Az erzekeltetes sikerult szerintem. Leiras alapjan meg foleg grat, csak megis nemtom, valami hianyzik belole, valami kis extra ami kiemelne a tobbi ilyen kep kozul. Ettol fuggetlenul tetszetos alkotas. Az aljan az arnyek engem zavar. Vagy tobb kene belole, vagy egyaltalan ne latszodjon. Szerintem...
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2006. július 24. 11:34 - érzékenység: 100
- fókusztávolság: 50mm
- objektív: Canon 50mm 1.8
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Sólyi erdő
Próbáltam a sebességet érzékeltetni. Nehéz volt követni, mert csak akkor láttam meg az autót, amikor már a levegőben volt és legalább százhússzal repült. Kb. 30-35 méternél érkezett le.
Szántó Áron válasza:
Igazad van, azóta már rájöttem az árnyék problémájára sajnos...
Köszi az értékelést!
Bocs, hogy kicsit szőrös-szívű leszek, de ez számomra csak majdem jó. A vágás az nagyjáűból rendben, viszont a záridő túl rövid lett, így a háttér nem mosódott el eléggé, kicsit zavaró is. Nagyobb záridővel és kisebb blendével ugyanezt a hatást elmosottabb háttérrel lehetett volna elérni (persze nehezebb lett volna ilyen szép éles főtémát produkálni.) Kicsit még zavar a vezető fejénél a nagy megcsillanás, de azzal nem sokat lehetett tenni, meg hát ez egy akciókép, gondolom nem sokat gondolkoztál az expo előtt. Gratula.
Szántó Áron válasza:
Gondolkodni valóban nem volt időm, főleg mikor ő jött.
Hosszabb záridővel még szűkebb lett volna a blende, így is a legalacsonyabb érzékenységgel csináltam.
A meglátás viszont jó, de ha még elmosottabbat akartam volna, akkor tuti, hogy nem lett volna éles.
Köszi, hogy véleményezted!
Bocs, nem akartalak felbosszantani, csak leírtam a véleményem, gondolom, ezen az oldalon ez természetes.
Némi korrekció: nem írtam, hogy nem tetszik. Nem tetszés-alapon értékelek. Szikáran a képet nézem, az, hogy te mit éltél ott át a 120-as tempó közelében, nem része a képnek.
Ha tényleg úgy csináltad, ahogy okoskodtam, akkor végül is igazam volt, nem? De ez mellékes.
Még egy gondolat az utolsó soraidhoz, az utóirathoz: addig nem leszünk jó fotósok, amíg meg nem tanuljuk, hogy mindenről csakis a fotós tehet :-)
További jó fotózást :-)
Szántó Áron válasza:
Na, ez igaz, csak én tehetek róla :)
Egy korábbi értékelődtől jutottam ide, az a diskurzus keltette fel a figyelmemet, ahol arról van szó, hogy lehetne az egész autó éles?
Nem szoktam autóversenyeket fotózni, de van egy elgondolásom:
Mindenképpen teljesen manuális expozíciós beállításokkal dolgoznék. Igyekeznék megismerni a verseny koreográfiáját: gondolom, ezen a helyen minden autó elhalad, jó esetben hatalmasat repül is. Manuális fókuszt állítanék, mégpedig úgy, hogy a választott rekeszhez tartozó mélységélesség lehetőleg lefedje a teljes térmélységet, ahol a következő gép felbukkan, de a távoli alakok, a háttér életlen legyen (ha az autofókusszal a kocsi felénk eső oldalát elkapod, akkor a mélységélességi tartomány 1/3 része elvész). Aztán várnám, hogy jöjjenek :-) Sok kép lesz elrontva, az biztos, de talán lesz köztük jó is.
Ennél a képnél pl. végtelenül zavaró a háttérelemek kapcsolódása a kocsihoz: olyan, mintha az autó fel lenne állítva arra a reklámtranszparensre. Ezt a hibát nem kompenzálja az, hogy a tempót nagyon jól elkaptad, és maga az akció lefotózása jól sikerült.
A helykeresés közben mindenképp törekednék olyan állást felvenni (a lehetőségekhez mérten persze), ahonnan fényben is el lehet különíteni a hátteret a főtémától, persze csak akkor, ha nem pusztán a dokumentálás a cél, hanem a fotografálás :-)
További jó munkát.
Szántó Áron válasza:
Ne haragudj, de ha még nem fotóztál autóversenyt, és nem láttál autót 120-szal repülni úgy, hogy akkor látod meg, mikor már a levegőben van... akkor ne is ítélkezz.
A beállításokat úgy csináltam, ahogyan mondtad, teljesen.
A többiek közel sem ugrottak ekkorát, szóval a Suzuki feliratért bocs, de ne nem érdekel.
