szia virgonc :) gondoltam ezennel megnézem a képeid :) egyelőre eddig jutottam :)imádom a port benne ahogy csillog:) meghoztad a kedvemet,h lovat fenykepezzek:) remélem sikeredik pénteken:) akkor lesz rá alkalmam :)
egyébként imádom ezt a képet, gyönyörű, megnyugtató... de amugy én sem látom honnan jön a Nap, csak igy a kommentek elolvasása után, de engem nem zavar... vagy ha a kepet nezzuk, akkor jobbrol sut, ami mar nem latszik:) tetszik
szius:)
agica
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2007. március 18. 14:51 - érzékenység: ISO 640
- fókusztávolság: 65mm
- objektív: Sigma 18-200mm
- rekeszérték: f5.6
- zársebesség: 1/500
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Csömör
- Készítés ideje : 2007-03-16
Born to be LóÓÓóóóÓÓóó!
Virgonc válasza:
SZívesen látott vendég vagy a galériámban :))
a napot azért nem látod mert kiégett háttérre raktam egy átmenetes kéket :) meg kis glow is van a lovon. Szeretek mesevilágot fotozni és hajlamos vagyok a reálistól jól eltérő utomunkákra. Ilyenkor soha sem a valoság érdekel csak az amit látni akarok a képen, ami hangulat van arra erősítek... szoval néha tulzásba is viszem és jol el is rontom az utomunkát :D
Köszi hogy benéztél.
Meg lehet szűkíteni úgy is,hogy nem vágsz belőle.Valahogy úgy,ahogy leírtad.Majd legközelebb részletesen leírom,akkor nem értesz félre.
Virgonc válasza:
unicornis segitett már anno. átkuldott egy jobb vágást. koszi hogy foglalkozol a fotoval
Hű,de szép fények!Nagyon szép a vágtamzdulat is!Gondolom,mindenképp benne akartad hagyni a homokot,azért szűk jobbról.De,szerintem nyugodtan vágd ki,semmit nem fog veszteni az értékéből.Vágd ki szűkebbre,szerintem,hogy a ló jobban érvényesüljön,vagy szerkeszd meg úgy,hogy ne essen ki jobbra.Egyébként ezeken kívül nálam tuti 5!!!!!!!!!!!!!!:)))))))))))
Virgonc válasza:
a homokot?? dehogy vágom.. az ellenfényes homokfelverodés a kép lényege :) kaptam vágási tanácsokat de inkabb felulrol tobbet balrol meg annyit hogy a kis fa kiessen.. de a homokot az istenért se vágnám le..
koszi hogy benéztél
hat ez a lo vadnak szuletett:P
egy nagyon jol elkapott pillanat
szep a latvany, a hatter is nagyon tetszik
nem igazan szoktak szeretni a ps-t
de en itt egy nagyon keveset belenyultam volna, megpedig a lovat egy kicsit feheritettem volna, hogy a hatas meg felemelobb legyen
de ez maganvelemeny
szoval grat es udv
Virgonc válasza:
ez már a fehéritett verzio :) a paci szurke :)
koszi szépen az értékelést :)
Még valami. meg tudod nézni, hogy kiégett-e az ég, vagy csak világos, akár ps-ban is. Ha nem égett ki akkor semmi gond vele, csak vágd szűkebbre, bár a fák miatt ez macerás. letöltöm a képed, ha megengeded és megpróbálom megvágni. Bár lehet, hogy a vágáshoz már retus is kéne...
