Szia,
Nekem ez a kép hangulatában passzol az előadás egyes részleteihez. Vagyis átjön a hangulata. Inkább fura a nagy feketeség, mintsem hiba,.. Az elmélkedés jön át, ami a darabban akkor jelenik meg, mikor kiderül, hogy mennyire közel engedték magukhoz a másikat, a kezdeti konfliktusok után, és most el is veszíthetik egymást. Szerintem, ez a kép pont olyan, mint amilyennek lennie kell.
Gratula
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2006. november 5. 18:37 - érzékenység: 800
- fókusztávolság: 70mm
- rekeszérték: f2.8
- zársebesség: 1/100mp
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Thália Színház, Budapest
Vagy nagy pofáraesés lesz a vége vagy nem. Már előre érzem,hogy a jobb oldali nagy tér zavaróan fog hatni egyeseknek. Bár lehet, hogy feleslegesen izgulok.. A kép a Hat hét, hat tánc című darab fotóspróbáján készült. A képen Kulka János színművész.
Nandyred válasza:
:) Köszönöm. Igazából nem tudom megmondani miért így komponáltam. Valószínűleg a darab hangulata is közrejátszhatott,mert amikor leült a kanapéba ilyen testtartással,rögtön ez jutott eszembe.
Nagyon szeretem Kulka Jánost, de nem csak ezért tetszik ez a kép. Külön jó az "a jobb oldali nagy tér".
Nandyred válasza:
Köszönöm! Van akinek tetszik, van akinek nem. Mindkét oldalnak igaza van :)
ez viszont egy nagyon jo szterkesztes.nem zavaro a ter. ilyeneket csinalj sztem ne olyan felvonulasokat.
Nandyred válasza:
:) Ilyeneket és olyanokat is csinálok. De tény, ezt jobban szeretem...
minimal..:)egy ember halál természetesen..semmi beálított mesterkélt dolog,egy ismert ember munkaközben..igen így képzelem el..semmi nem zavar a jobb oldali üres tér sem!
Nandyred válasza:
Köszönöm! :)
Nem akarlak lehúzni, így inkább nem pontozok, de szerintem nagyon el van komponálva. Ennyi teret adni a lényegtelen hátrafelé résznek hiba. Nem tudom ugyan, hogy mi lehetett a tekintet előtti részen, de mindenképp az lenne a hangsúlyos. Ha pl a kép 1/4-nél lenne elvágva, úgy hogy a fotel támlája kicsit vágva lenne és a fej fölötti rész is kicsi maradna, akkor kifejezőbb képet kapnál. Szép átlója lenne és a tekintet kapná a teret.
Minden jót!
Nandyred válasza:
Köszönöm, habár úgy látszik csak nem értetted meg a képet. Bizonyára, úgy ahogy javasoltad egy jó kép lenne belőle, de az már egy másik kép. Olvasd el, a válaszaimat, és akkor megérted ezt a kompozíciót is. Neked is minden jót! Köszönöm az értékelést!
azt hiszem feleslegesen izgultál.. a kép úgy jó ahogy van. nekem kifejezetten tetszik: a nagy feketeségben üde színfoltként a művész úr :)
gratulálok
Nandyred válasza:
Köszönöm szépen. Azt hiszem az Ő nevében is :)
A döntésre még visszatérve egy pillanatra, azt hiszem nem pontosan ment át, mire gondoltam. Legalább is én nekiálltam és kipróbáltam PS-ben. Sikerült egy olyan pózt kerekíteni belőle, ahol kicsit már olyan, mintha inkább feküdne, mint ülne. Tehát maga a hátradőlés a székben, fel lett erősítve annyira, mintha mondjuk egy ágyon lévő nagy párnának támaszkodna neki és a legmagassabban lévő pontja így a homlokának a csúcsa lett. Szerintem tök érdekes az eredmény. Persze ehhez a verzióhoz hiányzik egy kis plusz a testéből. :)
Nandyred válasza:
Értem mire gondolsz. Hát igen, ahhoz hiányzik még pár centi. :) Viszont az eredményt átgondolva, ahhoz hogy annak legyen egy kis feszültsége (mármint a hanyatt döntésnek) kellene valami részlet a háttérben, amin érzékelhető maga a döntés. Valami olyan vonal amin látni, hogy nem fekszik, csak a hatás olyan. Amire ha ránézünk, tudjuk, hogy az nem dől. Szerintem, de most nekiállok egy kicsit, kipróbálom milyen képeket eredményeznek a döntések. :)
Szerintem érdemes lenne egy olyan képet is összeraknod, ahol mindkét szereplő látható így lefotózva, egymás mellett. :) Mert nem elég, ha csak Te tudod, hogy van párja is. :)
Nandyred válasza:
Ez igaz, megfontolom. De van akinek ez a fajta "beállítás" hozzáad, van akitől elvesz. A Vári Évának nem tesz hozzá, igaz ugyanakkor el sem vesz. Amikor csak színházba megyek fotózni, mindig megcsinálom az ilyen vagy ehhez hasonló kompozíciót. Néha kicsit még szűkebbre is vágom (persze a helyszínen, nem utólag :) ). Abszolút kísérleti szinten van ez az egész, és talán csak a visszajelzések iránti kiváncsiság miatt tettem fel ezt a képet. Mindazonáltal tényleg nem ártana feltenni a "párját", hátha úgy többet mond. Örülök, hogy értékelsz, és hogy végre olyan értékeléseket olvashatok, aminek mondanivalója is van! Köszönöm!
