- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
KATEGÓRIÁK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ÉRTÉKELÉSEK JÓVÁHAGYÁSA kepelek (4,17)
összesen: 172 darab
Gus G. belemélyült (4,2)
A magyarázó szövegből úgy tűnik számomra, hogy a fotó készítője nincs teljes mértékben megelégedve munkájának végeredményével.
Pedig a szemlélőt fogadó látvány valahol harmonizál a kemény rock stílusával.
Zordság úgy a zenében mint a képi kompozícióban. A kettő itt egymásra talált.
A főszereplő is, kicsit modoros pózban(ez itt most nem hátrányos), a helyén áll.
Ami zavaró, az tényleg azokból fakadhat amit a fotós is jelzett kommentárjában.
Kissé szemet bántó, hogy a kép minden szeglete, kb. egységesen, ugyanabba, a nem eléggé éles tartományba esik, rontva ezzel a zenész bemutatásának színvonalát.
Nem beszélve a piciny zajról és a hangfalak előlapján látható interferáló furcsaságról.
Az érdekesebb fényeket is hiányolom.
Összességében, a zavaró körülményeket is figyelembe véve, számomra a kép jól tükrözi a bemutatni kívánt eseményt, hangulatot.
Pedig a szemlélőt fogadó látvány valahol harmonizál a kemény rock stílusával.
Zordság úgy a zenében mint a képi kompozícióban. A kettő itt egymásra talált.
A főszereplő is, kicsit modoros pózban(ez itt most nem hátrányos), a helyén áll.
Ami zavaró, az tényleg azokból fakadhat amit a fotós is jelzett kommentárjában.
Kissé szemet bántó, hogy a kép minden szeglete, kb. egységesen, ugyanabba, a nem eléggé éles tartományba esik, rontva ezzel a zenész bemutatásának színvonalát.
Nem beszélve a piciny zajról és a hangfalak előlapján látható interferáló furcsaságról.
Az érdekesebb fényeket is hiányolom.
Összességében, a zavaró körülményeket is figyelembe véve, számomra a kép jól tükrözi a bemutatni kívánt eseményt, hangulatot.
A képre adott pontszám: 4.2
distant.gates válasza:
Köszönöm a meglátásaidat, és az értékelésedet. Több, mint 50 képet kattintottam Gus zenekaráról, ám sajna az első fellépő zenekarnál nem nagyon vannak fényhatások, fejgépek, mert a délután természetes fényei uralják a szabadtéri koncertet, pedig a színes fénykévék nyilván segítettek volna rajtam. Üdv! -dg-
Köszönöm a meglátásaidat, és az értékelésedet. Több, mint 50 képet kattintottam Gus zenekaráról, ám sajna az első fellépő zenekarnál nem nagyon vannak fényhatások, fejgépek, mert a délután természetes fényei uralják a szabadtéri koncertet, pedig a színes fénykévék nyilván segítettek volna rajtam. Üdv! -dg-
f r e e d o m (4,94)
Többen hiányolják a színeket.
Szerintem pedig a FF kidolgozás egy erős eleme ennek a képnek. Egy újabb látványos korlát, keret amitől jól működik ez a kompozíció, legalábbis az elképzeléseim szerint.
Még, ha eldobom e téziseimet, akkor is azt mondom, annyira beszédes a látvány, hogy minden további adalék szájbarágóssá teszi a művet és modorossá.
Vagy rossz úton járok?
Lehet, hogy mégis egy eső utáni félköríves, fény polarizációból származó effekt hiányzik a háttérből? :(((
Szerintem pedig a FF kidolgozás egy erős eleme ennek a képnek. Egy újabb látványos korlát, keret amitől jól működik ez a kompozíció, legalábbis az elképzeléseim szerint.
Még, ha eldobom e téziseimet, akkor is azt mondom, annyira beszédes a látvány, hogy minden további adalék szájbarágóssá teszi a művet és modorossá.
Vagy rossz úton járok?
