Jó feszes kis kép, jó szűkre szabott. Közben száraz, semmi hatás. Ez van, ennyi - ezt mondja. És az a tátongó lyuk, ott mi lehet bent? Talán jó lenne rá egy jellemző figura, hogy életszaga is legyen, de persze, csak ha pirosban van! :)
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2007. február 25. 23:32 - fókusztávolság: 18-55
- objektív: Canon
- Készítés helye (ország): Egyesült Királyság
- Készítés helye: Soho, London
Ez London legrégebbi egy helyen egyhuzamban működő (gyarmatáru) boltja. Kíváncsi vagyok, ez mennyire osztja meg a társaságot :) Minimális az utómunka, (a színkezeléstől eltekintve) ez megintcsak szándékos. (Ha esetleg valaki oldalt meg fent kapaszkodna bele :)
Ha dokumentálni akarok valamit, akkor a cél az (többnyire), hogy olyannak mutassam meg az épületet, amilyen. A színekkel való játékért kár, nekem ez nagyon eröltetett. Ha színes, akkor legyen az, és lássam azt a benti színes világot a kirakaton keresztül. Ha meg ff, akkor legyen is az. Ez így egy kicsit kaotikus. A ferde szögeket meg már gondolom sokan leírták előttem, magam is sokszor követem el ezt a hibát, de ettől még ott van sana. Kíváncsi lennék, hogyan is néz ki ez a bolt a maga tágabb környezetében. A Soho izgalmas hely, kár volt kihagyni a fotóról, jó kis hangulatot áraszthatna. Még valami: mi lett volna, ha nem totál szemből kattintasz?
blaho válasza:
Küldj egy emilcímet és kapsz egy színes, kicsit tágabb verzát.
Mi lett volna? Más hangsúly. Sok részlet, ami nem kell. Utcakép. Ritmus. Tömeg. Ha nem innét kattintok.
A Soho izgalmas, tényleg, van is egy rakat fotóm róla még.
A szögek nem annyira ferdék, mint amilyennek látszanak, csak a nagy kontrasztú feket-fehér részletek miatt - amik a kaotikus angol építészet rémtetteinek és azok alkotóelemeinek, a csöveknek részportréi - erősödnek fel. Szóval nagyobbrészt azok a képelemek ferdék, én a portál kőpilléreihez lőttem be a függőt, azokhoz nagyjából stimmel is. Nem igazán az épületdoksi a cél. Hanem a három angol közhelyre akartam utalni (telefonfülke, busz, postaláda), de úgy látom, nem sikerült.
Hát, ami a társaság megosztását illeti, lehet, hogy nem fogok a kellemesebbik oldalhoz tartozni... Sajnos azt kell mondjam, hogy ez a fotó ( a színkiemeléstől eltekintve, ami miatt nagyon emlékeztet a londoni emeletes buszokra) nem mutat sokmindent számomra. Sajnos nem tudok mit hozzákötni a fotóhoz, nem hoz fel semmilyen hangulatot, a cím nélkül nem is érteném pontosan miről is akar szólni. Technikailag: egyszerűen, szemből lefotózva, majd (gondolom) lencsekorrekciót alkalmazva kapta végleges formáját a kép (a függőleges perspektíva egy kicsit túlhúzottnak tűnik, mert a bolt oldalsó vonalai fentről lefelé összetartónak tűnnek). Egy más szemszögből, amely megmutatja a bolt jellegét a neve nélkül is, talán hatásosabb kép született volna. Ne haragudj meg a véleményemért, nem bántásból írtam!
blaho válasza:
Te vagy az egyetlen, aki legalább egyharmadrészt kapcsolt, a három pirosból (busz, telefonfülke, postaláda) eggyel kapcsolatba hozta a képet.
A perspektíva majdnem oké, csak a boltportál tartó kőpilléreihez igazítottam, de az akörüli képelemek, csövek, miegyéb, ferdék. De mindegy, annyira nem sikerült a fejekben összekapcsolni a fent említetteket, hogy így teljes csődnek minősül a kis szerencsétlen. Kivéve téged, neked az egyik eszedbe jutott! :)
Nem mindig kell hatásvadászatra törekedni, nem akartam hatásosabb képet.