Virgonc válasza:
rendes töled :)) ha hazaértem nézem :)
köszi hogy ennyit segitesz :))
Értelek. Azért érdemes belegondolni miért is kizáró ok egy komolyabb fotópályázaton az utólagosan manipulált kép. Könnyen elveszhet a fotó valódi értéke, de ez igaz a filmgyártásra is. Itt van a legújabb példa is, a 300 című film, a mi a spártaiakról szól. Az egészet bluebox technikával vették föl csupán egy hónap alatt, majd következett az utómunka, ami egy évbe tellt!!! Az eredmény: egy igen látványos film, csodálatos környezetben, de agyondigitalizálva... Ha megnézed a főszereplőt a filmben, aztán megnézel róla egy fotót, nem fogod felismerni, annyira megváltoztatták...de továbbmegyek, lassan színészekre sem lesz szükség, esetleg csak egy fotózás erejéig, a többit megoldják digitálisan. Valami ilyesmi zajlik a fotózás terén is, de szerintem az igazán nagy fotóművészek soha nem fognak erre az útra lépni. Képzeld csak el...ha valaki nincs tisztában az alapvető szabályokkal, vagy a képkészítés hogyanjával, akkor hogy fog riportképeket készíteni? Remélem értesz. Amikor egy olan képet látok, amiről ordít az utómunka, egyszerűen továbblépek, mert sajnos láttam már olyat, hogy "ilyen volt, ilyen lett". Az eredmény elkeserítő. Az eredeti kép egy nagy nulla volt, olyan hibákkal teletűzdelve, melyeket simán ki lehetett volna küszöbölni szakmai hozzáértéssel, de az illető nem tette meg, mert vagy nem tudta, vagy nem akarta alkalmazni. A második kép egy elfogadható fotó volt és aki nem ért hozzá, az észre sem veszi a "csalást". Véleményem szerint meg kell tanulni mindenkinek legalább az alapokat, ha komolyan szeretne a fotózással foglalkozni, mert egyébként nem lesz más, csak egy dilettáns, "digitális festő". legjobb példa erre az olyan festmények garmada, ami bár hiperrealista, fotószerű, de hiányzik minden egyéb belőlük, ami a helyes arányokat, kompozíciót és a szakmai tudást mutatná. Szerintem a határ ott húzható meg, ami analóg technikával is elérhető, plusz, ha mondjuk RAW-ban fotózol és szereted teljesen nyersen megkapni a képet, akkor az utólagos színhőmérséklet beállítás, vagy a szaturáció, és egyéb alap beállítások megengedhetők, plusz a kép egyes részeinek világosítása-sötétítése, de semmi tőbb... Persze igazad van, lehet, hogy nem mindenki osztja ezt a véleményt, de én még mindig azokra hallgatok, akik nagyon sokat letettek már az asztalra és tudom ők soha nem fogják feladni a fotózás alapelveit...
Virgonc válasza:
egyaltalan nem zavar az off :) egy értelmes társalgásnak szerintem helye van.. akar itt is.
maximalisan egyetértek veled ebben. ezért mondtam azt hogy keresem a sajat utam. keresem hogy nalam hol a hatar a foto és a digitalis festészet kozott. abban is maximalisan egyetértek hogy eleve az alapképnek kell jonak lenni. azon max annyit valtoztatva hogy dolgokat kiemelni kis játékkal psban. én sem szeretnem a saját fotoimat totalisan elferditeni, nem szeretnek alapbol gagyi hasznalhatatlan, komponalatlan képeket loni. szeretnem megtanulni azt hogy alapbol jo legyen a kép. max utana kis plusz hangulat amit még ra kell dolgozni.. nekem ez a hatar a digitben. mas kérdés hogy szépek és látványosak a total szétretusalt képek, de az már egy másik mufaj. az is egy muvészet szerintem amit lehet magas fokon uzni. de ha nem jo az alap akkor akár mekkora ps guru akarki .. sz.rból nem lehet várat épiteni :)
szoval keresem a helyem mint sokan mások. fotot szeretnék, igazi fényképet, ami utomunka nélkul is él akár. de kis hangulat nem árt.
