BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
4,69
KATEGÓRIA: makró
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2007. április 6. 19:55
  • érzékenység: ISO 200
  • fókusztávolság: 300mm*1,5
  • objektív: Sigma 70-300mm f/4-5.6 APO MACRO II
  • rekeszérték: f5.6
  • zársebesség: 1/640 sec
  • Készítés helye (ország): Magyarország
  • Készítés helye: Budapest
  • Készítés ideje : 2007-04-05
*

Az első makró próbálkozásaim egyike. PS: minimális Levels, keret, méretezés, utána élesítés 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

adott pontszám: 5
2007. április 10. | 10:07 | robcsi1979

Szerintem ez a kép zseniális! Tök jó az egész, ahogy van! Remek ötlet, remek szerkesztés, jó expo! szuper!

homesz válasza:
Köszönöm szépen.
Azért még a zseniálistól messze van, de szerintem egyfajta sajátos hangulatot ad.
Üdv: homesz

2007. április 7. | 15:48 | kazoly

pont erre gondoltam a nap képe volt egy döglött darázs...láttam már darazsas képet ahol egyáltalán nem volt veszélytelen a fotózás....de arra a darazsas épre valahogy nem reagáltam.Szeretem a természetességet egy fotóban nem pedig a technikai bravúrt .
ÜDV én is köszi hogy benéztél :-)

homesz válasza:
Hát igen, ha már természetfotóról van szó, fontos lenne, hogy ne beállított, halott dolgokról szóljon... Ha nem így van az mondjuk tárgyfotó, ha nagyon morbidok akarunk lenni.

Minden jót!

adott pontszám: 4,8
2007. április 7. | 12:02 | petipetya008

Tetszene a kép, csak az nem hogy a téma a középpontban van. Vágd ki aranymetszéssel.

homesz válasza:
Gondoltam rá, de vagy a bal oldali szirmokat vágnám le, és azért valamennyi meghagyott szirom azért kéne, vagy azt a szép kis gyűrött gallért a virág nyakán, amiért szerintem szintén kár lenne.
Azért majd megprbálom.
Kössz az értékelést.
homesz

adott pontszám: 4,7
2007. április 7. | 00:29 | Sosebirtalak

Szia, én is ezzel próbálkoztam, de már nem teszem fel a képeimet ide, vagy is jól meggondolom!
Kár hogy levagdaltad a szirmokat alul, de így is megmaradt szerencsére az átló hatás a képen ami hangsúlyossabb lenne ha a narancssárga belső szirmok is a kép sarka felé mutatnának. Lehet hogy a méh nem kerülne középre?!, De nem lenne hiány érzet, ami csak nekem van, lehet :o)
Gratulálok a képhez.

homesz válasza:
Köszönöm az értékelésed.

adott pontszám: 2
2007. április 7. | 00:23 | cs.szabolcs

Hello!

Nem tudom, hogy mennyire "okos dolog" a makrózást méhekkel kezdeni, már csak a méretükből és mozgásukból adódóan...
Ezt így inkább közelkpnek nevezném, mint ahogy a 70-300mm APO macro 1:2 es leképzési arányra képes... ugye?...
Inkább neveznék egy nem ennyire elcsépelt témájú valamit, mint hogy egy olyan dolgot, amire a technikám már nem elegendő...
Itt nem azt mondom h rossz a kép, de kicsit olyan erőltetett hatású lett...
A színei meg az élesség, mélység jó lenne, de maga a téma eltörpül a képen...
Most én úgy is pontozhatnám, hogy gyenge elkerülendő út (ha csak a logikáját nézem), de inkább egy tucatnak nevezném, mert annyi, de annyi ilyen és ehhez hasonló kép születik naponta h belegondolni is fáj...

Mindezt talán nem is csak erre a képre kellene írnom, hanem a hozzáállásra...
Remélem nem baj, hogy ilyen negatív hangúra sikerült az első makródhoz fűzött hozzászólásom, nem is akar ez az lenni, hidd el, csak jot akarok (szeretnék)... :)

Üdv.:Szabolcs

homesz válasza:
Sajnos nagyon nem értek egyet az értékeléseddel.
ŐŐ szóval igen, az obi csak 1:2es arányt tud, ezt tudtam kihozni a büdzséből...
De ez még nem azt jelenti, hogy nem lehet vele jó képeket készíteni makro témában. Ez egy teljesen kommersz, átlagos objektív, nem hiszem, hogy versenybe szállhat egy sigma 105 f/2,8 makroval szemben, de egyátalán nem is kell. A cél nem az volt, hogy atomnagy nagyításban megmutassam a méhecske csábító mosolyát...
Egyszerűen csak úgy gondoltam, ezzel az objektívvel is lehet jó makrókat csinálni - én már láttam is - ha nem a nagy nagyítás adja a kép varázsát, hanem az összkép...
Természetfotóból nehéz kihozni valami hangulatot, de szerintem ennél sikerült.

