BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
4,67
KATEGÓRIA: csendélet
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2006. május 24. 09:26
  • érzékenység: ISO100
  • fókusztávolság: 29mm
  • rekeszérték: F/3,
  • zársebesség: 1/32 sec
  • Készítés helye (ország): Magyarország
  • Készítés helye: Fiumei úti temető
Egykor talán barátok voltak...

Ez a képem tegnap készült a Fiumei úti temetőben. Ahogy sétáltam meglepve láttam, hogy az egyik szobor a másikat nézi. 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

adott pontszám: 5
2006. június 23. | 08:07 | kosakjokka

Jó szemed van, hogy észrevetted az ilyen érdekes szituációt. Ezen kívűl jó a kép szerkesztés is.
Mindent egybe vetve, érdekes.

sz~lacza válasza:
Köszönöm!

2006. május 25. | 13:12 | tekanawa

Köszönöm a kreditet :-)
A kérdésedre nagyon nehéz lenne röviden válaszolni, valószínűleg nem is én vagyok a legalkalmasabb erre a feladatra... Inkább megpróbálom megvilágítani a saját gondolatmenetemet, az egy lehetséges hozzáállás: nem az egyetlen, nem kizárólagos, és nem is hibátlan, de talán egy fokkal előrébb visz.
A profilomból megtalálod a galériámat, van ott pár szobros kép, jobbacska is, erősen gyengécske is :-) Azt hiszem, nálam a szobrok tartalmilag és formailag is szokatlan kompozíciós helyzetbe kerülnek (kerülni próbálom azokat a nézőpontokat, ahonnan általában látjuk őket), formai szempontból pedig igyekszem őket dekoratív, lapos, statikus elemekké redukálni (teleobjektív segít), de úgy, hogy az anyagszerűség és a felületek plasztikája megmaradjon (ehhez jó fényválasztás kell, többször is visszajárok egyazon helyre). A fentiek az egyéb képeimre is igazak, legalábbis a szándék... Néha sikerül, néha nem, de igyekszem :-)
Köszi a bizalmat, jó munkát :-)

sz~lacza válasza:
Köszönöm a tippeket!

adott pontszám: 4
2006. május 24. | 19:22 | tekanawa

Bogarászgattam az elmúlt hónap fotói között, és négy olyan képpel is összetalálkoztam, amely szoborábrázolás. Hirtelen ötlettől vezérelve megkíséreltem valamiféle összehasonlító elemzés alá venni a négy képet. Talán formabontó ötlet, lehet, hogy valakinek nem is fog tetszeni, gyorsan engedélyt kértem hát a moderátortól, hogy szabad-e mások képeit emlegetni egy éppen értékelt kép alatt, és megkaptam :-)

A szoborfényképezést mindig is kemény diónak tartottam (nemcsak én), magam is félve vágtam bele egyszer-egyszer (ide is tettem már fel). Egy szobor önmagában kerek egész, önálló, szuverén képzőművészeti alkotás, a konkrét mű minden értékével és fogyatékosságával. Mi lehet a funkciója, szerepe, egyáltalán létjogosultsága a szobrok fotózásának?

Az egyik póluson a dokumentációs célú fényképészet áll, pl. egy művészettel foglalkozó könyv számára. A feladat professzionális felszerelést, felkészült és objektív, független fényképészt igényel, megfelelő képzőművészeti, művészettörténeti, esztétikai felkészültséggel, gyakran szakavatott művészettörténész segítségét bevonva. A fotósnak a szobrot a legjellemzőbb nézetben, anyagszerűen, plasztikusan kell megjelenítenie, lehetőleg mindenben kiszolgálva a szobrász elképzeléseit.

A másik póluson a kreatív fotográfus áll, akinek a szobor csak egy a sok fényvisszaverő objektum közül, amelyek a fényképét felépítik. Képén a szobor elveszti eredeti funcióját, a kompozíció, a fotográfia szerves alkotóelemévé alakul át, átlényegül az új cél érdekében. Természetesen számtalan fokozat képzelhető el a két véglet között, ezekre találtam beszédes példákat itt a fotozz-on:-)

A talált képek (biztosan sokkal több van, de nekem ezeken akadt meg a szemem), időrendben visszafelé: 107389 (Egykor talán barátok voltak...), 107036 (...), 106944 (Merengő), 106220 (The Women of World War II).

Egy fotós galériában a fotóké a hely, feltesszük őket, véleményezzük, néha vitázunk, de mindig a kép a lényeges, nem a mögötte álló alkotó személye, és nem a primér képtartalom; ide vonatkoztatva: nem a szobor, hanem annak fotográfiává transzformált képe.

A The Women of World War II abból a nézőpontból ábrázolja a szoborcsoportot, ahogyan az arra vetődő járókelő látja. Semleges nézőpont, semleges fotós hozzáállás, adott (nem is túl szerencsés) fényben megörökítve. Nem több, nem is lehet több dokumentációnál. Abban a szituációban, a meglévő felszereléssel, ezzel az alkotói döntéssel a kép készítője nagyjából megtette, amit lehetett.

A Merengő című képnél mondhatnánk, hogy különös látóirányból fényképezett az alkotó, de ne feledjük, egy magasra helyezett szobornak ez a természetes irány. Viszont az erős vakufény használata káros következményekkel járt: az arc vonásai átrendeződtek, a plasztikai értékek ellentmondóak lettek, az anyagszerűség eltűnt, zavaró árnyékok keletkeztek. A dokumentáció csorbult.

