Maga a pillanat jó, viszont a kép minősége nem annyira. Nekem is ilyegépem van, sajnos a nagyobb fókusztávon, meg bizonyos fényviszonyok mellett elég maga a kromatikus aberráció, ami elég zavaró a képen, egy kicsit az élesség is hibádzik.
A vágáson is változtatnék, azt hiszem, számomra a visszaforduló őznél van vége a képnek, a bal viszont szűkebb jobb oldallal sok lenne, szűkebb vágással jobban mutatna.
A képminőség így sem változna, ezen max. az ff segítne.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2006. május 2. 22:22 - érzékenység: ISO 400
- fókusztávolság: 432 mm
- rekeszérték: F/4
- zársebesség: 1/60
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Öttömös
toncsore válasza:
Koszonom
Sztem nagyon szép kép, talán egy hangyányi bemozdulás, homály észrevehető. Ahogy nézem a képet, szinte festménynek tűnik, vagy múzeumi élőképnek. Borzongató.
toncsore válasza:
Koszonom szépen! :))
Szép felvétel, de lehetne jobb is! Kár, hogy a háttér hasonló színekkel rendelkezik, mint az őz, mert így nem különül el élesen. Az is jobb lett volna, ha ennyire nem a középpontba szerkeszted az őzet. Üdv!
toncsore válasza:
Koszonom!
én is hadd szóljak hozzá ehhez a zaj témához:
szerintem sajnos pont a munkám az, ami miatt mindenki ennyire ráállt a zaj problémázásra (ti. fényképezőgépteszteknél is ez az egyik, amit mindenki letesztel).
A képzaj azonban nem feltétlenül rossz, sőt a filmes gépeknél a szemcsézettség még hozzá is tesz a képhez.
Attól egy mesteri fotó nem lesz rosszabb, mert esetleg digitálissal készült és zajos.
Persze van egy határ, ahonnan már kezd élvezhetetlenné válni, de ennél a képnél én ezt még nem érzem.
Szóval ne csüggedj és ha kell használd csak nyugodtan a nagy érzékenységet.
Inkább egy picit zajosabb, de értékelhető kép, mintsem egy berázástól elrontott fotó.
toncsore válasza:
Hálás koszonet a jo szoért!!!! :))
Egy saját vélemény: Én járogatok kint mindenféle időben voltam már. Egy kérdést igazság szerint a azokhoz, akik zajos képet látnak itt: AMikor kinn vagy szürkületben, egy olyan állathoz közel, akinek az érzékei iszonyatosan jó, és valójában egy percre sem áll meg, trükközik, amikor még csak veszély sincs, akkor a saját szemükkel annyira élesnek látnak mindent. Én láttam néhány vadat, de egyiket se láttam úgy, hogy szőrszálakat tudtam volna számolni rajta. Nyilván lehet jobb fotót csinálni, de egyet ne felejtsen senki, aki állatos képet értékel, őket meglátni sem egyszerű, hát még lefényképezni. Szerintem ezen a képen nincs kivetnivaló, ha kiballag valaki és kicsücsül egy lesre, alkonyattájt összefut egy őzzel nem hiszem, hogy a saját szemével élesebbet lát. Én csak gratulálni tudok hozzá
toncsore válasza:
Koszonom szépen, az érdemi hozzászolást!!! :))
Nagyon tetszik nekem, hogy sok időt töltesz ilyen felvételek készítésével. Biztos vagyok benne, hogy hamarosan a környezeti feltételek is kedveznek egy fotozz.hu-ra feltöltendő 5-ös kép feltöltéséhez. Addig se keseredj el, mert a barátoknak, ismerősöknek így is nagy örömet fogsz tudni szerezni a képekkel. Nem beszélve arról a fantasztikus élményről, mely a képek elkészítését övezi. Én azt sem zárom ki, hogy egyszer talán együtt fotózunk a "környéken".
toncsore válasza:
Koszonom a biztatásodat! Most osztottam ki az elotted értékelot. Ha gondolod, olvasd el. Szerintem igazam van. Már megint egy olyan kritizál, aki vadat csak a Spektrumon lát.
