BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
3,07
KATEGÓRIA: állatok
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2006. május 15. 10:19
  • érzékenység: ISO 80
  • fókusztávolság: 432mm ekv.
  • rekeszérték: F3.3
  • zársebesség: 1/100
  • Készítés helye (ország): Magyarország
  • Készítés helye: Tettye
"Tücsök tarlón hegedül..."

Tücsök "akció" közben. Nagyban! A felső szárnyait "tolja el" egymáson nagyon gyorsan (van olyan kép is ami "motion blur") 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

adott pontszám: 3,5
2006. június 14. | 05:24 | Oly750

Nagyon ellehetett foglava a koma a muzsikálással, ha ennyire sikerült megközelítened.
Kár hogy nem eléggé tölti be a képet, mert így jobban látható lenne amit csinál.
Egy alacsonyabb nézőpont is jobb lenne.
További jó kisérletezést!

Fraktal válasza:
köszi

adott pontszám: 2
2006. június 14. | 02:14 | Dream-weaver

Nem hegedül, inkább menekül. Legalábbis a képről ez jön le. A perspektíva kissé szokványos, bár a téma nem az. A kivágás lehetne szűkebb is. A színek nagyon fakók. Lejjebb kellett volna helyezned a gépet!

Fraktal válasza:
köszi

2006. június 7. | 17:43 | Gepárd77

Szeva!
Engem a kép érdekel nem az hogy más mit ír!

Üdv!

Fraktal válasza:
Bocs, félreértés, nem arra akartam utalni, hogy más mit mondott, hanem az én válaszaimat, magyarázatomat, érvelésemet:)
De köszönöm a véleményed, de szerintem a ciripelést hátulról lehet megörökíteni, mivel ott keletkezik a hang, és ez a kép címe is.
Más: Közös barátunk Ákos (damcigpa) elvileg megmutatta neked a "zöld szúnyogot". A kép 100%-os nagyítású, sajnos a zaj és a kicsi 1/2,5" CCD okozza a nem túl szép képminőséget:) Ezen se NoiseNinjával, se Extensis Interpolációjával nem tudtam segíteni. Ezeken túlmenően e kép elmenne? Illetve lehetne rajta segíteni?
Köszi! (skype adataim között)

adott pontszám: 2
2006. június 6. | 19:32 | Gepárd77

Nem tul jó felülről és hátulról bemutatni egy rovart,a vágás sem tul jó a környezet nagyon semilyen. szóval van mit csiszolni a technikádon!

HAJRÁ!

Üdv:Gepárd

Fraktal válasza:
hajrá, olvasd előző hsz.-okat:)
köszi:)

adott pontszám: 2
2006. június 3. | 18:23 | BenKee79

Sajnos a rovarokat nem a legjobb dolog fentről megközelíteni, egyszer mert mindenki így találkozik velük másszor az alatta lévő részek is élesek és zavaróak lesznek. Sajnos ezen még dolgozni kell. Esetleg probáld meg a rovar magassságából fotozni és ha van rá mód akkor kis doffal szürd ki a felesleges zavaró részeket. A rovart előlröl vagy oldalról érdemes lenne tálálni, persze vannak kivételek.

Fraktal válasza:
Mint már sokszor írtam, lényeg a cím, hog ymiről szól, és ez egy tücsök, amit nagyon nehéz lekapni, nem áll modellt, és nem egy cica. Ez egy tücsök, ciripelés közben...olvas előző hsz-aimat

adott pontszám: 4
2006. május 16. | 01:03 | athor

Nagyon jó témát sikerült elcsipned, amit még ilyen jó kivitelezésben soha nem láttam! Szép, éles kép, bár én sokkal szűkebbre vágtam volna, mert túl sok van meg a környezetből! Gratulálok!

Fraktal válasza:
Köszönöm! Vágást már sokan mondták, talán fel is rakok egy 100%-os nagyításút (ez50%), azon részletesebb is, de csak egy nagy tücsök lesz a képen:)

adott pontszám: 4
2006. május 15. | 21:56 | Bea-chan

Szegénykém, nem túl fotogén a hátsója! :))
De, gondolom az attrakció volt a lényeg,(képzeld, a címből jöttem rá! :D ). Azt viszont tényleg megmutatja a képed! Sztem érdekes! :) De ne csodálkozz, ha ez keveseket fog felizgatni...
Képzelem, h beslisszolt a vaku után! Vagy ez 1 exhibicionista példány?
Tulajdonképpen a vágás rontja el, sokkal kevesebb körítést máskor, légysziii!
Grat!
Bea-chan

Fraktal válasza:
Köszi, megfogadom. A vakura nem is reagált, én is meglepődtem.:)

adott pontszám: 5
2006. május 15. | 21:00 | Corncrake

Teccik a töcsökciripelős képed, mégha a köryezete nem is túlságosan csodálatos. De ezek a tücskök már csak ilyen földi lyukak előtt szeretnek cincogni. :)
Mivel egyszer magam is próbálkoztam hasonlóval, ezért is értékelem 5-ösre! :) Itt is látszik, hogy még a csápjait is az üregének falához érinti, hogy a legkisebb földrezgést is észlelje, s azonnal bespurizhasson a lyukba. Legalábbis én így tapasztaltam.