Az Egykor talán barátok voltak... újszerű tartalmi kapcsolatot teremt a képelemek között. Ez már komoly előrelépés, viszont formai eszközökkel nem támasztja kellőképpen alá. Jó a meglátás, de kicsit távolságtartó a megfogalmazás. A fénybeli és anyagbeli különbség jó, de a látóirány/látószög jobb megválasztásával, feszesebb, direktebb kompozícióval, a növényzet szűrőzésével hatásosabbá lehetett volna tenni.

A ... című kép megy legmesszebb. Kemény, ropogós kontrasztokra fordítja le a látványt, dinamikus, de egyben szikár és feszes kompozíciót szerkeszt. Ilyet nem lát, aki arra jár, ez a kép csak az érzékelő és a fotós utómunka révén létezik. Szerencsés a szoborválasztás is, jó szemre vall, egy sablonos feszületből nem lehetett volna kicsikarni ezt a tökéletes sziluetthatást. A tárgyi elemek a legtisztább módon alakulnak át képelemekké.

Lehet, hogy most kapni fogok hideget és meleget, vagy langyosat, de abból sokat. Köszönöm a figyelmeteket :-)

sz~lacza válasza:
Köszönöm! Ugyan nem a versengés miatt vagyok itt, de az elmúlt hónap négy számodra figyelemere méltó szobor képből a másodiknak lenni képzettség nélkül, egy Fuji kompakt géppel számomra bíztató jel.

A kompozícióval kapcsolatban az lenne a kérdésem, hogy te a feszesebb, direktebb kompozíciót a két alak közelebb helyezésével érted volna el? Erre gondoltál a más látószög megválasztása alatt? Illetve mit értesz az alatt, hogy formai eszközökkel nem támasztom alá a kapcsolatot? Ha vissza megyek és megint befotózom mit keressek?

A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.

adott pontszám: 5
2006. május 24. | 17:23 | Fataga

Jól észrevetted a két szobor közti "kontaktust". Szépen szerkesztett fotó, talán egy kis kontraszt növelés még elférne.
+ szerintem ez színesben is nagyon jó lehet!

sz~lacza válasza:
Köszönöm! Lehet, hogy felrakom színesben minden féle elmosás és antikolás nélkül is közvélemény kutatás jelleggel.

adott pontszám: 4,8
2006. május 24. | 15:23 | *len

Talan ha eggy kicsivel szeleseb lenne a vagas, tokeletes lenne. Az elulso szobrot tul nagynak talalom a kepen.

sz~lacza válasza:
Köszönöm! megnézem, hogy távolabbról lekaptam-e, sok beállítást csináltam erről a témáról, szerintem lesz olyan. Köszi a tippet megnézem.

adott pontszám: 4
2006. május 24. | 12:30 | konstitutiv

A cím nagyon tetszik, megtölti mondanivalóval a képed. Arra adnék egy nagy 5-öst. Amiért a képre csak 4-est: Nekem kicsit sötétnek tűnik a kép, az előtérben álló szobor, valamint nekem jobban tetszene, ha élesebb lenne a kép.
Ezek telán még utólag is megoldhatóak lennének. De, ez csak az én véleményem.

sz~lacza válasza:
Köszönöm! Természetesen megoldható, mivel az eredeti egy színes 9 megapixeles kép. Nekem bevallom tetszik ez a túl sötét és zajos, csítok kicsit mosott képi világ. A közelebbi alak talán tényleg sötétebb lett a kelleténél. köszönöm a véleményed.

adott pontszám: 4,5
2006. május 24. | 12:23 | avary

Talán az egész lehetne hangyányit világosabb, úgy is látszana a kiemelkedő fehér alak. A sötét alak mögötti világos sírkövet, illetve az előtérből a bokrokat ki lehetett volna hagyni. Egyébként tetszik.

sz~lacza válasza:
Köszönöm. Megnézem, lehet, hogy van egy olyan változat, ami jobb.

adott pontszám: 5
2006. május 24. | 12:21 | másikvanek

Nagyon jól megláttad ezt a témát. Érdekes, hogy tényleg az egyik szobor a másikat nézi. Remek hangulatott adott a képnek az ff technika!
Gratula
Üdv.
Másikvanek

sz~lacza válasza:
köszönöm!

adott pontszám: 5
2006. május 24. | 11:19 | maqaveli

Bár az elülsö szobrot egy kicsit sötétnek tartom, a kép maga tetszik. Olyan mintha valódiak lennének. Érdekes. Egy kis kerettel tunningolva tökéletes lenne. Annak ellenére hogy sötétnek tartom az elsö szobrot nagyon jó hogy az egyik világos, a másik sötét. :)
Szép képeket. Üdv.

sz~lacza válasza:
Köszönöm!

adott pontszám: 5
2006. május 24. | 09:44 | erni59

jól megkomponált kép, tetszik a két szobor fény- játéka, hangulatában komoly kép!

sz~lacza válasza:
Köszönöm!

adott pontszám: 2
2006. május 24. | 09:39 | sz.t.b.

És gyorsan kattintottál egyet.A sötét túl sötété a világos túl világos a szín meg pocsék

sz~lacza válasza:
Ez is egy vélemény. Köszönöm!