Izgalmas kompozicio. Tetszik a folyamatos atmenet az eloter zoldje es az eg kekje kozt, es azok a felhok...erdekes, hogy nincs egy konkret valaszvonal eg es fold kozott.
Ami meg nagyon tetszik, az a resz es egesz egyszeri megvillantasa. Eloterben, az also harmadban jol kirajzolodik a mernoki mestermu minden reszlete, hatterben pedig az ut meresz kigyovonala - nagyon eredeti meglatas.
Mellesleg en is voltam ott, de sotet vol es kod...
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2006. június 4. 23:49 - érzékenység: ISO320
- fókusztávolság: 18mm
- objektív: Nikkor AF-S ED DX 18-70mm
- rekeszérték: f/5
- Készítés helye (ország): Svájc
HOYA Circ.Polar szűrővel készült. A tömörítés sajnos így is-úgy is nagyon sokat rontott rajta, ezért kérem, hogy ne vonjatok le túl sokat :)
aceton válasza:
Köszönöm szépen ezt a részletes véleményt! Örülök, hogy tetszik :) Sajnos a hegyi időjárás valóban nagyon kiszámíthatatlan. Miután elmentünk, egy óra múlva jégeső volt ugyanezen a helyen, tehát óriási szerencsém volt:)
Nagyon szép kép! Tetszenek a színek és a kézzel fogható felhőpamacsok. A kompozíció is tetszik, az út is viszi a szemet. Ami miatt vontam az a felhőkön történő beégés. Pici hiba, de azért így nem tökéletes. Összeségében tetszik! Grat!
aceton válasza:
Köszönöm! Igaz: a beégés valóban zavaró...
Szép táj és remek felvétel. Igen az Alpok mindig remek fotózási lehetőség és téma is egyben. Tetszik a kompozició szerkesztése. Nagyon tetszik, ahogy az út kanyarog a képen. A színek is rendben vannak. A kép megérdemli, hogy megkapja a maximális kreditet. Grat a munkádhoz.
aceton válasza:
Köszönöm ezt a megtisztelő értékelést! Örülök, hogy tetszik.
Szépen megörökített kép erről a csodás helyről. Nálam az ég kicsit valószínütlenül kék, de ehhez a kristálytiszta levegőjü helyről még azt is elhiszem, hogy ilyen volt.
aceton válasza:
Köszönöm. Jaj, csak most vettem észre, hogy nem írtam le fent a másik szűrőt... Szóval a sötétkék ég két szűrő együttes eredménye: az egyik a polár, a másik pedig egy HalfColor Grey -nos ez utóbbitól a sötétség :)
Mivel nem voltam ott, nem tudhatom mennyire lenne más a fotó, ha pár, 10-20 méterrel arréb ról készítetted volna, de gyakorlatilag csak az útkanyar befejezését hiányolom, ami a képfelület 10-20%-a lenne, az egész háttér ugyanaz maradna, így nem értek egyet azzal hogy teljesen más fotó lenne. Persze, akármit megváltoztatsz, az már más fotó, de lehet hogy az a más fotó jobb lett volna, és most AZ lenne EZ a fotó amit ide felraktál. Azt állítod hogy a kompozíciót nem lehet kritizálni, mert más kompozíció = másik kép? Azért mert szándékosan így készítetted a képet, már eleve 5-ösre van ítélve? Gondolj bele, milyen abszurd amit mondasz. Akkor tök mindegy mit fényképezek, csak szándékos legyen, helyesen exponált,és már senki nem köthet bele? Hiszen a kopozíció a legfontosabb a fotón, ha nem ez az első dolog amit véleményezek egy képen, akkor mi? Én építő jellegűnek szántam a kritikát, bocs ha nem ez szűrődött le...
aceton válasza:
Félreértetted, amit az előzőekben írtam. Nem állítottam azt sem, hogy 5-ösre van ítélve; igazából arra sem számítottam, hogy sikeres lesz a kép. A kompozícióval kapcsolatban én mindig csak a vágást vagy olyan szerkesztési dolgokat szoktam megemlíteni, amiket maga a fotós KÉPES megváltoztatni. Nem látszik a képen, hogy nem 10, hanem már fél méterre is szakadék van??? Arról nem is beszélve, hogy nekem direkt a domb mögött eltűnő út tetszett meg, és a hegyek fölött képződő felhők. Nem tehetek róla, hogy pont oda építették azt a megállót, ahol én álltam, és onnan sajnos nem látszik az egész kanyar...:) De ez már valóban ízlés dolga -és kár is ennyire túlragozni...
Nem tartod jogosnak, hogy "jó, egyedi, apró hibával" ? Nem értem mi ezzel a baj, szerintem ez dícséretnek számít. Felsoroltam mik tetszenek/nem tetszenek nekem, nem mondhatod hogy valakinek a szubjektív véleménye -márpedig a vélemények szubjektívek- nem jogos.
aceton válasza:
Ez valóban így van. Mindig jó néven veszem a negatív kritikát, de ez most más eset. Mégpedig azért, mert a kompozíciót olyannyira máshogy képzelted el -amit a kép hibájának állítasz be-, hogy az már egy teljesen másik kép lenne. Hogy az út helyzete ilyen a képen, az nem véletlen. Nem véletlen az sem, hogy középen van. Attól nem jutok előbbre, úgy értem, nem építő jellegű, ha leírod, hogy Te ezen a helyen hogyan készítettél volna egy merőben más fotót. Ez ilyen, ezt kell értékelni...
