BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
4,95
KATEGÓRIA: glamour
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2006. április 27. 11:26
A Szent Szűz Szeplőtelen Szíve.

kiegészítők: törülköző, ágynemű, paprika. 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2007. december 28. | 13:03 | fotozz.hu-admin

ColorFoto 2007/7
"Fitness kommt vom Herzen"
nemzetközi fotópályázat
I. helyezett

16 kredit támogatás

Gratulálunk!

saturninus válasza:
nagyon köszönöm!

2007. szeptember 12. | 15:46 | almitra

Szörfözgetek itt a képek között, most bukkantam rá erre... ZSENIÁLIS!!!!!

saturninus válasza:
köszönöm, és további kellemes hullámlovaglást!

2007. július 7. | 21:57 | m u t t e r

Azt hiszem, már sokan és sokmindent leírtak... Nem tudnék sem újat, sem okosabbat írni. De mindegy is...

saturninus válasza:
ok. :]

2007. július 7. | 12:19 | m u t t e r

Bár azt gondolom, hogy így is többet írtak a kép alá a kelleténél, bátorkodnám megjegyezni, hogy a Szent Szűz jobb válla fölött maradt egy világosabb folt. De az is lehet, hogy az én monitorom van rosszul beállítva - ahogy mondani szokás. ;)

saturninus válasza:
nem, az tényleg ott van, de nem akartam leszedni, mert valahogy kompozíciós elemként nekem ott a helyén volt.
persze ha csupán ezt óhajtottad megjegyezni a kép láttán, akkor valószínűleg mindegy, hogy mit magyarázok... :)

2007. február 23. | 13:10 | Guttika

leszek a 100.
egyben van, mesél, koncepciózus, egyedi
meghökkentő, elgondolkodtat, igényes
csokolom

saturninus válasza:
csokolomkoszi :)

2006. december 13. | 10:29 | dimitri81

Hat ez szuperjo!
Nap kepe nalam, pedig nem is a mai;)

saturninus válasza:
köszönöm!
jobb későn, mint soha... :)

2006. augusztus 5. | 20:49 | proffdesign

ez a legjobb glamour az oldalon ...

kár hogy páran nem "vették az adást" :)
de a művészi giccs se nem többről se nem kevesebbről, pont erről szól !!!
gratulálok bár lehet hogy már írtam is erre a képedre ...

saturninus válasza:
nagyon köszönöm!
végre valaki észreveszi, amit el akartam érnia glamour kategóriába helyezéssel....

2006. július 4. | 15:56 | makimango

Tökéletes és kövezzenek meg, áhitatos. Igenis hordozza, amit kell csak nyissuk kicsit nagyobbra a szemünket. A görögkatolikus templomban megtűrjük a neonzöldre világított Máriát? Nem vallás kérdése a kép, de ha az akar lenni én megengedem neki. gyakorló hívőként. A villanyomokat ugyan nem értem és megpróbáltam volna a klasszikus Mária szobrok tipikus kék fátylával is, de egy szavam sincs. mert elállt.

saturninus válasza:
nagyon koszonom!
talaltam sok feher fatylas mariat is, de ez valoban reszletkerdes (a vallara vetett agynemu pedig sotetkek).
a villanyomok a klasszikus abrazolasok szivet atdofo torei helyett vannak ott.

nagyon jolesik ez a velemeny (is).

adott pontszám: 5
2006. május 19. | 19:55 | diegou

Igazán jó kép. Gratulálok.
A megoldásban visszaköszön a 60-as évek tucatfestménye Máriáról. Nem gyakorlom a vallásomat, sőt engem egyáltalán nem zavar a cím sem, de lehet, hogy az idelátogató hívő lelkületű emberekben azért ez a címválasztás nem arat osztatlan sikert..:o)))

saturninus válasza:
hát nem aratott..... :)

köszönöm szépen! a referenciák szándékosak.

2006. május 17. | 21:30 | Neshike

ami paprika ;o)

saturninus válasza:
ami.

adott pontszám: 4
2006. május 17. | 21:29 | Neshike

Hát igen az alma...nagyon jók a kontrasztok,bár a törölköző nem illik a képbe. a hölgy ruhája,legalábbis amit látok belőle nagyon jó :o)

saturninus válasza:
csak annyira nem illik oda, mint a paprika... :)

2006. május 17. | 19:32 | Aval

Ja, bocs, a hiba az én gépezetemben van.... :-D

saturninus válasza:
oké. :)

2006. május 17. | 19:31 | Aval

Ez nem volt már egyszer? vagy valami nagyon hasonló. Akkor is nagyon tetszett, és most is. De miért van fent újra?

saturninus válasza:
???

azért köszi.

2006. május 16. | 15:10 | tesztfoto

Ma felemlegettem képedet és ennek okán ide lapoztam. Érdekes gondolatok sorakoznak. Számomra picit furcsa, hogy egy ábrázolási mód körül alakul ki vita. Miért nem az üzenetet keressük, ha pedig a Biblia erkölcsi szellemében élünk, akkor miért az ábrázolási mód az elítélendő? Vajon hányan másoltak már CD-t? Használnak nem jog-tiszta szoftvert (PS)? Reagálnak indulatosan, toleranciát mellőzve? Írnak segítőkész véleményt, személyeskedés-mentesen? Vajon hányan mennek el egy elesett ember mellett lesütött szemmel? Sorolhatnám. Vajon az a jó hívő aki betartja az emberek közvetítette dogmákat vagy aki csupán próbál erkölcsi szempontból tisztán élni (a szeretetnek)? A kettő nem zárja ki egymást. Vajon lesz-e valaha egységes a kereszténység? Tudjuk senki sem tökéletes, nem látunk egymás fejébe (jobb is), a világ pedig folyamatosan változik. Az embereknek szüksége van a hitre, a gondolatoknak szüksége van a korlátoktól mentes létezésre.
Elnézést kérek, ha netán megbántottam valakit, nem volt szándékos.
Üdv T

saturninus válasza:
szerintem aki meg akart bántódni ez alatt a kép alatt, már rég megtette. :)

nagyon köszönöm!
hozzájárultál most már te is ahhoz, hogy érdekes és értékes (vagy legalább tanulságos) hozzászólások gyűjteménye legyen a kép alatti terület.

2006. május 16. | 11:32 | puruczki-2

Most volt időm elolvasni a nem rövid hozzászólásokat....

Én nem is hittem volna, hogy egy ilyen kép indulatokat kavar, és "bátorság" feltenni...

"Nekem azzal van a nagy bajom, hogy egy szent dologból karikatúrát, poént gyártott valaki"....írják....hmmm...akkor most Ő is kirakatokat fog betörni és bojkottálni fogja a képeidet???

Ez szerintem nem vallási kategória, nem hit kérdése...ezzel, ha valaki tényleg hisz nem változik meg semmi...
Egy önkifejezés, ami szuverén, lehet ezt a művészet szabadságának is nevezni....

És akkor a ....."szent háborúk", Galilei, és a sok inkvizítor által megölt hívő...nos...???

Mit is tudunk valójában a vallás (katolikus) kezdeteiről??? Szinte semmit....ki is a szent??
Ki is Júdás??

Egy dolog van ami biztos (szerintem): a hit...ami szerintem igazán nem befolyásolható...ezzel sem.
A többi már esztétika, indivídum....

saturninus válasza:
nagyon igaz.
természetesen..
csak hát nehéz szembeszállni a szubjektív érvekkel.

adott pontszám: 5
2006. május 15. | 13:13 | puruczki-2

:-D

Talán az utóbbi tízegynéhány képed közül ez a legjobb (persze az én mércémmel)...
Eszméletlen jól "összerektad"...ahogy kinéz a képből, Leonardo biztos egyetértene...no és a villával megszurkált paprika szív....

Leesett az állam...
:-)

saturninus válasza:
hahaha köszi szépen..... asszem másoknak is, ha elolvasod az alatta vívott keresztes háborút..... :)

adott pontszám: 5
2006. május 8. | 12:57 | huricano

...Azt a frotiiiiiir törülközőjét neki!

