- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
KATEGÓRIÁK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ÉRTÉKELÉSEK JÓVÁHAGYÁSA BlendeR (4,37)
összesen: 37 darab
Ábránd (5)
Ez a fotó annyira jó magában, hogy kár egy klisé címmel elrontani. Megvan a kép hangulata, egy ahhoz illő színvilág, az eső a háttérben, a vízpart, a rideg kövek, ami mind mind a hangulatot fokozza.
A lány vörös ruhája is tompa színű, ami méginkább hozzáad a kép hangulatához.
Rengeteg jelentést lehet a képhez rendelni. Lehet ez egy várakozás is, és egy köves tengerpart. Lehet egy háború is a háttérben, és ez egy zord, ám nyugalmas hely.
Vajon ez az, amiről a modell álmodozik? Vagy az egész kép egy illúzió, ami valaki viharos világát mutatná be?
Valószínű nem így van, de akár így is lehetne magyarázni a képet: a képen szereplő lányt a (fotó)művész (titkon) szereti, ám ez viszonzásra nem talál, és ez a kép ezt a viszonzatlan szerelem hangulatát adja vissza.
Minden esetre nagyon erős a kép. És próbáltad már négyzetes kivágásban?
A lány vörös ruhája is tompa színű, ami méginkább hozzáad a kép hangulatához.
Rengeteg jelentést lehet a képhez rendelni. Lehet ez egy várakozás is, és egy köves tengerpart. Lehet egy háború is a háttérben, és ez egy zord, ám nyugalmas hely.
Vajon ez az, amiről a modell álmodozik? Vagy az egész kép egy illúzió, ami valaki viharos világát mutatná be?
Valószínű nem így van, de akár így is lehetne magyarázni a képet: a képen szereplő lányt a (fotó)művész (titkon) szereti, ám ez viszonzásra nem talál, és ez a kép ezt a viszonzatlan szerelem hangulatát adja vissza.
Minden esetre nagyon erős a kép. És próbáltad már négyzetes kivágásban?
A képre adott pontszám: 5
Vanessa (0)
Szia!
Első ránézésre azon gondolkodom, hogy a kép lett-e utólag módosítva. Gondolok itt a színekre, görbékre, mert óriási dilemmában vagyok, hogy miért tűnik természetellenesnek a kép megvilágítása. Néhány percet eljátszadoztam vele Photoshopban, hogy kiderítsem mi nincs vele rendjén, vagy be tudnám-e utólagosan lőni a képet jó színekre. Úgy érzem, hogy a képből hiányzik a kontraszt. Ezt fekete-fehérben látszik inkább, mint szinesben. A másik dolog, ami eszembe jutott, hogy ez egy 16 bit színmélységű kép, ami nem lett jól konvertálva, mert azok ilyen furák. Ennyit a technikáról, nézzük azt ami a képen van.
Kettőt is átugrott a szivem, amikor néztem a képet. Egyszer tiszteletből a modell felé, mert ritka szép modellt látunk a képen, és megvan neki mindene, hogy glamour fotón legyen. A másik átugrás meg azért, hogy ha a vele csinált sorozatból ez a legjobb kép, akkor itt még hiányzik egy rakás munka, hogy élvezhető és tényleg értékelhető tartalom szülessen.
Így, ahogy van ez a kép számomra üres, pedig bő 70%-át kitölti a modell, mégis üresnek érzem az egészet. Úgy érzem, hogy beleestél abba a hibába, hogy ott a modell, és gyorsan kell csinálni róla pár képet, mielőtt elmegy. A modell tényleg gyönyörű, de a képen semmi több nincs. Fehér háttér, fekete ruha. Számtalan lehetőséget rejt már ez a két dolog. Itt már a sziluett is bevállalható, súrlófény, de akár egy valamilyen kellék is ami megtöri ezt a monotonitást. Sőt el lehet menni messzebbre is, és fel is lehet építeni egy egész történetet is. Nincs szükség minden áron a szeril fehér háttérhez ragaszkodni.
Az lesz a kép, amilyen történetet elmesél nekünk. Ez a történet, amit a képen látunk a fotósról szól, aki a szárnyait bontogatja. Ezzel semmi rossz sincs, de azt szeretném, ha a következőkben a fotón lenne még valami, ami megtöri a monotonitást, és egy aprócska történetet mesélsz el vele nekünk.
Első ránézésre azon gondolkodom, hogy a kép lett-e utólag módosítva. Gondolok itt a színekre, görbékre, mert óriási dilemmában vagyok, hogy miért tűnik természetellenesnek a kép megvilágítása. Néhány percet eljátszadoztam vele Photoshopban, hogy kiderítsem mi nincs vele rendjén, vagy be tudnám-e utólagosan lőni a képet jó színekre. Úgy érzem, hogy a képből hiányzik a kontraszt. Ezt fekete-fehérben látszik inkább, mint szinesben. A másik dolog, ami eszembe jutott, hogy ez egy 16 bit színmélységű kép, ami nem lett jól konvertálva, mert azok ilyen furák. Ennyit a technikáról, nézzük azt ami a képen van.
Kettőt is átugrott a szivem, amikor néztem a képet. Egyszer tiszteletből a modell felé, mert ritka szép modellt látunk a képen, és megvan neki mindene, hogy glamour fotón legyen. A másik átugrás meg azért, hogy ha a vele csinált sorozatból ez a legjobb kép, akkor itt még hiányzik egy rakás munka, hogy élvezhető és tényleg értékelhető tartalom szülessen.
Így, ahogy van ez a kép számomra üres, pedig bő 70%-át kitölti a modell, mégis üresnek érzem az egészet. Úgy érzem, hogy beleestél abba a hibába, hogy ott a modell, és gyorsan kell csinálni róla pár képet, mielőtt elmegy. A modell tényleg gyönyörű, de a képen semmi több nincs. Fehér háttér, fekete ruha. Számtalan lehetőséget rejt már ez a két dolog. Itt már a sziluett is bevállalható, súrlófény, de akár egy valamilyen kellék is ami megtöri ezt a monotonitást. Sőt el lehet menni messzebbre is, és fel is lehet építeni egy egész történetet is. Nincs szükség minden áron a szeril fehér háttérhez ragaszkodni.
Az lesz a kép, amilyen történetet elmesél nekünk. Ez a történet, amit a képen látunk a fotósról szól, aki a szárnyait bontogatja. Ezzel semmi rossz sincs, de azt szeretném, ha a következőkben a fotón lenne még valami, ami megtöri a monotonitást, és egy aprócska történetet mesélsz el vele nekünk.
FantomFonix válasza:
Legközelebb igyekszem megfogadni tanácsodat. A technikát nem igazán értem és azt sem, hogy mi fura. Lehet, hogy a monitorom nincs jól kalibrálva. Igyekezetem arra terjedt ki, hogy a fekete ruha ne bukjon be, és észrevehetők maradjanak a redők a kép más része meg ne égjen ki. A megvilágítás a világ leg egyszerűbb megvilágítása. egy 120-as octagon és derítőlap a másik oldalról. Hátra a falra is külön megvilágítás rendszervaku és ernyő.
Legközelebb igyekszem megfogadni tanácsodat. A technikát nem igazán értem és azt sem, hogy mi fura. Lehet, hogy a monitorom nincs jól kalibrálva. Igyekezetem arra terjedt ki, hogy a fekete ruha ne bukjon be, és észrevehetők maradjanak a redők a kép más része meg ne égjen ki. A megvilágítás a világ leg egyszerűbb megvilágítása. egy 120-as octagon és derítőlap a másik oldalról. Hátra a falra is külön megvilágítás rendszervaku és ernyő.
Falfirka (3,31)
Szia!
Kicsit érdekes a címadás ehhez a képhez, de megértem, hogy nem ez a legkönnyebb dolog a világon. Közben azon töprengek, hogy szándékosan életlenebb-e a modell a képen, vagy véletlenül. Egyáltalán felróható-e ez hibának... Ha az arc élesebb lenne, akkor látszanának az apróbb bőrhibák, viszont a hajszálak részletességét egy kicsit hiányolom. Ezzel kapcsolatban dilemmában vagyok. Amit viszont ki lehetett volna próbálni, az az objektív F1.8-as rekesze. Úgy gondolom, hogy jobban elválasztotta volna a modellt a háttértől. A háttér egyenetlenségei méginkább összemosódtak volna, mégis felismerhető maradt volna a falfirka, főleg azért, mert a modell és a háttér közti távolság kicsi, a gép viszont ehhez a látószöghöz messzebb kellett, hogy legyen. Úgy 2-3 méterre saccolom a távolságot.
