- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
KATEGÓRIÁK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ÉRTÉKELÉSEK JÓVÁHAGYÁSA Kaviaar (4,89)
összesen: 2052 darab
Piro2ka (3,5)
a horizontos dologal kapcsolatban reagálnék egy mondatodra, írtad R.Jánosnak hogy nem tudsz mit kezdeni vele mert sem alulról sem felülről nem akartad fotózni
van erre egy viszonylag könnyű megoldás, egyszerűen más fókusztávnál kell fotózni és mindjárt egy rakat lehetőséged lesz az éles rossz helyre került horizontot "eliminálni" (akár nagylátó akár tele felé indulsz el), utólag persze marad csak az éles/életlen átmenet imitációja PS-ben, de igenis lehet a helyszínen is tenni a dolog érdekében annélkül hogy alulról vagy felülről kéne fotózni
van erre egy viszonylag könnyű megoldás, egyszerűen más fókusztávnál kell fotózni és mindjárt egy rakat lehetőséged lesz az éles rossz helyre került horizontot "eliminálni" (akár nagylátó akár tele felé indulsz el), utólag persze marad csak az éles/életlen átmenet imitációja PS-ben, de igenis lehet a helyszínen is tenni a dolog érdekében annélkül hogy alulról vagy felülről kéne fotózni
jobb lett mint az eredeti, nem hiszem hogy Zoránéknak ennyire ne lenne szeme hozzá hogy csak egymás mellé rakva látják a különbséget, attól hogy alap dolgokat változtattál még teljesen jogos a felvetés, és nem biztos hogy ennyire lefitymálóan kellene hozzászólni
(igazából ha RAW-ban lett fotózva akkor csak a RAW konverzió volt a hibás, utólag javítottál rajta, így jobban emészthető, de ha maximalista a tulaj akkor inkább fusson neki a RAW konverziónak még1x)
szerintem
(igazából ha RAW-ban lett fotózva akkor csak a RAW konverzió volt a hibás, utólag javítottál rajta, így jobban emészthető, de ha maximalista a tulaj akkor inkább fusson neki a RAW konverziónak még1x)
szerintem
Dömös (4,99)
Annak ellenére hogy szerencsére nem vitted túlzásba a HDR effektet, szeritnem itt a HDR inkább tónus hibákat visz a képbe (pl középen az ég kékjében a sötétebb kicsit magentásabb tónus, jobb oldalon a víz felszínen a szürkés kiegyenlített rész).
Inkább egy polár szűrő és RAW-ból viszahozni a highlightokat a felhőkbe, és akkor a tónusok nem alakulnak kicsit természetellenesre.
Az hogy pont a felhő árnyéka a főtéma közelebbi részére esik szerintem nem szerencsés. És valahogy az egész kép olyan "egy kicsit mindenből rakjunk bele" érzést sugároz (ez érvényes a szerkesztésre, a tájképből kivágásra, a tónusokra).
Olyan jó átlagos kép, nem rossz, egyszerűen nem mozgat meg annyira hogy meglegyen a "wow faktor", szerintem lehetne innét erről a tájról érdekesebb panorámát is csinálni.
ui: ez csak egy feedback/szubjektív vélemény
Inkább egy polár szűrő és RAW-ból viszahozni a highlightokat a felhőkbe, és akkor a tónusok nem alakulnak kicsit természetellenesre.
Az hogy pont a felhő árnyéka a főtéma közelebbi részére esik szerintem nem szerencsés. És valahogy az egész kép olyan "egy kicsit mindenből rakjunk bele" érzést sugároz (ez érvényes a szerkesztésre, a tájképből kivágásra, a tónusokra).
Olyan jó átlagos kép, nem rossz, egyszerűen nem mozgat meg annyira hogy meglegyen a "wow faktor", szerintem lehetne innét erről a tájról érdekesebb panorámát is csinálni.
ui: ez csak egy feedback/szubjektív vélemény
bromis válasza:
Szia! Erős napsütésben a polár szűrő nem kompenzálja az árnyékos részek bebukását. Biztos te is tudod, hogy veszélyes egy bebukott rész visszahúzása, mert az utána bezajosodik. A HDR ezt a célt szolgálta elsősorban, nem az ég kékjét. Természetesen bizonyára lehet minden fotónál jobbat csinálni egy adott témáról. Ha ott élnék, akkor biztosan több kép készülne itt.