Nagyszerű; komolyan.
Bejön meg ott van meg minden ilyesmi...

És a minőség is frankó; nem is értem, h hogyan, semmi kosz-mocsok meg ilyesmi.

Fakultativ kukac:
b szélen a törülköző és a kéz széle kér h nem látszik ; hasonlóan a j oldalhoz.
4,5
üdv
huricano

meg ilyesmi

saturninus válasza:
tudod, néha kezdek rájönni, hogyan készülnek a fényképek szemcsefőzelék nélkül... :)

köszi, a kukacot is! :)

2006. május 8. | 04:18 | kpzoli

Na, csak rászaladt valaki itt is:))) Túlképpen kívánhatnék neki sok szerencsét, hogy legyen neki egyszer egyensúlyérzéke, mert azzal nem csak itt tudna könnyebben biciklizni, de sok más komolyabb helyen is. Bár ez annyira komoly, amennyire vesszük. Amiért kicsit elment a kedvem, hogy bármit is kívánjak neki, az az, amit más is észrevett, az ego. Disszonáns egy ekkorára hízott egoval vallást védeni, vélt ellenségekkel. Az lehet a magyarázat, hogy az egot nem középen viseljük, ezért ha túl nagy, akkor blokkolja az egyensúlyérzéket, és felborulunk. Azért arra biztatnám, lapozzon má' bele egy olyan képes albumba, amiben vannak Szűz Mária-ábrázolások, vagy szentek, vagy csak emberek, nézze meg a kezüket hogyan tartják, és csodálkozzon. Aztán menjen el a papjához, és kérje meg, meséljen neki az alázatról. Nem is a keresztényiről, csak úgy magában.

saturninus válasza:
erre csak bólogatnék, ha lehet.

adott pontszám: 5
2006. május 8. | 03:58 | kpzoli

Lenyűgöző! Tényleg nagyon tetszik. Örülök a bátorságodnak is, de nem (csak) az tetszik, hanem maga a kép. De a bátorság is fontos. Remélem, senki nem bántódott meg itt. Nem kéne. Én érzékeny vagyok az ilyesféle bántásokra, talán másokra is, de az mindegy. Egyszer felrakott valaki egy éjjel fotózott templomot. A kép összes értéke az volt, hogy felismerhető volt, hogy egy templomról készült éjszaka. Ezt meg is írtam. Le lettem pogány ateistázva. Hát, ez nem ilyen egyszerű dolog. Így túl könnyű lenne. Most szerepcserével utálhat téged ezért, ha látja ezt. Pedig ez kedves, szép. Tisztelgés pár évszázad festői előtt (ez a kéztartás hány éves korodban rögzült?), egy arc felismerése (fantasztikus a modell!), és leginkább a Rád jellemző tárgyalása egy témának, az egyik legtöbbet ábrázoltnak. Közelítés, mint szinte minden képed. És örülök, hogy merted. Azt is utálom, hogy nem lehet már politikáról beszélgetni. Jó, tudom, nehezen megy még, de akkor hogy fogja ez a szerencsétlen ország megtanulni, ha nem is szabad gyakorolni? Azt hiszem itt sem szabad:) Nem témákban kellenek tabuk, hanem szándékokban. Ez nem a dán rajzolók Mohamed karikatúráival rokon. Olyat talán nem szabad. Illetve esetleg akkor, ha én majd a karikatúrista srác anyukájának temetésén sanzonokat énekelhetek. De nem szeretnék, szóval inkább nem szabad. De itt nincs gúny, csak kicsit profán az újratárgyalás, de semmiképpen nem ellenséges. Sőt!

saturninus válasza:
nagyon köszönöm!
szinte már hiányoltam a te véleményedet... és most megkaptam, kamatostul, minden jóval és széppel megtűzdelve.
nagyon jólesett, komolyan.

adott pontszám: 5
2006. május 4. | 17:33 | propheta

A paprika nagyon nagy ötlet volt a szív ábrázolására, és tetszik hogy pasztel háttér méginkább kiemeli a kaliforniai parit :D
Simán elképzelem egy plakáton vagy címlapon a képet.

saturninus válasza:
Nagyon köszönöm!
Örülök, hogy így látod.
Főleg az alábbiak fényében... :)

2006. május 2. | 09:43 | Biró_Roland

remek kép
és igazán remek az is hogy, vitákat váltott ki (talán ez az egyik "értelme" a művészetnek, hogy gondolkozásra (vagy fantáziálásra) készteti az embreket (persze jónak mondom, te ezt elég jól tudod)

szerintem egyáltalán nem blaszfémia (talán picit profán, de az még nyilván nem "baj")

az az érdekes, csendben bevallom
, az én képeimen soxor van blaszfémia, csak hát mivel azok "rajzok" nem veszik komolyan annyira az emberek sőt észre se veszik (pl a south parkot is vlag ritkán tiltják be, pedig ha ugyanaz filmbe lenne...)

szóval vissza térve a képedhez
nagy grat ehhez is !!

saturninus válasza:
köszönöm szépen!
egyetértek veled, szerintem sem azonos a profán és a blaszfemikus.
csak sokan nem érzik a határvonalat.

és hát bizony a fotón jobban kijön... :)

a rajzaidat hol lehet látni?

adott pontszám: 5
2006. május 1. | 21:43 | blende8

nemtom hogy glamour e - de mindegy.
ötletes megoldás, szép, humoros feldolgozása
egy klasszikus motivumnak.

saturninus válasza:
köszönöm!
glamour ez, csak nem a fotozz-os meghatározás szerint.

2006. május 1. | 18:32 | praefect

"ennyi talán nem is volt mögötte"

Arany János talán egyetlen irodalomkritikai tévedése, hogy egy saját verséről írt kritika margójára azt írta volt: "Gondolta a fene..."

Vélhetően apokrif anekdota, de arra jó, hogy belássuk: az elkészült szöveg, kép stb. értelmzésénél a szerző szándéka már csak egy olvasat a sok közül.

:-)

saturninus válasza:
ezzel az utóbbi megállapítással csak részben értek egyet, de azért van benne igazság... :)

2006. április 29. | 01:32 | CTDi

Csak most szántam rá kis időt, hogy elolvassam, miféle polémia alakult ki a kép körül. Nehéz más szemével látni, ezért nem is tudom elképzelni, milyen rossz lehet annak, akit zavar, sőt, megbotránkoztat a látvány. Nem gúnyosan írom ezt, tényleg veszteség, ha az előítéletek akadályozzák az embert abban, hogy örömét lelje a szabad képzettársításokban. (Gyerekkoromban majdnem rosszul lettem néhány olyan szobortól, ahol anatómiai pontosságú szívekből csorgó vér volt Mária keblére ragasztva... az sem kispálya.)
Praefekt kommentje(i) teljesen helytállóak az én szememben is. Nekem sem a pukkasztás tetszik benne, sőt fel sem merült bennem, hanem a már-már naív szépség. Mint egy falusi misztériumjáték, ahol szegényesek (ám szellemesek) a kellékek, de őszinte a tartalom.
Ha már paprika, eszembe jutott egy régi diaporáma, amit Dozvald János készített (még valódi diákkal trükközve), ahol is az egyik képváltásnál egy zöldpaprika makrózott belseje tűnik át Makovecz paksi templomának belső terébe. Nekünk (építészeknek), Dozvald háromszor is lepergette azt a részt, egészen mámorosan a gyönyörűségtől, hogy mennyire rokon a kettő. Semmi botrányos nem volt abban sem, eszünkbe sem jutott... neki sem. Sőt!
Itt is valahogy így: az a paprika annyira gyönyörű, hogy nem érződik semmi bántó szándék...

(ps1: a nézői bal kézzel kapcsolatban talán az okoz zavart, hogy a semmiből úszik be a képbe. Ha a jobb oldali kézhez hasonlóan takarná a köpeny, nem lenne olyan érzés, mintha idegen kéz volna. Az általad idézett Mária képen is szimmetrikus a kezek beállítása ilyen értelemben. De ez csak azért jutott az eszembe, mert szóba került.)