A modell testtartása és arckifejezése oké. De egy kicsit több fény, vagy nagyobb kontraszt nem ártott volna, mert nem emelkedik ki eléggé a képből. Az egész képhatást laposnak érzem. Valami hiányzik. Egy kis kontraszt, vagy egy élénkebb szín, valami, ami megtöri a monotonitást a képen. Egy kósza fény vagy árnyék. Egyébként élvezhető a kép.
További jó fényt!
Kicsit érdekes a címadás ehhez a képhez, de megértem, hogy nem ez a legkönnyebb dolog a világon. Közben azon töprengek, hogy szándékosan életlenebb-e a modell a képen, vagy véletlenül. Egyáltalán felróható-e ez hibának... Ha az arc élesebb lenne, akkor látszanának az apróbb bőrhibák, viszont a hajszálak részletességét egy kicsit hiányolom. Ezzel kapcsolatban dilemmában vagyok. Amit viszont ki lehetett volna próbálni, az az objektív F1.8-as rekesze. Úgy gondolom, hogy jobban elválasztotta volna a modellt a háttértől. A háttér egyenetlenségei méginkább összemosódtak volna, mégis felismerhető maradt volna a falfirka, főleg azért, mert a modell és a háttér közti távolság kicsi, a gép viszont ehhez a látószöghöz messzebb kellett, hogy legyen. Úgy 2-3 méterre saccolom a távolságot.
A modell testtartása és arckifejezése oké. De egy kicsit több fény, vagy nagyobb kontraszt nem ártott volna, mert nem emelkedik ki eléggé a képből. Az egész képhatást laposnak érzem. Valami hiányzik. Egy kis kontraszt, vagy egy élénkebb szín, valami, ami megtöri a monotonitást a képen. Egy kósza fény vagy árnyék. Egyébként élvezhető a kép.
További jó fényt!
A képre adott pontszám: 4
Ösvény a mesevilágig (3,53)
Szia!
Ez az értékelés számomra egy kicsit furcsa. Sűrűn azt mondom, hogy szűkebbre kell vágni, kiemelni a lényeget, irányítani a néző tekintetét. És bevallom, csináltam egy szentségtörést, mielőtt a képet értékeltem volna, kipróbáltam, hogy milyen lenne 6:7 képaránnyal álló helyzetben. És nem működött a kép. Ezért is az ötös.
Utána próbáltam megfejteni, hogy a más hasonló fotókhoz képest ez miért is működik? Hiszen ott van egy nő, ami a képmező csupán 10%-át tölti ki, szűkebb vágással azt gondolná az ember, hogy ő lehetne a téma. De nem. Ez a fotó pont az, amit a címe is mond: egy ösvény a mesevilágig. Mágikus ösvény, hiszen a képmező 60-70%-át az ösvényt szegélyező sziklafal tölti ki, mégsem érzi az ember unalmasnak. Miért is érezné, amikor kétoldalt növények, kövek tarkítják, a sziklafal pedig különböző képződményektől élénk. A fény-árnyék változása megtöri a kép monotonitását, a meleg tónusok szerethetővé teszik a rideg köveket. Majd az ösvény egy vízparthoz ér, ahonnan továbbmehetünk (bármerre), és ez (a lehetőség) a szabadságra utal. A túloldal dúsabb növényzete, világosabb tónusai ellentétbe helyezik az előteret, ami egy sötét, falakkal zárt világ.
Ezek azok a dolgok, amiktől működik a kép. De van még egy apróság, amit nem biztos, hogy sokan észrevesznek. Láttad már fekete-fehérben ezt a képet? Ugyanúgy működik, mint a színes. A fényhatások teszik a képet igazán hatásossá.
Nagyon örülök, hogy egy ilyen fotó gazdagítja az oldalt. Jó fényt!
Ez az értékelés számomra egy kicsit furcsa. Sűrűn azt mondom, hogy szűkebbre kell vágni, kiemelni a lényeget, irányítani a néző tekintetét. És bevallom, csináltam egy szentségtörést, mielőtt a képet értékeltem volna, kipróbáltam, hogy milyen lenne 6:7 képaránnyal álló helyzetben. És nem működött a kép. Ezért is az ötös.
Utána próbáltam megfejteni, hogy a más hasonló fotókhoz képest ez miért is működik? Hiszen ott van egy nő, ami a képmező csupán 10%-át tölti ki, szűkebb vágással azt gondolná az ember, hogy ő lehetne a téma. De nem. Ez a fotó pont az, amit a címe is mond: egy ösvény a mesevilágig. Mágikus ösvény, hiszen a képmező 60-70%-át az ösvényt szegélyező sziklafal tölti ki, mégsem érzi az ember unalmasnak. Miért is érezné, amikor kétoldalt növények, kövek tarkítják, a sziklafal pedig különböző képződményektől élénk. A fény-árnyék változása megtöri a kép monotonitását, a meleg tónusok szerethetővé teszik a rideg köveket. Majd az ösvény egy vízparthoz ér, ahonnan továbbmehetünk (bármerre), és ez (a lehetőség) a szabadságra utal. A túloldal dúsabb növényzete, világosabb tónusai ellentétbe helyezik az előteret, ami egy sötét, falakkal zárt világ.
Ezek azok a dolgok, amiktől működik a kép. De van még egy apróság, amit nem biztos, hogy sokan észrevesznek. Láttad már fekete-fehérben ezt a képet? Ugyanúgy működik, mint a színes. A fényhatások teszik a képet igazán hatásossá.
Nagyon örülök, hogy egy ilyen fotó gazdagítja az oldalt. Jó fényt!
A képre adott pontszám: 5
Szaxi (4,93)
Szia!
Nem gondoltam volna, hogy a véleményemre ilyen negatív választ kapok, ami átmegy személyeskedésbe. Erre nem számítottam és sértőnek találom.
A véleményem védelmében megpróbálom alátámasztani azokat, amiket írtam. Azt, amit a glamour fotóhoz írtam szintén a Wikipédiáról van, csak az angol nyelvű részéből, mert angol nyelven szélesebb tartalom elérhető: https://en.wikipedia.org/wiki/Glamour_photography
Az pedig, hogy én hogy csináltam volna meg, csak egy ötlet akart lenni, nem kell megfogadni, vannak sajátjaid, csináld meg őket. Ami nekem fontos, hogy jobb és jobb fotók legyenek az oldalon, mind technikailag, mind tartalmilag. Szeretném, ha ez a fotós közösség fejlődne. Ehhez azonban, akármennyire tetszik is vagy nem, hozzátartozik a kritika, legyen az pozitív vagy negatív. Ami fontos, hogy konstruktív legyen. Úgy gondolom, hogy a véleményem konstruktív volt.
Az ízlésről csak annyit, hogy engem nem érdekel, hogy a következő fotódon egy előkelő arisztokrata néni lesz-e, egy kastély karosszékében terpeszkedve, vagy egy sovány pucér nő, egy lepukkant épületben egy mázsán állva, mellette egy táblán felírva: 5000 Ft/kg. Teljesen mindegy. Lényeg, hogy a fotó elindítson valamit a nézőben, hogy megmozgassa az érzelmeit, hogy kibillentse a komfortzónájából. Akár azzal, hogy egy kellemes vizuális élményben lesz része, akár azzal, hogy sokkolja a látvány. Lényeg a kép hatása a nézőre.
Remélem, hogy a válaszom kielégítő volt.
Köszönöm az időd, hogy válaszoltál!
Nem gondoltam volna, hogy a véleményemre ilyen negatív választ kapok, ami átmegy személyeskedésbe. Erre nem számítottam és sértőnek találom.
A véleményem védelmében megpróbálom alátámasztani azokat, amiket írtam. Azt, amit a glamour fotóhoz írtam szintén a Wikipédiáról van, csak az angol nyelvű részéből, mert angol nyelven szélesebb tartalom elérhető: https://en.wikipedia.org/wiki/Glamour_photography
Az pedig, hogy én hogy csináltam volna meg, csak egy ötlet akart lenni, nem kell megfogadni, vannak sajátjaid, csináld meg őket. Ami nekem fontos, hogy jobb és jobb fotók legyenek az oldalon, mind technikailag, mind tartalmilag. Szeretném, ha ez a fotós közösség fejlődne. Ehhez azonban, akármennyire tetszik is vagy nem, hozzátartozik a kritika, legyen az pozitív vagy negatív. Ami fontos, hogy konstruktív legyen. Úgy gondolom, hogy a véleményem konstruktív volt.