Lehet, hogy mégis egy eső utáni félköríves, fény polarizációból származó effekt hiányzik a háttérből? :(((
f r e e d o m (4,94)
A nényzetesen szabályos, szögletesen feszes határok még jobban érzékletessé teszik, a cserfesen üde, játékosan könnyed, és egy kimondottan, de tényleg ''eszményien kedvesen szép'' modellel megvalósított hangulatot.
De ez csak a látvány.
Nem akarok semmit belemagyarázni ebbe az alkotásba, de engem megérintett, átvitt és mélyebb mondanivalója, üzenete.
Ez pedig, egyfajta alkotói életszemléletet, vagy tapasztalatokon alapuló látásmódot tükröz számomra.
Miszerint, a szép és jó emberi lét egyik szükséges alkotóeleme a szabadság.
Azonban ezen egyetlen tényező korlátlansága,
a természet törvényeit is figyelembe véve, vagy következetesen közösségi létformában gondolkodva, sehová sem vezet.
Azonban, ha csak pusztán a képi hatást vizsgáljuk, akkor is, a fő látványelem és annak térbe komponálását tekintve, a mű kitűnő!
Az értékelő 1 kreditet utalt át a fotó készítőjének.
De ez csak a látvány.
Nem akarok semmit belemagyarázni ebbe az alkotásba, de engem megérintett, átvitt és mélyebb mondanivalója, üzenete.
Ez pedig, egyfajta alkotói életszemléletet, vagy tapasztalatokon alapuló látásmódot tükröz számomra.
Miszerint, a szép és jó emberi lét egyik szükséges alkotóeleme a szabadság.
Azonban ezen egyetlen tényező korlátlansága,
a természet törvényeit is figyelembe véve, vagy következetesen közösségi létformában gondolkodva, sehová sem vezet.
Azonban, ha csak pusztán a képi hatást vizsgáljuk, akkor is, a fő látványelem és annak térbe komponálását tekintve, a mű kitűnő!
Az értékelő 1 kreditet utalt át a fotó készítőjének.
A képre adott pontszám: 5
Óra a hold gyomrában. (4,8)
Ez az ötlet, számomra eredetinek tűnik és a megvalósítása is jól sikerült.
Nem tartom a párosítást erőltetettnek, hisz mindkét dolog időmérésünkben szerepet játszik, formai hasonlóságot is mutatnak.
Sajnos, e témában ajándékboltjainkban láthatunk sok idétlen próbálkozást.
Amennyiben mégis keresni akarunk kisebb javítható részletet, akkor azt az óramutató patinás márkanevet részben eltakaró helyzetében találjuk meg.
Nem tartom a párosítást erőltetettnek, hisz mindkét dolog időmérésünkben szerepet játszik, formai hasonlóságot is mutatnak.
Sajnos, e témában ajándékboltjainkban láthatunk sok idétlen próbálkozást.
Amennyiben mégis keresni akarunk kisebb javítható részletet, akkor azt az óramutató patinás márkanevet részben eltakaró helyzetében találjuk meg.
A képre adott pontszám: 4.8
Hisz ez Béni!
De nagyon megváltozott ő is.
Érzésem szerint és ha a sejtésem nem csal a fotós személyét illetően, akkor tennék egy kijelentést a kompozíció összhatását illetően:
Eszerint, látok egyfajta új és friss lendületet a visszatérő régi téma megközelítésében és tolmácsolásában.
Nem gondolnám, hogy csak a felszerelés változott meg és ennek lenne betudható ez az újszerű élmény.
Többek között azt is megfigyelhetjük, hogy a megbízható és hálás alany most már egy kommunikatívabb formában került bemutatásra.
A fő téma pedig, egy nagyobb mélységben, de kellően leválasztva a szépen rajzolt háttértől terem elénk, a szinte érezhető szénporos illatával.
A szereplők a tájék, bemutatásuk módja, számomra mindig drámai és megunhatatlan!
De nagyon megváltozott ő is.