Üdv: Péter
Szia! Erős napsütésben a polár szűrő nem kompenzálja az árnyékos részek bebukását. Biztos te is tudod, hogy veszélyes egy bebukott rész visszahúzása, mert az utána bezajosodik. A HDR ezt a célt szolgálta elsősorban, nem az ég kékjét. Természetesen bizonyára lehet minden fotónál jobbat csinálni egy adott témáról. Ha ott élnék, akkor biztosan több kép készülne itt.
Üdv: Péter
nagyon jó hangulata van, igazi nyugis reggeli látvány, , szépek a fények, ügyesen rejtetted el a napot a fa mögé és így az expo is szuper lehetett
tetszik
tetszik
Fény.. (4,42)
precíz szerkesztés, meg majdnem jó HDR (felső abalkoknál ami kiégett kár volt a high tónusokat 250 körülire lehúzni...az ott fény annak ömleni világítania kelene még ha a kiégés mániások erre harapnak is, az ilyen szürkébe lenyomás sztem nem jó), viszont nekem nagyon hiányzik az alja.
(a férfi térd magasságánál levő szürke pacára gondolok)
nyugis nézegetni, valami titok megpillantás előtti állapot szaga van
(egy dolog ami picit talán zavar az utómunkában, csak érzés nem tudom megmagyarázni, de nekem a férfi bal oldalán az a "nyomott" szürke folt valahogy kilóg (talán mert nincs térben azáltal hogy a tónus átmenetek nincsenek rajta), ott inkább nő alak jobb oldalán látható fényeket várnám még)
(egy dolog ami picit talán zavar az utómunkában, csak érzés nem tudom megmagyarázni, de nekem a férfi bal oldalán az a "nyomott" szürke folt valahogy kilóg (talán mert nincs térben azáltal hogy a tónus átmenetek nincsenek rajta), ott inkább nő alak jobb oldalán látható fényeket várnám még)
nagyon finom játék a fénnyel és "mélységélességgel"/utómunkával
(vagy nem mainsteram vagy nem tudom mire véljem a kevés hozzászólást, nekem ez itt most 2-3 oldal vissznézéséből az egyik legjobb)
(vagy nem mainsteram vagy nem tudom mire véljem a kevés hozzászólást, nekem ez itt most 2-3 oldal vissznézéséből az egyik legjobb)
holtak birodalma (5)
kellemes kis hosszú záridős kép, a négyzetes vágás jó választás volt, koncentrál
BMW 3 (3,82)
a kar bal oldalán a szélvédőre rárakott effekt és a kar találkozásánál ott maradt egy sötét csík (maszkolási hiba a glow effekten), a kar jobb oldalán látható szélvédődarab meg maradt eredetiben, így túl nagy a kontraszt a két rész között, és a viszonyítási alap miatt természetellenessé válik az utómunka
A dóm (2,67)
hát egy elég nagy katyvaszt sikerült alkotnod
a tüzijáték még valamennyire passzol de a sirályokat/víz nem igazán illik a tér hangulatához, egy kis vásáros hangulat a karácsonyi vásárból szerintem jobban illene
Technikai részről még annyit említenék meg hogy a perspektíva/arányok nem stimmelnek, a sirályok aránytalanul nagyobbak a képen, látszik hogy nem azonos fókusztávú obin lőtt képből lettek ide varázsolva (a tér közepén is még majdnem életnagyságú sirályok fürcsiznek). Ha már ilyen montázs jellegű a digit illusztrációd akkor lehetett volna ez a rész kicsit valósághűbb így nagyon érződik az összevágott hatás.
szerintem
a tüzijáték még valamennyire passzol de a sirályokat/víz nem igazán illik a tér hangulatához, egy kis vásáros hangulat a karácsonyi vásárból szerintem jobban illene
Technikai részről még annyit említenék meg hogy a perspektíva/arányok nem stimmelnek, a sirályok aránytalanul nagyobbak a képen, látszik hogy nem azonos fókusztávú obin lőtt képből lettek ide varázsolva (a tér közepén is még majdnem életnagyságú sirályok fürcsiznek). Ha már ilyen montázs jellegű a digit illusztrációd akkor lehetett volna ez a rész kicsit valósághűbb így nagyon érződik az összevágott hatás.
szerintem
Enigmagates válasza:
Szia!