Az ízlésről csak annyit, hogy engem nem érdekel, hogy a következő fotódon egy előkelő arisztokrata néni lesz-e, egy kastély karosszékében terpeszkedve, vagy egy sovány pucér nő, egy lepukkant épületben egy mázsán állva, mellette egy táblán felírva: 5000 Ft/kg. Teljesen mindegy. Lényeg, hogy a fotó elindítson valamit a nézőben, hogy megmozgassa az érzelmeit, hogy kibillentse a komfortzónájából. Akár azzal, hogy egy kellemes vizuális élményben lesz része, akár azzal, hogy sokkolja a látvány. Lényeg a kép hatása a nézőre.
Remélem, hogy a válaszom kielégítő volt.
Köszönöm az időd, hogy válaszoltál!
ningbo válasza:
Hm...Nem érzem személyeskedésnek a válaszomat. Nem értek egyet a véleményeddel, ebben nem érzek személyeskedést. Az szerintem nem személyeskedés, csak a személyedet érintő véleményem, hogy nem teljesen vagy tisztában azzal, mit írsz.
pl.:
"A modell testtartása csak az arcot és a dekoltázst hangsúlyozza. A többi rejtve marad előlünk. Ez sajnos nem válik a kép javára." - Ennek mi értelme van? Az arcon, dekoltázson kívül a kezek vannak a képen - nem egész alakos kép. Mi válna a kép javára? Egy egész alakos szerkesztés?
"Egy igazi glamour fotó egyik alaptétele, hogy a tökéletes testű modell teste megfelelő hangsúlyt kapjon." - ezt hol olvastad? Mit nevezel megfelelőnek? Tehát amelyik modellnek nem tökéletes a teste, arról ne készítsünk glamour fotót? Aki a fiús mellek híve annak nem tetszik a nagy mellű modell, akinek meg az a zsánere, annak fordítva. Mi a tökéletes test?
"Ami nekem fontos, hogy jobb és jobb fotók legyenek az oldalon, mind technikailag, mind tartalmilag." - ez dicséretes cél. Ellenben ne felejtsd el, hogy nem a Te értékítéleted a mérvadó. Mindenki a saját ízlése szerint készíti a képeit - ami lehet, hogy nem mindenkiével találkozik. Itt lehet tetszik-ről és nemtetszik-ről beszélnünk - de arról nem, hogyan kell (esetleg kellene) a képet készíteni, vagy milyen színeket kell (kellene?) használni.
" Ehhez azonban, akármennyire tetszik is vagy nem, hozzátartozik a kritika, legyen az pozitív vagy negatív." - Ebben egyetértünk, de a kategóriát hibaként említeni az nem tartozik a kritika körébe. Mint ahogyan az sem, Te hogyan csináltad volna, milyen színösszeállítással vagy kéztartással (pl. a rózsaszínt ki kellett volna hagyni,- szerintem helyesen: nekem nem tetszik a rózsaszín). A hasznos kritika azt tartalmazná, hogy az alkotó figyelmét felhívja azokra a részletekre, amelyek a szemlélő benyomásait pozitívan ill. negatívan befolyásolják, amelyek alapján az egyéni értékítélet kialakul. Itt jegyezném meg, hogy az egyéni értékítélet függ a műveltségtől, világnézettől, neveltetéstől. Az a tény, hogy ezek az értékrendek különbözőek, egyértelművé teszik a szemlélők véleményeinek eltérő jelentőségét az alkotó számára. Természetes, hogy egy szakmai-gyakorlati alapokon nyugvó vélemény sokkal nagyobb befolyással bír az alkotó számára, mint egy hangulat megnyilvánulásaként felmerült vélemény.
Szóval lehetne itt hosszasan eszmecserét folytatni, de sem időm, sem lehetőségem itt bővebben kifejtenem - és talán értelme sem lenne, mert az én álláspontomat nem fogadod el. Pedig hidd el, nagyon sok véleményt írtam az elmúlt 10+ évben (remélem hasznosakat), és én is megpróbáltam jobbító szándékkal fogalmazni - annak ellenére, hogy sokan nem értettek vele egyet.
Köszönöm figyelmedet.
Üdv
Hm...Nem érzem személyeskedésnek a válaszomat. Nem értek egyet a véleményeddel, ebben nem érzek személyeskedést. Az szerintem nem személyeskedés, csak a személyedet érintő véleményem, hogy nem teljesen vagy tisztában azzal, mit írsz.
pl.:
"A modell testtartása csak az arcot és a dekoltázst hangsúlyozza. A többi rejtve marad előlünk. Ez sajnos nem válik a kép javára." - Ennek mi értelme van? Az arcon, dekoltázson kívül a kezek vannak a képen - nem egész alakos kép. Mi válna a kép javára? Egy egész alakos szerkesztés?
"Egy igazi glamour fotó egyik alaptétele, hogy a tökéletes testű modell teste megfelelő hangsúlyt kapjon." - ezt hol olvastad? Mit nevezel megfelelőnek? Tehát amelyik modellnek nem tökéletes a teste, arról ne készítsünk glamour fotót? Aki a fiús mellek híve annak nem tetszik a nagy mellű modell, akinek meg az a zsánere, annak fordítva. Mi a tökéletes test?
"Ami nekem fontos, hogy jobb és jobb fotók legyenek az oldalon, mind technikailag, mind tartalmilag." - ez dicséretes cél. Ellenben ne felejtsd el, hogy nem a Te értékítéleted a mérvadó. Mindenki a saját ízlése szerint készíti a képeit - ami lehet, hogy nem mindenkiével találkozik. Itt lehet tetszik-ről és nemtetszik-ről beszélnünk - de arról nem, hogyan kell (esetleg kellene) a képet készíteni, vagy milyen színeket kell (kellene?) használni.
" Ehhez azonban, akármennyire tetszik is vagy nem, hozzátartozik a kritika, legyen az pozitív vagy negatív." - Ebben egyetértünk, de a kategóriát hibaként említeni az nem tartozik a kritika körébe. Mint ahogyan az sem, Te hogyan csináltad volna, milyen színösszeállítással vagy kéztartással (pl. a rózsaszínt ki kellett volna hagyni,- szerintem helyesen: nekem nem tetszik a rózsaszín). A hasznos kritika azt tartalmazná, hogy az alkotó figyelmét felhívja azokra a részletekre, amelyek a szemlélő benyomásait pozitívan ill. negatívan befolyásolják, amelyek alapján az egyéni értékítélet kialakul. Itt jegyezném meg, hogy az egyéni értékítélet függ a műveltségtől, világnézettől, neveltetéstől. Az a tény, hogy ezek az értékrendek különbözőek, egyértelművé teszik a szemlélők véleményeinek eltérő jelentőségét az alkotó számára. Természetes, hogy egy szakmai-gyakorlati alapokon nyugvó vélemény sokkal nagyobb befolyással bír az alkotó számára, mint egy hangulat megnyilvánulásaként felmerült vélemény.
Szóval lehetne itt hosszasan eszmecserét folytatni, de sem időm, sem lehetőségem itt bővebben kifejtenem - és talán értelme sem lenne, mert az én álláspontomat nem fogadod el. Pedig hidd el, nagyon sok véleményt írtam az elmúlt 10+ évben (remélem hasznosakat), és én is megpróbáltam jobbító szándékkal fogalmazni - annak ellenére, hogy sokan nem értettek vele egyet.
Köszönöm figyelmedet.
Üdv
Múzsa (3)
Szia!
Most, hogy olvasom a válaszod, sajnálom, hogy pontoztam a fotót. Sajnos nem tudhattam előre, hogy ez egy próbálkozás, és hogy még csak most bontogatod a szárnyaidat.
Sajnálom, de remélem, hogy a következő képednél már több pontot adhatok.
Most, hogy olvasom a válaszod, sajnálom, hogy pontoztam a fotót. Sajnos nem tudhattam előre, hogy ez egy próbálkozás, és hogy még csak most bontogatod a szárnyaidat.