Érzésem szerint és ha a sejtésem nem csal a fotós személyét illetően, akkor tennék egy kijelentést a kompozíció összhatását illetően:
Eszerint, látok egyfajta új és friss lendületet a visszatérő régi téma megközelítésében és tolmácsolásában.
Nem gondolnám, hogy csak a felszerelés változott meg és ennek lenne betudható ez az újszerű élmény.
Többek között azt is megfigyelhetjük, hogy a megbízható és hálás alany most már egy kommunikatívabb formában került bemutatásra.
A fő téma pedig, egy nagyobb mélységben, de kellően leválasztva a szépen rajzolt háttértől terem elénk, a szinte érezhető szénporos illatával.
A szereplők a tájék, bemutatásuk módja, számomra mindig drámai és megunhatatlan!
A képre adott pontszám: 5
* (5)
Unalmas ujjongásomat türtőztetve, csak figyelem e hazai próbálkozássorozat végtermékeit.
E képnél azonban a patinás hármas rétegződés (téma, eszköz, közvetítő közeg) egy olyan mintadarabjához érkeztünk, ahol már szót kell, hogy emeljek.
A látványtól nem csak nosztalgikus érzések ébredtek fel bennem az ó értékek e díszes felvonultatásától. Hanem sokkal inkább, egy remélt és vágyott, élhetőbb és emberibb, értékeket is hordozó jelen víziójának reménye derengett fel előttem.
A kompozíció megszokottan jó. Tetszenek az ügyesen elcsípett fények. A nézőpontválasztás is beszédes. Kár hogy megy (NA JÓ, tudom, hogy csak áll az út szélén:) és nem jön ez a kedves szerkezet, hogy beszállhassunk és tovahaladva lassan ringatózva szemlélődjünk, meglátva és megmutatva a szépet és érdekeset, elfeledve a magunk mögött hagyott, értelmetlenül rohanó világot.
Ott, aztán befűzhetnénk egy rollfilmet az apparátba. Az egy olyan szerkezet, amelyik csak egy valós és átélt élmény hatására, kompozíciót látva kattan el, s akkor sem egy processzor parancsára, hanem a szívünk dobbanására. Aztán jöhetne, a számomra mai napig csodált (lelkem mélyén sohasem akarom megérteni) vegyészkedés.
Ha irigy lennék, csak pislognék.
Anélkül meg maradok örvendezve, várva a ''kísérlet'' folytatását.
Az értékelő 1 kreditet utalt át a fotó készítőjének.
E képnél azonban a patinás hármas rétegződés (téma, eszköz, közvetítő közeg) egy olyan mintadarabjához érkeztünk, ahol már szót kell, hogy emeljek.
A látványtól nem csak nosztalgikus érzések ébredtek fel bennem az ó értékek e díszes felvonultatásától. Hanem sokkal inkább, egy remélt és vágyott, élhetőbb és emberibb, értékeket is hordozó jelen víziójának reménye derengett fel előttem.
A kompozíció megszokottan jó. Tetszenek az ügyesen elcsípett fények. A nézőpontválasztás is beszédes. Kár hogy megy (NA JÓ, tudom, hogy csak áll az út szélén:) és nem jön ez a kedves szerkezet, hogy beszállhassunk és tovahaladva lassan ringatózva szemlélődjünk, meglátva és megmutatva a szépet és érdekeset, elfeledve a magunk mögött hagyott, értelmetlenül rohanó világot.
Ott, aztán befűzhetnénk egy rollfilmet az apparátba. Az egy olyan szerkezet, amelyik csak egy valós és átélt élmény hatására, kompozíciót látva kattan el, s akkor sem egy processzor parancsára, hanem a szívünk dobbanására. Aztán jöhetne, a számomra mai napig csodált (lelkem mélyén sohasem akarom megérteni) vegyészkedés.
Ha irigy lennék, csak pislognék.
Anélkül meg maradok örvendezve, várva a ''kísérlet'' folytatását.
