Én arra gondolok hogy a nagylátó adta tág perspektíva miatt a nagyobb térben kevésbé találhat a szem viszonyítási pontot az élességállítsához,mint mondjuk a fix 50-el(ami ugye 75mm)egy sűrítettebb,kinagyított perspektívában.Szerintem azért érdemes használni azt az AF-et(főleg a Minoltáét,mert nagyon jó),hisz ez a technika azért született hogy segítse a fotóst.Nekem nem volt lehetőségem kipróbálni a régebbi technikákat,mikor még kézzel állította a fotós a fókuszt,de az igazat megvallva nem is bánom.Hisz a végeredmény a lényeg és annak pöpecül élesnek kell lennie:-)
u.i.:
Megint bocs a késői reakcióért:-)
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2007. január 23. 05:02 - érzékenység: ISO 200
- fókusztávolság: 17mm x 1,5
- objektív: KM AF 17-35 2,8-4
- rekeszérték: 2,8
- zársebesség: 1/500
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Lovasberény
Őr vigyáz az épületekre, szerinte állami tulajdonban van és 20 éve egy fillért sem költöttek sem a kastélyra sem a kápolnára.
Bóra válasza:
Hihetetlen egy figura vagy, már teljesen lemondtam a válaszodról és egyszer csak megérkezik. Kiváncsi vagyok szoktál-e pl aludni? Rengeteget fotózol, dolgozol és még válaszolgatsz is.
Én sem azonnal válaszolok most, mert ellopták a kocsimat és levert a dolog. Nagyon hozzám nőtt tiz év alatt és soha ilyet már nem engedhetek meg magamnak mégegyszer.
Nem gondolom, hogy az AF nélkülözése a gond, mert pl. "Az áldozat" c képem is 17-35 és tüéles, a szemem pedig nem változik.
Szerintem a digitális technikában van az eb elhantolva és bizonyos körülmények megzavarják, de még nem jöttem rá. Egyébként a nagylátónak könnyebb az élesitése, hiszen szük rekesz mellett minden éles, közel a végtelen.
Sok fotóm tökéletesen éles, sok pedig nem, mindez ugyanazzal a szemmel. Más obiknál nincs ez a szórás, bár a multkor Szfehérváron a városban találtam egy gólyát a parkban ebédelni, nagyon felmegy az adrenalin ilyenkor és a képeket meg jól elszartam, pedig sokkal ütősebb képek lettek volna, mintha a Hortobágyon készül. Elemeztem és nem jövök rá a hibára. Az fix 200-al készült. Szétesett a kép valahogy, lehet a géppel van a baj? CCD?Miért nem mindig?
Nagyon köszönöm, hogy irtál és vigyázz a kocsidra!!!!!
Szia Endre!
Már régen kértél hogy írjak erre a képedre,most megteszem.Amit kiemelkedőnek tartok ebben a fotóban az a nagyon jól megvélasztott nézőpont.Sokan úgy fotóznák meg ezt templomot hogy egy totál szerkesztésben közelről,esteleg messzebről a zöld teret beleszekesztve.Ha még felhők is vannak akkor az telitalálat.De te jobbat választottál mint az örök adu:-)Nekem nagyon tetszik,szerintem sokkal érdekesebb,többet mond így el a helyről.Van itt még egy épület amit esetleg érdemes megnézni.Ráadásul a fények is jók voltak.Az árnyékos oszlopos részen megmaradtak a részletek,mellette a templom is jól meg van világírva.Jól áll a képnek a kontrasztos kidolgozás.A tónusok erősek,de a színek mégis természetesek.Amit ,máshogy csináltam volna az a mélység.Gondolom nem volt nálad állvány,ezért használtál 2.8-at.Szerintem simán fotózhattál volna 11-16 os rekesszel,kézből a záridőt nézve.Ugye nagylátóval készült és a satbilizátor egy remek segítség az ilyen helyzetekben.Szerintem a 7D-és rendszeresen élek is ezzel a lehetőséggel-simán kiexponálja kézből a reciprokszabály alatti értékeket is.Élesek lesznek a képek.Főleg ezt egy remek objektívvel,ez a 17-35 egy áldás a fotósnak.Kiválló objektív ,nagyon használható.Szóval érezni a kis mélységet a képen,ez főleg a közeli oszlopon látszik
Összeségében gratulálok,ez egy egyedi kép,érdekes nézőpontot találtál.