Sajnálom, de remélem, hogy a következő képednél már több pontot adhatok.
Gyémánt64 válasza:
Köszönöm a válaszod. Végül is magamnak régóta fotozgatok. Jelenlegi gépemmel Fujifilm Finepix S8100 sdgéppel, illetve Samsung Galaxy S6 telefonnal, illetve ezen eszközök korlátaival. Ez az oldal viszont más dimenzió. Most nézve a képeimet ,hát nagyon kevés az ami ide feltölthető. Főként kép élesség gondok, de az itteni képeket és véleményeket olvasva téma vagy vágási gondjaim is vannak a régi képeimmel, azért még biztosan találok párat amit fel tudok majd tölteni, de ezeket a képeket már én is kritikusabban nézem. Cél egy gép beszerzése, egyenlőre még keresgélek, hogy melyiket is válasszam. a jelenlegi kinézettem egy Canon EOS 70d, de ez úgyis csak év vége felé tud várhatóan megvalosúlni. Addig maradnak a mostani, meglévő eszközök.
Köszönöm a válaszod. Végül is magamnak régóta fotozgatok. Jelenlegi gépemmel Fujifilm Finepix S8100 sdgéppel, illetve Samsung Galaxy S6 telefonnal, illetve ezen eszközök korlátaival. Ez az oldal viszont más dimenzió. Most nézve a képeimet ,hát nagyon kevés az ami ide feltölthető. Főként kép élesség gondok, de az itteni képeket és véleményeket olvasva téma vagy vágási gondjaim is vannak a régi képeimmel, azért még biztosan találok párat amit fel tudok majd tölteni, de ezeket a képeket már én is kritikusabban nézem. Cél egy gép beszerzése, egyenlőre még keresgélek, hogy melyiket is válasszam. a jelenlegi kinézettem egy Canon EOS 70d, de ez úgyis csak év vége felé tud várhatóan megvalosúlni. Addig maradnak a mostani, meglévő eszközök.
Apa és lánya (5)
Szia!
Erre a fotóra most nem adok pontszámot, mert tegnap már egy nagyon hasonló járt nálam, gondolom az is a tiéd volt.
Ez a fotó hasonlóan jó technikai kivitelezéssel készült. Látszik az utólagosan hozzáadott fátyolosság, ami meseszerűvé teszi a képet, viszont itt már a háttér nem annyira szeril, mint az előző fotónál. Ezért sajnos a mesevilág sem teljes, megzavarják a bal oldalon besettenkedő épületek. A vágás sem lett a legjobb a képen, de inkább a nézőpontot kellett volna megváltoztatni. Pár lépéssel balra még nem zavart volna be a fa, és eltűntek volna a képmezőből azok a zord épületek.
Egyébként egy kellemesen meleg hangulatú képet kaptunk tőled. Egy igazi boldog családi képet. Jó fént és sok hasonlóan jó fotót!
Erre a fotóra most nem adok pontszámot, mert tegnap már egy nagyon hasonló járt nálam, gondolom az is a tiéd volt.
Ez a fotó hasonlóan jó technikai kivitelezéssel készült. Látszik az utólagosan hozzáadott fátyolosság, ami meseszerűvé teszi a képet, viszont itt már a háttér nem annyira szeril, mint az előző fotónál. Ezért sajnos a mesevilág sem teljes, megzavarják a bal oldalon besettenkedő épületek. A vágás sem lett a legjobb a képen, de inkább a nézőpontot kellett volna megváltoztatni. Pár lépéssel balra még nem zavart volna be a fa, és eltűntek volna a képmezőből azok a zord épületek.
Egyébként egy kellemesen meleg hangulatú képet kaptunk tőled. Egy igazi boldog családi képet. Jó fént és sok hasonlóan jó fotót!
dmcdmc válasza:
köszönöm szépen a véleményed, örülök, hogy benéztél.
Megvallom őszintén, itt nem akartam törekedni a steril háttérre, sőt... a jobb oldali fát szándékosan komponáltam bele, illetve arra törekedtem, hogy a középen elmosott fák ne a fejből nőjenek ki. Egy ilyen helyzetben sok ideje nincs az embernek komponálni, ami persze nem mentség.
Zord épületeket nem tudom hol véltél felfedezni a képen, de egész biztosan nincs benne. :)
Még egyszer köszönöm!
köszönöm szépen a véleményed, örülök, hogy benéztél.
Megvallom őszintén, itt nem akartam törekedni a steril háttérre, sőt... a jobb oldali fát szándékosan komponáltam bele, illetve arra törekedtem, hogy a középen elmosott fák ne a fejből nőjenek ki. Egy ilyen helyzetben sok ideje nincs az embernek komponálni, ami persze nem mentség.
Zord épületeket nem tudom hol véltél felfedezni a képen, de egész biztosan nincs benne. :)
Még egyszer köszönöm!
Szaxi (4,93)
Szia!
Ez egy érdekes glamour fotó. Benne van, aminek benne kell lennie: egy nagyon jó alkatú modell, egy eléggé megigéző pózban. A szaxofon, mint kellék elég merész választás egy ilyen fotóhoz, de a modell testtartásával és arckifejezésével félreérthetetlen üzenetet hordoz. És ez az, ami a glamour értelme.
Pár dolog azonban kilóg a képből (tartalmilag, persze). Az első a színek kombinálása. Vörös körömlakk, vörös ing, sötétkék-vörös melltartó, amihez valami folytán rózsaszín rúzs és kendő került. Elütnek a színek, és nem egészítik ki egymást. Egy vörös, vagy akár harmonizáló fekete csipkés melltartót el tudtam volna képzelni, de a sötétkék-vörös kombináció sem a világvége. Viszont a rózsaszínt ki kellett volna hagyni, vagy találni a vörössel harmonizáló színt, esetleg ugyanolyan vöröst.
A modell testtartása csak az arcot és a dekoltázst hangsúlyozza. A többi rejtve marad előlünk. Ez sajnos nem válik a kép javára. Egy igazi glamour fotó egyik alaptétele, hogy a tökéletes testű modell teste megfelelő hangsúlyt kapjon.
A próbálkozás nagyon jó és nagyon remélem, hogy hamarosan újra tudsz találkozni a modellel és egy átgondoltabb képet kapunk tőled. Jó fényt!
Ez egy érdekes glamour fotó. Benne van, aminek benne kell lennie: egy nagyon jó alkatú modell, egy eléggé megigéző pózban. A szaxofon, mint kellék elég merész választás egy ilyen fotóhoz, de a modell testtartásával és arckifejezésével félreérthetetlen üzenetet hordoz. És ez az, ami a glamour értelme.
Pár dolog azonban kilóg a képből (tartalmilag, persze). Az első a színek kombinálása. Vörös körömlakk, vörös ing, sötétkék-vörös melltartó, amihez valami folytán rózsaszín rúzs és kendő került. Elütnek a színek, és nem egészítik ki egymást. Egy vörös, vagy akár harmonizáló fekete csipkés melltartót el tudtam volna képzelni, de a sötétkék-vörös kombináció sem a világvége. Viszont a rózsaszínt ki kellett volna hagyni, vagy találni a vörössel harmonizáló színt, esetleg ugyanolyan vöröst.
A modell testtartása csak az arcot és a dekoltázst hangsúlyozza. A többi rejtve marad előlünk. Ez sajnos nem válik a kép javára. Egy igazi glamour fotó egyik alaptétele, hogy a tökéletes testű modell teste megfelelő hangsúlyt kapjon.
A próbálkozás nagyon jó és nagyon remélem, hogy hamarosan újra tudsz találkozni a modellel és egy átgondoltabb képet kapunk tőled. Jó fényt!
A képre adott pontszám: 3
ningbo válasza:
Szia
Az a tény, hogy te a képet másként csináltad volna, az nem ennek a képnek a hibája, hanem ízlésbeli különbség - valószínűleg én ugyanezt érezném az általad említett kép alatt, de nem rónám fel hibának.
" Egy igazi glamour fotó egyik alaptétele, hogy a tökéletes testű modell teste megfelelő hangsúlyt kapjon." -ezt honnan veszed? Ha még akt képhez írtad volna, valahol elfogadnám, de még arra sem igaz. Ez egy nagy butaság és a véleményezőt értékeli. Legalábbis a szememben, az én értékítéletem szerint.
