egy kép amiben az alany alig látszik valamint azis középen van.A képed egyik legéletlenebb pontja a madár.Közelről készitetted, de mégsem eléggé....(az obihoz képest).Ilyen jellegü fotókhoz teleobjektiv kell.Nem tudom milyen beállitásokkal készitetted, de biztos szűkebb rekesz és rövidebb záridő lett volna szükséges.
Neharagudj, de erröl semmi jót nem tudok most mondani, csak annyit, hogy próbálkozz!A legközelebbi biztos sokkal jobb lesz.Ebböl a gépből sokkal többet ki lehet hozni.Ez egy jó gép.
Üdv!Sok gyakorlást és jó fényeket!
Jozsa_lay válasza:
köszi
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.