Jó ez a lebegő torony, nagyon jó! Az alatta levő világ kicsit döglött barnája is tetszik, az ötvenes években játszódó már nem igazán az, de film noir stílusú cuccokat idézi. Kicsit zavaróak a jobb oldalra eső, kissé a túlzott világosságtól túl hangsúlyos részek, terelik a figyelmet, de hát ez van, néklülük meg annyira változnának az arányok, hogy borulna a kép.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2007. március 15. 20:22 - érzékenység: 1600
- fókusztávolság: 55 mm
- objektív: Canon
- rekeszérték: 5.6
- zársebesség: 8
- Készítés helye (ország): Egyesült Királyság
- Készítés helye: London, Trafalgar Square
- Készítés ideje : 2006-04-10
Kézből exponált kép
A helyzet az, hogy nem volt nálad állvány, ez nyilvánvaló. Az is nyilvánvaló, hogy ettől még kell fotózni, bár gyatra lesz a kép a bemozdulás miatt. Ilyenkor mérlegel az ember: megörökíti a helyet, a szitut, és nézegeti, mint emlékképet, vagy nyel egyet és kiteszi a közösbe, lesz, ami lesz. Te az utóbbit választottad, és nálam pont emiatt lett ötös ez a kép, hibáival együtt. Tipp: ilyen helyzetben én bizony a parkoló autók tetejét használom állványnak, és bizony hogy működik, csak a tulaj meg ne lássa. Üdv.
A nagy iso miatt a kép nagyon zajos lett. Ferde is a felvétel. A színek nem az igaziak. Az egész komor és szűrke. Azonban a kép legnagyobb hibája, hogy maga a kompozició sem egy kiemelkedő alkotás. semmi látványos nincs, ami bármit is mutatna. A szobor és a pár lámpa szétszórva nem alkotnak egységet és harmóniát.
blaho válasza:
Kedves Barátom, Ovarnet! A legnagyobb gond az, hogy nagyon más az ízlésünk, más világban tájékozódunk. Mást látunk, ha ránézünk egy képre. Gondolom a foglalkozásod miatt is olyan fontosak neked a mérhető, racionális részletek, fontosabbak, mint a hangulat, a tartalom, vagy az érzések. Nincs ezzel semmi baj, nehogy félreérts, ez olyasmi, mint hogy a madarak kétlábúak, a halak meg kopoltyúsak. A másság nem minősít.
Nos, a te szempontjaid alapján valószínűleg egy hibatömkeleg a kép, de nem csak ez, a többi képem is számodra nyilván az. Persze a megközelítés is meghatározó. A kritikádból kiderül, hogy nem nyitott befogadóként közelítesz egy kép, vagy bármely alkotás felé, hanem eleve felállított követelményrendszerrel. És ami e rendszer elemeinek nem felel meg, az hibás. Szerintem érdemes lenne kipróbálnod egy másik utat is, azt, amikor nem megfelelteni akarod azt, amivel találkozol, hanem kíváncsisággal, elfogadással közelítesz. Valószínűleg új élményekben lesz részed, persze ezért meg kell dolgozni, jobban kell használni a képzeletet, plusz hagyni, hogy az érzések hassanak, vagyis tudatosabbnak lenni a felismerésükben. Mire gondolok? Például arra, hogy azt írod: szürke és komor ez a kép. Eszerint valamennyire elért a szándékom. Azt érzed, amit én akartam. Mert ez a város nem vidám. Vannak fenséges részei, mint a torony is, de az egész, minden színessége ellenére nem derűs. És ezt te meg is fogalmazod. De mivel nem volt tudatos a dolog, ezért úgy negatív kritikaként nyilvánult meg. Pedig ha ezt akartam, és te is ezt érzed, amit akartam, akkor a kép jó. Csak ezt neked is fel kell ismerni, mármint hogy az érzéseid egybeesnek az általam kiváltani szándékozottal.
A ferdeség alatt, gondolom, arra gondolsz, hogy kissé kifelé dőlnek a falak. Kimondottan nem bántam, erősítik a perspektivikus hatást, ami a torony felé viszi a figyelmet. A zajosságot én nem érzékelem, de biztos nem értek hozzá. Vagy ez az én ingerküszöbömet még nem veri. Nem tudom. A színeket szándékosan vettem vissza, így van valami régiesebb hatása az egésznek, és nem harsány. Még valami: engem nem motivál a látványosság, legalábbis a tartalom néküli, öncélú látványosság. Szerintem te még egy önmagában látványos képet is többre értékelsz, mert téged az lelkesít. És a jó műszaki paraméterek (élesség, részletek stb)késztetnek leismerésre. Én sokkal könnyebben megbarátkozom egy technikailag hibás képpel (még ha a sajátom, akkor is), mint egy hibátlan felvétellel, legyen az tökéletes, ha semmitmondó, unalmas, csak látványos és úgy "irodalmilag", mint képileg tartalmatlan.