Talán érdemes volna a Pin-Up kategória megismerése számodra.
Egy kis segítség: https://hu.wikipedia.org/wiki/Pin-up_girl
Köszönöm figyelmedet.
Üdv
Szia
Az a tény, hogy te a képet másként csináltad volna, az nem ennek a képnek a hibája, hanem ízlésbeli különbség - valószínűleg én ugyanezt érezném az általad említett kép alatt, de nem rónám fel hibának.
" Egy igazi glamour fotó egyik alaptétele, hogy a tökéletes testű modell teste megfelelő hangsúlyt kapjon." -ezt honnan veszed? Ha még akt képhez írtad volna, valahol elfogadnám, de még arra sem igaz. Ez egy nagy butaság és a véleményezőt értékeli. Legalábbis a szememben, az én értékítéletem szerint.
Talán érdemes volna a Pin-Up kategória megismerése számodra.
Egy kis segítség: https://hu.wikipedia.org/wiki/Pin-up_girl
Köszönöm figyelmedet.
Üdv
... (3,7)
Nem tudom, hogy hogyan néz ki egy ilyen makrófotós munkamenet, de láttam már olyant, hogy vakukat tesznek a sötétebb oldalra, és azzal derítenek. Gyakorlatot igényel és sok időt, próbálkozást.
Viki (4,58)
Van egy elméletem arról, hogy női mellel több mindent el lehet adni. Ez az elmélet különösen igaz a glamour fotókra, ahol a tökéletes alkat a siker elengedetlen része. De mit is kell nézni egy glamour fotón?
Technikailag nagyon jól kivitelezett fotó. Első pillantásra filmes fotónak tűnt, van benne valamennyi retro hangulat. Ez a sárgás elszíneződésnek tudható be. A fehér foltok utómunkának tűnnek, de nélkülük nagyon steril lenne a kép. Hozzáadnak a kép hangulatvilágához.
A modell testtartása erotikus, és erőteljes. Látszik, hogy a fotós odafigyelt, hogy a modellt a lehető legelőnyösebben ábrázolja. A modell arckifejezése semleges. Ez mégjobban ráerősít a kép retro hangulatára.
Összeségében: egy jól sikerült, retro hangulatú glamour fotót látunk a műfajnak teljesen megfelelve. Az elméletemnek megfelelő pontszám is csak ezt bizonyítja (és az elméletet).
Technikailag nagyon jól kivitelezett fotó. Első pillantásra filmes fotónak tűnt, van benne valamennyi retro hangulat. Ez a sárgás elszíneződésnek tudható be. A fehér foltok utómunkának tűnnek, de nélkülük nagyon steril lenne a kép. Hozzáadnak a kép hangulatvilágához.
A modell testtartása erotikus, és erőteljes. Látszik, hogy a fotós odafigyelt, hogy a modellt a lehető legelőnyösebben ábrázolja. A modell arckifejezése semleges. Ez mégjobban ráerősít a kép retro hangulatára.
Összeségében: egy jól sikerült, retro hangulatú glamour fotót látunk a műfajnak teljesen megfelelve. Az elméletemnek megfelelő pontszám is csak ezt bizonyítja (és az elméletet).
A képre adott pontszám: 5
Maya (5)
Érdekes a kép. Nem sok ilyent látni a fotózzon. Mintha egy magazinból került volna ide. Nagyon jól kiemeli a modell arcát a haj sötét része, a sötét rúzs. A félszemmel tekintet is erőt sugároz, csak találgatni tudjuk, hogy mit néz, és mire gondol a másik szemével. A sötét ruha nagyon jól kiemeli a lenőtt szőke részét a hajnak, és így természetesen elválassza is a háttértől. Ugyanez van a fedetlen alkarral és a sötét hajjal. A tetoválás és a karkötő megerősíti a modell karakterét. Ez a sötét rúzs a visszafogott egyéb sminkekkel erőteljes, domináns karaktert kölcsönöz a modellnek.
Ez egy nagyon jól sikerült, úgynevezett, beauty shoot. Portfólióban a helye.
Ez egy nagyon jól sikerült, úgynevezett, beauty shoot. Portfólióban a helye.
A képre adott pontszám: 5
Nelly (5)
Meseszép fotó. Nekem ez inkább családi/emlékkép. Olyan, mintha elővetted volna a fotózás nagykönyvét, megkerested volna a gyermekfotózás a természetben fejezetet, és lépésről lépésre követve az utasításokat megcsináltad volna a képet, majd időt és energiát nem kímélve az utómunkát is becsületesen végigcsináltad volna.
Technikailag tökéletes kivitelezés, jók a színek, a tónusok, részletes a kép, a mélység-élesség precízen szabályozva van, felismerhető a háttér, de nem hangsúlyos. A kislány nagyon jól meg van világítva, még az is megfordult a fejemben, hogy vakuval lett derítve. A vágás is hozzáad a képhez, sőt még a háttéren lévő, sárgás elszíneződés is, mintha lens-flare lenne.
Még több ilyen fotót!
Technikailag tökéletes kivitelezés, jók a színek, a tónusok, részletes a kép, a mélység-élesség precízen szabályozva van, felismerhető a háttér, de nem hangsúlyos. A kislány nagyon jól meg van világítva, még az is megfordult a fejemben, hogy vakuval lett derítve. A vágás is hozzáad a képhez, sőt még a háttéren lévő, sárgás elszíneződés is, mintha lens-flare lenne.
Még több ilyen fotót!
A képre adott pontszám: 5
Múzsa (3)
Szia!
Az első dolog, ami miatt kérdés merült fel bennem, hogy miért tűnik életlennek a kép. Aztán megnéztem az adatokat: zár: 1/200 s, fókusztávolság kb. 60mm ekv. blende F3.5, de eléggé távol lehetett a téma, mert elég nagy a mélységélességi tartomány (ehhez hozzájön a szenzor métete is). Vagy a tömörítés vágta gallyra az egész fotót? Nem tudom. De erre oda kell figyelni és nagyon kritikusan tekinteni rá. Helyezd magad egy vásárló szerepébe, akinek ezt a fotót szeretnék eladni. Te megvennéd?
Nézzük a fotó tartalmát. Van egy hárfázó csaj. Ő lenne a múzsa. Benn ül egy ablakkeretben, és ez egy természetes keret lenne, észre is vetted, majd levágtad a végét, mintha egy szalámi lenne. Pedig ott volt a keret. Igaz, hogy azzal (a kerettel) is a képmező 70-80%-a elment volna, és a kép inkább az ablakról szólt volna, mint a múzsáról, de ezzel a vágással sincsen ez másképp.
Akár mennyire nézem a képet, és próbálom megérteni azt, hogy miért érezted úgy, hogy ez a téma, ezen a helyen pont így a legjobb, nem sikerül. Folyton oda lyukadok ki, hogy ez egy túristafotó, ami csak arra az pillanatra épít és arra a helyre ahol készült, de semmi mást nem hordoz magában. Ezt sem címadás, sem szűkebb vágás nem tudja hozzáadni.
Ilyen esetekben ajánlom szivesen a filmes fotózást manuális géppel, mert eléggé lelassítja az embert ahhoz, hogy átgondoltabban fotózzon, ne csak kattintgasson a gépével. Emellett a nyersanyag ára is motivál a jobb képek készítésére, mert minden rosszul sikerült fotónak ára van. (A jónak is, de az nem fáj.)
Szeretném, ha ez a vélemény nem rettentene el az újabb próbálkozásoktól és még sok jó fotót láthatnánk tőled.
Az első dolog, ami miatt kérdés merült fel bennem, hogy miért tűnik életlennek a kép. Aztán megnéztem az adatokat: zár: 1/200 s, fókusztávolság kb. 60mm ekv. blende F3.5, de eléggé távol lehetett a téma, mert elég nagy a mélységélességi tartomány (ehhez hozzájön a szenzor métete is). Vagy a tömörítés vágta gallyra az egész fotót? Nem tudom. De erre oda kell figyelni és nagyon kritikusan tekinteni rá. Helyezd magad egy vásárló szerepébe, akinek ezt a fotót szeretnék eladni. Te megvennéd?
