Olympusra hogy tettél praktica szögkeresőt?
Canonra is rámegy?
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2006. november 26. 22:39 - Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Patakpart
A mai "fotóssétámon" készítettem a képet, hogy mindenkinek fogalma legyen egy makrós munkájáról, sajnos magamat, amikor odahasalok, nem tudtam rávenni a képre és a tárgyat sem, mivel olyan kicsi volt. A felszerelés: Olympus E500, Zuiko 40-150 mm-s obi, raynox DCR 250 makró előtét, Cullmann állvány saját fejjel, a középoszlop fordítva betéve, hogy a talajhoz minél közelebbre lehessen menni a géppel, Pentekon-Praktca szögkereső(30 éves darab), és egy nagy halom, nem látszik, türelem. A képet egy mobiltelefonnal készítettem: SE K610i, 2 Mp-es kamerával. Így szemléljétek!
Kiss István válasza:
Hello!
Mivel van, megpróbáltam, hogy a Canon keresőjének milyenek a méretei azt nem tudom, ki kell próbálni.
Pista
Egy mobilhoz képest azt kell mondjam roppant mód jó kép.A szinek is stimmelnek meg a kompozició is meg felelő
Kiss István válasza:
Kösz!
Ez van!
Pista
Kiss István válasza:
Háát!
mint művészfotó, igazad van, de ezt úgy kell érteni, ahogy van.
Pista
Köszönöm hogy megmutattad a technikát.A makróid osztályon felüli minőségüek. Remélem én is tudok majd néhány jó makrót bemutatni. Üdv:
Ervin
Kiss István válasza:
Kösz!
Levélben válaszoltam.
Üdv!
Pista
Szia
Az hogy mobillal készítetted ezt figyelembevéve,
5-ös aki nem ezt mondja az nem gondol bele,
megnéztem a többi képedet,,,,egyel több rajongót könyvelhetsz el.
minden jót
Kiss István válasza:
Kösz!
Levélben válaszoltam.
Üdv!
Pista
Én csodálkoztam is miért pontozhatónak raktad fel.
Nekem kezdőnek ezek az infók sokat segítenek.
Köszi.
Kiss István válasza:
Helló!
ezen én is csodálkoztam, de már elment.
Pista
Canyonnal is van (300-nal hackelt firmware-rel) tukorfelcsapas, de cs.szheted, ha nem a masfel masodperc mulva torteno esemenyt szeretned fotozni, hanem az adott pillanatot...
(pl itt: Foto_ID=106464 mar a vilag masik vegen lett volna a hangya, ha tukorfelcsapok...)
Kiss István válasza:
Ezzel a felszereléssel most nem rohangáló hangyákat fotóztam, de kics türelemmel akár azt is lehetne.
Pista
Pista!
Hátrább az agarakkal!:)
TE elolvastad amit írtam?
Nem a képeidet, hanem EZT a képet nem minősítem, mert ez így ahogy van /technika, színek, szerkesztés/ semmitmondó, de mint werk /hogyan készült/ nagyon tetszik.
Az első mondat rólam szólt, talán ismered a makróim, ÉN nem használok állványt, nem szeretek vele bíbelődni...
Kiss István válasza:
Péter!
Sajnos "kényszerpihenőn" voltam, ami most járt le, ezért nem tudom ezt a véleményt hova tenni, de úgy tudom, hogy már valahol válaszoltam.
Üdv!
Pista
Üdv!
Szóval..nem értem hol sántít a véleményem, illetve nem értem kristály tisztán azt amit leírtál annál a résznél, de ezt akár el is hanyagolhatjuk!
Először is mivel pontozható a kép, gondoltam elvárod, hogy pontozzák a képet! Másrészt őszintén ha Te látnál egy iylen képet ugyen iylen paraméterekkel megdícsérnéd, hogy milyen ügyes kép, szépek a színei éles kontrasztos? Az kétségtelen, hogy megmutatja, hogy milyen felszereléssel dolgozol..nekem is van egy hasonló képem egy harmonikakihuzatról, de eszem ágában sincs ide feltölteni, mert túlexponált, életlen, gyagyi vágása van..és pont azért ilyen, mert egy barátomnak akartam megmutatni a felszerelést!Ha gondolod Neked is elküldhetem mailban! De ezt le is írtam, hogy mobilon mutogatni tök jó, tényleg izgalmas cucc, de ha feltöltöd pontozhatóként egy fotós oldalra, akkor nem tudom miért kell meglepődni ha valaki lepontozza...az egyéb kategória szerintem amugy nam azért egyéb, mert az oda feltöltött fotókat valami más szemmel kéne nézni..