Őszinte elismerésem.... néha (kicsit) mesterkéltnek érzem az ötleteidet, de ezzel most megnyertél ;-)

saturninus válasza:
köszönöm!
hátulról kezdve: pedig ennél nagyobb mesterke talán nincs is... :) de értem, mire gondolsz.
a karral kapcsolatban igazatok van, ez a vágás miatt lehet.
amit pedig előtte írtál: nagyon örülök, hogy mindezt így látod, egyetértek a legnagyobb mértékben, és még szerencse, hogy nem csupán nekem kell itt "magyaráznom a bizonyítványom"... :)

köszönöm szépen.

adott pontszám: 4,8
2006. április 28. | 22:53 | sandor11

Merész, kicsit provokatív. A felfelé néző tekintet azonban Jézusi, nem pedig Máriáé.

saturninus válasza:
van benne valami, bár létezik ilyen mária is.
köszi!

adott pontszám: 5
2006. április 28. | 20:13 | joevlad

A meglévő eszközökből kihoztál egy eszméletlen alkotást. Csak csodálni tudom a fantáziád és a látásmódodat ahogy összeraktad ezt a képet. Nagyszerű, tökéletes minden szempontból!

saturninus válasza:
köszönöm szépen!
örülök, hogy így látod.

adott pontszám: 4,8
2006. április 28. | 17:46 | csiger78

A kép művészi tartalmát nem értékelem,mert igazából ez egyéni dolog, és a szerző lelkületéről, és gondolatairól mond valamit el.
Mint fotóról csak az a véleményem, hogy a jobb karja a hölgynek külön életet él a képenm és ez kicsit zavaró,a száj pedig csukva lenne itt szebb.
Amúgy egyedi ötlet,és kreatív a megvalósítása.
Üdv
G

saturninus válasza:
köszönöm!
született csukott szájú verzió is, de végül ezt választottam.... ami a kart illeti, az valószínűleg a vágás miatt tűnik olyannak.

2006. április 28. | 17:41 | blzoly

Én is szeretem a magyar nyelvet:-)

saturninus válasza:
mint mi mindannyian. :)

adott pontszám: 5
2006. április 28. | 17:36 | blzoly

Emlékszem még a mamámék falán ezekre az ikonokra,mindig ámulatba ejtettek.Nagyon ötletes remakeje ezeknek a képekenek.Nagyon tetszik

saturninus válasza:
remake! igen! ez a helyes kifejezés. :)

2006. április 28. | 15:54 | Domshow

A szent dologgal való viccelődést nem tudom elfogadni.
A többiben igazad van.
És az én véleményemet miért nem lehet elfogadni? (ráadásul az értékelésemet nem hasznosnak venni???)

saturninus válasza:
el lehet fogadni, igazad van.
a "hasznos-nem hasznos" ellentétpárt pedig nem én találtam ki, hanem az oldal készítői.
nem ez az egyetlen bajom az oldal korlátaival.
ha a pontozástól el lehet állni, akkor a válaszaimban miért kell feltétlenül eldöntenem, hogy "hasznos vagy nem hasznos"?
ha dicsérnek, az sem feltétlenül "hasznos".
szóval azt külön ne vedd zokon.

2006. április 28. | 15:52 | Xi

Domshow,

az abszurd és a groteszk müvészeti stílusok. Pont arra való, hogy olyan emberek ne értsék mint Te. Amint elfogadod a szokatlan képelemeket: megértetted a fotót...

saturninus válasza:
hmm...én ezt még abszurdnak sem nevezném.
vagy csak annyira, mint amennyire az eredeti szentképek azok.

2006. április 28. | 15:41 | Domshow

Én ezt nem értem.
Nekem azzal van a nagy bajom, hogy egy szent dologból karikatúrát, poént gyártott valaki. Legalábbis sokak szerint.
Nem azzal van gondom, hogy valaki egy modellt és régi képeket felhasználva újat teremtett, hanem azt, hogy kifigurázta.
"paprika forma áll a legközelebb"... akkor miért nem egy lufi? valahogy annyira nem áll közel a paprika egy szívhez. Pláne miért villával lett átszúrva?
Úgy érzem, hogy nem újat, hanem a régit kiparodizáló dolgot sikerült teremteni, és ezzel van bajom.

saturninus válasza:
végig tudatosan kerültem a "paródia" és a "poén" szavak használatát, mert ezek lealacsonyítóak.
nem annak szántam.
irónia? igen.
paródia? kifigurázás? nem.
lufi is lehetne, de az szerintem "olcsóbb", mint a paprika, ami talán nem evidens, de mégis megdöbbentő a hasonlóság (szerintem).

2006. április 28. | 14:46 | praefect

Nem mellesleg, ha nem lenne törölköző, ágynemű meg paprika, akkor lenne replika. :)

Ami ugye problematikusabb. Merthogy hogy jön ahhoz egy fotós, hogy Szűz Máriát lefényképezze?

A hétköznapi kiegészítők éppenséggel alázatról tanúskodnak. A gyarló ember alázatáról. Van amihez nem lehet felérni.

A fotózás nem a szó konkrét értelmében szakrális tér. Ha valaki ennek ellenére -- a maga eszközeivel -- kísérletet tesz a Szent értelmezésére, az inkább dícsérendő, mint elmarasztalandó.

saturninus válasza:
ennyi talán nem is volt mögötte.
csak szerettem volna megidézni, mert a paprika eszembe juttatta.

2006. április 28. | 14:20 | 29a

[Egy kicsit Domshow-nak is címezve]

A misztérium az emberben lakik!
A forma amit a régi ábrázolásokban használtak, felkeltette a misztérium emlékét az emberben, így elérte célját. Lehetett volna bármi más a képi jel, a lényeg az emlékeztetésben rejlett.

Szerintem a paprika forma áll legközelebb az emberi szív formájához. Ha elvonatkoztatok a kép tárgyi megjelenésétöl, akkor a kép egy szentkép, mert a forma felidézi a belsö misztériumot. Nekem.
Ha a részleteket nézem, egyszerre profán, mókás, és karikatúra. Akkor emberi és szeretnivaló.

Az nem karikatúra hogy kétezer éve egy keresztre szegezett emberi alak elött imátkoznak millióan?? Nem a forma a fontos, hanem a misztérium, amit az emberben kivált!

saturninus válasza:
nagyon köszönöm!
azt hiszem, ez fogalmazza meg talán a legpontosabban, amiről szól a kép, bár praefect is nagyon jó irányban keresgél, noha kicsit jobbat feltételez rólam, mint ami vagyok.... :(
de amit a részletekről írtál: igen, igen, igen!

2006. április 28. | 13:38 | Domshow

Nem lázít, de torzít. Valahogy nekem nagyon nem illik össze egy misztérium helyettesítése egy átdöfködött paprikával.
És azért volt feháborító, mert értékeltem, és te értéktelennek tartottad, mert nem azt hallottad, amit szeretnél.
Egy konzervatív világ reformációja van a képben, ami számomra (és még párak számára) nagyon szerencsétlenül sült el, ezért van nagyon kifacsarodva ez az egész mondanivaló.

saturninus válasza:
ha szerencsétlenül sült el, az nagy kár.
nézőpont kérdése egyébként, hogy mennyire felháborító. bele tudok helyezkedni azoknak a szemléletébe is, akik úgy látják, de szerintem úgy sokkal keveebb látszik a világból.

2006. április 28. | 11:38 | praefect

mer = már

2006. április 28. | 11:35 | praefect

Semmi baj. :-)

Lényeg, hogy gondolsz róla valamit, mert manapság mer ez sem kevés. Sajnos.

2006. április 28. | 11:32 | Domshow

Kedves Praefect!

Én ezt nem így gondolom.

