- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
KATEGÓRIÁK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ÉRTÉKELÉSEK JÓVÁHAGYÁSA Huti (4,79)
összesen: 110 darab
Szék a fényben (5)
Feljáró (4,65)
Szia!
Szép abstrakt, grafikus kép, jól megláttad ebben a nem túl attraktív környezetben is a lehetőséget. A fény is jókor volt jó helyen, az árnyékok nagyon sokat hozzátesznek a geometriához.
Az értékelő 1 kreditet utalt át a fotó készítőjének.
Szép abstrakt, grafikus kép, jól megláttad ebben a nem túl attraktív környezetben is a lehetőséget. A fény is jókor volt jó helyen, az árnyékok nagyon sokat hozzátesznek a geometriához.
Az értékelő 1 kreditet utalt át a fotó készítőjének.
A képre adott pontszám: 5
Türkiz (3,91)
A témában nagy potenciál van, de a megvalósítás több helyen is félrecsúszott. A kompozíció nagyon kusza, egyáltalán nincsen megvezetve a tekintetem, folyamatosan ide-oda pattog a figyelmem, de nem nyugszik meg a szemem sehol sem. Ezen a nagyon kicsi mélységélesség sem segít. Csak értelmezhetetlenül pici részek élesek a képen, ami az anyagminőségek visszaadását is teljesen ellehetetleníti. Talán a világítás sikerült a legjobban, az előző 2 hiba miatt az sem igazán tud érvényesülni.
A képre adott pontszám: 3
Pengeéles kép (0)
Szia!
A cím nekem nagyon erőltetett.
Az előző hozzászólónak szépen kifejtetted a tárgyfotózás lényegét, megpróbálok ennek mentén kritikát megfogalmazni.
A képed sajnos egyik fontos tulajdonságát sem közvetíti a lefotózott terméknek. A svájci bicska legfontosabb ismérve a többfunkcióssága, itt ez nem látszik, mondanám, hogy oké ez egy részletfotó, de ahhoz meg túl sokminden látszik az egész tárgyból, fincsi, esztétikus részlet viszont egyáltalán nem. A második legfontosabb tulajdonság a penge élessége, a minőségi anyagfelhasználás és a precíz megmunkálás. Az anyagok minőségéből, struktúrájából viszont sajnos semmit nem látni a képen. Jöhetne a kifogás, hogy low-key, de nem, ez csak egy alexpós fotó, amiről emiatt hiányzik az anyagok struktúrájának a visszaadása. A reklámfotózás legalapvetőbb kritériumainak sem felel meg a kép, teljesen sehol sem éles, a tárgy piszkos és karcos, ami még a szerény megvilágítottság mellett is látszik az anyagok felületminőségével ellentétben. A szerkesztés sem szerencsés: túl szűk a kép a penge hegyénél és a logónál is, illetve nincsen megvezetve a tekintetem. Egy jó reklámfotónál kell, hogy legyen egy szemlélési irány és egy pont, amin végül megnyugszik a szemlélő tekintete. Itt nem tudom mit nézzek. A tárgyfotóknak alapvetően három feladata lehet:
- minél több technikai részlet megmutatása (forma, anyagfelhasználás, megmunkálás minősége stb.)
- a funkcionalitás bemutatása
- a vásárlási kedv felfokozása a nézőben keltett pozitív érzelmek felkorbácsolásával
- ez a kép sajnos egyik funkciót sem tölti be, én újrapróbálnám ezt a leírt szempontok mentén. A kreditet a következő próbálkozásnak szántam, ahogy írtad is, mesterséges megvilágítás nélkül ez nem nagyon megy.
Üdv. Bence, egy tárgyfotós a svájci határ mellől! :)
Az értékelő 1 kreditet utalt át a fotó készítőjének.
A cím nekem nagyon erőltetett.
Az előző hozzászólónak szépen kifejtetted a tárgyfotózás lényegét, megpróbálok ennek mentén kritikát megfogalmazni.
A képed sajnos egyik fontos tulajdonságát sem közvetíti a lefotózott terméknek. A svájci bicska legfontosabb ismérve a többfunkcióssága, itt ez nem látszik, mondanám, hogy oké ez egy részletfotó, de ahhoz meg túl sokminden látszik az egész tárgyból, fincsi, esztétikus részlet viszont egyáltalán nem. A második legfontosabb tulajdonság a penge élessége, a minőségi anyagfelhasználás és a precíz megmunkálás. Az anyagok minőségéből, struktúrájából viszont sajnos semmit nem látni a képen. Jöhetne a kifogás, hogy low-key, de nem, ez csak egy alexpós fotó, amiről emiatt hiányzik az anyagok struktúrájának a visszaadása. A reklámfotózás legalapvetőbb kritériumainak sem felel meg a kép, teljesen sehol sem éles, a tárgy piszkos és karcos, ami még a szerény megvilágítottság mellett is látszik az anyagok felületminőségével ellentétben. A szerkesztés sem szerencsés: túl szűk a kép a penge hegyénél és a logónál is, illetve nincsen megvezetve a tekintetem. Egy jó reklámfotónál kell, hogy legyen egy szemlélési irány és egy pont, amin végül megnyugszik a szemlélő tekintete. Itt nem tudom mit nézzek. A tárgyfotóknak alapvetően három feladata lehet:
- minél több technikai részlet megmutatása (forma, anyagfelhasználás, megmunkálás minősége stb.)