A kritikámmal nem megbántani, kötöszködni akartam hanem egy mobillal készült pontozható képről leírtam, hogy mi vele a problémám! Ha a kép nem pontozható és odaírod, hogy pusztán a felszerelésed dokumentációjára szolgál valószínű akkor is leírom a hibájit majd a végére odaírom, hogy érdekes felszerelés..sok sikert vagy ilyesmi!
További szép makrókat, mert azok viszont nagyon kemények!
Kiss István válasza:
Talán levélben vitassuk meg a továbbiakat, pont ezért voltam távol!
Pista
Üdv!
Kicsit ellentmondásos nekem a helyzet! Mobillal készült a kép, viszont adtál neki keretet meg minden, tehát dolgoztál utólag is vele, viszont leírtad, hogy mobillal készült a kép és így szemléljük! Viszont ha feltöltöd ide szerintem lényegtelenné válik a technológia, amivel a kép készült, megmagyarázni megmagyarázza a hibákat, de mentségnek nem mentség! Ez a kép pedig bőven tartogat hibákat! Túlexponált, a színei is kicit furcsák, életlen rossz a kép minősége, a vágása is picit furcsa, nagyon esetlegesen lógnak ki az állvány lábai a képből!
A kép átlaga 3as, viszont szerintem nem kreatív a fotó..sok hibája van ezért szerintem az elfogadható kategória alá is csúszik kicsit!
Ez a kép tök jó megmutatni mobilon, hogy ilyen cuccod van, de így már kevés ha feltöltötted ide!
További jó képeket!
u.i.: Nem kötöszködni akarok, de a kép ugye 2 megapixeles géppel készült..ami alapvetően ekkora méretben tökéletesnek kéne lennie..viszont itt derül ki igazán, hogy a megapixel semmit sem jelent..az objektív és a képfeldolgozó processzor az ami számít!
Kiss István válasza:
Naa!
A lényeg az, hogy sajnos nem úgy töltöttem fel, hogy az ilyenek, mint Te ne tudják értékelni!
Nem volt szándékom, hogy csúcsokat döntsek vele, de, szerintem sokan vannak, akiket érdekel, hogy mások hogyan, mivel készítik a felvételeiket. Azt jól látod, hogy vannak hibái, olyat rósz fel, amit mindenki, aki valamennyit is ért a fotózáshoz, tud, hogy egy mobíl képalkotása, bármekkora is a szenzor, fel sem veszi a versenyt a nálánál gyengébben eleresztett fényképezőgépekkel, tehát már itt sántít a véleményed és az értékelésed, ezért van ez a kategória pont, hogy más szemmel értékeljük ezeket a képeket, fények, élességi mélység és színekre gondolok!
A vágásra pedig azt tudom mondani, hogy ez egy életből vettkép, nem állítottam külön be, hanem pont egy téma fényképezése után jutott eszembe, hogy milyen jó lenne megosztani másokkal, akiket érdekel ez a fajta fotózás, hogy hogyan is készülnek a képek!
Tehát Te nem azt nézted, amiért ez a kép született és főleg nem olyan szemmel, ahogy ezt kellett volna!
Azt bátran merem Neked mondani, hogyha egy ehhez hasonló képet, amit tanulságúl töltesz fel, bemutatsz, én leszek az első, aki mindenképpen megdícséri, mert nekem egy olyan dolgot mutattál, amiből tanulhatok, látom, hpogy miképpen és mivel dolgozol!
Tehát nagyon el vagyok szomorodva, hogy ilyenek vannak az oldalon, mint Te is, akik nem a lényeget, hanem valamiféle felsöbbrendűségtől indíttatva oktatják ki a másik jószándékú embert!