2006. április 28. | 11:31 | Domshow

No végig olvastam az összes értékelést, és még mindig így gondolom, hogy ez valahogy nem stimmel...
Amiket meg mentségül hozol fel képeket, azok meg szánalmas "próbálkozások". Minden elemnek megvan a hagyománya. A liliomnak, a rózsának, a töviseinek, a kardnak. Viszont egy paprikának nem sok köze van a hagyományhoz.
Ez káoszteremtő felforgató kép!
Próbáltam ember módjára értékelni a képet, de azzal, hogy nem fogadtad el az értékelést, rettenetesen felháborítottál.

saturninus válasza:
nem hiszem, hogy a "rettenetes felháborodás" a megfelelő reakció.
káoszteremtést és felforgatást kiáltani szerintem erős túlzás.
pontosan mi ellen lázít ez szerinted, és milyen értékeket kezd ki?

2006. április 28. | 11:30 | praefect

Kedves Domshow!

Aki a vallásos szépségideált bármilyen tekintetben is komolyan gondolja, az már volt szerelmes Szűz Máriába. S ha ebbe jobban belegondolunk, már maga az elképzelés is profán. Mint ahogy lényegében Mária földi létezése is teológiai botránykő ("botlás köve") lehet. A szakralitás jelenvalóvá válása mindig a blaszfélmia határvidékén jár.

Miután azonban viszonyulnunk kell a dologhoz, a profán vallásosság is létezik. Az etika győzelmét szolgáló evangelizálást ez is segíti. Bármilyen ellentmondásos is.

saturninus válasza:
azt hiszem, ez már eggyel magasabb szintű gondolkodás, mint ahogy a legtöbb botránkozó használja az elméjét.

2006. április 28. | 11:14 | Domshow

ja, és értékelés előtt viszonylag keveset látok mások értékeléseiből...

2006. április 28. | 11:12 | Domshow

Hát én ezt nem értem. Nem azért van a pontozás, hogy kifejezzük, hogy mennyit ér számunkra a kép??? Akkor miért nem mindenki pont nélkül írja a véleményét???
Nekem ezt mondta a kép.

saturninus válasza:
oké

2006. április 28. | 11:08 | Xi

Hál'stennek van egy Domshow is aki abszolúte nem értette meg miröl szól a kép, de ahelyett, hogy pont nélkül értékelte volna, jól lehúzta. Mekkora EGO!?

saturninus válasza:
ilyen is van, már megszoktam. :(

2006. április 28. | 10:56 | Képkovács

Gondolhattam volna :-)
Mindig meglepnek az ötleteid. Nem érdemes sokat foglalkozni az álszentek véleményével, meglehet ezért a fanatikusok megköveznek, de akkor is szép és egyben humoros kép is.

saturninus válasza:
hát igen... bár mindenki így látná.

adott pontszám: 5
2006. április 28. | 10:49 | Képkovács

Nincs mit tenni, ez a kép annyira "szűzies", hogy bele kell "szeretni" a hölgybe :-)
A kép arányait nem érzem abszolut kifogástalannak, de a kép annyira szent és profán egyszerre, hogy szemet húnyok a "slendriánság" felett :-)

saturninus válasza:
köszönöm!
reméltem, hogy sokan ezen a véleményen lesznek majd.

adott pontszám: 5
2006. április 28. | 10:29 | Xi

Ebben olyan sok minden benne van... de csak figyeljük meg a kéztartást... az ujjakat. A deszaturáltság. A kissé elszúrkált paprika. A révült báránytekintet. A finom és brutálisan hétköznapi anyagok összeválogatása.

Sokat lehetne még írni, de ez a legjobb.

Grat
Xi
Pavuk Krisztián

saturninus válasza:
Köszönöm szépen!
A kéztartást (többek között) innen vettem: http://i17.ebayimg.com/02/i/05/7f/43/9c_1_b.JPG

a többi reményeim szerint magáért beszél... :)

adott pontszám: 5
2006. április 28. | 10:28 | umbrach

Igazából ez a kép nem a glamourba kellett volna inkább abszurdba...először nem értettem mig nem olvastam a cimet. Szép kép, tiszta, bár számomra a kéztartás még mindig nem érthető..Ettől függetlenül technikai megoldások nagyon jók.

saturninus válasza:
http://i17.ebayimg.com/02/i/05/7f/43/9c_1_b.JPG

a kéztartást innen (és még sok más szentképről) vettem.
a kategóriával mindig bajban vagyok, bár a glamour nem azt jelenti, ami az itteni leírásban szerepel, és az én glamour-fogalmamba ez beleillik.

köszönöm szépen!

adott pontszám: 3,5
2006. április 28. | 10:21 | Domshow

Először is bocsánatot kérek, hogy én lehúzom, de nekem nagyon nem stimmel. Mint cím, mint "humor" és mint megvalósítás.
Kezdem a fotóval, mivel ugye fotós oldal.
A perspektíva valami borzalmasan van lelaposodva, gondolom ezzel valami festmény érzést akartál éreztetni, ami számomra nagyon rosszul sült el.
Előny, hogy a fakó színekből egy erős piros szín tűnik elő, kiemelkedik a lapos színekből. Rámutat a kéz, aminek 2-2 ujja furcsán be van hajlítva, de nem tudom, hogy ezzel mit akartál megmutatni.
A fehér törülköző szerzetesrendi ruhára utalhat a fekete ágyneművel (?). A törülköző érdessége nagyon nem illik ehhez a méltóságteljes állapothoz. Sima egyszerű lepedővel kellett volna megoldani, hamár maradunk az otthoni "berendezéseknél". Tudom, hogy megint kötekedés, de a Szent Szűz nem volt szerzetes, és ha ábrázolják általában világoskék, ill. fehér ruhában ábrázolják, természetesen ez is ugye csak hagyomány.
A háttérben viszont nem egységes a fekete. Az arctól balra van egy nagy folt, ami zavaró. Ha már minden ilyen szépen eltűnik a feketeségben (kar, körvonal...), akkor az is legyen fekete.
A tekintet furcsa, nem árul el semmi bennsőségest, inkább félelemmel teli...
Akkor a cím: illetve inkább a téma. Nem tudom, nagyon nehéz témát választottál, és most a "humor" részét is kivesézném így együtt.
Amin legjobban ledöbbentem, hogy lehet egy paprikát betenni egy Szent Szív helyére??? Számomra ez a leg "felháborítóbb".
Nagyon sokat gondolkodtam, hogy akkor ezt most milyen pontszámmal illessem, mert számomra ez gyenge kerülendő, hibás út, de természetesen nem egyes teljesítmény, így a jó és a tudatos között van valahol egy erős jóindulattal. És még egyszer bocsánatot kérek, hogy lehúzom, de szabad véleménynyílvánítás van, neked van jogod nem elfogadni az értékelést, aminek nem örülnék, de ez van.
További jó(bb) ötleteket, jó fényeket, jó témákat.
Domshow

saturninus válasza:
ilyenkor lett volna a leghelyesebb, ha élsz a nem-pontozás lehetőségével.
mármint ha nem érted a paprikát.
egyébként rengeteg dolgot leírtam alább a felháborodott vélemények kapcsán, inkább csak utalnék rájuk (és praefect írásaira), mert azokban sokminden benne van.
A kéztartást innen (és sok más szentképről) vettem: http://i17.ebayimg.com/02/i/05/7f/43/9c_1_b.JPG

A 3D hatás szerintem megvan, ha megnézed az anyagok esését, a vállkendő pedig sötétkék.
a tekintet pedig mindenkinek mást mond, nem is tisztem ezt ilyen módon "megvédeni".

adott pontszám: 5
2006. április 28. | 10:18 | finnegan

O Madonna, Madonna mia! Ez nagyon sok csillaggal, egy helyes kis gloriaval, es egyeb kellekekkel 5! Nagyon pontos, fején találtad szegény Madonnát! Az a zölden fityegő artéria...., hm, delikát. Sok-sok grat (a tekintet és az az elnyiló száj..., finom)

saturninus válasza:
köszönöm szépen!
nem akartam fejbeverni, de az igaz, hogy hanyatt feküdt... :)

2006. április 28. | 09:49 |

Ha még rímbe is szedtem volna!

