- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
KATEGÓRIÁK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ÉRTÉKELÉSEK JÓVÁHAGYÁSA Kyrr (4,81)
összesen: 64 darab
Import kultúra (4,9)
Most már látom, h elég alaposan kigondoltad a témát, a kritikáim tényleg első blikkre történtek, nehéz is lett volna másképp, hiszen nem én csináltam a képet:) Szóval ezt gondos munkálatok előzték meg nálad, így fejet hajtok a végeredmény előtt:)
Egyet leszámítva:a lefelé dőlést, mert az egész hátteret egy az egyben lehetne úgy forgatni, h felfelé menjenek a dolgok, maga az alapfotó teljesen jó hozzá...
De még ezt is visszaszívom, nem kell mindent belegyömöszölni 1 képbe..:)
Egyet leszámítva:a lefelé dőlést, mert az egész hátteret egy az egyben lehetne úgy forgatni, h felfelé menjenek a dolgok, maga az alapfotó teljesen jó hozzá...
De még ezt is visszaszívom, nem kell mindent belegyömöszölni 1 képbe..:)
Import kultúra (4,9)
A kotta síkbeliségével kapcsolatban igazad van, erre a problémára rájöttem, miután kommenteltem:) de szerintem még az sem lenne zavaró, hogyha egyszerűen csak a hangjegyeket hoznád felülre, és kész, mindenféle térgeometriai magyarázat nélkül. Ha feltétlen ki akarnám méregetni a dolgot, a jelen felellás is irózatosan pontatlan lenne, ilyen vetítési eljárás nem igazán létezik...szóval szerintem nem csalnál nagyot egy egyszerű layer előrehozással:)
A dinamikával kapcsolatban férreértettél, nem a föld mozgását hiányolom, dehogy is!! A hangjegyek mozgását hangsúlyoznám ki, másféle kompozíció választásával (itt sem motion blurre gondolok, mielőtt elásnám magam..:) ) Például ha megnézed a kottádat, jobbra-lefelé dől, így dinamikus, erőteljes mozgást ritkán szoktak érzékeltetni, ez inkább a lejtőn lecsúszásra illene...szóval, ilyen apróságokra gondolok csak:)
A dinamikával kapcsolatban férreértettél, nem a föld mozgását hiányolom, dehogy is!! A hangjegyek mozgását hangsúlyoznám ki, másféle kompozíció választásával (itt sem motion blurre gondolok, mielőtt elásnám magam..:) ) Például ha megnézed a kottádat, jobbra-lefelé dől, így dinamikus, erőteljes mozgást ritkán szoktak érzékeltetni, ez inkább a lejtőn lecsúszásra illene...szóval, ilyen apróságokra gondolok csak:)
cidri válasza:
Kénytelen voltam közbevetni a térgeometriai magyarázatot, miután ezen elég sokat gondolkoztam, sőt, többet mondok, próbaképpen ívbe hajlítottam gemkapcsokat, és beleszúrtam gombóccá gyűrt alufóliába, amelybe a tízóraim volt csomagolva azelőtt, hogy lássam, hogyan nézne ki ez a látvány *tényleg*. Aztán voltak más térgeometriai kísérleteim a téma kapcsán – mert eredetileg nem is egészen az volt az elképzelésem, ami kijött belőle végül -, és csak annyit mondhatok, hogy legjobb tudásom szerint az lett a legnormálisabb végeredmény, amit feltettem végül. A hangjegyes layert írtam már korábban is, miért hagytam úgy, ahogy – ezen nem szándékszom változtatni, keményfejű vagyok, ez a helyzet:-/
A Földgömböt azért fényképeztem ebben a helyzetben, mert így mindkét földrész jól láthatóan megvan rajta, ez persze behatárolta, hogy merre dőljenek a kottavonalak. Eredetileg Washington és Budapest közé akartam feltenni a kottát violinkulcslábakon, mint ahogyan például villanyoszlopok között futnak a drótok, de az már nagyon giccs…
*így dinamikus, erőteljes mozgást ritkán szoktak érzékeltetni, ez inkább a lejtőn lecsúszásra illene* – egyszerűbb vagyok, mint gondolod, én csak mozgást akartam érzékeltetni, dinamikától függetlenül. Mint első blikkre történő kritika, jók az észrevételeid. Azért nem értek velük egyet, mert többféle módszert, beállítást próbálgattam a végeredményen kívül, és azok szubjektív megítélésem szerint kevésbé megfelelők.