Nézzük a fotó tartalmát. Van egy hárfázó csaj. Ő lenne a múzsa. Benn ül egy ablakkeretben, és ez egy természetes keret lenne, észre is vetted, majd levágtad a végét, mintha egy szalámi lenne. Pedig ott volt a keret. Igaz, hogy azzal (a kerettel) is a képmező 70-80%-a elment volna, és a kép inkább az ablakról szólt volna, mint a múzsáról, de ezzel a vágással sincsen ez másképp.
Akár mennyire nézem a képet, és próbálom megérteni azt, hogy miért érezted úgy, hogy ez a téma, ezen a helyen pont így a legjobb, nem sikerül. Folyton oda lyukadok ki, hogy ez egy túristafotó, ami csak arra az pillanatra épít és arra a helyre ahol készült, de semmi mást nem hordoz magában. Ezt sem címadás, sem szűkebb vágás nem tudja hozzáadni.
Ilyen esetekben ajánlom szivesen a filmes fotózást manuális géppel, mert eléggé lelassítja az embert ahhoz, hogy átgondoltabban fotózzon, ne csak kattintgasson a gépével. Emellett a nyersanyag ára is motivál a jobb képek készítésére, mert minden rosszul sikerült fotónak ára van. (A jónak is, de az nem fáj.)
Szeretném, ha ez a vélemény nem rettentene el az újabb próbálkozásoktól és még sok jó fotót láthatnánk tőled.
A képre adott pontszám: 2
Gyémánt64 válasza:
Szia! Köszönöm a választ, és a tanácsokat. Mivel új vagyok az oldalon, így minden segítségre és tanácsra szükségem van. A kedvemet nem vetted el az újabb képek feltöltésétől. De az oldalon a pontozások, értékelések és azok elfogadása néha igen érdekes! És még egy mondat, a profik sem profikként kezdték, mindenki volt tanuló. Ezen a szakaszon át kell esni, hogy most az újak támogatásában ki mennyire segítőkész és támogató az személy függő. További sikeres fotozást!
Szia! Köszönöm a választ, és a tanácsokat. Mivel új vagyok az oldalon, így minden segítségre és tanácsra szükségem van. A kedvemet nem vetted el az újabb képek feltöltésétől. De az oldalon a pontozások, értékelések és azok elfogadása néha igen érdekes! És még egy mondat, a profik sem profikként kezdték, mindenki volt tanuló. Ezen a szakaszon át kell esni, hogy most az újak támogatásában ki mennyire segítőkész és támogató az személy függő. További sikeres fotozást!
A kis mohó (4,4)
Na ezt nevezem méhecskés-virágos fotónak. Bár a témában már nem maradt sok potenciál, ez a fotó kimaxolja teljesen. Eszméletlenül jó a piros, fekete, sárga színek összhangja, ahogy a fekete rész harmonizál a vörös virágszirmokkal, és előbukkan közülük egy sárga, virágporral borított, kis, mohó méh.
Tűéles, jól megvilágított, jól komponált és vágott fotó. Mától ez az egyik kedvencem. Szívesen kitenném a falamra, de négyzetes vágást kérek :)
Tűéles, jól megvilágított, jól komponált és vágott fotó. Mától ez az egyik kedvencem. Szívesen kitenném a falamra, de négyzetes vágást kérek :)
A képre adott pontszám: 5
... (3,7)
Szőrszálhasogatás következik: nagyon nagyon kár, hogy bal oldalról nem volt lehetőséged egy kicsit deríteni, hogy arról az oldalról is kiemeld a szőrszálakat, amiket a jobb oldalon a napfény gyönyörűen elkülönít a rovar potrohától.
Nagyon élvezhető a mélységélesség. Precíz és pontosan annyi, amennyi kell. Tetszik a bal sarokba belógó virág is, néküle nagyon silány lenne a bal felső sarok. Így ellensúlyozza az ürességet, mégsem ragadja meg a tekintetet, hiszen a kép jobb alsó része sokkal világosabb, ezáltal sokkal hangsúlyosabb. Tetszenek a háttér lágy ívei, és a virágszirmok élessége, illetve ahogy egyre életlenebbek lesznek a távolsággal.
Bár ezt a témát nagyon sokan próbálták már megörökíteni, kisebb, nagyobb sikerrel, ez a fotó kifejezetten a sikeresebbek közé tartozik. Egy kérdés fogalmazódik meg már sokadszorra bennem ennek a témának a kapcsán: Elhiszem, hogy a méhecskés-virágos fotók úgynevezett kötelező fotók, amiket minden fotósnak meg kell egyszer csinálnia, de miután már kész, mi lenne az a téma, amiről érdekes makrófotót lehetne csinálni? Olyant, amilyent még senki sem csinált, amit még úgy senki sem nem látott... Hogy egy általános dologból megmutassuk azt, ami különleges, rendkívüli.
Nagyon élvezhető a mélységélesség. Precíz és pontosan annyi, amennyi kell. Tetszik a bal sarokba belógó virág is, néküle nagyon silány lenne a bal felső sarok. Így ellensúlyozza az ürességet, mégsem ragadja meg a tekintetet, hiszen a kép jobb alsó része sokkal világosabb, ezáltal sokkal hangsúlyosabb. Tetszenek a háttér lágy ívei, és a virágszirmok élessége, illetve ahogy egyre életlenebbek lesznek a távolsággal.
Bár ezt a témát nagyon sokan próbálták már megörökíteni, kisebb, nagyobb sikerrel, ez a fotó kifejezetten a sikeresebbek közé tartozik. Egy kérdés fogalmazódik meg már sokadszorra bennem ennek a témának a kapcsán: Elhiszem, hogy a méhecskés-virágos fotók úgynevezett kötelező fotók, amiket minden fotósnak meg kell egyszer csinálnia, de miután már kész, mi lenne az a téma, amiről érdekes makrófotót lehetne csinálni? Olyant, amilyent még senki sem csinált, amit még úgy senki sem nem látott... Hogy egy általános dologból megmutassuk azt, ami különleges, rendkívüli.
A képre adott pontszám: 4
suppsupp válasza:
Szia, köszönöm a véleményed. A derítést sokan javasolták már, nem csak ennél más hasonló"régebben feltöltött" képeimnél is. :) De igazából fogalmam sincs, hogy tudnám kivitelezni, bár nincs lehetetlen...:)
A különlegességgel egyet értek, de egyenlőre a kertben keresgélek apróbb állatokat, szép fényeket ebben a kategóriában. :)
Üdv
Szia, köszönöm a véleményed. A derítést sokan javasolták már, nem csak ennél más hasonló"régebben feltöltött" képeimnél is. :) De igazából fogalmam sincs, hogy tudnám kivitelezni, bár nincs lehetetlen...:)
A különlegességgel egyet értek, de egyenlőre a kertben keresgélek apróbb állatokat, szép fényeket ebben a kategóriában. :)
Üdv
ívek (2,5)
Szia!
Olvasom, hogy ez az első fotód az oldalon, ezért nem adok pontszámot a fotóra, inkább elmondom, hogy mit csinálnék másképp és hogy készíteném elő a fotót feltöltésre.
Észrevehető, hogy a kép bal oldalán a hídfő nem éles, emellett a tömörítés sem tett neki jót, látszanak a JPEG algoritmus jelei. Amit még az értékelők észre fognak venni, hogy az ég kiégett, hófehér, részlettelen. Vegyük sorjába, hogy mit hogy előzzünk meg, mert utólag javítani már nagyon nehéz őket.
Élesség: a kép előtere éles, a háttér életlen. Ezt mélységélességnek (-életlenségnek) hívják. Portréknál élvezetes, néha már elvárás is, hogy ne legyen a háttér és/vagy az előtér tűéles. Tájfotónál, építészetnél, ennél a képnél viszont hozzáadna a képhez, hogyha nem csak az előtér, hanem a háttér is (legalább a hídfőig) éles lenne és részletgazdag. Ezt a blende szűkítésével (nagyobb F szám) és ennek megfelelően hosszabb záridővel lehet elérni. Ajánlott még álvány használata, mert egy idő múlva a záridő olyan hosszú lesz, hogy nem lehet bemozdulás nékül kézből kitartani. Ennél a fotónál F11 már nyerő lenne, és az ahhoz tartozó 1/30s záridő is elegendőnek tűnik kézből fotózásra (feltéve a 24mm - 38mm ekv. gyújtótávolságot).