Köszönöm Értékelésedet és észrevételeidet is! Igen igazad van a különböző perspektívákkal kapcsolatban, valahogy úgy éreztem, hogy ehhez az agymanésemhez passzolnak:) Ha megnézted a többi képemet is, akkor láthatod, hogy egy sorozat részét képezné ez a kép is, a fényekkel.
üdv János
Szia!
Köszönöm Értékelésedet és észrevételeidet is! Igen igazad van a különböző perspektívákkal kapcsolatban, valahogy úgy éreztem, hogy ehhez az agymanésemhez passzolnak:) Ha megnézted a többi képemet is, akkor láthatod, hogy egy sorozat részét képezné ez a kép is, a fényekkel.
üdv János
(egyébként nikonos ill szegedi vagyok de nekem sincs tele obim, esetleg ha érdekel van egy délalföldi fotós banda, összehozhatlak velük itt többeknek van komolyabb lencséje is, bár valószínű hogy ők is ismerik az adott helyet de biztos tudnál tőlük sokmindent tanulni, dobj egy emailt az adatlapomon látható emailre ha érdekel, vagy egyszrűen írj be az zindexes fórumra, http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9121004 pont az első lapon van gyúrgyalagos kiállításos kép is a fórumban)
Szia,
Sajnos a felszerelésed nem megfelelő ehhez a témához. 300mm-en is túl közel kellene menned és akkor már zavarnád a madarakat.
Technikailag ami hiba az egyrészt hogy túlexpós lett, ill ha korrekt is az expó akkor is nagyon kemény erős fényke vannak, korábban kellett volna kimenni. Másrészt látszik hogy egy lágy objektívvel és vélhetően croppolt képet látunk, nincsenek meg a részletek.
A kivágás is picit nagyra sikerült, túl sok van rajta a környezetből, egy jobb nagyobb gyutávú obi nagyon sokat segítene neked ha kicsit komolyabban szeretnél foglalkozni a témával, az egyetlen probléma hgy iszonyú áruk van azoknak az üvegeknek, szal nem a vékony pénztárcájúaknak való a természetes élőhelyen történő madár fotózás ha nem előre megépített leshelyről 1-2 mről fotózod le az itatónál a madarat.
Sajnos a felszerelésed nem megfelelő ehhez a témához. 300mm-en is túl közel kellene menned és akkor már zavarnád a madarakat.
Technikailag ami hiba az egyrészt hogy túlexpós lett, ill ha korrekt is az expó akkor is nagyon kemény erős fényke vannak, korábban kellett volna kimenni. Másrészt látszik hogy egy lágy objektívvel és vélhetően croppolt képet látunk, nincsenek meg a részletek.
A kivágás is picit nagyra sikerült, túl sok van rajta a környezetből, egy jobb nagyobb gyutávú obi nagyon sokat segítene neked ha kicsit komolyabban szeretnél foglalkozni a témával, az egyetlen probléma hgy iszonyú áruk van azoknak az üvegeknek, szal nem a vékony pénztárcájúaknak való a természetes élőhelyen történő madár fotózás ha nem előre megépített leshelyről 1-2 mről fotózod le az itatónál a madarat.
Nacsa válasza:
Köszönöm az értékelést. A kép nagyon meg van vágva, a szinek mondjuk nincsenek nagyon húzva... Az elhelyezés nekem mondjuk szimpatikus, nem akartam még jobban vágni, és ez esztétikusnak tünt. Vannak pihenő ágak is onnan is csináltam képeket, de ezt raktam fel, mert az ágas képek túl sablonosak... Viszonylag közel lehet menni hozzájuk kis trükkel, csak probléma, hogy 5-7méter magasságokban tanyáznak többnyire. de egy 600-as obival ki lehetne a maximumot hozni belőle sztem. A fények tényleg kemények, mert délben találtam ezt szinte véletlen. Azt hittem parti fecske telep lesz, és nem... A feljövő nap pont jó szögben lesz. egyelőre csak pár próbát fotóztam, ha már ott vagyok... De jobb obi kell hozzá az tuti...