Kénytelen voltam közbevetni a térgeometriai magyarázatot, miután ezen elég sokat gondolkoztam, sőt, többet mondok, próbaképpen ívbe hajlítottam gemkapcsokat, és beleszúrtam gombóccá gyűrt alufóliába, amelybe a tízóraim volt csomagolva azelőtt, hogy lássam, hogyan nézne ki ez a látvány *tényleg*. Aztán voltak más térgeometriai kísérleteim a téma kapcsán – mert eredetileg nem is egészen az volt az elképzelésem, ami kijött belőle végül -, és csak annyit mondhatok, hogy legjobb tudásom szerint az lett a legnormálisabb végeredmény, amit feltettem végül. A hangjegyes layert írtam már korábban is, miért hagytam úgy, ahogy – ezen nem szándékszom változtatni, keményfejű vagyok, ez a helyzet:-/
A Földgömböt azért fényképeztem ebben a helyzetben, mert így mindkét földrész jól láthatóan megvan rajta, ez persze behatárolta, hogy merre dőljenek a kottavonalak. Eredetileg Washington és Budapest közé akartam feltenni a kottát violinkulcslábakon, mint ahogyan például villanyoszlopok között futnak a drótok, de az már nagyon giccs…
*így dinamikus, erőteljes mozgást ritkán szoktak érzékeltetni, ez inkább a lejtőn lecsúszásra illene* – egyszerűbb vagyok, mint gondolod, én csak mozgást akartam érzékeltetni, dinamikától függetlenül. Mint első blikkre történő kritika, jók az észrevételeid. Azért nem értek velük egyet, mert többféle módszert, beállítást próbálgattam a végeredményen kívül, és azok szubjektív megítélésem szerint kevésbé megfelelők.
Import kultúra (4,9)
Wááá, puzzle földgömb, marha naaaagy:)
Igaz, a tartalmát erősen leszűkíteném a populáris zenére, más nyugodtan jöhet (mire is mennék Jimmy Smith és a hammond nélkül...:) )
Mint kész kép vannak vele gondjaim, egyrészt nincs meg az a dinamika, amit az ötlet megkövetelne, hogy a kép is "nyugatról keletre" tartana...csak egyszerűen van, ez pedig még bőőőven fokozható. Az arányokkal kéne játszani..és nagyon erős lenne.
Szolfézs óra: a hangjegyek fejei vannak a vonalakon. Nem a vonalak a hangjegyeken. Tessék hátraküldeni azt a fránya layert:)
Photoshop-ízlésóra: a bevel&emboss egyszerű, de csúnya megoldás, tessék kézzel, vagy gradient toollal árnyékolni+fényeket adni.
És ebből egy tuti kép lesz..:)
Igaz, a tartalmát erősen leszűkíteném a populáris zenére, más nyugodtan jöhet (mire is mennék Jimmy Smith és a hammond nélkül...:) )
Mint kész kép vannak vele gondjaim, egyrészt nincs meg az a dinamika, amit az ötlet megkövetelne, hogy a kép is "nyugatról keletre" tartana...csak egyszerűen van, ez pedig még bőőőven fokozható. Az arányokkal kéne játszani..és nagyon erős lenne.
Szolfézs óra: a hangjegyek fejei vannak a vonalakon. Nem a vonalak a hangjegyeken. Tessék hátraküldeni azt a fránya layert:)
Photoshop-ízlésóra: a bevel&emboss egyszerű, de csúnya megoldás, tessék kézzel, vagy gradient toollal árnyékolni+fényeket adni.
És ebből egy tuti kép lesz..:)
cidri válasza:
Köszi a véleményt, pár megjegyzés: a dinamikával nem értek egyet, szerintem ez a kép – tekintettel a szövegre, amelyhez mellékeltem – egyetlen dinamikát követel meg, a zeneit. Miért lenne követelmény ilyen idézet mellett az, hogy a bolygó forgása illusztrálva legyen? Főleg hogy 24 óra alatt fordul egyet, az aztán a jó hosszú expozíció:-)
Szolfézsra én is jártam, de: a kotta itt nem síkbeli, hanem ív alakú, ha rajta fut a hangjegy, akkor vagy azt is be kell ívesíteni, vagy nem kell beívesíteni, de akkor a szárának ugyanabba az irányba kell mutatnia, mintha merőlegest húznánk a földfelszíntől a kotta azon pontjához, ahol a hangjegy áll. Én ezt kipróbáltam, rosszabbul nézett ki.