;-)

saturninus válasza:
bezony... :)

2006. április 28. | 09:38 |

Nézegetem a fotóidat. Szinte 99%-ban kitalálható az alkotó, elkövetô kiléte.

:)

Mindegyik magával ragadó.

....
Képességed, fantáziád és szemed ritka.

Üdv. L.

PS: a rímfaragás még nem megy. :(

saturninus válasza:
Köszönöm szépen!
Nagyon nagy dicsérettel illetsz, ami igazán jólesik.
szinte már túlzottan is jólesik. :)

2006. április 28. | 09:18 | CTDi

Imakönyvbe könyvjelzőnek, bérlet hátuljába szívmelengetőnek, nyaklánc medáljába ereklyének elég, nagyobbat meg csak pénzért illene kérni, és azt úgyis mailben tenném :-)
(Amúgy simán falra való, akár lakás falában, akár kiállítóterem falában gondolkodunk.)

saturninus válasza:
köszönöm!
igaz, igaz, és még egyszer köszi.
kellemes ereklyézést!

adott pontszám: 5
2006. április 28. | 08:49 | CTDi

Zseniáis fotó, gratulálok!
Minden tekintetben.
Szuperlatívuszok.
(Hadd nyomtassam ki!)

saturninus válasza:
Hát nyomtasd...! :)
[vagy ahhoz ez a méret nem elég?]

nagyon köszönöm!

adott pontszám: 5
2006. április 28. | 00:39 | Belbo Manana

Nagyon "komoly" képeid vannak, te aztán tudod, mi az a stílus. Ötlet és kivitelezés, konzisztens minőségben, szellemes. Ez sem kivétel, bár a paprika talán kicsit profán és frivol ebben a kontextusban, de bátor.

saturninus válasza:
Köszönöm szépen a felvilágosult kommentet!
És a dicséretet is.

adott pontszám: 5
2006. április 27. | 20:16 | Aval

Ez zseniális! Ha én a Magyar Paprikatermelők Szövetségének elnöke lennék (és ha volna ilyen egyáltalán), akkor azonnal megvásárolnám a képet reklámképnek mert nagyon klassz! A Fotó mindenrésze, és az ötlet pedig egyszerűen zseniális!
Nagyon gartulálok hozzá!!!!!

saturninus válasza:
sajnos akkor nem sok katolikus venné mega terméket, azt hiszem... persze csak az itteni reakciók alapján... :)
egyébként van Paprika Terméktanács, de ők kicsit más stílusban nyomulnak...:)

köszönöm szépen!

2006. április 27. | 20:01 | Biosz

Sajnos pontozni már nem tom, mert kiváncsíságból rákkantittam a véleményekre. De remek ötletes fotó, jó technikai kivitellel. Kár, hogy ilyen hülyeséggel belerondítottak.

saturninus válasza:
köszönöm!
és szerintem is kár... bár ki tudja?
a vita mindig érdekes.

adott pontszám: 5
2006. április 27. | 19:30 | Médeia

gratulálok,szuper fotó lett.
a modern mária.
gratgrat

saturninus válasza:
köszönöm szépen!
reméltem, hogy te így látod majd... :)

adott pontszám: 5
2006. április 27. | 18:49 | cosmicX

Nagyon szép kreatív világítás, remek hangulat. Nagyon szép felvétel lett!
Gart!

saturninus válasza:
köszönöm szépen!
még emlékszem a régi képeidre, nagyon irigyeltelek némelyikért... :)

2006. április 27. | 17:03 | trutyi

Szép kép... De Szűz Máriából glamour-t csinálni..! Ezért haragszom. Nem is értékelek :P
Ave

saturninus válasza:
nem kell azért haragudni. a glamour nem azt jelenti, ami a kategória leírásában van.

köszi.

adott pontszám: 5
2006. április 27. | 16:31 | Fataga

Tetszik az ötlet és jó a megvalósítás is. Külön érdeme a fotónak, hogy a hölgy nyílván beállított arckifejezése -sok esettől eltérően- nem hat mesterkéltnek. Szóval nagyon jó!! (egyedül a lepedő érdes felülete zavar egy icipicit, szerintem jobb lett volna valamilyen finomabb anyaggal).

saturninus válasza:
köszönöm!
az bizony törülköző, de kicsit rá is játszottam a "házilagos" hatásra... :)

2006. április 27. | 16:27 | praefect

ok. :)

Mennem kell, majd folytatjuk. Akár szóban.

saturninus válasza:
nekem is mennem kell, de még úgyis folytatjuk... :)

2006. április 27. | 16:19 | praefect

Nézd, az hogy a keresztény kultúrához manapság profán eszközökkel nyúlnak, azt egészen addig termékenynek ítélem, amíg mindez a hagyomány önértelmezéséhez hozzájárul. E tekintetben nem tudok elég liberális lenni. Még a blaszfémia "ráébresztő" jellegét is akceptálom.

Az azonban sok esetben számomra is kijózanító, hogy bizonyos beavatkozások csak ebben a kultúrkörben megengedhetőek.

saturninus válasza:
az első bekezdéseddel maximálisan egyetértek, a másodikkal kapcsolatban pedig azt kell hogy mondjam: szerencse, hogy ez így van. a vallási fanatizmusra épülő rendszerekben nemcsak a művészet nem prosperál. lehet, hogy a saját kultúrkörömből kiindulva nem is gondolhatnám ezt másképp, de alapjában véve a kereszténység olyan irányú erodálódása, amely teljes mértékben magánüggyé teszi azt, szerintem elengedhetetlen.

az is más kérdés persze, hogy az "egyetemes" (nyugati) erkölcs is tekinthető oszlófélben lévőnek, bár nem vagyok róla meggyőződve, hogy az egyház által jótékony lepellel borított "régi keresztény erkölcs" bármi jót is tartalmazott a mélyben.

2006. április 27. | 16:02 | praefect

"Hogy az ördögben hívják ezt? Álszentségnek?"

Azért ezt nem hiszem. Egyáltalán nem.

Azzal nem érdemes vitatkozni, hogy sért-e valakit ez a kép. (Mikor egy alkalommal erős fogfájásom volt, valaki megkérdezte: "Nem lehet, hogy ezt te csak úgy érzed?" "De" -- mondom, "lehet. De akkor is fáj.")

Sokkal inkább azzal érdemes vitatkozni, hogy egy képpel szemben milyen értelmezői viszony helyénvaló.

saturninus válasza:
ebben is igazad van, egyébként.

az, hogy én is esetleg álszentségnek tartom, még nem jelenti azt, hogy valakit (aki esetleg meg sem nyilatkozott) tényleg bánthat a kép (bár ezt én kicsit tényleg túlérzékenységnek tartanám így 2006-ban, amikor már annyi mindent láthattunk).

ezért én elnézést is kértem valamelyik válaszomban azoktól, akiket ez sért (de nem veszem le emiatt a képet).

egyébként kíváncsi lennék, mit mondanának a "keresztesek" Bettina Rheims világsikerű INRI-sorozatára.

2006. április 27. | 15:45 | kesztió

Már elnézést, de nekem eléggé furának tűnik, hogy valaki a 21. század elején egy - a legliberálisabb, legszókimondóbb vizuális művészetet illető kritikában - esztétikai érvek helyett blaszfémiát emlegessen... Hogy az ördögben hívják ezt? Álszentségnek?

saturninus válasza:
ezt én nem akartam leírni.
de örülök, hogy valaki kimondja.

adott pontszám: 5
2006. április 27. | 15:42 | pixeldesign

ez valami egész egyszerűen zseniális kép, hihetetlen,szép megvalósításban, kiválló ötlet, minden elismerésem, nem tudok semmi komolyat írni, csak a szokásos ömlengést, de hidd le, a szokásosnál is jobban tetszik :D

saturninus válasza:
készséggel elhiszem... :)

köszönöm!

2006. április 27. | 15:14 | praefect

"Ez mit akar kifejezni?"