Üdvözlettel:
Balogh Zoltán
Bóra válasza:
Már azt hittem megfeledkeztél erről a képről, pedig számomra nagyon fontos a hiteles vélemény. Megnyugtattál, nem vagyok ugyanis annyira magabiztos, érzem, érzem, de tudom, hogy saját elfogultságunk a legnagyobb ellenségünk és egyben a legnygyobb erényünk is persze a képalkotásban, de nagyon fontos a külső hiteles értékelés. Nagyon szépen köszönöm, hogy ilyen részletesen elemezted a képet. Az állvánnyal igazad van, de nem merem a kocsiban hagyni,amikor valamit intézek. A táskát még csak vihetem magammal, az sem kis cucc, de az állvány miatt furán néznének rám. Igy aztán csak, ha fotózni megyek, akkor viszem az állványt. A blendével kapcsolatban teljesen igazad van.
Kihasználom az alkalmat és kérdeznék valamit még a 17-35 ről. Lisszabonban voltam öt napig, ilyen helyzetben a 17-35 az adu ász. Első este letöltöttem laptopra már dög fáradtan és ugy értékeltem, hogy ezek bizony életlenek, de betudtam a rossz monitoromnak az öreg gépen. Másnap ismét letöltöttem, de már inkább kielemeztem az életlenséget, mert nem volt megnyugtató az eredmény. Aztán feltettem a fix 50/1,4-et és attól kezdve rendbejött minden. Vissza volt még két nap és csináltam néhány számomra értékelhető képe. A perspektiva persze hiányzott, amit a 17-35 nyujt. Mesének vége, de Te is tapasztaltál már ilyen jelenséget? Mintha erős, direkt fényben nem müködne. Máskor meg egyenesen csodás képeket készit. Vagy én csinálok valamit rosszúl? Az AF-et nem használom szinte soha, tehát ebben nem kereshetem a hibát. A szemem az ötvenes esetében ugyanolyan mint a 17-35-nél.
Még egyszer nagyon köszönöm a részletes értékelésedet.
Frank Endre
Ez a kápolna ebben a napszakban , ilyen fények mellett nagyon hangulatos, és szép kép lenne a két oszlop nélkül is. Kár volt szerintem ilyen hangsúlyosan belekomponálni őket,főleg a jobb oldali sok. Mivel nem párhutzamosak a belső élek, így engem még jobban zavarnak.
Bóra válasza:
Ez a Cziráky kastély kápolnája, tehát érzésem szerin a kastély oszlopával érzékeltettem a kápolna helyzetét, tehát egy nagyuri birtok kicsi része a kápolna.
Ráadásul az oszlopok szépen keretezik a kápolnát. Az ódon öreg oszlopok közül szintem üditő dolog kinézni a kápolnára.
Ezzel együtt köszönöm, hogy értékelted a képet.
Jó dolog, amikor egy képnek természetes kerete van, ami rávezeti a tekintetet a fő témára. De itt az oszlopok szerintem már elvonják a figyelmet mert nem a megfelelő irányba viszik a tekintetet. A kápolna is túl kicsi a kép egészéhez képest. De ezek csupán szubjektív dolgok.
Technikailag jó felvétel, szépek a tónusok.
Egy kicsit vitatkoznék még veled.
Szerintem nyugodtan kihozható az oszlop texturája, az nem vonná el a figyelmet, főleg, ha kevesebbet mutattsz belőle. A kápolnáról pedig biztos, hogy nem, mivel több fényértékkel világosabb és ráadásul szép aranyszínbe lett öltöztetve a teteje.
Bóra válasza:
Próbáld ki és nézzük meg, ha meggyőző az eredmény én szivesen elismerem.
Szerintem túl sok látszik a jobboldali oszlopból és a padlóból. Nagyon nehéz és komor lesz tőle az amúgy hangulatos fotó. Akár egy vágással is lehetne segíteni rajta.
Ha újrfotóznád, egy kis balra mozdulással lehetne még segíteni, hogy inkább a kápolna előtt legyen több tér, mint mögötte.
Bóra válasza:
Pont a kép lényegén akarsz változtatni, nekem ezek az elemek viszik a képet. A komor hangulatu környezetből egy szép napfényes világbe vezet a tekintet, benne egy szép kápolna. Számomra ez ennek a képnek a lényege, de természetesen elfogadom az álláspontodat, köszönöm.