valamit segitett azt hiszem ez a kis eszmecsere abban hogy nekialljak ujra ennek a képnek, és kicsit máshogy dolgozzam át. talan kicsit finomabban :)
annyira az alapkép sem trágya... csak hát a háttér.. :)na meg az ég helyén a nagy fehérség :)
köszi az eszmecserét mindenképpen elgondolkodtat abban hogy meddig menjek el és mi az ami már sok egy foton :)
Szia! Örülök, hogy nincs harag és annak is, hogy adsz a véleményemre, ez megtisztelő. Ami a karám kiretusálását illeti, néha szükséges, ha semmilyen más módszerrel nem lehet kiküszöbölni a képen, hogy ne legyen hangsúlyos. Lehet, hogy itt is elkélne, csak azért nem mondtam, mert nem voltam ott, nem tudom, hogy milyen lehetőségek voltak és nem szabad úgy fényképezni, hogy nem baj mi van a háttérben, majd ps-ben kiretusálom. Én mindig törekszem arra, hogy csak olyan mértékben módosítsam a képet, amit még analóg technikával, laborálás közben is meg lehet oldani. A digitális technika csapdaként tud működni, hiszen itt mindent lehet... de ha túlzásba visszük, akkor az eredmény már nem fotó lesz, hanem egy digitális "festmény". Mivel festek is, úgy gondolom nem szabad a kettőt összekeverni. Küldök egy linket, érdemes megnézned és érteni fogsz. Olvasd el a kommenteket is hozzá! Ezt most nem emiatt a képed miatt írtam le, csak azért, mert fontosnak tartom, hogy a fotó maradjon fotó, még ha digitális technikával készült is... Itt a link:
http://www.photo.net/photos/Wojtek%20Kwiatkowski
Láthatsz néhány képet, amit nem manipulált agyon az illető fotós és láthatod, azt amiről beszéltem. Azok a képek közepesnek mondhatók, mert abszolút nem vette figyelembe a fotós a környezetet, amely így sokat ront a képeken. A többinél látni fogod, hogy nagyon profi ps munkával mit lehet kihozni egy képből. Szerintem azonban nem ez a fotózás lényege, engem még úgy tanítottak, hogy a kép a fejben készül, figyelembe véve a környezetet, törekedni kell a lehető legjobb kompozícióra, minden apró részletével együtt.
Virgonc válasza:
hat sokfele fotos van és sokféle vélemény a digitalis technikarol. tobb kep alatt volt mar errol ""vita""
engem szemely szerinte a festeszet és a digitalis fotozas keveredese nem zavar. talan errol mashogy gondolkodunk, inkabb talan az igenyes utomunka ami segithet.. bar van egy hatar hogy mitol szamit valami festmenyszerunek és mi az amig még foto. ez az a hatar amit soha senki nem fog tudni pontosan meghatarozni. en ugy gondolom hogy a mai digitalis vilagban a trukkok megengedhetoek..sokféle fotozas létezik.. van aki a hagyomanyokat tiszteli mint az élet sok más teruletén és van aki a modern technikat alkalmazza és igyekszik ezt maximalisan kihasznalni.
inkabb az izlésesség és hatás amit kivalt ami engem foglalkoztat.
mindenképpen koszonom a linket át fogom nézni ha lesz egy kis idom munka ido utan :)
igazabol még meg kell találnom hogy az én számomra hol a határ és az én izlésvilágomba mennyire meghatarozo a digitalis utomunka.
az eszmefutattást mindenképpen hasznosnak találom hogy ezt végiggondolhassam.
koszi mégegyszer
mellesleg szivesebben fotoztam volna a szabadban rohangalva a lovat de a bátyám elég mogorva és nem tudnám rávenni hogy ugy fotozhassak ahogy nekem jol esik.. igy csak ami kint van karámba vagy szal eh.. ami van azt tudom fotozni és nem azt amit én elképzelnék.
