szia!
ígéretes beállítás, szerintem a vágással rengeteget lehetne javítani. a lány előtt több helyet hagyhatnál, jobb oldalt a lépcső (?) egy kicsit "elviszi" a szemet, jó lenne kompenzációnak balra még egy pici tér. ugyanez felül, szerintem fönt kissé túl sok helyet hagytál szabadon. ha a lány arcára szeretnéd terelni a figyelmet szerintem az is zavaró, hogy a háttér fényereje és színtónusa nem tér el túlságosan az arc megvilágítottságától. ezen itt talán úgy lehetne segíteni, ha a lány ruhája nem ütne el ennyire élesen a háttértől. ezáltal az egész kép lágyabb lenne, és az arc karaktere önkéntelenűl is magára vonzaná a tekintetet.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2007. április 4. 22:15 - érzékenység: ISO 400
- fókusztávolság: 75 mm
- objektív: EF 75-300
- zársebesség: 1/640s
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Budapest
- Készítés ideje : 2007-04-02
Megint ő! Tanácsokat, észrevételeket, ötleteket kérek:) Ne kíméljetek!
orotdenes válasza:
Köszönöm szépen! Rajta vagyok az ügyön;)
Előnye a jól mutató életlen macskakő háttér, amely kiemeli az éles modellt. A szokatlan kameraállást is díjazom., bár ha kicsit lejjebről fotózol, akkor még életlenebb lenne az arc körüli háttér
Bebit érdemes fotózni.
A kettős pánt nekem nem tetszik.
Nem tetszik a túl sok levegő a modell felett, és nem tetszik a belógó kő-iizé. Vagy állt volna egyedül a képben, vagy ha már van valami, a modellen kívül, akkor annak legyne funkciója és derüljön ki, hogy micsoda. Kerítés? Szobortalapzat? Kút? stb. Például forduljon felé a model, vagy támaszkodjon rá, stb..
A ruhán nincsenek részletek, ez is inkább hiba, bár ha tudatos, akkor elfogadható.
Tanácsot kértél. A kép tanulsága, hogy milyen jó háttér az életlen macskakő. Alkalmazd máskor is. Talán színesebb ruha még hatásosabban elválna a háttértől.
orotdenes válasza:
Köszönöm szépen! A pántot már későn vettem észre, és minden igaz, amit mondtál! Igyekszem ezekre majd mind figyelni! És szerintem is érdemes fotózni még! Úgyhogy fogom:) És még egyszer köszönöm!
jók a képeid drusza:)
akad némi apró hiba - mármint szerintem - egyiken-másikon, de fantáziáért nem mész a szomszédba.
ennél pont a szűk reksz tetszett volna, ahogyan a lány arca körül kirajzolódik a macskaköves utca.
a szobor talapzata sem túl jó elem.
de fantázia.....:)
okoskodás vége stop
üdv
d
orotdenes válasza:
Köszönöm szépen! Próbálkozom, próbálkozom! De mindig lesznek hibák:) Oda se neki!
Szép a lány és jók a színek, de fönn indokolatlanul sok az üres hely szerintem, és a lépcső pedig "beleáll" a hátába. üdv
orotdenes válasza:
Köszi szépen!
Nem igazán hiszem, hogy az volt a célod, hogy a lány feje fölött látszó macskaköves utat fényképezd. Ez meg a modell szinte 50-50%-ban van jelen a fotón, holott nem így kellene lennie. Jobb kompozícióval, s közelebbről ez egy sokksl-sokkal jobb kép lehetne. A lány fotogén, az expo egyébként színben, fényben, élességben is jó. Még annyit, engem is itt tanítottak arra, hogy a melltartópánt erősen kerülendő út. ;)
orotdenes válasza:
:) köszönöm szépen! Én is tanulgatok még!
hát ez a póz nagyon nem előnyös!aranyos ez a lány kár így elrontani a képeket!nem kell ennyire túlbonyolítani és ilyen pózokat kitalálni!sokszor többet mond egy egyszerű falnak tánaszkodós vagy csak egy sima kamerába nézős kedves portré!
nagyon kicsvartad szegényt így teljesen oldalról mutatja be a kamera miközben a feje kicsvarodik és a keze is mivel támaszkodik!nagyon rossz ez a póz és nagyon előnytelen!
a vágást sem ésrtem!felesleges feül és bal oldalt az a sok hely!csak elvonja a figyelmet a modellről!
aranyos lány szerintem érdemes vele próbálkozni de először csak sokkal egyszerűbb pózokban!
üdv!
orotdenes válasza:
Köszönöm! Próbálkozom, próbálkozom:)
Oké, akkor ahogy kéred, nincs kímélet :) Szerintem nem szerencsés a dolgok ilyen párosítása. Arra gondolok, hogy semleges képet semleges modellel párosítva nem lesz erős a kép. Ha a kép ilyen semleges, akkor olyan modell kell, aki többet "ad", szuggesztívabb (lásd "Húgom"), ha a modell ilyen semleges, akkor képileg, tartalmilag kell többnek lennie. Ez esetben tehát sajnos a semleges kép, semleges modell a helyzet, ami a leggyengébb megoldás...