- a funkcionalitás bemutatása
- a vásárlási kedv felfokozása a nézőben keltett pozitív érzelmek felkorbácsolásával
- ez a kép sajnos egyik funkciót sem tölti be, én újrapróbálnám ezt a leírt szempontok mentén. A kreditet a következő próbálkozásnak szántam, ahogy írtad is, mesterséges megvilágítás nélkül ez nem nagyon megy.
Üdv. Bence, egy tárgyfotós a svájci határ mellől! :)
Az értékelő 1 kreditet utalt át a fotó készítőjének.
Villásreggeli (4,99)
Ez az az eset, amikor olyan jó az ötlet, hogy minden más már mindegy is. :) De egyébként a megvalósítás is rendben van, nem unalmasak a fények sem.
Az értékelő 2 kreditet utalt át a fotó készítőjének.
Az értékelő 2 kreditet utalt át a fotó készítőjének.
A képre adott pontszám: 5
Szia!
Debreceniként nem tudtam elmenni a kép mellett. :)
Szokatlan perspektíva, de látszik, hogy tudatos: a virágok nem érnek bele az épület aljába, a villanyoszlop sem zavaró, egyben van a kompozíció. A fényviszonyok is előnyösek, gondolom ezt is megtervezted. A konverzió is jól sikerült: nincsenek elmászva a színek, a csúcsfények/árnyékok is rendben vannak, még pont nem zavaróan hdr hatású.
Amit én hibának vélek felfedezni: látom, hogy szép egyenesek a függőleges vonalaid, aminek az épületfotók 99%-nál így is kell lennie. A te képed viszont pont beleesik a maradékba. Amikor ennyire alulról van fotózva egy ilyen magas épület és mégis párhuzamosan vannak tartva az oldalai akkor az az érzése támad a nézőnek, felfelé haladva széttartanak az oldalvonalak. Célszerűbb ilyenkor egy kicsit összefutni hagyni őket, hogy a szemlélő párhuzamosként érzékelje őket.
Tipp: ha villamos el lenne mosva hosszú záridővel az némi dinamikát vinne lépbe. Persze akkor több fotóból kéne megoldani a képet.
Üdv!
Az értékelő 1 kreditet utalt át a fotó készítőjének.
Debreceniként nem tudtam elmenni a kép mellett. :)
Szokatlan perspektíva, de látszik, hogy tudatos: a virágok nem érnek bele az épület aljába, a villanyoszlop sem zavaró, egyben van a kompozíció. A fényviszonyok is előnyösek, gondolom ezt is megtervezted. A konverzió is jól sikerült: nincsenek elmászva a színek, a csúcsfények/árnyékok is rendben vannak, még pont nem zavaróan hdr hatású.
Amit én hibának vélek felfedezni: látom, hogy szép egyenesek a függőleges vonalaid, aminek az épületfotók 99%-nál így is kell lennie. A te képed viszont pont beleesik a maradékba. Amikor ennyire alulról van fotózva egy ilyen magas épület és mégis párhuzamosan vannak tartva az oldalai akkor az az érzése támad a nézőnek, felfelé haladva széttartanak az oldalvonalak. Célszerűbb ilyenkor egy kicsit összefutni hagyni őket, hogy a szemlélő párhuzamosként érzékelje őket.
Tipp: ha villamos el lenne mosva hosszú záridővel az némi dinamikát vinne lépbe. Persze akkor több fotóból kéne megoldani a képet.
Üdv!
Az értékelő 1 kreditet utalt át a fotó készítőjének.
A képre adott pontszám: 4
Big Boss (4,96)
Biztos :)
Big Boss (4,96)
Vannak nekem is állandó fényű lámpáim, de szerintem több komprumisszummal jár mint előnnyel, arról nem is beszélve, hogy amik felveszik a versenyt a stúdióvakukkal, azok ilyen agyament milliós összegekbe kerülnek. Softboxokat is egyre ritkábban használok: egy lámpa normálreflektorral meg egy eléakasztott transzparenspapírral vagy ronggyal ugyanaz csak plusszba tudom a távolságot is állítani köztük, amivel a fény keménységét tudom állîtani ez ugye a softboxoknál már adott :) Tárgyfotóra jó a régi 40 éves stúdiótechnika is, a barkácsolás meg úgyis hozzátartozik. Nem kell mindig a boltba rohanni a legújabb cuccokért, egy bizonyos minőség felett (ami már 50 éve is létezett) ugyanaz a fény jön ki mindegyikből! :) Sokkal fontosabb tudni melyik fényformáló mit csinál, meg úgy anblokk fényelni tudni. Mostmár biztosan állítom, hogy stúdiólámpákkal meg az alap fényformálókkal ( softbox, normálrefi, méhsejtrács, para, ernyő, strip) meg transzparensekkel, plexikkel, karton darabkákkal stb-vel bármit meg lehet oldani. Aki nem tudja, az a milliós spéci cuccokkal sem tudja, mert nem érti a fényt.