Ezekután ajánlom, hogy nézd meg a képeimet és vond le a következtetést, hogy ki és miért hajlandó kreditet is elpazarolni ilyen képre!
Sajnos most én sajnállak a sekélyességed miatt!
Az a baj ezzel az inverz kozeposzloppal, hogy nem tul stabil. Az allvany legstabilabb pontja a 3 lab tove, onnantol mar minden mashova elvitt ilyen-olyan palca mar jobban beremeg exponalaskor... Ez meg ugye szamit, ha az expo ido > 1/60 sec (Canonnal, olymusznal nemtom, mikortol erzodik a tukorfelcsapas)
Kiss István válasza:
Háát!
TZalán ezt is le kellene írni, hogy, ha ez a probléma, akkor az Oli-nál van tükör emelés expo elött!
Pista
Hat nem egyszeruen csinalod az biztos...
En amikor allvanyt valasztottam direkt olyat kerestem, amit le lehet vinni foldkozelbe (8cm), igy nem kell behasalnom a labak koze, plusz a mindenfele deritolapokkal, satobbikkel is jobban boldogulok, mintha korbevenne harom palca. Emelle nem art egy mikropozicionalo csuszka sem, ha rovarokat is szeretnel fotozni allvanyrol, mert ezzel a szerkezettel biztos, hogy megzavarod oket, ahogy a labakat allitgatod fokuszalas gyanant (mert ugye a kivagas szokott fontos lenni...). Szoval nem a legegyszerubb megoldast valasztottad, es szerintem - mint kb mindenhol - itt is a legegyszerubb megoldasok a legbiztosabbak, legjobbak...
A keprol magarol nincs sok velemenyem esztetikai szempontbol, igy nem pontozom. (szerintem ezt a kepet nem pontozhatokent illett volna feltoltened...)
Kiss István válasza:
Háát!
A pontozással egyet értek, már voltak páran, akik arra ugrottak. A csúszkát is értem, de sajnos annyi pénzem még nem volt, hogy egy Manfrottó állványt vegyek, ezt is használtan, 2500-ért vettem lomiban!
Pista
A kép egyrészt nem látványos, ,másrészt technikailag nagyon gyenge, részlettelen itt-ott túl világos, és a fehér egyensúly is elment, de nagyon...
Kiss István válasza:
Háát!
Talán azt néznéd, amiért ide feltettm, nagyon jól tudom, hogy egy mobiltelefon mit tud!
Azt hiszed, hogy mindezeket nem tudom, nézd meg azokat a képeimet, amiket fényképezőgéppel készítettem!
Pista
Nincs türelmem a "tököléshez", ezért inkább kézből nyomom, de tisztelem a fanatizmusod:)
Mint képet inkább nem értékelem, de werknek ragyogó!
Kiss István válasza:
Ezt mire írtad?
Elovastad a szöveget is, és megnézted a képeket, amiket ezzel a technikával készítettem?
Istvan:
Lehet, hogy hianyoznak, ez izles kerdese. Nekem igy is tetszik. Ha minden lab rajta lenne, akkor tul kicsi lenne a gep es a kornyezetbol is sok felesleges egyeb elvonna a figyelmet a lenyegrol. Ezt csak 300-400mm-rel lehetne ugy megoldani, hogy szuk is maradjon a kep es a labak is benne legyenek, de ezt nehez egy mobiltol elvarni. (Vagy extra nagylatoszoggel egeszen kozelrol, de az megint mas mufaj.) Persze egy kepnel sosem mentseg a technika, hiszen ettol meg nem lesz jobb a kep. De itt egyszeruen nekem nem hianyoznak a labak.
Tovabbi kellemes fotozast!
Rby
Kiss István válasza:
Kösz!
Ezt írtam én is!
Rby:
jogos, elhamarkodott és éles volt a kritika.
Bevallom, elkerülte a figyelmemet, hogy mobillal készült.
A tripod lábai akkor is hiányoznak nekem
üdv
istván
Kiss István válasza:
Háát!