Az elgondolás tetszik, ha nem fog meg egy kép azt nem is értékelem, hiszen akkor tudom, hogy nem nekem szól. Nincs gond a perspektívával, annyi a lényeg itt, hogy a keretes képszerkesztésnél az oldalsó keretezö motívumnak függölegesnek kell lennie. Különben borítja a képet is.
Bóra válasza:
Érzésem szerint minimális, tehát nem zavaró az oszlopok összetartása, legalábbis az én szememet nem zavarja. Vonalzóval meg nem méricskélek, de ha szigoruan ilyen szempontok alapján itélünk meg egy fotót, akkor igazad van, mert a minimális is lehet tul sok. Ezen szempontok alapján azonban nagyon kevés, talán egy fotó se állná ki a merész elvárásodat, mert egy kis torzitás mindenütt van, ha csak nem müszaki fotózásról van szó.
Köszönöm és remélem, hogy máskor is megbirálod az uj fotóimat.
Ügyesen megörökített kastélyos-kápolnás anziksz, toronyra vetülő pompás naplementével. Talán a pillanat hevében bólintottál lefelé a gépeddel, pedig oszlopfejezetből kevesebbet kellett volna mutatnod. A téma és a momentum értékelendő, sajnos a kompozícióba ezáltal hiba csúszott.
Bóra válasza:
Tudod, az előző kritikusom irt a perspektivikus torzulásról, szóval ha megemelem a gépet, akkor az oszlopok erősen összetartanak 17 mm obinval.
Az oszlop talpa nekem kifejezetten bejön, mert utal egy történelmi korra.
Köszönöm!
Sokáig vaciláltam mit adjak erre a képre. Igazából egy hangulatos fotó, több számomra zavaró képi momentummal. A kápolna épülete mint fötéma túlságosan kicsi a képen. Az elötér sötét tömbje a képmezö jelentös részét kitölti, eléggé nyomasztóan hat és nem túl informatív. Létezik keretes képszerkesztés, de ott a keret (jelen esetben az oszlopok, vagy annak sziluettjei) csak jelzés értékkel bír. Ne vedd stilisztikai kötekedésnek, de ezt sokkal szükebben vágnám, nem szükséges ekkora elötér, hisz a téma így max a kép 1/3-át tölti csak ki. Keretes képszerkezetnél az oszlopok perspektivikus tozulását (dölés) ki kell kerülni, ami a 28mm ekv.-nál nem könnyü ilyen közelröl.
Tetszik az oszlopok és távoli út által adott perspektíva. Más kérdés, hogy a templommal ekkor bajom van, hiszen ez a perspektíva ami a szemet vezeti, nem a fötémára visz. A templomnak ekkor a bal oldali oszlophoz közelebb kellene esnie.
Jó képi kisérletnek látom ezt a fotót, de érdemes átgondolni a kompozíciós elemek használatát!
Üdv, és szép fényeket!
Bóra válasza:
Nagyon sajnálom, hogy nem tetszik, nem fogott meg,különben nem irnál nekem perspektivikus torzulásról.
Köszönöm!
Hangulatos kép. Szép a kék égbolt a szürke felhőkkel, a tornyot szépen bearanyozza a szemből ráeső napfény. Az ötlet, hogy az oszolopokkal "keretezted be" a templomot jó, bár én kicsit oldalra lépve több szabad teret hagytam volna a templom előtt és kevesebb oszolopot mutattam volna meg.
Gondolom az megmutatásukkal is érzékeltetni szeretted volna, az 'elhanyagoltságot' de ehhez kevesebb is elég lenne, sőt fokozná ezt az érzést, ha a sötét részek nem buknának be rajta. Egyébként helyénvalónak találom az erős kontrasztot, de innen még ki lehetne nyerni egy kis infot (főleg, ha raw-ba készült!)
Egyébként tetszik!
Gratula!
Bóra válasza:
Az oszlopon minden részlet kihozható, de a kápolna igy lett hangsulyos az avitt kereten belül, gondold végig, szerintem sokat esne a fotó, ha elterelném a figyelmet egy részleteiben gazdag és igen érdekes oszloppal. A kápolnán megjelenő fények azonnal elvesznének.
Az oszlop csak beinditja a fantáziádat, visszagondolhatsz egy korra, saját igényed szerint, az a legtökéletesebb.