coolka. :D
Nekem tetszik a sok tér, ettől egyértelmű, hogy színpadi kép. Semmilyen más eszközzel nem érhetted volna ezt el.
Tetszett.
gratula
AN
Nandyred válasza:
Köszönöm.
en felul kevesebb helyet hagytam volna, mogotte nagyon jo, hogy ennyi van. Ettol megindul a kep, mintha egy vonatablakot latnank, ami semmikepp sem statikus, es ez "szembemegy" az alany merevsegevel.
Nandyred válasza:
Köszönöm, tetszik az értékelés!
A kép címe és maga a kép pontos és kifejező, nincs semmi sallang nincs semmi lényegtelen csak a kép szereplője. Ezt a homogén fekete háttérrel a jól kivitelezett éles portré fotóval és a kifejező mozdulattal éri el a kép. A színezete kissé magentába hajló, ami a bőr tónusán sem zavaró. A kép kivágásával már nem ilyen egyértelmű a helyzet, igazából nekem tetszik, bár azt el kell ismerni ez nem egy szokványos megoldás, ha a szereplő a jobb sarokba kerűlt volna akkor talán hétköznapibb lenne a kép, ha pedig kevesebb háttéret hagysz méginkább. Szerintem a művész úrból kicsivel több kerülhetett volna a képre talán a zakózseb aljáig. De így is nagyon jó :)
Nandyred válasza:
Köszönöm az igazán kielégítő értékelést! Valóban lehetne egy kicsit több belőle, úgy talán még erőteljesebb lenne a szokatlan elhelyezés.
Tetszik a letisztult megfogalmazás, a teljesen fekete háttér és az élénk színekben "pompázó" művész kontrasztja. Talán egy kicsit tényleg sok a jobb oldali tér, ami azonban inkább zavar, hogy jó lett volna láttatni a fotóalanyt legalább derékig + egy kicsit bemozdult, bár látom, hogy nem voltak könnyű fényviszonyaid. Persze ezektől függetlenül örülök, hogy feltetted ezt a nem hétköznapi képet.
Nandyred válasza:
Valójában azt hiszem a tömörítéssel szúrtam el valamit, mert a kép tű élesre sikeredett. Nagyon sajnálom, hogy emiatt olyan a hatása mintha bemozdult vagy életlen lenne. És sajnos ez is hiba. Jogos emiatt mindenfajta pontlevonás...
Szia!
Kepet izgalmasnak talatam kicsiben es tetszett is.
De igy nagyban engem zavar az elesseg,ha 70 milimeteren voltal,meg ha beszorzom a canon 1,6 os szorzojaval,akkor is tudtal volna mondjuk 60 as zaridovel ,es kisebb rekesz nyilassal fotozni,(annelkul hogy bemozdult volna,maximum akkor ha Kulka muveszur tett vona vlami gyorsabb mozgast,akkor igen valszeg bemozdult volna...)hogy tobb eles resz legyen.valamint felulrol vagnek izgalmasabba tenen a kepet.A jobb oldali resz kell!
Jo kep,de van par hibaja!