Mielött itt a fejem felett hajba kaptok, a tripod lábai eleve a gazban vannak, ezen felűl a technika fő része a fordítva visszahelyezett középrúd és rajta a gép az előtéttel, ami túl kicsi lett volna, ha a lábak is teljes egészében a képben vannak! Van olyan képem is, direkt ezt választottam, sőt van közelebbi is, de azt meg azért nem tettem fel, mert ott szerintem is hiányzott volna maga az állvány, tehát csak a levegőből lógott volna be a gép!
Pista
Nem tudom mennyire Bolcs ezt, vagy barmi mast kreditpazarlasnak velni. Azt hisszem szazszor tobb van benne, mint a 164726127*10^2423. naplementenek, rozsabimbonak, vagy a baratnom kinez a fa mogul c. kepeknek.
Szerintem minden fotos, foleg makro fotosnak jolesik latni, ahogy mas fotosok dolgoznak. Mobilhoz kepest pedig eleg jo kep.
Tovabbi kellemes fotozast!
Rby
Kiss István válasza:
Kösz!
Ez az, amiért én hajlandó vagyok a "krditpazarlásért". pontosan az volt a célom, hogy bemutassam, milyen eszközökkel és milyen "kínok" közt dolgozunk egy szép kép reményében.
Üdv!
Pista
hát most hmmm szal nem is tudom, úgságba elmenne ha normális fotógéppel csináltad volna nem telefonnal
a kép maga 0 , de a makrózási szokásodat jó bemutatja ezért 1+5/2 =3mas
Kiss István válasza:
Háát!
Nem is volt célom egy nagy lövetű képet készíteni, mivel csak egy jó gépem van és azt csak a mobillal lehetett lefényképezni!
Mi a bajod a képpel? Ha az, hogy minden éles rajta, akkor tudnod kell, hogy a fixsz, mobilokba épített optikáknál ez van, mivel nincs élességállítás és nincs rekeszállítás, ezzel oldják meg, hogy az amatőrök minden képe viszonylag jó legyen, a fényerő problémát szoftveresen oldják meg! A kompozíció, milyen kompozíciót tanácsolnál, hogy egy ilyen "dokumentum" szerű kép jó legyen?
Talán ezeket kellett volna magadban letisztázni, mielött nekiugrasz!
Számomra semmi hasznosat nem tudtál mondani a véleményeddel!
Pista
Én manfrotto állványt használok szinte mindig. Pedig a Pana obija fix2,8 egész tartományban. Megfigyeltem, ha az ember állványt használ sokkal pontosabban és nagyobb odafigyeléssel komponálja a fotóit. Gratulálok a felszerelésedhez és a fotóidhoz. Ezt a képet inkább dokumentációnak veszem.
Gratulálok: Laci
Kiss István válasza:
Kösz!
Annak is szántam.
A gépem autofókusz rendszere miatt általában középre kell komponálni, mert ott a legjobb az élességállítás, persze a két szélső érzékelő is jó, de azok sem esnek mindíg bele az aranymetszési pontokba, így utólagosan vágással komponálok.
Üdv!
Pista
Életlen a gép és kicsit szűk a vágás, de jó kis dokumentum fotó. Feltölteni szerintem kreditpazarlás.
üdv
istván
Kiss István válasza:
Háát!
Mit vársz egy mobiltól! Csak messzire jó, bár szerintem eléggé éles a kép az eddigi mobiljaimhoz képest.
Üdv!
Pista
Egész jól fest ez a szerkezet, mennyi idő alatt állsz be egy témára?
Én nem bírom magam rávenni, hogy állványt használjak. Inkább meggájver diffúzorokat barkácsolok... ;-)
Kiss István válasza:
Háát!
Ha van elég hely és fény, akkor én sem használom szívesen, de az ilyeneknél, hogy sokat kellene térdelni, guggolni, már ezt használom. Még egy szerkezet kellene, manfrotto mikroállítású talp, amivel nem kellene állandóan az állványt rángatni előre hátra, hanem egy fogasléccel lehetne állítani az élességi tartományba a gépet. Ez lesz a következő beruházás.
Üdv!
Pista
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.