Köszi, hogy foglalkoztál a képpel! Üdv és minden jót! blaho
Nos, egy állvány mindenképpen jól jött volna, hosszabb záridőt kellett volna alkalmaznod, így az egész kép alulexponált. Az egész sötét sajnos. A kompozíció is zavaros, túlzsúfolt a kép, szinte nem is mutat semmit. A kevesebb néha több. Sajnálom, szerintem ez gyenge :( De lesz ez jobb is.
Üdv.:Gonzo
blaho válasza:
Szia Gonzo!
Állvány veszettül nem volt. Ha hosszabb a záridő, sokkal több részlet látszik, pedig nekem már ez is sok. Szerintem nem alexponált. Sok a sötét rész benne, de a csúcsfények szerint nem alexponált, ahol van fény, ott helyenként még túlexponált is. Igen, sötét, de nem sajnos, ílyenre akartam. Ha nem sötét, nincs játéka fénypontoknak, nincs meg a hangyaélet érzés, az egész torony látszana és a végén bazi nagy unalomba fulladna az egész. Tehát ha hosszabb záridőt használok, nincs értelme exponálni. A kompozíció nem zavaros. Az alanti nyüzsgés felett lebeg az óratorony, uralva a várost. a két oldal alig láthatóan, de jól érzékelhetően viszi a tekintetet a torony felé, közben az alatta nyüzsgő színes élet ugrándozik a figyelemért, a sok kis fénypont miatt mozgalmas az a sáv. Ezt mind mutatja a kép. Nem lehet-e, hogy amikor azt mondod, "A kép szinte nem is mutat semmit.", akkor azért ott van az, csak te nem látod? Persze csak mert mást nézel, mást keresel, esetleg a saját ideáljaidat... Érdekes, már-már filozófiai kérdés, igaz! Szia, üdv, kösz, hogy benéztél!
Nem akartalak megsérteni, egyszerűen csak nem láttam benne semmi különlegeset. Nem kellett volna semmit sem bevilágítanod, csak másképp komponálnod, esetleg. Mondjuk majdnem a földről fotózva... máris izgalmasabb lett volna.
blaho válasza:
Á, szó sincs sértődésről, kösz a jóindulatot.
És a képről: ki kell ábrándítanom téged, mivel az utca lejt és én a domb tetején állok, mindegy lett volna az a 170 centi különbség, pláne nagylátószögnél. Nem vagyok valami magas... :) Szia!
Sajnos ennek a kepnek nem valt elonyere, hogy kezbol fotoztad. Vegulis nagyon keves helyzet van, amikor ejszaka allvany nelkul lehet barmi ertekelhetot csinalni. Hosszu zaridovel sokkal latvanyosabb lehetne (lampafenyek, epuletek, autok reflektorai, stb.)
A rovid zarido miatt nem latszanak az epuletek, csak kusza fenyek, igy a szerkesztes sem tunik tul atgondoltnak. A szobor elegge a szelere kerult es nem is latszik csak a talapzata.
En eleg reg jartam a Trafalgaron, de ugy elmekszem, hogy van neki latvanyosabb oldala is, es mindenkepp allvanyrol...
blaho válasza:
Szia ikovács75!
Kérdés, kinek mi az értékelhető, ki mire mozdul rá. Meg ugye az ízlés kérdése. Szerinted hosszú záridővel sokkal látványosabb lett volna, én meg ezt vitatnám. szerintem úgy sokkal unalmasabb lenne. (Mint a nő. Bikiniben sokszor izgalmasabb, mint meztelenül. :)) Ha a torony végig látszik, a részletek tiszták, az pületek is látszanak, akkor lyukas garast nem érne az egész. Akkor a hangulatnak is lőttek, meg a tartalomnak is. (A város nyüzsgése kontra torony fenségessége, ezt "korrektül" kiexponált képpel aligha hozod össze.) A szobor ne is kellett, csak a posztamens, mert azon van a fény. És hogy van a Trafalgarnak látványosabb oldala? De hát ez a kép a tornyról és a nyüzsiről szól! Nem vetted észre? Pedig szerintem adja magát... :) Minden jót! Szia!