Tömörítés: a fotót ajánlott RAW vagy a legjobb minőségű JPEG formátumban készíteni és változatlanul letölteni a számítógépre. Vágás és feldolgozás után érdemes a lehető maximális minőségben JPEG-ben vagy jobb esetben TIFF formátumban elmenteni. Feltöltés előtt pedig 92% körüli minőségben, és fájlméret-korláttal exportálni. (Exportálás Web-re opción keresztül.) Csak így érhető el, hogy ne vesszen a tömörítés kárára a képminőség.
A kiégett eget technika helyett másmilyen időzítéssel kell megoldani. Érdemes bárányfelhős, napsütötte napszakot választani, amikor a nap a fotós irányából süt. Ezzel a híd részletei a fény-árnyék ellentétben jobban ki fognak emelkedni, a háttérben az ég megőrzi kékségét, a felhők pedig tartalmat adnak neki, nem lesz unalmas és üres.
Kezdetnek ennyi. Várjuk a következő képet!
Olvasom, hogy ez az első fotód az oldalon, ezért nem adok pontszámot a fotóra, inkább elmondom, hogy mit csinálnék másképp és hogy készíteném elő a fotót feltöltésre.
Észrevehető, hogy a kép bal oldalán a hídfő nem éles, emellett a tömörítés sem tett neki jót, látszanak a JPEG algoritmus jelei. Amit még az értékelők észre fognak venni, hogy az ég kiégett, hófehér, részlettelen. Vegyük sorjába, hogy mit hogy előzzünk meg, mert utólag javítani már nagyon nehéz őket.
Élesség: a kép előtere éles, a háttér életlen. Ezt mélységélességnek (-életlenségnek) hívják. Portréknál élvezetes, néha már elvárás is, hogy ne legyen a háttér és/vagy az előtér tűéles. Tájfotónál, építészetnél, ennél a képnél viszont hozzáadna a képhez, hogyha nem csak az előtér, hanem a háttér is (legalább a hídfőig) éles lenne és részletgazdag. Ezt a blende szűkítésével (nagyobb F szám) és ennek megfelelően hosszabb záridővel lehet elérni. Ajánlott még álvány használata, mert egy idő múlva a záridő olyan hosszú lesz, hogy nem lehet bemozdulás nékül kézből kitartani. Ennél a fotónál F11 már nyerő lenne, és az ahhoz tartozó 1/30s záridő is elegendőnek tűnik kézből fotózásra (feltéve a 24mm - 38mm ekv. gyújtótávolságot).
Tömörítés: a fotót ajánlott RAW vagy a legjobb minőségű JPEG formátumban készíteni és változatlanul letölteni a számítógépre. Vágás és feldolgozás után érdemes a lehető maximális minőségben JPEG-ben vagy jobb esetben TIFF formátumban elmenteni. Feltöltés előtt pedig 92% körüli minőségben, és fájlméret-korláttal exportálni. (Exportálás Web-re opción keresztül.) Csak így érhető el, hogy ne vesszen a tömörítés kárára a képminőség.
A kiégett eget technika helyett másmilyen időzítéssel kell megoldani. Érdemes bárányfelhős, napsütötte napszakot választani, amikor a nap a fotós irányából süt. Ezzel a híd részletei a fény-árnyék ellentétben jobban ki fognak emelkedni, a háttérben az ég megőrzi kékségét, a felhők pedig tartalmat adnak neki, nem lesz unalmas és üres.
Kezdetnek ennyi. Várjuk a következő képet!
reflexpo válasza:
Üdv. BlendeR !
Köszönöm az értékes tanácsokat, igyekszem észben tartani a javasolt szempontokat. RAW-ban készítem a képeket, azon túl is figyelek a lehető legjobb minőségre, -ahogy ajánlod.( Ilyen szempontból ez a fotó szerintem jónak mondható)
"Bejelentkező" kép, a továbbiakban törekszem igényesebb, minden szempontból jobb képeket feltölteni. Kösz.
Üdv. BlendeR !
Köszönöm az értékes tanácsokat, igyekszem észben tartani a javasolt szempontokat. RAW-ban készítem a képeket, azon túl is figyelek a lehető legjobb minőségre, -ahogy ajánlod.( Ilyen szempontból ez a fotó szerintem jónak mondható)
"Bejelentkező" kép, a továbbiakban törekszem igényesebb, minden szempontból jobb képeket feltölteni. Kösz.
Szia! Kicsit hálátlan helyzetben érzem magam, mert ez a fotó egy számodra fontos személyt ábrázol és biztos vagyok benne, hogy a fotó címét nem gondoltad teljes mértékben komolyan. Viszont a címválasztás is ugyanolyan fontos, mint maga a fotó. Minden esetre belőlem komoly tiltakozást váltott ki első olvasatra. Nem mélyednék bele az okfejtésbe, nézzük inkább a fotót.
A képterület 60%-a üres. Ez megint tiltakozást vált ki belőlem, mert nem ürességet, hanem inkább tartalmat szeretnék látni. Olyan ez, mint egy filmnek a legérdekesebb felét nem látni, hanem csak egy részt belőle. Körülbelül ilyen ez a fotó is. Tessék bátran nagyban megmutatni azt, akire büszkék vagyunk.
A gyerkőc testtartása elég magabiztos. A hódító részt inkább csak a merész frizura támasztja alá, a testtartás még nem. Hangsúlyozom, még. Tetszik, hogy a kép fekete fehér, és hogy jók a tónusok, igaz én kontrasztosabban szeretem, de ne érts félre, így is nagyon jó a kép, olyan filmes fotó hatása van (mint a szkennelt negatív, ami még nincs multigrade papírra levilágítva).
Ami nagyon tetszik, és ezt merem állítani, hogy még a kép készítője sem gondolta, hogy észrevetted, hogy a mai fiatalok egyre korábban és egyre hitelesebben utánozzák a felnőtteket. Mondjuk úgy, hogy felnőnek (ami így nem teljesen igaz, mert csak a viselkedési mintázataik hasonlítanak a felnőttekére, a tapasztalat, higgadtság, megfontoltság, és még sok más felnőtt tulajdonság nincs meg bennük ahhoz, hogy igazi felnőttek legyenek). Egyre fiatalabban egyre hitelesebb felnőtt szerepeket játszanak el, ebben az esetben a hódítót. A fiatalokról Erwin Olaf Berlin sorozata jut eszembe, ami ezzel a témával foglalkozik, kicsit másképp, felnőtt fejjel, nagyon precízen átgondolva.
Összeségében van a fotóban valami, nem tudom, hogy mennyire szándékos és átgondolt, viszont nekem ez a fotó emlékképként működik. Ahhoz, hogy portréként is megállja a helyét, még többet kell beleadni: a téma átgondolását, azt, hogy mit szeretnénk kifejezni, hogyan szeretnénk azt, és csak azután megcsinálni.
A képterület 60%-a üres. Ez megint tiltakozást vált ki belőlem, mert nem ürességet, hanem inkább tartalmat szeretnék látni. Olyan ez, mint egy filmnek a legérdekesebb felét nem látni, hanem csak egy részt belőle. Körülbelül ilyen ez a fotó is. Tessék bátran nagyban megmutatni azt, akire büszkék vagyunk.
A gyerkőc testtartása elég magabiztos. A hódító részt inkább csak a merész frizura támasztja alá, a testtartás még nem. Hangsúlyozom, még. Tetszik, hogy a kép fekete fehér, és hogy jók a tónusok, igaz én kontrasztosabban szeretem, de ne érts félre, így is nagyon jó a kép, olyan filmes fotó hatása van (mint a szkennelt negatív, ami még nincs multigrade papírra levilágítva).
Ami nagyon tetszik, és ezt merem állítani, hogy még a kép készítője sem gondolta, hogy észrevetted, hogy a mai fiatalok egyre korábban és egyre hitelesebben utánozzák a felnőtteket. Mondjuk úgy, hogy felnőnek (ami így nem teljesen igaz, mert csak a viselkedési mintázataik hasonlítanak a felnőttekére, a tapasztalat, higgadtság, megfontoltság, és még sok más felnőtt tulajdonság nincs meg bennük ahhoz, hogy igazi felnőttek legyenek). Egyre fiatalabban egyre hitelesebb felnőtt szerepeket játszanak el, ebben az esetben a hódítót. A fiatalokról Erwin Olaf Berlin sorozata jut eszembe, ami ezzel a témával foglalkozik, kicsit másképp, felnőtt fejjel, nagyon precízen átgondolva.