Ok. Átolvastam a véleményeket, most már értem. Az igazság az, hogy az amit kifogásoltak, részben igaz. Nekem is úgy tűnt, hogy az ég, vagy az egész háttér leválik az előtértől, először arra is gondoltam, hogy az ég, utólag lett rávágva, de a fák ágai ezt kizárják, nem tudom, hogy lehetett volna ott megoldani, ha mögé vágsz egy másik eget. Ami viszont igaz, hogy a lemenő napnál nincs ilyen kék ég ebből a szögből, a kék ég hideg tónusa elüt a lemenő nap meleg fényeitől. Ezért tűnhet úgy, mintha a ló utólag lenne rátéve. Téynleg súrolja a digit ill kategóriát. Az én képemnél annyi változtatást vittem véghez, hogy egy kicsit kiégettem az amúgy is szürke eget, amit akár analóg tchnikával is elő lehet állítani laborálás közben. Tudom, hogy magad szórakoztatására készítetted a képet, de mindig ügylj arra, hogy a színeket ne nagyon korrigáld részlegesen, mert széteshet tőle a kép. Remélem nincs harag a véleményem miatt...
Ígértem, hogy megnézem és értékelem.
Tetszik a fél-ellenfényes megvilágítás én is szeretem, főleg szürke lovakon mutat jól. Bár a ló szeme kb a harmadolóban van én egy kicsit soknak tartom a környezetet. Ha nem lenne semmi a háttérben a karám és a fák, akkor is vágnék felülről és alulról egy kicsit, de sajnos ott van a karám ami egy kicsit zavaró "belevág" a ló tstébe. Úgy látom, hogy az élesség is a karámra csúszott, ez gyakran előfordul. A hangulat így is átjön, de én inkább állóban készítettem volna a képet egy kicsit jobbra húzódva, majdnem szemből, így a porfelverődés is látszódna még, az ellenfény is meglenne, bár a karám így is benne maradt volna. Ilyenkor próbáld meg úgy fotózni a lovat, hogy ne zavarjon be a környezete, vagy kisebb mélységélességgel csak a lóra koncentrálva, amennyire lehet emeld ki a lovat. A hangulat egyébként átjön, csak a karám az ami "visszahoz a földre". Mindezek ellenére jó próbálkozásnak látom, és ami nagyon fontos, jó pillanatban kaptad el a vágtaugrást. Gratula!
Virgonc válasza:
koszonom a jotanacsokat. igazabol nem nagyon fotoztam még lovat. Bátyáméknak van lovardájuk gondoltam megprobalkozom ezzel is. igyekeztem koveto fokusszal lekovetni a lovat.. nem is értem miert csuszott a karamra az élesség. alloba meg nem mertem mert nagyon gyors volt a lo én meg nagyon tapasztalatlan :) igy is sokszor kiszaladt a képbol.. vagy a farka maradt le :D hat majd gyakorlok még :) a vágást meg majd megnézem milyen a javaslataid alapjan.
tobben jeleztek hogy csikos az ég. 3 monitoron néztem és nem tunt fel bar lehet hogy igazuk lehet mert gradientel huztam ra kéket mert kiégett sajna. valamiert a ps elszurta gondolom és nem átmenetesre csinalta hanem valamiert csikos lett. kár hogy ezt nem vettem észre. De ezek szerint a trukkom azért jol sikerult meg a fák között se vetted észre :) igyekszem még finomitani a technikat. kezdo photoshoppolo vagyok még nem mindig tudom eldonteni hogy az ami nekem tetszik hasznára válik e a képnek vagy nem. de ha értelmes véleményt kapok akkor abbol tanulok és látom hogy mi az amit szabad és mi az ami már gáz. nagyon szépen koszonom a részletes értékelést és a figyelmet. mindenképpen hasznos a segitséged és még véletlenul sincs harag. kifejezetten szerettem volna ha Te elmondod a véleményed annyi lofotoval a hátad mogott.
igazabol a tűz szeru por fogott meg a képben.. talán megprobálom ujra vágni és finomitani az utomunkán.. csak nem tudom hogy az ég szine akkor milyen legyen :) mert erdeti képen nagy fehérség van. érdemes kiretusalni a karamot is??
tényleg koszi a segitséget :))
Amit itt most írni fogok nem kritika, csak leírom néhány gondolatomat. Valami vitaindító is lehetne, csak ahhoz nem ez a megfelelő hely. Sebaj.