Udv:
Dani
Nandyred válasza:
Köszönöm, én is úgy gondolom hogy akad hibája. Az elhelyezésben inkább csak formabontó akart lenni. Az életlenség minden bizonnyal egy rossz tömörítés eredménye. Ezt nagyon sajnálom, mert egyébként tű éles. Nem is értem hogy szúrhattam el ennyire... Üdv: Nándi
nézem már vagy tíz perce, meg-megnyitogatom és nagyon tetszik. engem nem zavar se a nagy tér, se a kifelé bambulás. valami olyat szimbolizál ez a szerkesztés, amitől jókedvem lesz. tetszős.
Nandyred válasza:
Köszönöm, örülök, hogy tetszik! :)Ö
PaloAlto után nem szeretnék ismételni, egyetértek vele. Mindössze azért írok, hogy megerősítsem őt. Nagy dolog ha van lehetőséged szinházban fotózni. Mind szabadidő, mind ismeretség, stb. tekintetében.
További szép képeket.
Nandyred válasza:
Köszönöm, PaloAlto-nak már megírtam a választ, ha gondolod olvasd el. Örülök, hogy értékeltél. ÜDv. Nándi
Nem lenne baj a nagy tér, csak valahogy olyan érzést kelt bennem, hogy azért ekkora, mert nem mehettél közelebb vagy máshova. Szóval olyan "csak erre volt lehetőségem" érzést kelt. Féner tanár úr szokta mondani, hogy a hibát minimum ismételni kell, hogy ne tűnjön véletlennek. Azt értem ezalatt, hogy ha mondjuk döntöttél is volna a szereplőn és berakod teljesen a sarokba, átlóba, akkor már nem lenne ilyen véletlenszerű érzés belőle. Maga az arckifejezés és a póz viszonylag semmitmondó, kb. annyit ér el, hogy "jé, ez tényleg a Kulka". Színházban fotózni jó! Továbbra is használd ki a lehetőségeket. Remélem én is eljutok még majd néha.
Nandyred válasza:
Köszönöm az értékelésed, de szeretnék pár dolgot pontosítani.
Egy képből igen nehéz megítélni mire volt lehetőségem és mire nem. A lehetőségeim nagyon tágak voltak, olyan képet készíthettem amilyet csak akartam. Ez a kép is úgy készült, hogy unalmasnak találtam az elkapott pillanatokat, a szűk komponálást, és a páros tánc képeket. Valami izgalmasabbat szerettem volna, valami formabontót. Magyarán ez nem a "csak erre volt lehetőségem" kategória. És hogy Tamásnak is igaza legyen, ugyanilyen kompozícióban megcsináltam a Kulka partnerét is a Vári Évát. Tehát ismételtem a "hibát". Amennyiben döntök rajta és beteszem pont a sarokba, túlontúl szabályos lesz, és a döntésnek sem lenne kimondott oka. Azért, hogy pont átlót alkosson, még nem kell dönteni. A döntés egy rossz döntés lenne :) Abban teljes mértékben igazat adok, hogy lehetne az arckifejezés erősebb, egy egyértelműen érthető mimika,de ez csak egy érzést ad át nem magyaráz. Az ürességet is ezért hagytam körülötte.
Egyszer egy elég jó fotográfus azt mondta nekem, hogy egy nagyobb testű majmot is meg lehet tanítani fotózni. :) Azt hiszem tudod kiről beszélek.....:)
Üdv: Nándi
Szerintem elég jól ráéreztél a háta mögötti nagy ürességre.De akkor következik a kérdés:Mért nem tettél valamit?Ha ilyen fekete minden a téma körül van egy kevésbé elegáns de hasznos módszer:paintben hozzá adsz egy kis feketét és a másik oldalról levágod.Jó kép lenne de engem így eléggé zavart.De egyébként jó a megvilágítása a színésznek,és eleve kedvelem a színészt.
Nandyred válasza:
Na szóval. :) Jó kezdés.
Nem véletlenül hagytam a háta mögött akkora teret. Így komponáltam, tudatosan. Ha akartam volna, bal oldalt is lehetett volna ekkora fekete tér. De, érdemes megnézni a tartást, azt a pihenést, a nyugalmat. És a mögötte lévő plasztikus ürességet. A kettő kiegészíti egymást. Az üresség a pihenés nyugalma. Abszolut tudatosnak szántam. És pont ezért féltem,hogy véletlennek vagy átgondolatlanságnak ítélik majd. És én is kedvelem a színészt. Mellesleg a darab is fergeteges!

Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.