Az oszlopok és a kastély külön is megérne egy próbálkozást, lenne mit fotózni rajta. Amikor ott jártam, akkor csak a kápolnán voltak ilyen szépek a fények.
Jó meglátás, remek perspektíva.
Nagyon tetszik ahogy a nap a kápolna tetejét még megvilágítja, a kép többi része pedig árnyékban van.
Gratula!
ÜDv:
Rascal
Bóra válasza:
Nagyon szépen köszönöm!
Nem a perspektíva egészét bántottam, pusztán finomítani kellene rajta. Tudom hogy nem jár az ember studióval a hátizsákjában, de egy derítőlap belefér, persze az sincs mindig kéznél, értem én. De ettől még látom amit látok. A többiek majd kijavitják az átlagodat, most erre a képedre ráillaik a pontszámom, szerintem. Azért ne haragudj. Üdv. Pody
Bóra válasza:
Dehogyis haragszom, csak szigoru voltál egy kicsit. Amugy visszatérve a deritendő oszlop bal oldalára, azt hogyis oldanád meg egy deritőlappal?
Hali! Nagyon ügyes kompozíció! Gyönyörűen lekaptad ahogy a felkelő (feltételezem ez reggel) nap sugarai megérintik a kis kápolna tornyát! Szépen alkalmazdat a színek adta lehetőséget! A két oszloppal pedig keretet adtál a képnek! Egy picit túlságosan is talán de így legalább nem mesterkélt! grat, üdv
Bóra válasza:
Délutáni a fény.
Köszönöm megtisztelő pontjaid.
A cím, kép és megjegyzés együttese szerint igényes riportképet készítettél. Alapjaiban a perspektíva nem tökéletes. A két oszlop között ábrázolt kápolnát, kicsit balra mozdulva kellene fotózni, úgy, hogy a torony közelebb kerüljön a nyílás közepéhez. A jobb oldali oszlop közelsége miatt túlzottan nagy részt takar és ennek az oszlopnak a bal oldalát kell deríteni, hogy az legyen a világosabb, jelenleg a fényei kivezetnek a képből. Ezek együttesen elvonják a tekintetet a fő témáról. A szemem kerülné az oszlopot, de jobbra, vagy balra tegye.
A téma és az ábrázolás jó, ha teheted, próbáld megismételni, a fentiek figyelembevételével.
Pody
Bóra válasza:
Szerintem pedig pont a perspektiva viszi a képet, majd olvasd el a véleményeket. Kicsit szigoru voltál az értékrlésben, ennek ellenére természetesen elfogadom és köszönöm az értékelést.
A jobb oldali oszlop ódon megjelenitése utal a korra, deriteni pedig nem lenne könnyü, hiszen a kamera belenéz. Tulajdonképpen mentem az uton és megláttam ezt a kápolnát bementem és eszembe sem jutott, hogy hogy is fogok deriteni, hanem csak ugy lekaptam. Amugy vagy a studiót kellene kivinni a kápolnához, vagy a kápolnát a studióba.
Te melyiket választanád?
Nagyon jó meglátásmód.Tetszik hogy nem "pofán" fotóztad a kápolnát hanem egy merészebb beállítást kerestél. Ugyan a kép nagy részét az oszlopok foglalják el de nagyon jó a hangsúlyozás amiből tökéletesen kiemelkedik a téma.
Bóra válasza:
Köszönöm, egyformán gondolkozunk.
Nagyon jó szemszöget választottál a kápolna bemutatására! Sokkal hangulatosabb mintha az oszlopok elől fényképezted volna! Megadja a megfelelő keretet! Az expozíció is jól sikerült, nem lett se túl sötét se beéget rész! Gratulálok
Bóra válasza:
Köszönöm szépen.
Nagyon jó az elgondolás, és jó is lett a kép. Én viszont egy kicsit kevesebbet fényképeztem volna bele az oszlopokból. A felét legalább is a közelebbiből biztosan.. És nagyobb helyet hagytam volna a templom előtt, Így túlságosan bazártad az oszlopok közé. De minden más rendben van .
Bóra válasza:
Nem egyforma az arányérzékünk, de lehet, hogy a Tied a helyes. Tudod mit, csináld meg ahogy mondtad és utána megbeszéljük, kiváncs vagyok. A cimem nyilvános.
Köszönöm!
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.