Csinálhattam volna egy tök unalmas képet is, amit az összes többi fotós egy kicsit lejjebbről, de valami újat akartam. Ha például 1/1000-del csináltam volna, akkor minden éles lett volna és maximum akkor mondhatnád, hogy a reklámon áll, így nem, mivel eléggé forog a kereke...
Sajnálom, hogy nem tetszik.
UI: tehetek én arról, hogy a Nap rossz szögből sütött? Feljebb már nem tudtam menni.
Azért minden esetre köszönöm, hogy foglalkoztál vele!
Szántó Áron válasza:
Köszi, próbáltam...
Betyárul elkaptad azért igy is a pillanatot. A Suzukis molino mintha szándékosan lógott be, mintha csak meghajolna a kocsi előtt vagy előtted. Az árnyék szinte nem is látszik, olyan magasan száll a kocsi. Én azt a picit inkább levágtam volna már inkább, de a maximumot azért megéri még így is.
Szántó Áron válasza:
Köszönöm szépen, örülök, hogy tetszik!
Szántó Áron válasza:
Köszi ezt is! :)
Nem vagyok igazán fotós, de mindenképpen próbálj csak a témára fókuszálni és az autó sebességét felvenni a géppel, de ahogy látom úgy csináltad, itt a fókuszpont lehet a probléma.
Többet sajna én sem tudok.
Sok sikert.
Szántó Áron válasza:
Valóban ez volt a technika, nem először csináltam.
Azért köszi!
Kép a repüla, repüla Fábia témára :-) Nagyon sikerült érzékeltetned a sebességet. Nagyon szép lett, tudva, hogy nehéz ilyet alkotni, hogy a pozicionálás is jó legyen. Ez tökéletesen sikerült, gratula.
Szántó Áron válasza:
Nagyon szépen köszönöm, ennek igazán örülök, hogy így gondolod, mert én nem vagyok teljesen elégedett vele, még dolgozom rajta, hogy jobb legyen!
Tetszik a fotó és jó pillanatban fotóztál, lehet nem a leg élesebb, de érthető a leírásod alapján. Grat.
Szántó Áron válasza:
A 4es éles, de a többi valóban nem. Viszont két napja töröm a fejem, hogy hogyan lehene azt megcsinálni, de nem jövök rá. Néztem rali VBs képeket, és ott sem tudták megcsinálni, hogy ha nem merőleges az autó a fotósra elmosódott legyen a háttér az autó pedig elejétől a végégig éles legyen.
Neked van ötleted?
Köszi!
Grat kolléga a fantasztikus képhez, nagyon jó a mozgás, a pillanat meg hát olyan... !!! :-)
Te sokkal jobban helyezkedtél mint én, nekem nem is lett jó ugratós képem.
Szántó Áron válasza:
Köszi szépen!
Nem akartam odaállni ahova az összes fotós, mert azokat le is tudom tölteni. Gondoltam feljebb más hatást lehet elérni ugyanannál az autónál.
Szép, jól elkapott fotó, jól érzékelteti a sebességet, jó a mélységérzés. Nem tetszik viszont a háttér, bár ez nyilván a kép készítésének pillanatában adott volt. Talán egy kicsit lentebbről, vagy olyan helyről fotózva ami kicsit homogénebb hátteret ad, még jobb lehetett volna a kép!
Gratulálok!
Szántó Áron válasza:
Köszi!
Sajnos a raliban nem lehet teljesen előre megtervezni a hátteret. Inkább választotam ezt, de nem akartam ugyanazt a képet megcsinálni, mint egy kicsit lejjebb az összes többi fotós.
Én azt sajnálom, hogy nem szemből sütött a Nap :(
Ez se egy rossz kép, bár itt a skoda nem olyan éles. Igazad van hogy nehéz volt követni, nekem nem is sikerült rendesen elkapnom, nem hittem volna hogy Tomi ekkorát fog ugrani.
Szántó Áron válasza:
Hát én sem gondoltam, például Szombathelyen egyszerűen "kiugrott a keresőmből"! :)
Köszi!
Elképesztő milyen magasan van! Minden hibája ellenére is remek kép. Egy picit láttathatnál többet a tájból, hogy érzékeltesd, mekkorát is ugratott. Mondjuk ez fix 50essel elég nehéz :-)
üdv
istván
u.i.: jó, hogy feltetted
Szántó Áron válasza:
Köszi!
Viszont nem vagyok teljesen elégedett mert nem jövök rá, hogy hogyan lehetett volna az autó mindenhol éles ugyanilyan elhúzott háttér mellett. Szerintem csak akkor lehetséges, ha az autó derékszöget zár be velem.
Te mit gondolsz, tudnál segíteni? a rekesz 10 volt, a záridő pedig 1/200.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.