Végül nem haragszom, értem én, hogy nem bántásból írtad. De én ilyen helyzetben el szoktam állni a pontozástól. Persze, tudom, hogy ilyenkor tizedmorzsányival több kreditet kapsz. :) Szia!
Kreatív, tudatos, de sem nem szép, se nem érdekes számomra a fotó. A szelektív színkiemelésnek egy város/építészet témájú képnél semmi értelmét nem látom. A vágás meg nagyon szűk és egy picit balra dől az épület, a perspektíván lehetett volna utólag is korrigálni.
blaho válasza:
A kép befuccsolt, mert az utalást szinte senki nem értette meg. A három londoni közhelyre utaltam volna (busz, telefonfülke, postaláda), de úgy látszik, magam maradtam. Kösz!
nehez olyan szelektiv szintelenitest csinalni, hogy nekem tetszen.. :)
a cimmel nem igazan ertek egyet, mert epphogy ott benn nincs szines vilag..tehat lehet ugy kellett volna, hogy minden FF, csak a kirakat szines..nemtudom, lehet, hogy csak en nem ertem, amire gdoltal..
a kep szerkesztese, komponalasa egyebkent tetszik, kellokeppen kusza ehhez a temahoz :)
blaho válasza:
Gondolom nem jártál ott benn. Mert különben tudnád, hogy de mennyire! :) És mivel a buszra, telefonfülkére és postaládára akartam utalni, a kirakat indifferens, viszont a szelektív színtelenítés akkor így helyes, bocs. De ne izgasd magad a megértéssel, a képpel van a baj. Nem elég egyértelmű az utalásban, mert nem csak te, de szinte senki nem kapott el belőle semmit. Van ez így néha... Köszi! Szia!
Ezt jól bezártad szegényt. Több teret neki, a szinekkel nem volna baj, mert nincs is.
De teret neki könyörgöm, alul föleg, és mondjuk valamelyik oldalt.
blaho válasza:
Még így lehetett a legnormálisabban vágni. Mert nem tér van körötte, csak kuszaság... De asszem engem nem zavar, tetszik, hogy kitölti a képet, mint negyedik londoni piros közhely a busz, a telefonfülke és a postaláda után. Kösz!
Szia! Teljesen felesleges az ilyen szeléektiv szinteleniteses utomunka wegy kepen. Mindenki latja, hogy egy bolt, feelsleges kiemelni egyes reszeit, es mondjuk pont a kirakatot raktad at ff-be, am iazert egy boltrol sokmindent elarul....Egy emberrel, ol.: a boltvezetovel az ajtoban lenne az igazi a kep. szerintem erosen javitando es ujragondolando a kep.
blaho válasza:
Szia! Felmerült-e benned, hogy esetleg olyasvalamire akarhatok utalni, ami nincs a képen? Vagyis, amit nem lát mindenki azzal, hogy ez egy bolt? Rakd csak össze a londoni közhelyeket! Milyen színűek? Remek, eltaláltad! Pirosak! olyan pirosak, mint ez. Mert mik is ezek? Busz, postaláda, telefonfülke. Ezekhez jön még egy, ez, a legrégebbi bolt. Ugyanúgy tartozéka annak a városnak, mint amazok. És ebből a szempontból számít a kirakat tartalma? Igen, tényleg nem számít. Továbbá, kell-e hozzá feltétlenül ember. Nem, nem feltétlen kell. Ugye? Akkor miért én gondoljam újra a képet? A hibája az, hogy túl sokra számítottm, a nézők szabadabb asszociációjára és ehhez nem adtam elég jó fogodzót. Az absztrakthoz túl naturális, a szabadhoz nem eléggé elvont. Nem jó, tehát. :) Köszi!
inkább pont nélkül írok mert kreditem van elég és egy egyesnek nem örülnél, de szerintem ha piros-fehér-fekete színű fotóra vágysz, akkor keress egy témát, ahol utómunka nélkül megvalósíthatod, mert ez így nagyon nem működik, a kijelölés finoman fogalmazva is trehány munka, a kontrasztot szemfájdítóan túlhúztad ezért nem értem, hogy a kirakat hogy marahatott ennyire semmitmondóan szürke, tehát ez motívumnak kevés és a kivitelezés messze nem elég precíz ahhoz, hogy akár dokumentációnak elmenjen.
