Elösször is gratulálni szeretnék a kitartásodért és az elszántságodért, de nem érzem, hogy ez egy annyira jól sikerült fotó lenne!
Elég kevés lett az éles rész a fotódon, ami miatt elég sok részlet nem került bemutatásra! Ennek több oka is lehet!
Lehetséges hogy szűkebb blenével segíteni lehett volna, de lehet hogy csak egy kicsit más nézetből fotózva már is sokkal több részlet került volna a felszínre!
Ami még zavar, hogy a kép címével a szemekre irányítod a figyelmet, de sajnos csak az egyik lett éles a másik az nem!
A kompozíció szerintem a nézet miatt elég esetlegsen hat, de látszik, hogy tudatosan lett szerkesztve! Ennek ellenére nem szerencsés a már említett mélységélesség kérdése miatt! Szerintem ha szemből, vagy enyhén bal oldalról próbáltad volna fotózni több részletet, harmonikusabb kompozíciót és talán több fényt is adhattál volna a képnek!
Sok sikert a továbbiakban és ennél még több kitartást és próbálkozást és meg lesz az eredménye!
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2006. június 4. 11:07 - érzékenység: ISO400
- fókusztávolság: ????
- objektív: Sigma 18-50 3.5/5.6
- rekeszérték: ????
- zársebesség: 1/125
- Készítés helye (ország): Magyarország
A fotó elég nehézkessen jött össze mivel kézbentartott obival (Sigma 18-50/3.5-5.6) fáradtságosan készítettem. Megmondom őszintés elég nehézkes megoldás a fej billegetésével való fókuszálás. Mindenesetre komoly kihívás egy fotósnak. Kezem már alig éreztem, mert a tükör koszolódását megakadályozva végig oda kellett fognom a vázhoz az obit. Kb.1 órán keresztül fogtam így az obit. A blendét manuálisan pöcöktologatással sacc/kb. állítottam :-) Mindent előre kellett beállítani. Orrommal vezéreltem a menüt :-)
ZERG válasza:
Szia!
Természetesen elfogadom értékelésed!
Tökéletesen egyet is értek az észrevételekkel.
Lesz még jobb is, mert amint megjavítják a barátom marógépét a melóhelyemen rögtön megkérem, hogy gyártsa le nekem a fordítógyűrűt és így felszabadul egy kezem, ami az obit tartja és így sokkal jobban fogom tudni szabályozni egy ujjammal a blendét. Sajnos még mindíg a fénymérésen aggódom jobban, mert az előre kell még majd továbbra is megsaccolnom, mert azt csak akkor tudom beállítani míg az obi normál módban van felszerelve a vázra. Amint leveszem róla máris korrigálhatatlan minden funkció. Ja és így majd nem fogom állandóan a vázhoz való nyomás közben elállítani a mélységélességet. Majd valamivel nagyobb mélység fog maradni. Megnéztem ám a pontozásaid és azt kell mondjam nem vagy elfogult típus. Ez korrekt!
ZERG válasza:
Köszönöm értékelésed és figyelmed fotóm iránt!
Nagyon szívesen, máskor is. A kihívás dolog egy szép elképzelés, de ha a mainőség rovására megy, én nem csinálnám, mert idegesítene:) Becsülendő a kitartásod!
ZERG válasza:
Amíg a gépem bírja addig én is! :-)
Nagyon jó kompozició! Minden éles, aminek élesnek kell lennie és életlen ami kevésbé fontos! Izgi a kép, más megvilágításba helyezi a rovarokat, olyan mint egy valoságos kis szörnyeteg... :)
ZERG válasza:
:-)
Köszönöm időd és figyelmed!
Kicsit a jobb szeme (neki) életlen a közelebb eső részen.
Nem kell magyarázat , sokszor mi is vagyunk ebben a cipőbe csak ezt egyesek elfelejtik amikor a másikat pontozzák.
Szépen szerkesztett felvétel,a háttérrel együtt.
Nekem tetszik,gratulálok.vajo
ZERG válasza:
Szia!
Köszönöm szépen figyelmed, értékelésed!
Nem könnyű a makrós élet! :-)
Igen én sem tudtam igazán, míg egy kompakt géppel nyomultam és beállított nekem mindent és láttam a mélységet is (már amennyire lehetett abban a kijelzőben) Ezzel a módszerrel legalább megtanulok fotózi és nem vaktában lődözni minden értelmetlen dologra, mint amit kompaktos időszakomban csináltam. A gép rákényszerít, hogy igenis azt fotózzam, amit érdemesnek tartok (tükörcsere).
elismerésem, ahogy olvastam a leírást. de sajnos a végeredmény ezáltal nem hagyható soron kívül és ha egy kép életlen, akkor az életlen. fényerősebb vagy makroobjektívet kell venni, nincs mese:)
ZERG válasza:
Szia!