Az értékelő 1 kreditet utalt át a fotó készítőjének.
A képre adott pontszám: 5
Anna (4,77)
Köszönöm szépen a lehetőséget, hogy most kiigazíthatom magam, de egyben megnyugvást is nyerhetek.
A kiigazítás arra vonatkozik, hogy a korábbi feltételezésemmel ellentétben a modell arcán emberi szemmel látható semmilyen szabálytalanság nem tapasztalható.
Megnyugvást, mert úgy gondolom, ezek szerint mégis a túl közeli nézőpont okozhatta az előző képnél, hogy azon enyhén sejthető geometriai eltérést véltem felfedezni.
Szép a háttér és a benne ragyogó bokeh-ok harmonizálnak a ruha színével.
Nem zavar, sőt egyensúly szempontjából számomra kedvezőnek tűnik a döntött testhelyzet is.
A kiigazítás arra vonatkozik, hogy a korábbi feltételezésemmel ellentétben a modell arcán emberi szemmel látható semmilyen szabálytalanság nem tapasztalható.
Megnyugvást, mert úgy gondolom, ezek szerint mégis a túl közeli nézőpont okozhatta az előző képnél, hogy azon enyhén sejthető geometriai eltérést véltem felfedezni.
Szép a háttér és a benne ragyogó bokeh-ok harmonizálnak a ruha színével.
Nem zavar, sőt egyensúly szempontjából számomra kedvezőnek tűnik a döntött testhelyzet is.
A képre adott pontszám: 5
halligalli válasza:
Szia kepelek!
Örülök, hogy visszatértél. Igazad volt bizony az előző képemnél volt egy kis torzítás, mert ugye az 50 mm-es obival nem jó ilyen közel menni, de arra gondoltam, mivel croppos vázam van aminek 1,6-os a szorzóza így 80 mm-t kapok talán még jó.
Örülök, hogy a döntés is bejött és tetszik Neked a háttér, valamint összességében az egész kép.
Minden jót!
üdv. Piroska!
Szia kepelek!
Örülök, hogy visszatértél. Igazad volt bizony az előző képemnél volt egy kis torzítás, mert ugye az 50 mm-es obival nem jó ilyen közel menni, de arra gondoltam, mivel croppos vázam van aminek 1,6-os a szorzóza így 80 mm-t kapok talán még jó.
Örülök, hogy a döntés is bejött és tetszik Neked a háttér, valamint összességében az egész kép.
Minden jót!
üdv. Piroska!
Magányosan (3,03)
Aránylag egyszerű téma, s ez már akár magában is hordozza a siker esélyét.
A csónak a képfelület egy meglehetősen hangsúlyos helyre került.
Nagyjából az élességi tartományba bele is esik a fő téma, aminek mélysége és helyzete már vitatható.
Azonban a horizont képszélre szerkesztése már zavar engem is.
Véleményem szerint növeli a szemlélő rossz érzését, hogy az ég aljának homorúságán az objektív párna hatása is megfigyelhető.
A csónak a képfelület egy meglehetősen hangsúlyos helyre került.
Nagyjából az élességi tartományba bele is esik a fő téma, aminek mélysége és helyzete már vitatható.
Azonban a horizont képszélre szerkesztése már zavar engem is.
Véleményem szerint növeli a szemlélő rossz érzését, hogy az ég aljának homorúságán az objektív párna hatása is megfigyelhető.
A képre adott pontszám: 4
Láncok (2,62)
Nagyon tetszik az ötlet, a meglátás, a nézőpont, a megvalósítás, a cím, a kompozíció, kellemesek a színek is.
A sok-sok összetevő mint láncszem, s ezek egész láncolata juttatja el a nézőt a képi élményhez.
Azonban a fotóra ránagyítva láthatunk olyan képrészeket amelyek túlexponáltságuk miatt kevés részletinformációt tartalmaznak.
Amennyiben NEF formátumban történt a képrögzítés, még van lehetőség ezen a helyzeten javítani.