Ha van kérdésed a világról, és képes vagy a körülötted tapasztalt dolgokat problematizálni, akkor válaszod is lesz.

Ha nincs kérdés, válasz sincs.

saturninus válasza:
azt hiszem, nem érkezik már több válasz a részükről sem... :)

azaz :(

2006. április 27. | 15:10 | László2.

Szépen elbeszélsz mellettem, sőt válaszolsz is a nevemben, csak a lényeget nem vagy hajlandó megérteni. Ez talán már foglalkozási ártalom ilyen fiatalon? (félreértés elkerülése végett nem a freelance fotósi megjelölésre gondoltam..)
Mellesleg ez az utolsó kör részemről, nekem ez a meddő vita több fordulót nem ér meg.

saturninus válasza:
csak annyit akartam mondani, hogy nem a cím miatt háborítja fel ezt a néhány embert, ennyi.

de ha megbántottam vele valakit, azért tényleg elnézést, nem állt szándékomban, még ha sejthettem is, hogy némelyek provokációnak tekintik.

[utolsó, zárójeles, óvodás módra duzzogó megjegyzésem: nem tudom, hogy az oldalon minden percben megjelenő, pajzánnak szánt, valójában megdöbbentően olcsó képek sokaságán miért nem botránkozik meg a moralizáló nagyközönség...]

2006. április 27. | 15:05 | gyurmicsek

Bocsássatok meg lehet, hogy szűk látókörű vagyok vagy nincs szemem a művészethez, de én akkor sem értem. A kép címe az, hogy A Szent Szűz Szeplőtelen Szíve. És a szívet egy villával átdöfött paprika szimbolizálja. Ez mit akar kifejezni? Lehet, hogy csak nekem nem jött át... Ha viszont nem akar semmit sem kifejezni, csak ironizál, akkor erre mondom én azt, hogy azt nem a szent vagy mások számára tisztelt vallási tárgyú képekkel kellene tenni.

saturninus válasza:
http://i17.ebayimg.com/02/i/05/7f/43/9c_1_b.JPG

http://www.scborromeo.org/images/heart_i5.jpg

http://i5.photobucket.com/albums/y156/gthomasjr2003/__hr_ImmaculateHeartandPinkRose---1.jpg

ha ezeknél neked "durvább" az én képem, akkor nem tudom, hogy mit tehetnék.
a paprika, mint vizuális elem szerintem nem blaszfémikus. ennél többet nem tudok hozzátenni.

2006. április 27. | 15:02 | praefect

Kedves candida!

Miután saturninus bevallottan nem akart bántani senkit, te se bántsd, kérlek.

Helyette inkább figyelmedbe ajánlanám Svájc leghíresebb búcsújáró helyén, Einsiedelnben található Mária kegyszobrot, amelyet a mécsesek füstje feketévé tett.
Mikor a XIX. századi restaurálás során újra tastszínűvé próbálták tenni, a hívek nyomására feketére festették ismét. "Ez nem a mi Madonnánk – a miénk fekete."

Pedig ugye...

Szóval a Mária értelmezés meglehetősen gazdag, és ennek örülni kell.

saturninus válasza:
ennél érdekesebb adalékkal nem is szolgálhattál volna.
köszönöm ismét.

adott pontszám: 4,8
2006. április 27. | 15:02 | *len

Meresz kep, tehnikailag kituno, ha meg valamifele gloriat is vilagitassz a feje kore, meg jobb lenne.

saturninus válasza:
köszönöm!
másoknál már ezzel is túllőttem a célon...

2006. április 27. | 14:54 | László2.

elolvastam, no comment ...
Azt is látom, hogy sokan hozzám hasonlóan vélekednek. Gondolkodj el rajta, hogy nem a te látóköröd szélességével van e mégiscsak a baj! Mások (esetleges) érzékenységének figyelmen kivül hagyása nem a széles látókör bizonyítéka. Egy Monty Python nevű társulat előadott egykor egy "Brian élete" cimű történetet, melyben senkinek nem volt kétsége a szereplők kilétével kapcsolatban, de a főhőst mégiscsak Brian-nek hívták....
A paprika szívszerűségére rá lehet csodálkozni sokféleképpen, de te tetted ebbe a kontextusba. Vagy a nézőidet tartod fogyatékosoknak, vagy magadban nem bízol annyira, hogy a póz és a paprika elegendő a párhuzam megértéséhez. Mégegyszer hangsúlyozomm, hogy a CÍM az ami teljesen felesleges, és izléstelenül sértő. A poén ugyanis akkor jó, ha nem kell elmagyarázni, főleg nem előre. Más dolog sejtetni valamit (bár a kép maga is szájbarágósan egyértelmű), és más a kétségek lehetőségét sem meghagyni.

saturninus válasza:
[sokan: hárman.]

egyébként egyre kevésbé értem a problémát: a cím nélkül lenne nem tartanád ízléstelennek? Dehogynem.
ebbe szerintem ne kapaszkodjunk, mert bízom benne, hogy egyébként is érthető lenne.
és én nem is nevezném ezt szűk értelemben vett "poénnak".

az érzékenység figyelembe vétele fontos dolog, a túlérzékenységé nem mindig.

2006. április 27. | 14:47 | Tschoerloe

Nyert:-)

saturninus válasza:
:)

adott pontszám: 5
2006. április 27. | 14:47 | Tschoerloe

Nem jutok szóhoz. Micsoda elborult elme képes ilyet kitalálni.
Gratulálok, ismét sikerült ledöbbentened (ha ugyan az vagy akire gondolok, és nem hiszem hogy tévednék)
---
Tsch

saturninus válasza:
újabb ember, aki csatlakozott hozzám a keresztesekkel szemben... pedig én nem akarom bántani a szenteket!

köszönöm szépen!

2006. április 27. | 14:39 | praefect

Kedves László2. és gyurmicsek!

Észre kellene vennetek a fotó szeplőtelenségét.

A képi megfogalmazás semmit nem vesz el a dolog misztériumától, sőt. Ha lehet: elevenné tesz egy manapság sokak által halálraítélni akart szakralitást. Nem mondom, hogy egyenesen oltárkép, de a kéztartás finomsága, a ruha anyagának szűziessége igenis pozitív élményt nyújt.

Kár támadni a fotóst, a megbotránkoztatás nem ez.

saturninus válasza:
köszönöm szépen. csak remélni tudom, hogy el is olvassák.

2006. április 27. | 14:38 | candida

Vallásosságod ellenére csak sajnálni tudlak azok után amit írtál.

saturninus válasza:
az lesz a legjobb.

2006. április 27. | 14:23 | gyurmicsek

Ja és még valami. Szerintem már az is provokatív, hogy ebbe a kategóriába tetted. Olvasd el szerintem még egyszer a kategória leírását ! És nézd meg milyen képek állnak a Tiéd mellett.

saturninus válasza:
a kategória leírása alapvetően tévedés, hiszen a glamour egyáltalán nem az erotikáról szól.
látsz például bármiféle erotikusan kivillanó mellbimbót a Glamour című filmben?
a glamour varázst, csillogást jelent.
tehát azok a mesterséges képek, amik az általános, "naturalista" emberábrázolástól eltérnek, ide tartoznak.

2006. április 27. | 14:21 | gyurmicsek

Egyetértek Candida-val. Vannak határok, amit szerintem sem kellett volna átlépned. Gondolj arra, hogy másokat megbánhatsz képeddel. Biztos sok egyéb és jó képet készítettél már. Nem azt mondom, hogy ne készíts ilyenek, ha egyszer késztetést érzel, csak nem kellene itt publikálni őket széles körben. Ja, és annak pedig, hogy 2006-ot írunk semmi köze ahhoz, hogy szabad-e játszani szent képekkel vagy sem, szerintem.

saturninus válasza:
szerintem nem léptem át áthághatatlan határokat.
melyik aspektus az, ami sértő a képen?
őszintén.
hogy a szív helyén egy paprika van?
szerinted nem bizarr, hogy a szentképeken néha anatómiai pontosságú szíveket hordanak kívül az alakok?
azt gondolom, hogy a kortárs művészet ennél sokkal tovább is ment már a blaszfémiában, én pedig csupán a magam látásmódjával dolgozom fel az egyébként számomra is szent (csak éppen nem érinthetetlen) témákat.

neked is ajánlom praefect véleményét, aki hívőként látta meg a képben azt, amiről szól.