Ez a szelektív színezés és glow meglepett. Egy percig se állítom hogy levon a kép értékéből, fantasztikusan sikerült a kép.
Csak azt sajnálom, hogy ezek szerint nem tudhatjuk hogy melyik képbe milyen szinten nyúltak bele. Ezt ilyen formában ezek szerint filmes géppel nem tudtad volna elkészíteni.
Ez sem baj egyáltalán, csak más műfaj.
Pályázatokon gyakran a kép egészét érintő, kis mértékű változtatás megengedett csak. A szelektív eljárások ugye nem ilyenek. Hasonló kérdés merül fel a digi vázzal készült csillagjárásokkal is. A PS lighten-eljárása valójában nem egymásra vetíti a képeket, ezért egy valós többórás expo máshogy nézne ki, beégne a környezet.
Mitől fotó a fotó? Hol a határ? Elektromos kábel kiretusálása még oké, glow a lovon már nem? (ezt magamtól kérdezem, nem sugalmazás)
Hát, ilyesmin gondolkoztam a képed kapcsán.
Egyébként tényleg gratulálok, szép munka!
Virgonc válasza:
köszönönöm és van amiben igazad van. szelektiv szinezésen nem tom mit értesz.. tény hogy az ég eléggé kiégett ezért muszáj voltam kis kéket ráhuzni.
igazat adok neked akkor ha ez pályázatra vagy kiállitásra vagy valami könyv illusztráciojaként készült volna a foto.
de ez a kép semmi másért nem készült el csak a magam szorakoztatására. az utomunka szinten a magam kis lökött mesevilágát akarja visszaadni. szerintem akkor gáz ha belenyulnak egy képbe ha azt le is tagadják. én nem tagadom de szerintem látszik is a képen. nem is tudnám tagadni :)
a bemutatkozásomban is irtam hogy én magam szorakoztatására fotozok, nem akarok fotomuvész lenni. ebbe a képbe beleraktam a kis fantasy szeru lelkecskémet is.. ettol olyan amilyen.
szoval az eredeti foto is ugyan ez.. csak kicsit magamra formáltam. ugyan ugy ott a fa, ugyan ugy porzik, ugyan ugy ott karámfa a háttérben (bevallom egy drotkeritest azert kiretusáltam mert ronda volt)
szal ugyan igy vágtat és ugyan igy tartja a lábait..
belenyultam mert igy egy tüzes lábnyomot hagyo mese szeru lo lett belole.. nekem
van akinek nem tetszik ha hozzányulnak egy képhez.. de igazabol lehet hogy az a baj hogy nem digit ill-be raktam? egy kék égtől és egy pici glow-tol már digit ill? akkor hol a határ ezt én kérdezem..
szoval en ilyennek szeretem ezt a képet.. egy mesének egy meseszép lóról aki meseszépen vágtat és meseszép tűz lábnyomokat hagy :)
mellesleg a régen analog technikaval fotozoknak nehez lehet de el kell viselniuk hogy a digi korszak itt is sokat változtat mint mindenben a világon.
szerintem ez a fejlődés elkerulhetetlen utja.. mindenki eldonti egyénileg hogy tart e vele vagy nem.. mindenki a maga utjat jarja és ugy alkot ahogy az álmai engedik.
koszi a véleményt
Szia!
Nos, a képpel kapcsolatban igazából nem lehet semmi rosszat elmondani, de nekem sajnos nem tetszik, hogy olyan, mintha a ló oda lenne biggyesztve egy msáik fotóból... Ezért nálam ez a kép be sem fér az állatfotók közé, de a pillanat amit megörökítettél nagyon szép és akciodús...