Néztem a képeidet a fotozzon, és a honlapodon is. Nagyon tetszenek. A dámbika gyonyou, és a tobbi is remek. Buszke lehetsz a gyujteményedre. Mégegyszer koszonom a biztato szavakat!! :))
Ez borzasztóan zajos! És kicsit életlen is. Úgy látszik telében már nem ér sokat a Pana stabilizátora (amennyiben van benne). A minősége kb olyan, mintha telefonnal készült volna. A téma jó, a kicsavarodott őz egy kicsit zavaró. A kép rémes minősége miatt, az őz nem különül el egy kicsit se a háttértől (szinte beleolvad és erre a kép minősége is rátesz) adok rá ennyi pontot...
Ahhoz képest, hogy mekkora fókusztávolsággal készült, nekem egy kicsit zajos, távoli és sajnos nem túl komponált fotó ez. Lehet, hogy a gépen kéne állítgatnod még egy kicsit, de ahogy elnézem valszeg az alacsony zársebesség is belejátszott. De csak így tovább! Tudatos, de javítandó!
toncsore válasza:
Koszonom! :)
Este 19.30 kor nézz ki az ablakon, és látni fogod: kevés a fény. Ez vidéken, erdoben Ez indokolta az ISO400-at, és az 1/60-as záridot. Komponálni pedig a vadon élo állatok kozott nincsen ido. Azt fotozzuk, amit kapunk. Pici zaj az tényleg van, de szerintem nem tul sok. Amit sokan zajnak néznek, az a talajon lévo millionyi tulevél, dirib darab egyéb természetes anyag, ami jellemzo az alfoldi homokos fenyvesekre. Ha még nem láttál ilyet, érdemes megnézni. Egyedi élményt fogsz kapni. Én legalábbis nagyon szeretem. :)
Nem értem az alacsony átlagot, szerintem remek kép. Jó volt még a megvilágítás is, egyedül a mögötte tátongó teret érzem funkciótlannak. Tudom, hátrafele néz, de ettől még sztem nem kell mögötte teret hagyni, nálam az a mérvadó hogy merre áll. Azért grat, nekem tetszik!
toncsore válasza:
Koszonom a véleményedet! :)
A suta mogotti tér funkcioja, hogy érzékeltessem azt az ismeretlen valamit, amit meredten figyel. Pár pillanat mulva kiderult, hogy egy Dám szarvas volt az. Ezekszerint nem sikerult az érzést visszaadnom. Sajnálom.
Sajnos az élesség nem az őzre sikerült. Az jó, hogy baloldalt tágasabb, de a jobboldali vmit(etető?) levágtam volna, legalábbis így világosan, mert elvonja a tekintetet a "modellről". Egyébként alapvetően nem rossz elgondolás, jó hogy ott van, mert kell a kompozícióhoz. Egyébként. ... Jó a kompozícióhoz az őz testtartása.
toncsore válasza:
Koszonom!
A jobb oldalon lévo tárgy, egy un. sozo. Ez tartalmazza a nyalosonak nevezett anyagot. Erre van szuksége a vadaknak, hogy potolják a szervezetuk ásványianyag tartamát. Ez nekik létszukséglet. Egyszeruen imádják. Minden vad nyalogatja, kivéve a Dám szarvast, az rágja. Ezt az ozsutát egy dámtehén kergette odébb, mert o is élvezkedni akart. Éppen azt lesi, hogy kozeledik a konkurencia. :))
Érdemes lenne vágni a felvételen, mert nagyon középre van komponálva a téma. Inkább legyen egy kicsit drámai, azzal, hogy az őz kinéz a képből, de ez magánvélemény. Tudom nem egyszerű ilyen képeket készíteni, nekem is van fennt pár hasonló, illetve a gépemen figyel vagy harminc másik éppen, ezért tudom mennyi munka, lessátrazés és törölt, rosszul sikerült felvétel van a háttérben. Sajnos a körölmények gyakorta nem teszik lehetővé a tökéletes kép elkészítését, különösen nehéz ilyen képet készíteni kompkat géppel. Nekem egy-egy hasonló képben általában több hét munka van. Megfigyeljük az állatok vonulását, táplálkozási szokásait, őzcsoportokat, illetve azt, hogy mire és mennyire reagálnak