A sok-sok összetevő mint láncszem, s ezek egész láncolata juttatja el a nézőt a képi élményhez.
Azonban a fotóra ránagyítva láthatunk olyan képrészeket amelyek túlexponáltságuk miatt kevés részletinformációt tartalmaznak.
Amennyiben NEF formátumban történt a képrögzítés, még van lehetőség ezen a helyzeten javítani.
A képre adott pontszám: 4.8
Óra (3,05)
Alapjába véve ez egy jó, átlósan komponált tárgyfotó.
A hatás fokozása érdekében lenne néhány javaslatom:
A fő élességi szektor jelen esetben az óralap alsó felére esik. Itt viszont, az összhatást rontják, az egyébként nagyon elegáns órán, a fellelhető és eléggé látható karcolások.
Ezen túl, még szerencsésebb lenne, ha a márka felirat irányába tolódna a fókusz, mert érzésem szerint, ebben az esetben, az nem egy elhanyagolható képi információt.
Harmadjára pedig az üvegen (lehet hogy nem üveg) fellelhető és jól látható pontszerű idegen dolgok hatnak még zavaróan.
A hatás fokozása érdekében lenne néhány javaslatom:
A fő élességi szektor jelen esetben az óralap alsó felére esik. Itt viszont, az összhatást rontják, az egyébként nagyon elegáns órán, a fellelhető és eléggé látható karcolások.
Ezen túl, még szerencsésebb lenne, ha a márka felirat irányába tolódna a fókusz, mert érzésem szerint, ebben az esetben, az nem egy elhanyagolható képi információt.
Harmadjára pedig az üvegen (lehet hogy nem üveg) fellelhető és jól látható pontszerű idegen dolgok hatnak még zavaróan.
A képre adott pontszám: 4
Szemek (5)
Képzetlenségem okán nem tisztem kritizálni portrékat. Most mégis megpróbálok a kívülálló szemével tenni némi jó szándékú észrevételt.
Röviden értékelve is ezt a nem szokványos és egyébként nem rossz kísérletet. Összhatásában számomra érdekes, tetszetős és jó a kép.
Azonban nem látom teljes mértékben szerencsésnek ezt a nézőpontot, mert ez, az amúgy nagyon bájos modell arcgeometriájának szexepiljét adó, minden emberi arcon fellelhető, finom kis leheletnyi anomáliát, túlzóan, hangsúlyosan kiemeli.
Röviden értékelve is ezt a nem szokványos és egyébként nem rossz kísérletet. Összhatásában számomra érdekes, tetszetős és jó a kép.
Azonban nem látom teljes mértékben szerencsésnek ezt a nézőpontot, mert ez, az amúgy nagyon bájos modell arcgeometriájának szexepiljét adó, minden emberi arcon fellelhető, finom kis leheletnyi anomáliát, túlzóan, hangsúlyosan kiemeli.
A képre adott pontszám: 4.8
halligalli válasza:
Szia kepelek!
Először is nagy örömmel tölt el, hogy nem portrés lévén mégis megállított a képem és elmondtad gondolataidat.
Igen tisztában voltam vele, hogy ez a perspektíva vegyes, inkább negatív érzéseket fog kiváltani, de bevállaltam, mert szeretek kísérletezni.
Egy kísérletet megért, sok minden tanultam, okultam belőle.
Örülök, hogy megosztottad velem érzéseidet a képpel kapcsolatban. :)
Minden jót!
üdv. Piroska!
Szia kepelek!
Először is nagy örömmel tölt el, hogy nem portrés lévén mégis megállított a képem és elmondtad gondolataidat.
Igen tisztában voltam vele, hogy ez a perspektíva vegyes, inkább negatív érzéseket fog kiváltani, de bevállaltam, mert szeretek kísérletezni.
Egy kísérletet megért, sok minden tanultam, okultam belőle.
Örülök, hogy megosztottad velem érzéseidet a képpel kapcsolatban. :)
Minden jót!