Ha ez a rontott, kíváncsi lennék az eredetire :) Még ebből sem lehet levonni, ne viccelj! Fantasztikus!
aceton válasza:
Köszönöm! Ezt azért túlzásnak tartom, mert vannak hibái. A feltöltött képet például kénytelen voltam agyonélesíteni, és ez szerintem egyértelműen ront. De azért igyekeztem elfogadhatóan tömöríteni. Köszönöm értékelésed!
egyzserűen gyönyörű a kép! pont jó vágás, kiválló színek, jó hangulatos összhatás, jó ötlet volt a polár szűrő igy még szebbek lettek a felhők, ehhez csak gratulálni tudok, mindenképpen ötös! 5
aceton válasza:
Nagyon köszönöm! Örülök, ha tetszik :)
valóban jó kép egy szerpentinekkel tűzdelt alpoki hágóról..
Nagyszerű látvány lehetett, igazán szép fotót sikerült lőnöd, a szinek teltsége nagyon szép.
Grat!
julesdex
aceton válasza:
Nagyon köszönöm! A hely valóban lenyűgöző... És ezt a képet nem is a legmagasabb részénél készítettem. A völgyben lévő zöld színű kis patak pedig a Rhone. A zöldpala miatt van ilyen érdekes színe...
Huuuuha!Ez aztan fantasztikus!Ha ilyen remek egy kep a polarszurovel, nekem is vennem kell egyet...:PPPP Imadom!Koszi!
Gratulalok!
Judy
aceton válasza:
Örülök, hogy tetszik! Igen: a polárszűrő olykor csodálatos dolgokat tud művelni. Nem csak az ég kékjét hozza ki, de ha jobban megnézzük, a felhőn rózsszínes árnyalatok is látszanak. Polárszűrő nélkül az egész egy beégett fehér maszat lenne. Érdemes venni :)
Semennyit nem fogok levonni! Grat nagyon szép fotó!
Talán egy picit nézhettél volna jobbra s úgy exponálni, hogy a felhő jobb széle is benne legyen, a bal széle már egy kicsit sötét, árnyékos a táj...
Üdv
aceton válasza:
Köszönöm! Valóban sötétebb a bal oldala; ez megfontolandó. Kár, hogy egy jódarabig még nem fogom ezt a tájat látni :)
Hú, ez aztán szédítő lehetett! Imádom az ilyen helyeket. A fotóra térve: telt színek, jó helyszín, megfelően exponált a kép. a bal alsó sarokban zavaró az a nagy sötétség, és ha 2 másodpercet vártál volna, a kék autó sem lenne ott. De PS-ben is leszedhetnéd. Igazából az út hirtelen "vége" ahogy befut az előtértben lévő domb mögé, nem túl szerencsés, más helyről fotózva talán még jobb lett volna. A háttérben S alakban fut a szerpentin, jó lett volna az előtérben egy hasonló hajtűkanyart látni..."jó,egyedi,apró hibával" = 4, gratulálok!
aceton válasza:
Az autó sajnos a szerpentin szélén lévő megállóhelyen parkolt, és én sem tudtam sokáig variálni ezen a helyen, mert nagy volt a forgalom. PS-sel egyébként le lehetne szedni, de engem annyira nem zavar. Hogy az út pedig nem szerencsés: nekem pont ez tetszett meg, ahogy egy kanyar erejéig éppen belóg egy kicsit. Az pedig, hogy az előtérben nincs szerpentin, nem az én hibám, hanem a tájé. Nem tartom jogosnak, ha ezért vonsz le pontot, mert Te gyakorlatilag egy másik képet képzeltél el ehelyett...
Az ötösből levontam a *-ot , ez nem sok , ugye ! Nagyon tetszik a szerkesztése a színek .Látszik a polár áldásos hatása , én is nagyon szeretem használni . Talán az kicsit zavaró , hogy az út a kanyarban mintha folytatódna, ezért vontam le a csillagot :)) Továbii jó fényeket , gratula
aceton válasza:
Köszönöm! Tényleg, köszönöm, hogy mondod... Látszik jobb oldalt egy egészen kis útrészlet, ami valóban nem a legszerencsésebb... :)
Nem hinnám, hogy törődnünk kellene a tömörités által okozott minőségromlással. Ez sajnos a digitális fényképezés egyik hátránya. És mindenkinek probléma.
Nagyon kellemes a kompozició azáltal, hogy 4 részre tagolt a kép. Ezenfelül a kép szinei is elég meggyőzőek a polárszűrőnek köszönhetően.
Szerintem a lehető legtöbbet kihoztad a képből.
Gratulálok, remek fotó!
aceton válasza:
Megtisztelő az értékelésed, köszönöm szépen!
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.