Fraktal válasza:
Húú, ez nagyon jó észrevétel (csáp), nekem még nem is tűnt fel:) Köszönöm, hogy "értékelted" szó szerint.:)

2006. május 15. | 17:13 | hayasima

A cím nem mindig tükrözi a mondanivalót! Ha lefényképezel egy lemezjátszót, hiába írod hozzá, hogy Depeche Mode szól. Itt a fotót értékeltem és nem a kiadott hangot! A hozzászólásokat pedig csak értékelés után látom.
Mivel nem írtál magadról a bemutatkozáshoz, és mivel első képed, ezért feltételeztem, hogy kezdő fotós vagy. Amin persze nem kell megsértődni. Ezért próbáltam neked a kritikámmal segíteni. És a többiek is. De elfogadni nem muszály, nem vagyok kredit vadász. Nem rossz akaratból pontoztalak le.

Szia: L.

Fraktal válasza:
Ok, értem, köszi.

adott pontszám: 4
2006. május 15. | 15:41 | Capa01

Ezt a témát már én is gyakrak kerestem, egyszer találtam, az sem sikerult. Ugyhogy gratulálok mert sok turelem kell ehhez, meg szerencse is. Talán a vágáson javítanék, az a zöld növény a sarokban nem biztos hogy kell. Abban a sarokban jobban el tudnám képzelni a tucsköt.

Fraktal válasza:
Vágás oké, de növény nélkül túl sivár, próbáltam. Örülök, hogy valaki tudja, hogy ez a fotó nem egyenlő egy macsakportéval, sokkal nehezebb...Köszi:)

adott pontszám: 4,5
2006. május 15. | 15:08 | rozsdee

Nem rossz kép! Tény, hogy nem a szokványos "átlósan előről" készített rovarfotó, de mivel egy életszerű jelenetet ábrázol nincs is ezért vele bajom. A vágást szűkebbre csináltam volna. Talán ennyi.
További jó fényeket!

Fraktal válasza:
Vágással egyet értek, köszönöm az értékelést :)

adott pontszám: 2
2006. május 15. | 14:00 | hayasima

Szia! 2-est adok, mert ez az első fotód, de erre inkább az 1-es meghatározása lenne igaz. Azt javasolnám, hogy még ne tölts fel fotókat, hanem próbálj meg minél több értékelést megírni, és elolvasni a hozzászólásokat ill. a hozzáfűzött kommentárokat. Sokat lehet belőle tanulni, főleg ha kezdő fotós vagy.
A fotódról: tudom, hogy a föld szürke és színtelen, ezért nem is előnyös ilyen stílusú képet készíteni. Ha lehasaltál volna és minél közelebb a talajszinthez készíted, már sokkal jobb lenne. Aztán bármilyen állat fenekét fotózni sem túl szerencsés. Nincs különbség egy ló fenekét, vagy egy szép virágot alulról fotózni. Semmitmondó. Egyébként tanács: ha egy fűszálat dugsz a tücsök járatába és azt mozgatod, biztos lehetsz benne, hogy fejjel előre mérgesen kirohan. Próbáld ki.
Üdv.

Fraktal válasza:
Mivel a "Tücsök TARLÓN HEGEDÜL" a címe, ez magáért beszél, ill. lásd előző hsz.-aimat. Messze nem vagyok kezdő fotós, itt ez az első fotóm. A lényeg az, hogy hátul keletkezik a hang, ezt elölről nem látod....eléggé megoszlanak a vélemények. Kösz a bátorítást.

2006. május 15. | 12:26 | damcigpa

Relative sokan nézik meg. Ez azért pozitív...

Fraktal válasza:
Igen ezt én is észrevettem, örülök is neki. Kár azért az első 2-esért, nagyon nagy súlya van az első pontozásnak (mindenki látja), ez egy nagy hibája a rendszernek...:(

2006. május 15. | 12:06 | moTmeN

Nem, felreertesz... A tema nagyon jo, es tenyleg nehez tucskot fotozni... En is probaltam, csak sajnos eros napsutesben, es nagyon csillogott, ezert nem is tettem fel...
Sok kitartas kell az ilyen nehez temakhoz, de az a szep benne, hogy kozben megismered oket, rajosz, hogyan elnek, hogyan viselkednek. Szamomra ez a szepseg a termeszetfotozasban!

Fraktal válasza:
Ez így van, ezzel egyetértek:) Pont volt egy ilyen élményem nemrég, fekete rigókat fényképeztem, közben ráleltem egy közeli bokorban a fészkükre amint a fiókáikat etették, túl gyakran röpdösött ide-oda egy pár, elég feltűnő volt...:)

adott pontszám: 3
2006. május 15. | 11:58 | cc

ami dicserendo, hogy sikerult lekapnod, mielott meg bemenekult volna a lyukba. szerintem vagni kellene, sokkal inkabb a tucsokre koncentralni, kicsit kozepre behozni. erdemes lenne kicsit novelni a kontrasztot, vagy unsharpening eszkozzel a lokalis kontrasztot novelni, hogy a szarny mintazata jobban ervenyesuljon.
altalaban nem szerencses, ha az allat mashova nez, van valami lekeses jellege. tehat, ha a ciripelesre helyezed a hangsulyt, es nem az allatra osszessegben, akkor emeld ki, hogy mit nezzunk.
kerdes persze, hogy nagyobb nagyitasban mennyire lesz eles. de ez egy kovetkezo tortenet.