üdv. Piroska!
József (4,96)
Szervusz Zorán!
Ez a József nem csángált el mégis véletlenül ide Gyimesből? :)))
Egyébként meg, számomra tökéletesen érzékeltetted a tornác jótékony élettani, fénytani és kompozícióban elfoglalt hatását:)
Nagyon tetszik nekem is az a tájék, na meg az ottani emberek. Sok tradicionális értéket lehet még felfedezni arrafelé. A viszonylagos elszigeteltségük még ad egy kis időt nekik ezek megőrzésére. Sokaknak fájt és fáj a fejük emiatt.
A falurombolás is többek között e térséget célozta meg.
Ez a József nem csángált el mégis véletlenül ide Gyimesből? :)))
Egyébként meg, számomra tökéletesen érzékeltetted a tornác jótékony élettani, fénytani és kompozícióban elfoglalt hatását:)
Nagyon tetszik nekem is az a tájék, na meg az ottani emberek. Sok tradicionális értéket lehet még felfedezni arrafelé. A viszonylagos elszigeteltségük még ad egy kis időt nekik ezek megőrzésére. Sokaknak fájt és fáj a fejük emiatt.
A falurombolás is többek között e térséget célozta meg.
József (4,96)
Az ember keresi a szavakat, hogy vajon milyen jelző is illene rá, erre a mélyen ülő szempárból kisugárzó megragadó tekintetre. Talán a ''könyörtelen életszerűség'' az ami jól találna.
Mindenesetre az arra hivatottak olvasni tudnának belőle. E látvány, bármely szemlélőben egy megpróbáltatásokban bővelkedő sorsot idéz.
Magam részéről pedig, úgy gondolom, ha későbbiekben felidézem ezen élményemet, úgy fog tűnni számomra hogy a valós életben is találkoztam Józseffel valahol a Gyimesekben, vagy tán Moldvában.
Aki számomra, lehet, hogy csak a hanyag eleganciával beállított kalapja miatt, de egy tipikus csángó ember benyomását kelti.
Mindenesetre az arra hivatottak olvasni tudnának belőle. E látvány, bármely szemlélőben egy megpróbáltatásokban bővelkedő sorsot idéz.
Magam részéről pedig, úgy gondolom, ha későbbiekben felidézem ezen élményemet, úgy fog tűnni számomra hogy a valós életben is találkoztam Józseffel valahol a Gyimesekben, vagy tán Moldvában.
Aki számomra, lehet, hogy csak a hanyag eleganciával beállított kalapja miatt, de egy tipikus csángó ember benyomását kelti.
A képre adott pontszám: 5
Nyár van (3,4)
Elég érdekes hatást gyakorol ez a bemozdítással készített fotó.
Valahogy számomra különlegesnek, szinte szelektívnek tűnik az elmosódottság.
Például a száron semmi sem látszik.
Az én spontán kézremegéseim jóval gyengébb képi végeredményt produkálnak. :)
Tehát, tetszik a kép érdekes technikájával és színvilágával.
Ami talán vitatható, az a virág képen elfoglalt pozíciója.
És ami egy kicsit zavar engem az a penge éles szár képszéllel történő találkozása.
Valahogy számomra különlegesnek, szinte szelektívnek tűnik az elmosódottság.
Például a száron semmi sem látszik.
Az én spontán kézremegéseim jóval gyengébb képi végeredményt produkálnak. :)
Tehát, tetszik a kép érdekes technikájával és színvilágával.
Ami talán vitatható, az a virág képen elfoglalt pozíciója.
És ami egy kicsit zavar engem az a penge éles szár képszéllel történő találkozása.
A képre adott pontszám: 4.8
gáz, van? (4,62)
Nem szokványos kép. Ez nálam értéknövelő tényező.
Sőt számomra még talányos is a történet.
Talán egy focimeccs után, készült a fotó amikor a rohamrendőrök egy felfokozott lelkiállapotú szurkolót próbálnak gázzal csitítani.