A Bevel and Emboss betalált, akkor még nem ismertem olyan jól a finomabb árnyékolást.
Köszi a véleményt, pár megjegyzés: a dinamikával nem értek egyet, szerintem ez a kép – tekintettel a szövegre, amelyhez mellékeltem – egyetlen dinamikát követel meg, a zeneit. Miért lenne követelmény ilyen idézet mellett az, hogy a bolygó forgása illusztrálva legyen? Főleg hogy 24 óra alatt fordul egyet, az aztán a jó hosszú expozíció:-)
Szolfézsra én is jártam, de: a kotta itt nem síkbeli, hanem ív alakú, ha rajta fut a hangjegy, akkor vagy azt is be kell ívesíteni, vagy nem kell beívesíteni, de akkor a szárának ugyanabba az irányba kell mutatnia, mintha merőlegest húznánk a földfelszíntől a kotta azon pontjához, ahol a hangjegy áll. Én ezt kipróbáltam, rosszabbul nézett ki.
A Bevel and Emboss betalált, akkor még nem ismertem olyan jól a finomabb árnyékolást.
Reggel (4,87)
feszültséget az egész dekomponáltságában látok. ha tömegében figyeled a képet, a 3 kép nagyon erős, ezzel szemben a szöveg fehér háttérrel lebegő hatást kelt....az egész kép ezért jobbra, lefelé billen. nézd meg messziről, érezni fogod...ha a szöveget színezed át, semmi érteme. ha ugyanezt a téglalap alapot berakod a felirat alá, szürkében, nem lesz gagyi. kipróbáltam, azért mondom. nem kell feltétlen psze így tenni, csak meglátásokat közlök:)
minden kommentelőnek üzenem, h még négyzetnek sem négyzet az az a 3 kiskép, de pláne nem kocka...:P a ccd-t sem hívjuk cccp-nek...
minden kommentelőnek üzenem, h még négyzetnek sem négyzet az az a 3 kiskép, de pláne nem kocka...:P a ccd-t sem hívjuk cccp-nek...
Reggel (4,87)
Lemaradt, hogy a reggel mögötti részt lecserélném középszürkénél kicsit sötétebb szürkére...modnjuk 173-as szürkével (rgb, persze), az oldaná a feszültségét a dolognak...
Reggel (4,87)
Kellemes téma, jó képelemekkel, de ha megengeded, picit szőrszálhasogatnék:)
Ha tényleg a reggel hangulatát akarod átadni a képekben, akkor gondolj bele, mi jellemző leginkább a reggelre...ezek a tárgyak....és a fények! Fogat moshatsz délben is, és ihatsz napközben is a bögréből, de reggel ott vannak a felkelő nap vörös/narancsai, gyönyörű meleg színekkel! Én nem vettem volna FF-re a képeket, az nekem inkább a felkelés utáni 1-2 másodpercet juttatja az eszembe (egyébként az is megérne egy sorozatot, homályos, csipás kezdésű plafonnézős képpel, majd óra felé fordulva-nemlátva, ráfókuszálva, papucsokba bújva....), szóval a színek marha fontosak lennének. Legalábbis nekem színes reggeleim szoktak lenni:)
Másrészt, a kompozíciót átgondolnám. Ha ez egy storyboard lenne, és a vágó később erről dolgozná del a filmet, azt hinné, részeg volt a rajzoló, vagy fordított filmet akar csinálni. Egy balról jobbra, ezenkívül fentről lefelé soronként olvasó népnek csinálsz 2*2 felosztású képet, szinte biztos, hogy az értelmezése is az írásmenet szerint történik majd...te esetedben reggel, fogkefe, kaja, pia. Ezt a reggel felirat esetleg ellensúlyozhatná, ha közelebb kerülne a lenti sorokhoz, valami iránypontot adna...de nehéz dolog így kicentizni.