Az elmélet után a mostani képednél maradva pedig az a meglátásom, hogy - és ezt biztos sokan fogják mondani - kicsit több a fej felett a tér. Ha már többet akarsz hagyni, nagyobb mélységélességgel kellett volna venned, hogy kivezesse a néző tekintetét a macskakő ritmusa. De ennyi valószínűleg akkor is több lenne a kelleténél. És ezen nem segít a keret, mint karám sem. Fejleszd az arány és ritmus érzékedet, válassz kifejezőbb modellt, vagy aki nem eredendően az, azt instruáld, de legalábbis beszélgess vele, hogy kiválts benne reakciókat, máris lesz téma, ragadj meg ritkább pillanatokat, vagy találd ki előre, mit akarsz látni és láttatni, építsd fel, fotózd le és mutasd be! Dióhéjban ennyi, remélem nem sértettelek meg, nem állt szándékomban! Szia, jó fotózást! Ja, és nézz sok sok képet, ne csak fotót, festményeket, grafikákat is és filmeket. Ha lehet, inkább ne amerikaiakat, azok nagy részében a kép csak kiegészítés, illusztráció a verbális "tartalomhoz", nézz Tarkovszkijt, Fellinit, Antonionit, Jarmuscht, Herzogot, szóval olyanokat, akik a képpel is "beszélnek". Szia!
orotdenes válasza:
Nagyon szépen köszönöm! Igyekszem! Sajnos csak egy bátyám van:D Körülnézek a tv-ben is! Köszi szépen, és nem sértettél meg. Ilyeneket várok:)
Szia Dénes!
Megnéztem az előzőt is, az beállítás stb. szempontból klasszisokkal jobb.
De ez a vágás és perspektíva egyaránt előnytelen, gondolok itt alenőtt hajra, a melltartó pántjára, a szemekre, és az arc vonalaira.
Ill nyugodtan hagyd le a fölösleges képi elemeket gondolok itt az oszlop szélére, vagy több kellene belőlle, hoyg a kép szerves részévé váljon.
Üdv.: Tuzson
orotdenes válasza:
Értem! Köszönöm! Legközelebb már figyelni fogok ilyenekre! Meg vágni is:)
a vagas (agent irja) tenyleg jo otlet. de en fontosabbnak gondolom, hogy fejbben elobb osszealljon a kep
orotdenes válasza:
Hát elképzelésem volt, ez most ilyen lett.
Ugyanaz a fo hiba, mit az elozonel. sokat hagytal felul, keveset alul. a megtamasztas jo otlet, de sajna belenyulik a modell testebe a parkany. + vagy tobbet hagyjal meg a felhasznalt tamasztekbol, vagy egyaltalan ne legyen. ez se ide, se oda most
orotdenes válasza:
:) Köszönöm szépen!
Az a melltartó pánt...áhhhhhhhhhhhhhh
Ezt most nem húzom le:)
Vágni, hátsó kezet elhagyni. Jobb szemre figyelni, mert így nagyon nem előnyös. Életlen is.
Ne fotózd fentről.
Kb. ennyi.
age
orotdenes válasza:
Köszi! Megpróbáljuk úgy is:)
Szia! :)
Szerintem mindenféleképpen jobban kéne koncentrálni az arcára. Úgyértem nyugodtan csinálhatnál közeli portrékat róla. Itt szerintem fönt is, és lent is sok a hely. Kicsit engem zavar a kéz "kicsavarodása" is.
Egy szűkebb vágást javasolnék . Tudsz te ennél jobbat is!! De ez egy vélemény a sok közül:)
Hívd el még egyszer és csinálj még többet!!!
Megéri!!
Üdv: Sophie :)
orotdenes válasza:
Köszi! A közeliek valahogy nem úgy sikerültek, ahogy gondoltam... Készül még!
Szia,
nekem tetszik a kép, csak szerintem kár volt a hölgyet úgy fotózni hogy a fej pontosan középre essen..
Próbáld meg úgy vágni, hogy ne legyen ilyen túl nagy terület a fej felett és a kép jobb oldalából is vágj. Mondjuk a haj széléig.
Bár ez csak az én meglátásom.
orotdenes válasza:
Igen az előzőnél is a vágás volt a rossz! Kipróbálom azt is! Köszi!
Először elhívnám vacsorázni, séta a parkban, és a telihold alatt megvallanám érzelmeim kezét fogva...) Ha ezen túl vagy, tennék a fotózásra nagy ívben, csak állnék és nézném szemeit, elmerülve a tavaszban és a hurmonok pezsgésében.. ))
Itt és most azonban vágnék felülről - más nem jut eszembe, mert nem engedd az a mosoly és az a szem...)
orotdenes válasza:
Köszöni szépen;) A kezét fogtam:D

Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.