Mondhatjuk azt is, hogy a fotós, kvázi fronttudósítóként tevékenykedett. Ez is dicséretes, és a fényképész bátorságra enged következtetni.
A kompozíció arányos, és az elkapott pillanat is megállja a helyét.
Ami ellen egy kicsit lázadok és ami a pontozásomat is kissé árnyalja, az pedig az, hogy nem tudok egyetérteni az öncélú és értelmetlen erőszakos cselekedetek képi ábrázolásával.
Sőt számomra még talányos is a történet.
Talán egy focimeccs után, készült a fotó amikor a rohamrendőrök egy felfokozott lelkiállapotú szurkolót próbálnak gázzal csitítani.
Mondhatjuk azt is, hogy a fotós, kvázi fronttudósítóként tevékenykedett. Ez is dicséretes, és a fényképész bátorságra enged következtetni.
A kompozíció arányos, és az elkapott pillanat is megállja a helyét.
Ami ellen egy kicsit lázadok és ami a pontozásomat is kissé árnyalja, az pedig az, hogy nem tudok egyetérteni az öncélú és értelmetlen erőszakos cselekedetek képi ábrázolásával.
A képre adott pontszám: 4.7
A kék lagúna (4,97)
Azon kívül, hogy számomra minden rendben van a kompozícióval, a modellel, a fényekkel kapcsolatban, még a nagyfokú színharmóniát szeretném kiemelni.
Az alkotó egy, számomra nagyon tetsző, ízlésesen mértéktartó formáját választotta a portrékészítésnek.
Amennyiben egy szóba akarnám tömöríteni azt a hatást amit ez a mű gyakorolt rám, akkor a megszelídítettség jut eszembe. És ez vonatkozik a modellre a színekre és a napnyugta előtti kegyesen simogató fényekre egyaránt.
Az alkotó egy, számomra nagyon tetsző, ízlésesen mértéktartó formáját választotta a portrékészítésnek.
Amennyiben egy szóba akarnám tömöríteni azt a hatást amit ez a mű gyakorolt rám, akkor a megszelídítettség jut eszembe. És ez vonatkozik a modellre a színekre és a napnyugta előtti kegyesen simogató fényekre egyaránt.
A képre adott pontszám: 5
. (5)
Számomra ez egy remek hangulatkép.
Macskakő, alumínium hullámlemez, zöldséges és gyümölcsösládák.
Még jobban fokozódik az izgalmam a hajlíthatatlanságában ridegen törött hullámpalák látványától.
Forog az idő kereke is visszafelé, s valamikor a 70-es évek tájékán nyikorogva áll meg egy budapesti piac hátoldalánál, betekintést engedve így annak kulisszái mögé.
A spontán ötletek, építészeti és műszaki megoldások egész tárházát figyelhetjük meg.
Egyedül a filmre jellemző szemcsézettséget nem érzékelem eléggé, de a hangulat az így is maga alá tepert.
Macskakő, alumínium hullámlemez, zöldséges és gyümölcsösládák.
Még jobban fokozódik az izgalmam a hajlíthatatlanságában ridegen törött hullámpalák látványától.
Forog az idő kereke is visszafelé, s valamikor a 70-es évek tájékán nyikorogva áll meg egy budapesti piac hátoldalánál, betekintést engedve így annak kulisszái mögé.
A spontán ötletek, építészeti és műszaki megoldások egész tárházát figyelhetjük meg.
Egyedül a filmre jellemző szemcsézettséget nem érzékelem eléggé, de a hangulat az így is maga alá tepert.
A képre adott pontszám: 5
Being Different (4,48)
Ügyesen felismert és elegáns egyszerűségében lefotózott téma.
Az alkotó, az építészeti egységet játékosan megbontó történés ügyes bemutatásával ragadja el a szemlélő tekintetét. Ügyelve arra, hogy az eredendően esetleg méhkaptárszerű épület így előnyösebb formában kerüljön bemutatásra.