Köszönöm az értékelést. A kép nagyon meg van vágva, a szinek mondjuk nincsenek nagyon húzva... Az elhelyezés nekem mondjuk szimpatikus, nem akartam még jobban vágni, és ez esztétikusnak tünt. Vannak pihenő ágak is onnan is csináltam képeket, de ezt raktam fel, mert az ágas képek túl sablonosak... Viszonylag közel lehet menni hozzájuk kis trükkel, csak probléma, hogy 5-7méter magasságokban tanyáznak többnyire. de egy 600-as obival ki lehetne a maximumot hozni belőle sztem. A fények tényleg kemények, mert délben találtam ezt szinte véletlen. Azt hittem parti fecske telep lesz, és nem... A feljövő nap pont jó szögben lesz. egyelőre csak pár próbát fotóztam, ha már ott vagyok... De jobb obi kell hozzá az tuti...
D (0)
nem mozgat meg
vizuálisan túladagolt világunkban se nem meghökkentő se nem wow faktoros, vicc de azt kell mondani hogy manapság már-már ez az átlag sablon kép
/a hiba lehet a vevőkészülékben van, ez csak egy szubjektív feedback/
vizuálisan túladagolt világunkban se nem meghökkentő se nem wow faktoros, vicc de azt kell mondani hogy manapság már-már ez az átlag sablon kép
/a hiba lehet a vevőkészülékben van, ez csak egy szubjektív feedback/
Zsófi & Balázs (4,88)
Szép expó. Ici picit több fényt még el tudnék rajta viselni (0.5FE kb). llletve a vignetta/sötétítés a kezeknél nekem nem jön be, olyan fura lett a bőrtónus ott emiatt.
Természet másképp (4,05)
Tetszik a "nem lineáris" látásmód. Magyarázat nélkül is a fára asszociálok, lehet hogy elég is lett volna csak a címet jobban megválasztani (a természet másképp nekem nagyon sablonos, simán írhattad volna hogy fa matuzsálem, vagy valami hasonlót).
Vasutasok (4,13)
Szerintem az alap kép önmagában is tökéletes lenne ha jól le tudod fotózni..azok a pózok ott (3 háttal álló), félig szétvetett láb, előre görnyedő test, meg mintha a jobb kezükkel markolnának valamit...szóval mindenki vonja le a következtetést...de sztem nem alszanak :]]]
maga a digitális hűbelebanc vmi abszurd könyv borítójaként akár működhet is...
maga a digitális hűbelebanc vmi abszurd könyv borítójaként akár működhet is...
üres padok (4,99)
Piknik (5)
Jó az FF választás és az erős kontrasztok, és engem még ez a semmibe révedés sem zavar, talán pont ezzel jön átt számomra a hangulat.
(csak mellékesen el tudnám ezt a képet egy kis csavarral is képzelni, pl könyvet olvasva, a könyvön sétáló légyre fókuszálva, és afölött ezt a piknikes hátteret fókusz nélkül, na az is adna még egy lapáttal a kánikulai piknikeshez, legalábbis számomra)
(csak mellékesen el tudnám ezt a képet egy kis csavarral is képzelni, pl könyvet olvasva, a könyvön sétáló légyre fókuszálva, és afölött ezt a piknikes hátteret fókusz nélkül, na az is adna még egy lapáttal a kánikulai piknikeshez, legalábbis számomra)
* (4,94)
Gondolom a vakus derítés miatt de úgy tűnik hogy nagyon kevert fényeid voltak, a ruhán váltakoznak a hideg és meleg tónusok attól függően hogy honnté esett rá több fény (rendezői bal oldalról, modellel szemben arany színű derítőlap?). És az arc/haj is picit sokat kapott a meleg színekből. Nem lehet egyszerű aztán ezt jól konvertálni hogy a többi ruha rész ne kék legyen, a bőr is jó legyen, és a háttér is természetes legyen. Szerintem ide inkább egy sima fehér derítőlap kellett volna és neked is egyszerűbbg dolgod van a végén. Másrészt elég erős fényeknél lett megfotózva, ami miatt nem is lehetett annyira álomszrűre, lebegősre megcsinálni mint ami talán a cél volt. Maga a beállítás tetszik, a helyszín tetszik, a modell szép.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.