neuralgikusan. Gyakran egy barna pokróccal takarom le magam és kb. 15 - 20 méterre meg kehet közelíteni a búzatáblában táplálkozó vagy éppen alvó egyedeket a hosszas megfigyelés után. Tény, hogy napközben nehéz megtalálni őket és inkább a reggel, illetve az esti órák alkalmasak a képek elkészítésére, amit a rendes zársebesség elérése miatt magasabb érzékenységet igényel. Ettől aztán jöt a zajosodás és a probléma, hogy nem lehet rendesen lerekeszelni az objektívet, vagy itt adott estben a gépet. Ha teheted, akkor érdemes alkalmazni valamilyen zajcsökkentő software-t, mert ezzel el lehetne tüntetni a zavaró mértékű zajt, illetve ha PS-ben kicsinyíted a képet, akkor az eljárást Bicubic Sharpen-re kell állítani. Ekkor a konverziónál némileg kevesebb zaj keletkezik, már nem mindig hatásos. Nem vagyunk messze egymástól, mert én Harkakötöny, Zsana és Pusztamérges környékén fotózom az állatokat. Egy igazán kiemelkedő kép készítéséhez időre és törelemra van szükség, meg egy stabil álványra távkioldóval, mely lehetővé teszi, hogy ilyen zársebesság mellett pontosan fokuszálva is éles képet lehessen készíteni. Sajnos1/60 zársebességnél, ennél a fókusztávnál nem lehet csodákat várni, még akkor sem, ha állványról exponálsz. A zársebességnek nem árt, ha a fókusztávolság reciprokát meghaladja, ahhoz, hogy a kép nem moduljon be kézből, és állvány használat esetén is vannak korlátok. Ezek a teleobjektíves fotózás kegyetlen tényei.
toncsore válasza:
Koszonom a sok tanácsot! Te vagy az elso, aki tudja, hogy a természetben nem csak rajtunk mulik, hogy milyen lesz a kép.
Én egy lesen kuporogtam, a szunyogok zabáltak, hiába volt állvány, a legkissebb mozdulatra is imbolygott a les. A zajt megprobálom lecsokkenteni.
A bal oldalon azért hagytam nagyobb helyet, mert igy szerettem volna azt az érzést adni, hogy mindjárt megjelenik ott az a valami, amit annyira figyelt. Szerencsémre az egy Dám szarvas volt!
Mégegyszer koszonom a jotanácsot, és az érdeklodésedet!! :))
Balról talán egy kicst még vághattad volna és lehetnének kicsit élénkebbek a színek. Annyira ez a keret nem tetszik,viszont nem lett olyan rossz kép!
toncsore válasza:
Koszonom!
A szinek: ALKONYATTAL KÉSZULT!!!! = tompább szinek!!!!!
Balrol nem vágnék, mivel igy adok teret a nézés irányának. Ez persze szubjektiv. :))
Nagyon rossz minőség. Iszonyú zajos, kontraszttalan, az állat életlen a záridő miatt.
Nem túl jó pillanatot választottál.
Lesz ez még jobb is!
üdv
toncsore válasza:
Mivan? Nem tul jo pillanat? Ez nem állatkerti foto, hogy megválasszam a pillanatot! A zaj pedig nem a zárido baja, hanem az ISO400-as érzékenységé. Ráadásul alkonyattal készult a kép, mint ahogy a cime is mutatja, tehát a bazinagy kontrasztot felesleges elvárni. Ne haragudj, de az értékelésed fabatkát sem ér számomra, mivel marhaság. Ráadásul azt irod, hogy életlen az állat. Nyilván a tomorités kozrejátszott.
Ez a kép úgy néz ki mitha átesett volna egy kis tuningoláson :) ami nem tetszik teljesen zajos, ezért el is vesznek az apró lrészletek, de viszont a pillanat az megtetszett....
toncsore válasza:
Koszonom a véleményedet!
A kép nem lett tuningolva. A szinek megegyeznek az alfoldi homokos fenyves szineivel. Talán furcsának hat? Mivel a kép alkonyattal készult, sajnos zajos, sok részlet pedig a tomorités miatt tunt el. Az eredeti 14M, ez pedig 290kb.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.