2006. április 27. | 14:12 | László2.

Én nem vagyok hívő, de ezt a képet meglehetősen izléstelennek tartom. A moderátor helyében már rég lekaptam volna. A kép cím nélkül is elég egyértelmű, de ezzel a cimmel már több mint provokatív. Csodálom, hogy csont nélküli ötös eddig. Nem kivánom pontozni.

saturninus válasza:
ha a moderátor "lekapja", akkor nem tesz túl széles látókörről tanúbizonyságot.
nagyon ajánlom figyelmedbe praefect véleményét. ő hívő, és mégis...

2006. április 27. | 13:41 | photobalance

... persze volt amikor a jó képhez egy harapófogó is elég volt ... :DD

saturninus válasza:
régen volt az már... most már kell hozzá legalább egy paprika... :)

adott pontszám: 5
2006. április 27. | 13:34 | photobalance

Mármegint egy jó ötlet, egyéniség, mondanivaló, tapasztalt fénykezelés, lazaság, karakteresség, báj (bye), törülköző, ágynemű, paprika. Na ennyi kellett egy jó képhez.
Gratulálok!

saturninus válasza:
irulok-pirulok.

köszönöm, de szépen!

bájbáj.

adott pontszám: 5
2006. április 27. | 13:29 | BenKee79

Nagyon nagy ötlet és méglátás a paprika, profin kivitelezve

saturninus válasza:
köszönöm szépen!

2006. április 27. | 13:21 | praefect

"azt hidd, hogy sekélyes paródiát akartam itt bemutatni"

Az igazság az (és ezt most a bántó szándék legkisebb jele nélkül mondom), hogy mindegy is, mi volt az eredeti elképzelésed. (Nekem persze rokonszenves, hogy nem istenkáromló, de tudod, József Attila verse akkor is konrkét irodalmisággal bír, ha esetleg kiderül: nem ő írta, vagy nem olyan szándékkal. Akkor is "Nagyon fáj". Ez a hermeneutikai karakter törvényszerűsége. Másként fogalmazva: ha ateista hozzáállással fotózol, akkor sem más az értékelésem.)

A hatás pedig olyan, mint alább írtam. Ezt férfiasan bevallom.

Üdv

saturninus válasza:
akárhogyis: én örülök ennek a reakciónak.
én is bevallom férfiasan. :)

2006. április 27. | 13:17 | tesztfoto

Én szerencsésebb vagyok és az orvostudomány is fejlődik ill. kinőhető. Köszönöm érdeklődésedet, egyre jobb (évről-évre).
T :))

saturninus válasza:
akkor jó.

2006. április 27. | 13:10 | tesztfoto

Mindenkinek a leggyengébb fáj. :) Előnye, hogy megtanít élvezni a nélkül eltöltött pillanatokat. Egy rosszabb napot kifogva dalolva mentem volna a bárdok alá. :)
T

saturninus válasza:
vannak migrén által gyötört közeli ismerőseim. egyszer egy komolyabb roham mellett is asszisztáltam, és még nekem is szörnyű élmény volt.
szóval ezért kérdeztem csak.

2006. április 27. | 13:05 | tesztfoto

Elsőre a paprikát paradicsomi almának néztem. Kellett kis idő, hogy az agyam átálljon és legyőzze a tudatot.
T

saturninus válasza:
:) nehéz az átállás, ha van előzetes koncepciónk... :)

[remélem, a migréned jobban van, és ezt komolyan mondom.]

adott pontszám: 5
2006. április 27. | 12:45 | praefect

Szűz Mária nyugati ikonográfiájához valóban ilyen álló formátum illik, a vágáson mégis igazítanék kicsit. S talán a szemöldök szímélységéből vennék vissza egy hangyányit. De épp csak annyit.

A fekete nálam itt a súlyos megpróbáltatások metaforája, még a fekete Madonna rejtélyéhez is hozzáad. Más szóval: most nem hiányolom a nyolcágú csillagot.

Nem hiszem, hogy tévednék a kilétedet illetően, s mint korábban már megjegyeztem volt: az irónia egy képednél nem talált célba teljesen. Legalábbis nálam.

Most is ez a helyzet, csak egész más oldalról. A paprika kicsit sem teszi blaszfemikussá a képet -- lett légyen bármi is a szádékod.

Ellenkezőleg: Távolabbról teszi hozzáférhetővé azt, amiben 2000 éve mindannyian érintve vagyunk.

Nem vagyok az az elérzékenyülős alkat, de sírnivalóan szép, gyönyörű lett a képed.
S talán még nem vagyok negédes, ha ezt most megköszönöm neked.
Az értékelő 2 kreditet utalt át a fotó készítőjének.

saturninus válasza:
köszönöm! és nem utoljára.

a vágáson sokat gondolkodtam, végül ilyen lett, de ez nincs kőbe vésve, és megvan még a psd. file... :)

ami az érdemi kommentet illeti: nehogy azt hidd, hogy sekélyes paródiát akartam itt bemutatni. az irónia nálam mindig jelen van, de én hiszek benne, hogy létezik "szeretetteljes irónia" is a gyilkos változat mellett.

és én pedig annak örülök igazán, hogy te a paprika ellenére (vagy éppen amiatt) szépnek tartod a képet, és meglátod benne, hogy ez nem olyan kép, amit a candida által alább kifejtett érvek alapján támadni érdemes.

szóval nagyon köszönöm a kreditet, de főleg a szavakat! nagyon jólesik, hogy ha ilyen hatással voltam rád.

adott pontszám: 5
2006. április 27. | 12:40 | ecch00

Egy kis sugársor a feje mögé, és 101%-os lenne! :D Tudom, ez csak kötöszködés. Nagyon ötletes a kép, és nagyon jól választott a tekintet, arckifejezés. Kicsiben nem láttam, hogy egy paprika a szíve, nagyban jót mosolyogtam! Eszem a kis szívét! :D Imádom a paprikát!

saturninus válasza:
:) én nem szeretem a paprikát, szóval ma reggel anyukám uzsonnáscsomagjában végezte... :)

köszönöm!

a dicsfénnyel nem akartam túlspilázni az egyébként is "házilagos" díszleteket.

2006. április 27. | 12:34 | Lorenzo79

a fene, tényleg tetszik, a többi képeid nem szeretem, túlságosan elvontak számomra, de ez tetszik...

köszi, kellemes kép...
Az értékelő 1 kreditet utalt át a fotó készítőjének.

saturninus válasza:
:)))
ez egy nagyon "aranyos" és őszinte komment, szóval nagyon köszönöm!
a kreditet külön is.

adott pontszám: 5
2006. április 27. | 12:30 | fényűző

alliterált alaphangulat...remek uri gelleri paprika"maradási" törvény..:)

jó gondolat na..tetszik..

efT.

saturninus válasza:
köszönöm!

a paprika valóban ott feküdt, mivel a hölgy is horizontálisan van elhelyezve... :)

adott pontszám: 5
2006. április 27. | 12:18 | Lorenzo79

nekem tetszik ,de kicsit festőibre alakítottam, volna a képet, de ez csupán ízlés kérdése :)
szép kép..

saturninus válasza:
köszönöm!

nekem már így is túl lágy... :)

adott pontszám: 5
2006. április 27. | 12:18 | vargacsaba

Minősíthetetlenül agyament.
A kezek kicsit furán állnak, mintha kétoldalról benyúlna valaki.
Szív köré nem ártott volna egy kis dicsfény, hogy teljes legyen a paródia.
Üdv!

saturninus válasza:
köszönöm!