Összeségében van a fotóban valami, nem tudom, hogy mennyire szándékos és átgondolt, viszont nekem ez a fotó emlékképként működik. Ahhoz, hogy portréként is megállja a helyét, még többet kell beleadni: a téma átgondolását, azt, hogy mit szeretnénk kifejezni, hogyan szeretnénk azt, és csak azután megcsinálni.
botosferenc válasza:
Szia ! Örömmel olvasom terjedelmes észrevételeidet, mely számomra tulságosan is kiméletes, mégis értem mire gondolsz. Tény, hogy számomra fontos személy, de inkább őszinte velemenyeket, észreveteleket várok mint fotó, a tiedhez hasonlót. Maga a címválasztás nehézkes, törekszem a humoros megközelítést több-kevesebb síkerrel. Nem szándékoztam egy klasszikusan értelmezett potrét késziteni, póbalkozom a megszokott, átlagost kerülni, + egy bizonyos szituaciót, környezetet kreálni, kisebb nagyobb sikerrel természetesen. Az üres résszel, úgynevezett negativ tér, probalom diszkréteni kiemelni az alanyt. A helyzet szándékos, előkészített már mint a frizura. Remélem nem fog anyira rohamosan felnőtté válni hisz még csak 6 éves. Köszönöm, hogy megosztottad észrevételeidet, gondolataidat. Feri
Szia ! Örömmel olvasom terjedelmes észrevételeidet, mely számomra tulságosan is kiméletes, mégis értem mire gondolsz. Tény, hogy számomra fontos személy, de inkább őszinte velemenyeket, észreveteleket várok mint fotó, a tiedhez hasonlót. Maga a címválasztás nehézkes, törekszem a humoros megközelítést több-kevesebb síkerrel. Nem szándékoztam egy klasszikusan értelmezett potrét késziteni, póbalkozom a megszokott, átlagost kerülni, + egy bizonyos szituaciót, környezetet kreálni, kisebb nagyobb sikerrel természetesen. Az üres résszel, úgynevezett negativ tér, probalom diszkréteni kiemelni az alanyt. A helyzet szándékos, előkészített már mint a frizura. Remélem nem fog anyira rohamosan felnőtté válni hisz még csak 6 éves. Köszönöm, hogy megosztottad észrevételeidet, gondolataidat. Feri
Kinga (5)
A kategóriákkal nem mindig értek egyet, ez szerintem már átmehetne divat alá, felpezsdítené. De nézzük a képet.
Lenyűgöző, hogy a fotós mennyire jól eltalálta a mélységélesség és a bokeh arányát. Gyönyörűen elválik a modell a háttértől, viszont a háttér is felismerhető és élvezhető marad. Ez többmindenre is utal, mint például a fotós felkészültsége, vagy a jó helyszín kiválasztása. Érződik belőle a tudatosság. Sőt, a modell precízen a kép középső és jobb oldali harmadát elválasztó képzeletbeli egyenesre van komponálva. Ezzel nem is lenne baj, ha a képen a perspektíva mentén húzódó vonalak nem mind a kép közepe felé irányulnának. Ez a a képet kibillenti egyensúlyából. Természesebben hatna, ha a modell a kép közepére került volna. A másik apróság, hogy a modell a kép baloldalán futó kerítés/fal felé néz, ami magasabb, mint a jobb oldalon felsorakoztatott oszlopsor, és ezzel a fal lezárja a kép bal oldalát. A kép pedig nem áll össze. Jobbra fordulva a modell testtartása úgy hatna, mintha a járda felé indult volna.
Nagyon sok munka látszik a képen, már csak az apróságokat kell összeilleszteni és tökéletes lesz. Szerintem érdemes megismételni a képet.
Lenyűgöző, hogy a fotós mennyire jól eltalálta a mélységélesség és a bokeh arányát. Gyönyörűen elválik a modell a háttértől, viszont a háttér is felismerhető és élvezhető marad. Ez többmindenre is utal, mint például a fotós felkészültsége, vagy a jó helyszín kiválasztása. Érződik belőle a tudatosság. Sőt, a modell precízen a kép középső és jobb oldali harmadát elválasztó képzeletbeli egyenesre van komponálva. Ezzel nem is lenne baj, ha a képen a perspektíva mentén húzódó vonalak nem mind a kép közepe felé irányulnának. Ez a a képet kibillenti egyensúlyából. Természesebben hatna, ha a modell a kép közepére került volna. A másik apróság, hogy a modell a kép baloldalán futó kerítés/fal felé néz, ami magasabb, mint a jobb oldalon felsorakoztatott oszlopsor, és ezzel a fal lezárja a kép bal oldalát. A kép pedig nem áll össze. Jobbra fordulva a modell testtartása úgy hatna, mintha a járda felé indult volna.
Nagyon sok munka látszik a képen, már csak az apróságokat kell összeilleszteni és tökéletes lesz. Szerintem érdemes megismételni a képet.
A képre adott pontszám: 4
kapka válasza:
Szia,
Nagyon szépen köszönöm a részletes véleményed, ez az utóbbi idők egyik leghasznosabb értékelése számomra.
A két kicsi aprósságban teljesen igazad adok, a jövőben oda is fogok figyelni ezekre.
Megismételni már nem szeretném, hiszen az a hangulat, azok a környezeti tényezők már nem állnának úgysem össze újra.
Külön köszönöm, hogy az előnyoket is elmontad, tényleg igyekszem felkészülni a fotózásokra, előző nap bejárni a helyszínt, stb.
Üdv,István
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
Szia,
Nagyon szépen köszönöm a részletes véleményed, ez az utóbbi idők egyik leghasznosabb értékelése számomra.
A két kicsi aprósságban teljesen igazad adok, a jövőben oda is fogok figyelni ezekre.
Megismételni már nem szeretném, hiszen az a hangulat, azok a környezeti tényezők már nem állnának úgysem össze újra.
Külön köszönöm, hogy az előnyoket is elmontad, tényleg igyekszem felkészülni a fotózásokra, előző nap bejárni a helyszínt, stb.
Üdv,István
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
Barnabás (5)
Családi és emlékkép kategóriában ez egy kiváló, példaértékű kép.
Technikailag kifogástalan: éles, nagyon jók a tónusok és színhű.
Ami a témát illeti, egy olyan fotó, amit bárki büszkén tenne bele a családi emlékalbumba. Látszik benne a spontaneitás, átadja a pillanat varázsát.
Egy nagyon apró kis javítást viszont meghálálna a kép, az pedig a fiú középre helyezése. Talán a 4:3 képarány és a középre helyezés lenne a nyerő kombináció. Érdemes kipróbálni.
Technikailag kifogástalan: éles, nagyon jók a tónusok és színhű.
Ami a témát illeti, egy olyan fotó, amit bárki büszkén tenne bele a családi emlékalbumba. Látszik benne a spontaneitás, átadja a pillanat varázsát.
Egy nagyon apró kis javítást viszont meghálálna a kép, az pedig a fiú középre helyezése. Talán a 4:3 képarány és a középre helyezés lenne a nyerő kombináció. Érdemes kipróbálni.
A képre adott pontszám: 4.8
... (5)
Erwin Olaf huszas évei végén kialakult világára emlékeztet a kép. Nagyon átgondolt fotót látunk. Tetszenek a tónusok, a nagyobb kontraszt, tetszik ahogy a háttér (fal repedései) is szerepet játszanak a kompozícióban, ugyanúgy, mint az előtér. A képszéli vignettálás olyan hatást kelt, mintha kulcslyukon lesnék be egy másik szobába (ami szintén utalás Erwin Olaf munkásságára - ez esetben sokkal újabbra). A padlóra terített szőnyeg művészi kifejezésben eljátszott szerepét nem nagyon tudom felfogni, de a praktikusságát értem.
Amit változtattam volna, az a látószög. Megemeltem volna és szűkítettem volna rajta, hogy a kompozíció a teljes képmezőt kitöltse. Ezzel a modellek testére még több hangsúly került volna.
Szép munka!
Amit változtattam volna, az a látószög. Megemeltem volna és szűkítettem volna rajta, hogy a kompozíció a teljes képmezőt kitöltse. Ezzel a modellek testére még több hangsúly került volna.
Szép munka!
A képre adott pontszám: 4.8

Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.