Mese nincs de lóvé sincs :-(
Így továbbra is ezzel a módszerrel leszek kénytelen makro fotókat készíteni. Azonban a kihívásokat nagyon szeretem! :-)
Szerintem sokkal nagyobb élmény lenne ha ezzel a módszerrel jobb képet készítenék, mint mikor valaki állvánnyal és makró obival készítene képet. Szerintem ahhoz kell nagyobb tudás és érzék, hogy szinte azt sem tudod mi fog a CMOS-ba kerülni a kis, vagy nagy blendenyitástól függően, amit én az ujjammal körülbelülre állítok be. Nem utolsó sorban a fejem billegetésével való fókuszálással végrehajtani a kompozició megörökítését is nagy dolog lenne. Remélem a közeljövőben rá fogok annyira érezni a dologra, hogy mindezt hiba nélkül valósitsam meg.
Szeretném megköszönni figyelme, értékelésed, ami teljesen jogos.
Gratulalok, szep munka.
Talan lehetett volna egy picit lejebb a szemen az elesseg, de igy kezbol exponalva mindenkeppen szep munka.
Jo a szerkesztes, ahogyan a bal sarokba helyezted ezt a fenevadat.
Ugyes.
ZERG válasza:
Szia!
Nagyon szépen köszönöm figyelmed! Igen annak én is jobban örültem volna ha a jobb (neki) szeme is jobban benne van a mélységélességbe. Az a fő gondom, hogy miután kézzel fogom a vázhoz az obit és ha kicsit jobban odanyomom (összecsukódik) elállítódik az obin minden és mint a képen is látszik nagyon lecsökken a mélységélesség.
Elolvasva, hogy mennyit vesződtél a képpel, már pofátlanság lenne azt mondani, hogy egy kicsit sötét :-). Mindenesetre kifejezetten jó kép, mivel én is fotóztam hasonlót és szeretem a portrészerű makrókat, tudom, hogy szinte lehetetlen tökéletes képet készíteni. Emlékezetes fotót készítettél, gratulálok!
ZERG válasza:
Szia!
Elfogadnám, mert kicsit valóban sötét, de ezt vakon találomra állítottam be (blende) Nagyon köszönöm figyelmed és megértésed!
A képedhez és a munkafolyamathoz is fogadd őszinte gratulációmat, le a kalappal.
Én nem is tudtam, hogy ilyet is lehet...
Grat!
ZERG válasza:
Szia!
Köszönöm gratulációd! Ha mazoista vagy, akkor érdemes kipróbálni. Ja és jó idegzet kell meg két kitartó kéz no meg egy olyan orr amivel a gépet tudod vezérelni. Köszi figyelmed és a pontot!
ZERG válasza:
Szia! Nincs állványom, mert azt is el adtam az előző (FZ30) gépem társaságában. Most meg fájhat a fejem a bolt miatt dehát a pénz kellett erre a gépre.
Köszi a figyelmed!
Minden elismerésem a kitartásért, szerintem megérte!A darázsnak is köszönet, türelmes kis jószág:-)
Elég komoly makró. Az erős fény miatt egy-két helyen úgy tűnik, hogy kiégett.Jobbról vágnék még.A szeme fantasztikus. Sigma 18-50-hez mit használtál még?Gratulálok!
ZERG válasza:
Na annyira nem volt ám türelmes, mert egy képet tudtam készíteni róla (mármint jót, mert 2db a szemetesben landolt) No meg nem egyszerű úgy megközelíteni, hogy már 1méterről el kell kezdenem a beállításokat (blende, vaku, zársebesség az orrommal való gombok nyomkodásával) :-)
Köszi figyelmed! Hogy mit használtam? Semmit. Növesztenem kéne még egy kart, hogy tudjam vezérelni a gépet, vagy készítenem kell egy fordítógyűrűt és így lenne kezem amivel be tudom állítani a gépet és nem az orrommal kéne nyomkodni a gombokat. :-)
Ismerős a helyzet :) A jó képért meg kell küzdeni... Csak akkor kínos a dolog, ha utána rájössz, hogy egy kép sem sikerült jól - ilyet én gyakran adok elő. Mindegy is ez most, a tied jó lett, mármint ez az egy bizonyos fotó. Félelmetes az összetett szeme ennnek a jószágnak, főleg, ha közelebbről megnézem. Csinos a háta is ezekkel a sárga csíkokkal, s a zöld levélen kifejezetten jól mutat. Gratulálok a képhez!
ZERG válasza:
Nagyon szépen köszönöm! Igen sajnos lett néhány a szemetes áldozata, de nem olyan nagy számban, mint gondoltam. Majd még teszek fel úgy-ahogy sikerült képet.
Köszönöm figyelmed, időd amivel megáldottad a képet!
Érdekes megoldás nem különösebben értem de a fotód nagyon jó lett. A vágáson változtattam volna de ebbe nem kötök bele mert biztos nem tartanád jogosan mert sokat szenvedtél vele. Kitartásod az van.
ZERG válasza:
Kitartás az van :-)
Azért bátran elmondhatod mit változtatnál a képen. Lehet a következőt már általad ajánlott módszerrel helyezném fel.
Minden esetre nagyon köszönöm figyelmed!
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.