BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
3,17
KATEGÓRIA: technikai
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2006. május 9. 07:38
  • érzékenység: ISO100
  • rekeszérték: F3,1
  • zársebesség: 1/400
  • Készítés helye (ország): Magyarország
  • Készítés helye: Kecskemét
BMW M Power @ First Hungarian Drift Day

A beegesrol tudok, sajnos a dinamika hianya es a nap allasa okozta. Ezt a kanyart mashonnan nem tudtam fotozni. Tagabb rekesz nincs a gepen, szoval nem tudtam jobban kiemelni az autot, szandekosan nem svenk. Azt gondoltam a fust elegge jelzi a mozgast, itt nem ereztem szukseget. 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2006. július 19. | 02:34 | mancs14

Hali!

Ne aggódj, ezt a kocsit nagyon nehéz fényképezni (eleje világos vége sötét..). Énis megszenvedtem vele rendesen, autofocus, és beégés..:) Svenket ilyen szögből nemis lehet szépet csinálni, mivel közelít feléd az autó, sosem lesz igazán szép. A kép kicsit contrast szegény, és az orra elött hagytam volna még helyet, de ez az én véleményem:)

al01 válasza:
Koszi!

adott pontszám: 3
2006. június 7. | 17:36 | Cseh Dániel

nem igazán különleges foto. voltam már bmw napon, a gumifüstölésről sokkal jobbakat lehet csinálni.

al01 válasza:
Ez nem gumifustoles, hanem drift.

adott pontszám: 3
2006. május 11. | 10:33 | http://

Nagyobb gyújtótávolsággal jobban kiemelhetted volna az autót és háttérbe szorulhatott volna a kőzönség.
A mozgás, az erő szépen lejön a képről.

A beégés...
Beégett, hát beégett, nincs mit tenni vele, de tudni kell válogatni. Ennél a témánál elfogadhatatlan hogy a fél autó le van meszelve, tehát ha beégett akkor kidobom a képet.
Hidd el nem az a bajom hogy rossz napom van és most le akarlak alázni, hanem válogatni kell és nem elég magyarázatot írni a képhez.
Csak azt mutasd meg másoknak amiben nem látsz hibát.

al01 válasza:
Azt mutatom meg, amire javaslatokat varok. En nem pavaskodni jarok ide, hanem tnaulni. Koszonom az ertekelest.

2006. május 11. | 09:36 | Detect

A beégés engem nem zavar, viszont az angol cím annál inkább. Gondolom ez volt a verseny elnevezése, de talán egy magyar cím is kifejező lehetne. A háttér PS -el, utólag is elmosható. Nem baj, ha nem svenk, anélkül is jól látható a brutális erő, ami mozgatja az autót.

al01 válasza:
Eroben nem volt hiany. A 386 lovas M3 moci jol muzsikal, az teny. Az angol cim azert van mert a driftnek a mai napig nincs magyaritasa es felig angol, felig magyar cimet nem akartam neki adni. Koszi az ertekelest.

2006. május 10. | 09:36 | Kaviaar

Nem feltétlen kell manuálba mened, van a gépen olyan lehetőség hogy EV korrekció, én pl a panával kitapasztaltam hogy ha nem fehér dolgokat akarok fényképezni akkor kb -1/3EV korrekció az ami jó egy ilyen "spot" fényméréssel. Ha fehér akkor a napsütéstől függően -1/3-2/3EV-t kell beállítanom rajta. De ezt neked kell kitapasztalnod a gépedhez, meg a körülményekhez (ui a géped egy átlagolt fényt mér /ha nem spot módban vagy/ és te mondjuk nem a középtónusokat hanem a fényeseket akarod kiexponálni akkor -EV korrekció kell ha meg a sötéteket akkor plusz). Tényleg csak picit oda kell figyelni és aztán megy ez automatikusan (ezzel jár az ha az embernek nincs egy profi tükörreflexes gépe amin a fénymérés is sokkal profibb meg lehet RAW-ba fényképezni ami 4 bittel több dinamikát tárol).

al01 válasza:
Koszi! Ki fogom probalni. Eddig nem is neztem ezt a lehetoseget, az expo korrekciot csak sorozatoknal hasznaltam eddig allvanyrol. Ugy tunik megsem ismerem annyira a gepem, mint gondoltam. :)

adott pontszám: 3,5
2006. május 9. | 11:35 | Cool(R)

A kép hibáit te is leírtad!
Ha fentről es lentről is vágsz egy kicsit akkor legalább egyes beégett részek eltűntek volna javítva az összhatást.

al01 válasza:
Koszonom!

adott pontszám: 3
2006. május 9. | 10:32 | Kaviaar

Csak néhány ötlet amivel jobb lehetne a képed. Ha már ez a legtágabb rekesz ez nem azt jelenti hogy ennyire tudod csak kiemelni a masinát a háttérből, egyszerűen csak távolabb kell menned és egy kis optikai zoommal mindjárt kisebb lesz a mélységi élesség (ha jól tudom a géped egész 10x optikai zoomot bír olyan 360mm eq fókusztávig..persze nem érdemes amaxig elmenni mert ott már a lencse határain nem biztos hogy a legélesebb képet kapod, plusz image stabil nélkül érdemes állványt használni olyankor).

A bégés, van még szufla a gépedben, nem hinném hogy 1/400 a legkisebb záridő ennél a rekesznél, úgyhogy érdemes a fénymérést rendesen megoldani. Ismerd ki a géped és tud dhogy egy ilyen témánál fehér autónál pl mennyi alexpót kell beállítani az adott fénymérési módnál vagy szerezz be egy külső fénymérőt és beeső fényt mérjél. Ha már nem swenk akkor az hogy 1/400 vagy 1/800 tök mind1 sőt igazából élesebb a képed a gyorsabb záridőnél (kézremegés, ill minimális motion blur).

És akkro még egy utolsó dolog, érdemes ilyen autóversenyes dolgokhoz egy polárszűrőt vinni és jó beállításnál a szélvédő becsillanását simán kikerülheted vele és mindjárt tök jól látszik a vezető is az autóban.

al01 válasza:
Koszi az ertekelest, nagyon hasznos volt. A polar szuro ott figyelt nalam, de en balga elfelejtettem felrakni. A zaridot a gep dobta, felautomata modban nyomtam, tehat a rekesz valasztottam es a zaridot rabiztam a gepre. Ezek szerint ha manualban nyomtam volna es en valasztom a zaridot, akkor alulexpoval (1/800 vagy 1/1000) elkerulhettem volna a beegest. Legkozelebb kiprobalom es talan a szuro is jot fog tenni. Ez a zoom taromanyom kozepen, tehat olyan 200mm korul keszitett kep, ennel tavolabb mar nem tudtam menni, mert a keritesen belulre nem engedtek es tavolabbrol nem lett volna meg a szog. Tehat sajnos a fokusztav kozepen meg ennyire eles lesz minden a legtagabb rekesznel is. Ezzel tenyleg nem tudok mit kezdeni. Megegyszer koszonom, nagyon hasznos volt az ertekelesed!