Eszem van, noteszem is, sőt állványom, illetve markolásom, ezen felül még polárszűrőm is! :D
Csak a példa kedvéért: A torony órájának számlapjáról leolvashatók az egyes értékek, ugye nem? Hát erről beszéltem. :) Nem igazán értem ezt a felháborodott hangnemet. Azt hittem azért teszed fel a képet, hogy értékeljék. Család fotóalbumban valóban tökéletes. Javaslom, hogy a 150-200. feltöltött kép után nézd meg újra ezt a fotódat. Szerintem te fogod kapásból törölni és majd te kérsz bocsánatot. Maradok tisztelettel. :)
blaho válasza:
Szia-szia! A hangnem nem felháborodott, ha úgy érezted, nem akartam, bocsánatot kérek! (Ja, ezért igen, a másik esetben tévedsz. :) Vegyük a példát: az általad felhozott példából kiderül, hogy látod, egy torony az ott középen. Teljesült a cél. Felismerted. Fontos-e akkor, hogy a számokat is le tudod olvasni? Nem. Már tudod, hogy egy torony. Tehát ennél több nem kell. Mert ugye a lenti nyüzsi és a felette lebegő fenséges torony kontrasztja a kép poénja. Én meg erről beszélek. :)
Érted már, hogy miért nem mindig a technikai tökély, a részletek, a beégés-nem beégés a legfontosabb? A hülyeség, a képi infantilizmus, amire nevel a tévé, a főleg amerikai mozi, a magazinok, az sokkal nagyobb baj, mert jó esetben középszerű ízlésre nevel. Pedig az mind "profi", meg éles és hibátlan, nem beégett.
A családi fotóalbumról csak annyit, nem értem, miért kezelitek a családi fotóalbumot valami kriplitemetőnek? Talán mert az emberek abba mindent belehajigálnak válogatás nélkül? Ezért nem az album a hibás. Hanem akik úgy tartják. Az én családi albumaimban képek vannak. Amúgy ez a kép meg simán megáll egy könyvben is. Mert a szerkesztők nem csak műszerrel nézik a képeket. :) Szóval a másik bocsánatkérés esélytelen. :) Mert én az ilyen képeket szeretem, ilyeneket készítek már vagy 24 éve, tudatosan sorolm a technikai tökélyt az érzések, a hangulat, a tartalom mögé, sőt van, hogy szándkosan használt eszköz a tökéletlenség. És aki nem hasal el a technika küszöbén, az még érti, értékeli is őket. Na de a lényeg, persze, hogy nincs szó haragról sértődésről, akkor itt sem lennék! Üdv! Szia!
Sajnos nem túl meggyőző az expo. Kézből mondjuk le a kalappal, hogy ilyen is lett. :o) De a például a fehér részek eléggé ki vannak égve és a kép részletgazdasgsága sem az igazi, talán az ISO1600 sem volt éppen egy tuti ötlet. Állványról meglőve, alacsonyabb ISO-val és magyobb záridővel meseszép expo lehetne. Bocs, osztok, szorzok, de alig több, mint egy javítandó kompozíció.
blaho válasza:
Analógia: ha nincs eszed, legyen noteszed, vagyis, ha nincs állványod, legyen markolásod!
Nem értem, milyen részleteket hiányolsz még? A poén egyértelmű, a torony lebeg. (Ehhez még állvány se kell.) A fények játéka is látható. A kép esztétikumával semmi baj. Milyen részletekre vagy kíváncsi? Hogy hányas busz áll a megállóban? Vagy hogy mi a szembjövő kocsi rendszáma? Komolyan gondolod, hogy ez fontos ezen kép szempontjából? (Csak mellékesen jegyzem meg, hogy szerintem még sok is, majdnem úgy hagytam, ahogy eredetileg volt, egy kissé sötétebben, úgy még karakteresebb lett volna.)
Mivel kézből ment, fel se merült más expozíciós idő. A kontraszt szempontjából, ami feszültséget teremt, miért baj a is felület "beégése"? Te viccelsz velem! :)
"Bocs, osztok-szorzok," de ennek eléggé kötekedés szaga van. Vagy álszabályokba való buta kapaszkodás szaga. Vagy taktikai szaga. Lehet választani. De megint egy vélemény, amiből az látszik, aki kritizál, jobb esetben nem lát képet, rosszabb esetben nem a képet nézi. Most akkor mi van? Természetesen köszönöm a fáradozást! Jó fényeket! Szia!
Eléggé semmitmondó, unalmas szemszögből van fotózva.
Nincs hangulata a képnek, a színek sem rendkívüliek.
Szerintem ez csak egy elkattintott kép....
blaho válasza:
Szerintem a város felett lebegő torony eléggé nem mindennapi kép a Big Ben tornyáról, bopat. És persz, ez is csak egy elkattintott kép, mint minden tudósítás. Szerinted odamentem és bevilágítottam fél Londont? :) Persze, igazad van, miért is ne? Kösz, hogy szántál rám egy kis időt!
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.