Mindez számomra pont elég ahhoz, hogy példa értékűnek lássam a kompozíciót.
Az alkotó, az építészeti egységet játékosan megbontó történés ügyes bemutatásával ragadja el a szemlélő tekintetét. Ügyelve arra, hogy az eredendően esetleg méhkaptárszerű épület így előnyösebb formában kerüljön bemutatásra.
Mindez számomra pont elég ahhoz, hogy példa értékűnek lássam a kompozíciót.
A képre adott pontszám: 5
©ibenik (5)
Nem vállalkoznék arra, hogy teljes indukcióval bizonyítsam, hogy a képi végeredmény megegyezik a ''komponáláskori" egészen jó elképzeléssel, de egyet biztosan állíthatok, hogy a végkifejlet annál is jobb!
Egy hangulatkép hasson az érzelmeinkre, keltsen illúziót a szemlélőben és ne keljen számon kérni rajta a ''patyolatoskodó'' és ''pixeleskedő'' dogmákat.
Mindamellett ha a kompozíció teljesít némi, tágabb értelemben vett arányossági, képszerkesztési elveket, az előny jelenthet.
Itt is megemlíthetjük ezt.
Tekintetünket az egyre szűkülő tér, fekete lyukként vonzza a kanyargós sikátorba.
Érzetünket csak erősíti ebben a ''sohajokhídjaszerű'', jó helyre komponált nyílás. Sejtelmes és álomszerű látvány.
Le kell azonban szögezni, hogy a véletlen csak egy nagyon keskeny szelete ennek a szép egésznek, hisz a végső döntés mindvégig az alkotó kezében maradt!
Egy hangulatkép hasson az érzelmeinkre, keltsen illúziót a szemlélőben és ne keljen számon kérni rajta a ''patyolatoskodó'' és ''pixeleskedő'' dogmákat.
Mindamellett ha a kompozíció teljesít némi, tágabb értelemben vett arányossági, képszerkesztési elveket, az előny jelenthet.
Itt is megemlíthetjük ezt.
Tekintetünket az egyre szűkülő tér, fekete lyukként vonzza a kanyargós sikátorba.
Érzetünket csak erősíti ebben a ''sohajokhídjaszerű'', jó helyre komponált nyílás. Sejtelmes és álomszerű látvány.
Le kell azonban szögezni, hogy a véletlen csak egy nagyon keskeny szelete ennek a szép egésznek, hisz a végső döntés mindvégig az alkotó kezében maradt!
A képre adott pontszám: 5
Huncut mosoly (5)
A lassan a száz éves történelmi eseményeket idéző sapka a régi, de főhősünk mintha megfiatalodott volna.
Talán a "vizualizáló" talentum viszontlátásának öröme? Vagy, egyfajta büszkeségen alapuló huncutság. "Nem gondoltad volna, hogy találkozol még az öreggel"
Talán mindkettő. Mindenesetre, egy felfokozott érzelmi megnyilvánulás ragyogó megörökítésének lehetünk szemtanúi.
Nem kevéssel járul hozzá a kép hitelességéhez, nemes ódon egyszerűségével, az érdekes és egyben beszédes, ugyanakkor esztétikusan kezelt háttér.
Az értékelő 1 kreditet utalt át a fotó készítőjének.
Talán a "vizualizáló" talentum viszontlátásának öröme? Vagy, egyfajta büszkeségen alapuló huncutság. "Nem gondoltad volna, hogy találkozol még az öreggel"
Talán mindkettő. Mindenesetre, egy felfokozott érzelmi megnyilvánulás ragyogó megörökítésének lehetünk szemtanúi.
Nem kevéssel járul hozzá a kép hitelességéhez, nemes ódon egyszerűségével, az érdekes és egyben beszédes, ugyanakkor esztétikusan kezelt háttér.
Az értékelő 1 kreditet utalt át a fotó készítőjének.
A képre adott pontszám: 5
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.