Fraktal válasza:
Igen, már írtam egy előző hsz.-ba, ez 50%-os nagyítás. Ha lesz kreditem már mindenképpen rakok fel egy vágott, 100%-os, hangsúly a ciripelésen képet, és lehet hogy abból a motion-blur-os változatból, de akkor meg az lesz a baj, hogy nem éles a szárnya, szóval nem tudom...várom az ötleteket:)

2006. május 15. | 11:31 | moTmeN

Termeszetesen nem ugy gondoltam, hogy a segge moge hasalj, hanem oldalrol. Ha elbujik, akkor elobb-utobb ugyis elojon. Elobb-utobb megszok, ha nem mozogsz, lehet, hogy eszre sem vesz. A rovarok a mozgast erzekelik inkabb...
A termeszetfotozas egyik fontos kelleke az ido. Sokszor kell sokat varni, neha sajnos hiaba, de annal nagyobb az orom egy jol sikerult foto utan.... :)

Fraktal válasza:
Hidd el, regeteget vártam, ez volt a max. amennyire kijött. 1m-re voltam tőle, mozdulatlanul, ki is jött, ennyire. Fényképeztem én már darazsat telemakróba, repülés közben, de az könnyebb volt:) Valóban oldalról jobban mutatna, de ez is nagy szám, mivel egy tücsök általában a fű között van...Lehet hogy egy ötezredik macska portrét kellett volna felraknom, az biztos ötös.:)

adott pontszám: 5
2006. május 15. | 11:13 | damcigpa

Hm..kettes. Furcsa. Eg tücsök semmiképp nem tucatfotó, mivel ez nem háziállat, akinek csak füttyentünk és már le is lehet kapni. Igen, van hibája a képnek, pl a vakuhasználat itt nem sült jól el, meg hát háttal van. De hát első kép, és egy igen nehéz téma. Szűkebbre vágtam volna, hogy többet lássunk az állatból, meg zavaró a környezet. Nem ötös, azért adok mégis ennyit, mert nem díszeleghet itt kettessel. Főleg nem, mivel ez első fotó...

Fraktal válasza:
Valóban így utólag egyet értek, szűkebb vágás kellett volna. Megfordulni sajnos egyáltalán nem volt hajlandó, no meg akkor nem is látnánk, hogy hogy keletkezik a hang :) Köszönöm.

adott pontszám: 2
2006. május 15. | 11:11 | moTmeN

Sajnos tenyleg nem az igazi a foto. Amolyan turistas, elkattintos...
Az automatika turhetoen kiexponalta a temat, de ez sajnos nem eleg. Ugy erzem, hogy nem tettel meg sokmindent azert, hogy a kep jo legyen. Meglattad, autofokusz, expo, kesz... Egy makrofoto nem ennyibol all. Egy makrofotonal kozel kell kerulni a temahoz, az allat szemszogebol mutatva a kornyezetet, itt pl teljesen a foldre hasalva kellett volna exponalni, szerintem...
Sajnos nem tudatos meg, de ha kicsit korulnezel, sokat gyakorolsz (mert azert eleg nehez kozel jutni hozzajuk ugy, hogy ne rohanjanak el), akkor biztos sokkal szebb fotoid lesznek, es meg lesz az eredmeny! Hajra!

Fraktal válasza:
Úgy 100 fotó közül válogattam ki ezt, mivel egy tücsköt nagyon nehéz lefotózni, azonnal visszabújik, már ha egyáltalán kijön. Ezért is volt szükség a 432mm tele makrora. Fényekkel és a vaku erősségével is sokat vacilláltam, hogy minen látható legyen. Ha hasalok, csak a seggét látod.:) Ez a foto 50%os nagyítás. Nem akartam, hogy az egész képernyőt egy nagy bogár tegye ki. Igyekszem :)

2006. május 15. | 11:04 | agent01

Hú első kép itt, azért ne kenődj el ez csak az én véleményem.
Üdv.

Fraktal válasza:
...eme "nagyszerű rendszernek köszönhetően" hogy mindenki láthatja, "jobb" nem is lehetne. Úgy hogy már mindegy.:) Azért köszi az őszínteséged, de talán ha ennyire negatív jobb ha nem az elsők között van.:) Üdv.

adott pontszám: 2
2006. május 15. | 11:01 | agent01

Állatfotónak ez kevés nekem. Gyerekkoromban én is rengeteg ilyet fotóztam, beállítás, kompozicíó semmi különös. Sajnálom. Próbálkozz meg vmi egyedi ötlettel, beállítással.
ÜdV: Age

Fraktal válasza:
Mint tudjuk, hogy az első pontozás milyen meghatározó...