Eti
blaho válasza:
Nincsen nekem vágyam semmi, ezek csak úgy jönnek ám szembe maguktól. Témát se keresek, úgyis jön az szembe magától. Az mi, hogy "így nagyon nem működik"? Nem repülőgép ez! :) Működik az, ahogy kell neki, mit bánom én, hogy kicsit huzatos az ablakkeretnél! :)
A kirakat meg direkte ilyen, nem fontos nekem az ő tartalma.
Kontrasztos? Nekem kimondottan vissszafogottnak tűnik... ahhoz képest, amilyen keményen szeretem.
Amúgy szerintem sem egy nagy dolog, csak egy tudósítás. Ez van ott, csak színesben kicsit kaotikus. Köszi a törődést! Minden jót!
inkább pont nélkül írok mert kreditem van elég és egy egyesnek nem örülnél, de szerintem ha piros-fehér-fekete színű fotóra vágysz, akkor keress egy témát, ahol utómunka nélkül megvalósíthatod, mert ez így nagyon nem működik, a kijelölés finoman fogalmazva is trehány munka, a kontrasztot szemfájdítóan túlhúztad ezért nem értem, hogy a kirakat hogy marahatott ennyire semmitmondóan szürke, tehát ez motívumnak kevés és a kivitelezés messze nem elég precíz ahhoz, hogy akár dokumentációnak elmenjen.
Eti
blaho válasza:
Szia!
Bocs, hogy csak most reagálok, de egy kicsit nemigen értem rá...
Semmilyen vicc nem jó, ha magyarázni kell a poént, úgyhogy nyilván ez sem, vagyis nem ment át az asszociáció. De hogy neked ne fájjon annyira, elmondom: nem piros-fehér-fekete fotóra vágytam, hanem van pár londoni közhly, ami ugye piros. Mik ezek? Igen, úgy van, a busz, a postaláda és a telefonfülke. Ez meg a legrégebbi bolt. És ez is olyan piros. Hogyan állíthatom a fentiek mellé lábjegyzet nélkül? Ha a többi színt kiszűröm. Hát ez történt.
Ami pedig az utómunkát illető dörgedelmeidet illeti, mi az, hogy "ez így nagyon nem működik"? :) A kijelölést illetően biztosan igazad van, lehet, hogy trehány. Nem tudom eldönteni, hogy ezt én azért nem látom, mert vak vagyok hozzá, vagy mert ezt nem annak látom. Különbözőek vagyunk, szerintem nem trehány, csak követi a kirakat környezetének jellegét. Az a környezet pedig nem németes, azt láthatod. Inkább, mondjuk, délies, vagy mi. A kontrasztot túlhúztam, lehet, hogy ezt így hívják. De én a kontrasztos dolgokat nagyon szeretem. Másrészt az erős kontraszttal eltűnnek részletek, ugye. Ez pedig cél volt. A kirakat pedig szintén szándékosan szürke, ott csak annyit akartam, hogy lehessen tudni, hogy ot a kirakat, de nem fontos, mi van a kirakatban, mert akkor eltereli a figyelmet. Vagyis azt akartam, hogy NE legyen motívum. Dokumentációnak meg ott az eredeti felvétel. Hát így. De mondom, eszerint a kép csőd, mert ha ennyire nem volt érthető, akkor passz - azt feltételezni, hogy talán te voltál türelmetlen, vagy nem értetted, pedig szerintem nagyképűség lenne. Kösz, hogy benéztél!
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.