én is gondoltam a dicsfényre, de így "őszintébbnek" láttam a képet... :)

(a kezek a sajátjai, de látom, hogy mire gondolsz)

adott pontszám: 5
2006. április 27. | 12:15 | Woody82

Nagyon jó kép!
De két dolog zavar!
1. A frotir törülköző...
2. homlok és haj találkozásánál kicsit foltos a bőr.
ezeken próbálj javítani
ettől eltekintve 5ös!

saturninus válasza:
a foltokat én is látom (így is sok munkám van benne, de még próbálkozom), a törülköző szerintem jó párost alkot a paprikával... ;)

köszi!

adott pontszám: 5
2006. április 27. | 12:14 |

Igen, igen! Ezek a feldolgozott témák mindig elgondolkodtatnak. Milyen egyszerű módon lehet megjeleníteni valami nagyon fontosat (pl egy szív...:)
Tetszik az arc, a testhelyzet és a kiegészítők. Szép a selyem hatása, a bőr lágy túnusai.
Szép, grat!

saturninus válasza:
köszönöm szépen!
engem is meglepett, hogy milyen egyszerű volt előidézni a "majdnem-hatást"...

adott pontszám: 5
2006. április 27. | 12:05 | tesztfoto

A Szent Szűz villanyom-trapéz mintájú paprikaszíve kiugrott helyéről az izgalom hevében, kitárulkozott, akár az ágynemű nélkül úgy maradt ágy. Szükség van a törölközőre, nekem is, nehogy festménynek nézzem képedet. Rálehellek a monitorra és ellenőrzöm a szeplők épp merre járnak, melyik piros felületet díszítik.
Abszurd király vagy te. De Facto.
Üdv T

saturninus válasza:
most komolyan elpirultam.

nagyon köszönöm.

2006. április 27. | 12:02 | candida

Vanak határok, amit nem illik átlépni, hogy ne sértsük meg mások érzelmeit.
Most te ezt a határt elég dúrván átlépted. Még akkor sem elfogadható, ha az technikailag kifogástalan.

saturninus válasza:
szerintem ez valami tévedés.
valóban a keresztény ikonográfiát használtam fel, de nem érzem úgy, hogy meggyaláztam volna Szűz Mária képét.
istenhívő emberként is úgy gondolom, hogy 2006-ban megengedhető a játék is az egyébként a hit szerint sem imádandó képekkel.

irónia és önirónia: ezek a kulcsszavak, de ezt nem szántam bántónak. semmi obszcén vagy valóban blaszfemikus nincs a képen.

szerintem a rácsodálkozás arra, hogy a paprika egy szívre emlékeztet, még nem istenkáromlás. nem beszélve arról, hogy maga az eredeti ábrázolások (a kívül hordott szívvel) is mennyira bizarrak a maguk valójában.

2006. április 27. | 11:56 | Rainbird

Éreztem, hogy az a lényeg, de nekem annyira tetszik az alap, hogy irónia nélkül is nagyon tudnám értékelni. Olyasmit érzek, mintha egy Leonardo festményre tennénk paprikát és törölközőt. Minden bizonnyal úgy is nagyon jó lenne, de igazi értéket az eredeti jelent. Azért adtam ötöst, mert azt hiszem érzem mit is akartál kifejezni, a megjegyzésem meg csak arról szólt, hogy gyönyörű ez a kép önmagában is.
Ha úgy tetszik...két ötös :-)

saturninus válasza:
hmmm.... oké :)
elfogadom az érvelést... :)

de mivel az "eredeti" is az enyém, és azon már eleve van t és p, ezért hát tkp nincs jelentősége... ;)

adott pontszám: 5
2006. április 27. | 11:51 | neuhauser

Azér volt aki kételkedett benne és megdöfködte villás tekintettel azt a szívet.
A fehér törölköző a sötét ágyneművel mutat egyfajta szigorú (apáca)rendet a finom s evilági selyem felett.
Minden látszat velünk játszhat.

saturninus válasza:
de úgy ám!

az ördög villája pedig sosem rest.

adott pontszám: 5
2006. április 27. | 11:51 | 29a

Khmm...egen, ez egen!
Nagyon szép tónusú és színvilágú kép. Tökéletes világítás!!! Lágy, kifejezö, plasztikus. Szóval ami a technikát illeti le a kalappal! A kompozíció mintha egy inokról lenne mintázva.
Igazán nem tudom milyen müfaj ez a glamúr. Mint képet nézve ez nekem egyfajta ironikus szentkép. Elsö pillanatban egy vallási kép, a maga giccses képi megjelenésével, a második szempillantásban azonban észreveszi az ember a törölközöt, a paprikát, a fura pendelyszerü ruhát. Átszellemült tekintet, tökéletes beállítás, ugyanakkor a vicces kiegészítök miatt valami gyanússá válik a képben. Ez valami képszatíra lesz.... Nem tudom, de jó, döbbenetesen jó!!! Mübörkalapom emelem tiszteletedre! :)))

saturninus válasza:
a műfajt hagyjuk, ikonográfia kategóriát nem találtam... :)

köszönöm szépen, rendkívül találó a kommented, és nagyon jólesik.

adott pontszám: 5
2006. április 27. | 11:51 | RománPeti

Érdekes kompozíció, magas színvonalú technikai kivitelezés. Tecc. A paprika különösen!

P

saturninus válasza:
Köszönöm!
Reméltem, hogy a paprika lesz a lényeg... :)

adott pontszám: 5
2006. április 27. | 11:42 | Marla_Singer

Látod, tudsz te teljesen zajtalan, kifogástalanul exponált, szép képet.
Nagyon rendben van.

saturninus válasza:
hát azt néha tudok (sőt mostanában egyre gyakrabban), de ezen azért elvoltam egy darabig photoshoppal... :)

2006. április 27. | 11:40 | mephi

vallasi szinten muveletlen vagyok, de köszi a linket, most mar latom szüz maria is metal.

saturninus válasza:
pontosan. :)

adott pontszám: 5
2006. április 27. | 11:38 | Rainbird

Kár volt a humor irányába elvinni ezt a fotót (ha egyáltalán erről van szó). Nagyon tetszene paprika és törölköző nélkül.
Így is jó, csak egy kicsit másról szól.
Azért adok ötöst, mert egy képet akkor is lehet méltányolni, ha témájában nem áll közel hozzánk... vagy csak nem értjük.

saturninus válasza:
de hiszen éppen az a lényeg!
az irónia adja meg a kép savát-borsát.
ha nem lenne rajta törülköző és paprika, nem töltöttem volna fel.
nekem ez a felfogásom.
köszönöm azért.

2006. április 27. | 11:37 | mephi

gondoltam, hogy az övé, mert igen hasonlit a másikra, és az meg ugy tunik mint az övé. de ez meg nem. ja és igen: direkt van metálba a két keze?:)

saturninus válasza:
nem metál, hanem autentikus kéztartás.
lásd: http://i17.ebayimg.com/02/i/05/7f/43/9c_1_b.JPG

2006. április 27. | 11:34 | mullerp

Mephi megnyilvanulasa jogos...!

saturninus válasza:
nem nem nem :)))

2006. április 27. | 11:34 | mullerp

Mephi megnyilvanulasa jogos...!

saturninus válasza:
nem is ;)

adott pontszám: 5
2006. április 27. | 11:33 | mullerp

Huuuu az ordogi keztartas szandekos??? Nagyon koncepciozos... a paprika osszeszurkalasa mindenkepp! :-) Grat!

saturninus válasza:
Köszönöm!
Eredeti freskókról másoltuk a pozitúrát.
Én is meglepődtem...

adott pontszám: 5
2006. április 27. | 11:32 | liothail

:D hihetetlen kreatív! A paprikán nevettem a legjobban, ráadásul azok a villanyomok! No meg nagyon jól kitűnik a piros szín. Messziről nézve mint valami régi festmény. Gratulálok!

saturninus válasza:
Köszönöm! Te legalább érted... :)

2006. április 27. | 11:30 | mephi

kicsit a nekembalkeze nemtünik az övének.

saturninus válasza:
pedig az övé