Lehetne ez gyenge elkerülendő út, ha ez az oldal a "PROFI MAKROFOTÓSOK OLDALA" lenne. De nem az. És úgy meg főleg nem elkerülendő út, hogy ha az a tanácsod, hogy "vegyél egy sigma 105 f/2,8 makrót, azzal már jobb lesz".

A darázs/méhecske téma elcsépelt, de az ember azt fotózza, amit lát. Én még nem látok olyan sok napon sütkérező pillangót... (egy db expo-t sikerült csinálnom, de nem töltöttem fel, mert az tucat lett a javából)
Nem részletezem tovább, valószínüleg már úgyis unod...
Üdv: homesz
Azért örülök, hogy olyan magabiztos vagy, hogy egy 4,6-4,7es képre gond nélkül adsz 2est. Irigylésre méltó...

adott pontszám: 5
2007. április 6. | 23:19 | peter.s

szia! szerintem remek kép... nagyon jó a nézőpont megválasztása...szépek a szinek... tetszik a keret...és nagyon tetszik, hogy pontosan eleget láttat a kép... levágtad a nem fontos dolgokat..és maradt aminek maradnia kellett.. szerintem tökéletes :)
üdv, peter.s

homesz válasza:
Nagyon szépen köszönöm. Nekem is elsősorban a kompozíció tetszett, meg a színvilága.
Jó fényeket

2007. április 6. | 22:12 | kazoly

nem nem arra nincs idő..jó expo mégjobb vágás..vágatlan fotót nehéz makrózni főleg rovarról izgő mozgó bigyókról...hacsak nem nyírod ki és teszel ugy mintha jajde ügyes lennél.
Eltudom képzelni ,hohy van aki idáig is elmegy egy jó fotóért.
Nézz be hozzám egy pillanatra nekem is van egy méhecskés fotóm ez nekem s az elsők között volt fingom sem volt az utólagos élesítésről raw-ból a tömörítés hazavágta.mostmár kicsit rutinosabb vagyok ...ha most letömörítem kis élesítéssel olyan mint a mesében.
Ez is vágott fotó és inkább kompozício mint makro .A méhecske itt is középen volt.

homesz válasza:
Köszönöm a reagálást. Már benéztem hozzád, általában megismerkedem az értékelők képeivel. :)
Igazad van a vágással kapcsolatban.
A döglött állatok fotózásáról, meg annyit, hogy nem is olyan rég volt a hét képe egy halott darázs portréja... :/
Kössz a tanácsaidat és jó fényeket.

adott pontszám: 4,9
2007. április 6. | 21:56 | kazoly

Elsőre ,nem rossz ..de javaslom nézegess meg egy pár makrofotót ,ugyanis ezen a képen minden nagyon klappol,csak a szerkesztés nem .Gyönyörüek a szinek ,jó a mélységélesség,de a méhecske középen van a sárga bibe pedig elvonja a tekintetet.
Ez persze szubjektiv vélemény volt nem bírálat :-)
További szép fényket!

homesz válasza:
Köszönöm a tanácsaid.
Nézegettem azért már jópárat.
A szerkesztés. Igen, azt kell, hogy mondjam, ez a legnehezebb szerintem ebben a témában. Megvan a rovar, észrevetted, keresőben is megtalálni, élesíteni és ezek után már csak egy minimális időd van, hogy az adott helyzetben valami jó kompozíciót is rögtönözz... :)

Mégegyszer köszi

adott pontszám: 4,5
2007. április 6. | 20:14 | dombigy

Szép kép, jó a mélységélleség és megfelelő helyen van ami nagyon fontos, a vágás is tetszik, esetleg megnézted más vágással is hogy a központi téma nagyobb legyen a képen, de így is rendben van. Gratula, további jó makrókat is...

homesz válasza:

Nem néztem más vágást, mert a kompozíció és a színvilág szerintem így jön ki a legjobban. Ez az eredeti képkocka.

Csak azt nem értem, hogy ha minden jó, akkor miért vontál le 0,5 pontot? A vágásért? azt írod, így is rendben van...
üdv

adott pontszám: 5
2007. április 6. | 20:11 | Diver

Nagyon kellemes tónusu, jó színvilágu éles kép ! Tetszik a téma, tetszik, hogy a méh fején van az élesség ! Jó a vágás és a keret is !
Gratulálok !

homesz válasza:
:) Örülök, hogy tetszik. Nekem is elsősorban a színvilág miatt tetszett meg.
Kössz Diver