Dinamika és szabadság... mindaz,amit a lovak számomra megtestesítenek sok más egyéb kedves tulajdonságok mellett...
Virgonc válasza:
bebiggyesztve?? hm..
ha odavágtam akkor miért mondod hogy dinamika és szabadság és miért lo ha nem állatfoto??
nem szeretem ha ilyennel jonnek hogy odavagtam a lovat :( ha meg ugy gondolod akkor miert dicsered?
ha a kép hitelességével van problemad szolsz az adminnak o pedig bekéri az eredeti képet és kiderul hogy nem vágtam be a lovat.. amit hozzányultam a képhez az annyi hogy kéket huztam az égre (a lovat kihagytam mert hulyen nezne ki kék fejjel) és minimális.. de tényleg minimális glow-t kapott a paci hogy fantasy-sabb legyen..
Szia!
Isteni a kép, megragadó.
kicsit nekem túl kontrasztos, de ez emeli ki a tájból a lovat és fagyasztja meg a pillanatot. Ugyanakkor a háta meg túl világos nekem.
nagyon energikus kép...
gratula!
és azt hiszem, ha van időm elmegyek Csömörre:)
Virgonc válasza:
köszi :)
a hátára sut a nap :) meg a farkára..
épp hogy csak egy lehelletnyi diffuseglow-t kapott a paci talán azért tunik világosnak..
Szia!
Amiért megbántottalak bocsánatot kérek!
Az én meglátásom továbbra is az a képpel kapcsolatban hogy, ha az ég nem lenne akkora nem törpülne el a lovad! A csíkosság is zavaró számomra, és olyannak tűnik mintha kifogyna a nyomtatódból a kék festék!
Még egyszer bocsánat! :o)
Virgonc válasza:
:)
Szia! Gondoltam megnézem ki az a nagytudású aki lepontozott :op
Hát ez a fotó jól sikerült, a szereplő miatt! Lehet hogy szkennelted, mert olyan csíkos a kép? Nagyítsd ki és nézegesd meg a kék egedet!
Na de a lényeg az elkapott mozdulat! Lendületes a ló látványa, de nekem nem tetszik a két fa, a baloldalit levághattad volna! Ok látom ott porzik a ló mögött, de az már jelentéktelen porfelhő! HA a jobb oldali fát is megnyesed vízszintesen és a korlátot felhasználod szimetria tengelynek nem lesz annyi üres lényegtelen terület a fotón!
Gratulálok a képhez, és csak így tovább!
Virgonc válasza:
szánalmas :DDD
hallottál olyanrol hogy valami keretet ad a képnek?? hát itt az a két fa :DD
jelentéktelen porfelho?? :DDDD hallottál olyat hogy dinamikat ad valami a képnek?? kb annyira jeletéktelen az a porfelho hogy akkora mint a ló.. tudod sebesség :DD
ég?? hallottál olyat hogy harmadolo pontok? horizont a harmadolon.. olvass utána és utána fikázz bosszubol.. és ha nem birod a kritikát akkor ne tölts fel képet ha meg feltöltesz akkor olyat ami normális és ne valami értékelhetetlent :D
javaslom cikkek és fotos konyvek olvasását és tanuld a kritikák elviselését szivemcsücske.
Szia! Gyönyörű a kép dinamikája...igaz, hogy minden statikus és kimerevített, de a kompozíció és a paták által felvert por kétséget sem hagy...gratulálok!!!