Ha pedig nem storyboard-értelmezést próbáltál elérni, csak egy szép kompozíciót, akkor szerintem arra figyelj, hogy a "reggel" bizony picit felcsúszott, pár pixelt le kéne vinni..
És eleve 3 igen nagy tömeggel rendelkező képet ellensúlyozni szépen egy szöveggel...hát nagyon nehéz. De hajrá, megérné, és akár a kompozíciót ha nem is piszkálgatod, de szíííneekeeeeeeet szeretnék:P
Bocsánat, hosszúra nyúltam...
Ha tényleg a reggel hangulatát akarod átadni a képekben, akkor gondolj bele, mi jellemző leginkább a reggelre...ezek a tárgyak....és a fények! Fogat moshatsz délben is, és ihatsz napközben is a bögréből, de reggel ott vannak a felkelő nap vörös/narancsai, gyönyörű meleg színekkel! Én nem vettem volna FF-re a képeket, az nekem inkább a felkelés utáni 1-2 másodpercet juttatja az eszembe (egyébként az is megérne egy sorozatot, homályos, csipás kezdésű plafonnézős képpel, majd óra felé fordulva-nemlátva, ráfókuszálva, papucsokba bújva....), szóval a színek marha fontosak lennének. Legalábbis nekem színes reggeleim szoktak lenni:)
Másrészt, a kompozíciót átgondolnám. Ha ez egy storyboard lenne, és a vágó később erről dolgozná del a filmet, azt hinné, részeg volt a rajzoló, vagy fordított filmet akar csinálni. Egy balról jobbra, ezenkívül fentről lefelé soronként olvasó népnek csinálsz 2*2 felosztású képet, szinte biztos, hogy az értelmezése is az írásmenet szerint történik majd...te esetedben reggel, fogkefe, kaja, pia. Ezt a reggel felirat esetleg ellensúlyozhatná, ha közelebb kerülne a lenti sorokhoz, valami iránypontot adna...de nehéz dolog így kicentizni.
Ha pedig nem storyboard-értelmezést próbáltál elérni, csak egy szép kompozíciót, akkor szerintem arra figyelj, hogy a "reggel" bizony picit felcsúszott, pár pixelt le kéne vinni..
És eleve 3 igen nagy tömeggel rendelkező képet ellensúlyozni szépen egy szöveggel...hát nagyon nehéz. De hajrá, megérné, és akár a kompozíciót ha nem is piszkálgatod, de szíííneekeeeeeeet szeretnék:P
Bocsánat, hosszúra nyúltam...
A képre adott pontszám: 4
Nobci válasza:
Hát nem tudom. Én rendszerint nem szeretek felkelni, és minden reggel ugyanolyan, mint a többi. Minden reggel ugyanazt csinálni, minden reggel ugyanoda indulok. Mitől lenne nekem ez színes? Mitől lenne nekem ez jó?
A sorrend teljesen lényegtelen, mert 10 embről 8 mos fogat reggel, még evés előtt.. mondván, hogy büdös a szájuk... aztán elmennek enni. Ennek nem sok értelme van, én fordítva csinálom... főleg, ha nem is beszélek senkivel reggel. Van, hogy forró teával kezdem a napot, mert annygira fáj a torkom, hogy nem tudok megszólalni addig, míg le nem forrázom a torkomat. Tehát a sorrend minden szempontból tök mindegy nekem.
Miután ez az én reggelemről szól, így színekről, hajnali vöröses napfelkeltéről nem bezsélhetünk. Pláne, hogy nyugatra néz az ablakom, és akkor is egy zárt udvarra, plusz nem is tudom megmondani, hogy hány hete nem sütött már a nap reggel Borsod megyében...
Az én reggelemben inkább rossz érzések vannak. Megint fel kellett kelni, egy újabb hülye nap, újabb kihívások, ma is deszarul nézek ki, nincs mit felvennem, és menjen amúgyis mindenki a fenébe. Jobb, hogy nem ezt a hangulatot adtam vissza, hanem csak a tárgyakat, melyekkel reggel érintkezek.
Hát nem tudom. Én rendszerint nem szeretek felkelni, és minden reggel ugyanolyan, mint a többi. Minden reggel ugyanazt csinálni, minden reggel ugyanoda indulok. Mitől lenne nekem ez színes? Mitől lenne nekem ez jó?
A sorrend teljesen lényegtelen, mert 10 embről 8 mos fogat reggel, még evés előtt.. mondván, hogy büdös a szájuk... aztán elmennek enni. Ennek nem sok értelme van, én fordítva csinálom... főleg, ha nem is beszélek senkivel reggel. Van, hogy forró teával kezdem a napot, mert annygira fáj a torkom, hogy nem tudok megszólalni addig, míg le nem forrázom a torkomat. Tehát a sorrend minden szempontból tök mindegy nekem.
Miután ez az én reggelemről szól, így színekről, hajnali vöröses napfelkeltéről nem bezsélhetünk. Pláne, hogy nyugatra néz az ablakom, és akkor is egy zárt udvarra, plusz nem is tudom megmondani, hogy hány hete nem sütött már a nap reggel Borsod megyében...
Az én reggelemben inkább rossz érzések vannak. Megint fel kellett kelni, egy újabb hülye nap, újabb kihívások, ma is deszarul nézek ki, nincs mit felvennem, és menjen amúgyis mindenki a fenébe. Jobb, hogy nem ezt a hangulatot adtam vissza, hanem csak a tárgyakat, melyekkel reggel érintkezek.
Párbaj (4,67)
Nagyon jó meccs volt, ezúton is irígykedhetek, h egyesek még fotózták is:)
Utánajártam a gépednek rendesen, mert nem ismertem, de a tesztképek alapján tényleg ennyire zajosodik 3200-on...őszintén szólva én 1600ig húztam volna, és rásvenkeltem volna a kezére, vagy a labdára...de nehéz elválasztani a képminőség egyes részeit, még az is lehet, h csak a relative olcsó 75-300-ok rajzolata az, ami picit zavar, itt is...nem baj, a pillanat, és a gól megvolt:) Meg a sportfotónál előjövő gépkorlátokat ismerem, én egy Nikon E5700 kompakttal kezdtem járni vizilabdára fotózni:)
Az előttem szólók véleményét pedig osztom, a képkivágás és a fileméret optimumát el kell találni, és az nem az, hogy az ember kidobja a fölösleget, és marad a figura, pöccre vágva. Inkább legyen kicsit kisebb, de a kép széle ne törje meg a mozdulatokat...nem csak az a pillanat számít, ami épp a képen van, hanem a mozgó képelemek útja, amit a kép előtt/után bejárnak, tehát pl hiába van rajta minden fontosabb végtag a képen, mégis a teljes mozdulatban bezony csonkolások lennének mindenütt:)
Viszont továbbra is hajrá, mert nagyon hálás téma a sport:)
Utánajártam a gépednek rendesen, mert nem ismertem, de a tesztképek alapján tényleg ennyire zajosodik 3200-on...őszintén szólva én 1600ig húztam volna, és rásvenkeltem volna a kezére, vagy a labdára...de nehéz elválasztani a képminőség egyes részeit, még az is lehet, h csak a relative olcsó 75-300-ok rajzolata az, ami picit zavar, itt is...nem baj, a pillanat, és a gól megvolt:) Meg a sportfotónál előjövő gépkorlátokat ismerem, én egy Nikon E5700 kompakttal kezdtem járni vizilabdára fotózni:)
Az előttem szólók véleményét pedig osztom, a képkivágás és a fileméret optimumát el kell találni, és az nem az, hogy az ember kidobja a fölösleget, és marad a figura, pöccre vágva. Inkább legyen kicsit kisebb, de a kép széle ne törje meg a mozdulatokat...nem csak az a pillanat számít, ami épp a képen van, hanem a mozgó képelemek útja, amit a kép előtt/után bejárnak, tehát pl hiába van rajta minden fontosabb végtag a képen, mégis a teljes mozdulatban bezony csonkolások lennének mindenütt:)
Viszont továbbra is hajrá, mert nagyon hálás téma a sport:)
kalasnikov válasza:
Tényleg jó meccs volt, ráadásul tovább is jutottunk :-). Egyébként a második félidőbn már 1600-os ISO-n fényképeztem. Nehéz volt kisakkozni, mert a fényviszonyok és az optikám miatt kb. ennyire futotta (1/200-ad alá nem lehet action közben menni, de inkább 1/250-edet használtam). Köszi a hasznos tanácsokat.