Virgonc válasza:
köszönöm :)
Nagyon szép. imádom ahogy a napfény bearanyozza a felvert port. Remek szerkesztés korlátok közé szorított száguldás. grat: Wolf
Virgonc válasza:
Köszönöm szépen :)
arra gondolok h a ló háta a fénytől fehér és a mögötte levő égbolt pedig kék!lehet h hülyeség de nekem ezért fura!:)talán ha látnám az eredetit megnyugodna a lelkem nemtom!:)
Virgonc válasza:
hat az eredetit max az adminnak mutatom meg. szolj neki hogy kérje be es nyugtasson meg téged.
de azert megkérdezném hogy ha kék fal elé allsz akkor az arcod kék lesz? miért baj az hogy a lo fehér az égbolt pedig kék???? az égboltra mashogy esik a fény.. ezerkilométerekkel odebb van a háttér mint a lo.. igen rasut a hatara és a farkára a fény, sot a porra is rásut. de az égbolton ennek hogy kéne látszodnia??? na mind1..
ahogyan elkapja a napocska a feverődő homokot az olyan energiát visz a képbe / ez unicornis stílus:) /, hogy már attól 5. de a a tónusok még úgy öltöztetik.
üdv
d
Virgonc válasza:
nem talált :)
azért a hasonlitas mindenkeppen megtisztelo!!! :)
koszi az értékelést :)
akkor azért volt olyan fura a ló!mert a színátmenetes égbolt miatt csalóka lett az egész!ezért gondoltam h oda lett vágva a ló!a ló hátán levő fények és a háttér kombinációja zavart meg!de így már világos!
Virgonc válasza:
?? hat nincs harag de nem értem mit mondasz :) a lo miert lett fura? arra nem ment kék.. a hátán meg persze hogy más a fény mint az égen. a nap sugara máshogy süt a föld közelében, más fényt ad mint a jo messze levő égen.. vagy szal mire gondolsz tényleg nem értem.. napsugar kéne az égboltra? megprobalom ha elmondod mire gondolsz ..
Gyönyörű, erőt sugárzó, dinamikus az egész! Ahogy a por és a föld felverődik a ló után, már-már a poros, régi westernfilmek hangulatát idézi fel! A bal oldalból azt a kis fa kezdeményt kivágtam volna, mert még anélkül is elég részletes maradna a kép, de ez csak egy ötlet a részemről! Szívesen megnézném fekete-fehérben ill. meg is nézem, mert nagyon tetszik!!
Gratulálok, szép pillanat!
Virgonc válasza:
köszi :)
direkt hagytam bent a fat, keretszerűségnek.
ff nem jutott eszembe, megnéztem ugy most hogy igy emlitetted de nekem a sargas por és sárgás fények jobban tetszettek.
Virgonc
nem akarok vádaskodni de ez nem digitill véletlenül?:)
csak mert látszik h az égbolt szinátmenettel van készítve (ezt a vízszintes csíkokból és a sima szinekből gondolom) és a pacin is nagyon látszik h utólag lett a képre szerkesztve!teljesen máshogy esnek rá a fények mint amilyenek az eredeti ehlyszinen voltak és a ló kontúrjainál is látszik h körbe lett vágva!
egyébként ügyes munka valszeg én nem tudnám így megcsinálni!
ha tévedek elnézésedet kérem!:)
Virgonc válasza:
nalam a digitalis ill kicsit mást jelent. van benne utomunka de szerintem a digitalis fotozas elkerulhetetlen mellékterméke. az ég szinátmenettel lett készitve igen és azért látod a lovat kijelolve mert arra nem akartam kéket ráhuzni. a lovon levő fények-árnyékok pedig olyanok mint a helyszinen voltak. a lo nem lett a képre vágva. az eredeti foton is igy van. a porzást elég nehéz lett volna reprodukálni. a lo ott volt, a helyszin is ott volt, nem mondom hogy nem nyultam bele ps-el de nagy modositásokat nem csináltam ami digit illusztráciová tenné. délután mikor már megy le a nap ilyenek a fények. ennyire nem vagyok ps guru hogy a porzásra is tudjak ilyen fényeket varázsolni. nem is értem miért gondolod hogy máshogy esnek a fények mint a helyszinen. szerintem egyértelmuen látszik hogy a lo háta mogul sut a nap. a földön, a poron, a lo hátán...
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.