Tényleg jó meccs volt, ráadásul tovább is jutottunk :-). Egyébként a második félidőbn már 1600-os ISO-n fényképeztem. Nehéz volt kisakkozni, mert a fényviszonyok és az optikám miatt kb. ennyire futotta (1/200-ad alá nem lehet action közben menni, de inkább 1/250-edet használtam). Köszi a hasznos tanácsokat.
Dízelmozdony (2,94)
Huzavona (5)
Gyönyörűűűek! A legszebb állatok a világon...
ÉS egy nagyon jó kép róluk;)
ÉS egy nagyon jó kép róluk;)
A képre adott pontszám: 5
Répáshuta (3,97)
Hohóóó, hát nem gyakori Répáshutát fotózni:) Október végén barátaimmal egy kulcsosház szerűségben töltöttem itt pár napot, nagyon kellemes hely..
És a kép is tetszik róla, pláne így, hogy ismerem:)
És a kép is tetszik róla, pláne így, hogy ismerem:)
A képre adott pontszám: 5
álom (4,99)
Hatalmas! Mintaként lehet tekinteni aktok között, annyi pluszt vittél bele. Amúgyis anyagmániás vagyok..
Gratulálok, nagy gével az elején:)
Gratulálok, nagy gével az elején:)
A képre adott pontszám: 5
Belső játszma (5)
Hohóóó, ez nagyon, nagyon jó!
Ha nem ismered, olvasd el Stefan Zweig: Sakknovella c. művét /ford.: Fónay Iván/, még akár a google is kidobja..nem hosszú..egy az egyben hozza a kép!:)
Grat!
Ha nem ismered, olvasd el Stefan Zweig: Sakknovella c. művét /ford.: Fónay Iván/, még akár a google is kidobja..nem hosszú..egy az egyben hozza a kép!:)
Grat!
Király sarki tócsa (4,88)
...jahh:) mindjárt más..:)
azthittem azt elírtad akkor...sebaj.
azonnal a pajtás gépekre asszociáltam...örültem volna, ha egy büszke tulajjal állok szemben, aki ilyen jól használja..:)
de a képen ez nem változtat, továbbtra is tetszik..
azthittem azt elírtad akkor...sebaj.
azonnal a pajtás gépekre asszociáltam...örültem volna, ha egy büszke tulajjal állok szemben, aki ilyen jól használja..:)
de a képen ez nem változtat, továbbtra is tetszik..
Király sarki tócsa (4,88)
Pajtással csináltaaaaaaaad?
Élességre minden szavam visszavontam. És elismerően bólintok..:)
Élességre minden szavam visszavontam. És elismerően bólintok..:)
titkok kertje (4,99)
Hehe, a kert megfogalmazásba nem biztos, h beleillik bármelyik nagyfolyónk is...:D
De a hangulata nagyon jó!
De a hangulata nagyon jó!
A képre adott pontszám: 5
a császár madárkája (4,98)
Aaaazt a részletgazdag mindenit:)
Kicsi perspektíva korrekció ráfért volna, és amint látom a minimálkeret híve vagy (kááár...), de ez nálam fullt ér. Gyönyör...
Kicsi perspektíva korrekció ráfért volna, és amint látom a minimálkeret híve vagy (kááár...), de ez nálam fullt ér. Gyönyör...
A képre adott pontszám: 5
apácza rács (4,72)
Arany (4,92)
valamelyik fraktálban biztos van ilyen rész..:)
Kicsit kevés az éles rész nekem nagyban...báár...csak egy hangyányit...
De tecc!
Kicsit kevés az éles rész nekem nagyban...báár...csak egy hangyányit...
De tecc!
kirekesztettek (4,38)
Queen: Made is Heaven. egy az egyben....és bejön..:)
a jobb oldali figura mellett kiretusálhatnád a szemcsét...
de a szög naggyon jó!
a jobb oldali figura mellett kiretusálhatnád a szemcsét...
de a szög naggyon jó!
A képre adott pontszám: 4
Király sarki tócsa (4,88)
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.