Big Boss (4,96)
A kólát átbeszéltük, azon kívül szerintem tök jó lett a kompozíció.
Horizont alatt én azt a vonalat értem, ami a 2 deszkafelület találkozásánál (azt nem látom, hogy valóban össze vannak-e illesztve. de mindegy is) jön létre. Ez nem csak akkor lesz ferde ha nincs kivízszintezve a kamera, hanem akkor is, ha nem teljesen szemből nézel rá.
Milyen ernyőid vannak? Fehér áteresztő (én arra tippelek) vagy ezüst visszaverős? Ha jól gondolom, akkor már az ernyők ezüstre cserélésével megoldódna ez a túlzottan lágy fény. A kólát viszont elég nagy akció lenne valamennyire szépen átvilágítani.
Horizont alatt én azt a vonalat értem, ami a 2 deszkafelület találkozásánál (azt nem látom, hogy valóban össze vannak-e illesztve. de mindegy is) jön létre. Ez nem csak akkor lesz ferde ha nincs kivízszintezve a kamera, hanem akkor is, ha nem teljesen szemből nézel rá.
Milyen ernyőid vannak? Fehér áteresztő (én arra tippelek) vagy ezüst visszaverős? Ha jól gondolom, akkor már az ernyők ezüstre cserélésével megoldódna ez a túlzottan lágy fény. A kólát viszont elég nagy akció lenne valamennyire szépen átvilágítani.
. (5)
Szia!
A meglátás meg a formavilág nyílván hibátlan. Akartam írni a bélyegképp láttán, hogy nekem kicsit kontrasztszegény, de egyrészt hazudnék, ha azt mondanám, hogy én jobban előhívnám, meg levilágítanám, másrészt az égbolt tónusátmenete ezzel a formával kivágva olyan szép, hogy mindig vissza-vissza térek rá!
Grat! :)
Az értékelő 1 kreditet utalt át a fotó készítőjének.
A meglátás meg a formavilág nyílván hibátlan. Akartam írni a bélyegképp láttán, hogy nekem kicsit kontrasztszegény, de egyrészt hazudnék, ha azt mondanám, hogy én jobban előhívnám, meg levilágítanám, másrészt az égbolt tónusátmenete ezzel a formával kivágva olyan szép, hogy mindig vissza-vissza térek rá!
Grat! :)
Az értékelő 1 kreditet utalt át a fotó készítőjének.
A képre adott pontszám: 5
Big Boss (4,96)
Szia!
Tárgyfotós vagyok, de a komolyabb food fotózásban nem vagyok benne. Maga az étel tálalásba- kompozíciójába eszerint nem is nagyon tudok belekötni, az odatámasztott kóla viszont nálam megtöri az idillt - persze, ha ez mondjuk egy reklámfotó egy menüről, akkor értem. A színvilág rendben van, a háttér is ötletes, viszont szerintem túl világos, ami amiatt baj, hogy nincsen megvezetve a tekintetem a főtémára, hanem ide oda ugrál másodpercek után is a hambi a kóla meg a környezet között. Még ordítóbb hiba, hogy a horizont durván ferde, az az érzésem, hogy azonnal lecsúszik minden jobbra. A meki meg burgerking szürreálisan hibátlan meg plasztikus képeit nem feltétlenül gondolom követendő példának, maga a hamburger meg a paradicsom szerintem elég szép példányok, viszont a kóla szakadozott címkéje jókorát visszavet a a tökéletesség érzésén. A legnagyobb különbség viszont egy igazán profi tárgyfotótó és a tiéd között az a fényelés. Erre már kitértem a háttérnél is, de a muszáj megemlíteni, hogy a kólás üveg így fekete fehéren nem valami guszta és a hamburger összetevőit meg a szószt is ellenálhatatlanabbá tenné valami keményebb fény, ami csillogósabbá tenné őket. De így tovább előre!
Tárgyfotós vagyok, de a komolyabb food fotózásban nem vagyok benne. Maga az étel tálalásba- kompozíciójába eszerint nem is nagyon tudok belekötni, az odatámasztott kóla viszont nálam megtöri az idillt - persze, ha ez mondjuk egy reklámfotó egy menüről, akkor értem. A színvilág rendben van, a háttér is ötletes, viszont szerintem túl világos, ami amiatt baj, hogy nincsen megvezetve a tekintetem a főtémára, hanem ide oda ugrál másodpercek után is a hambi a kóla meg a környezet között. Még ordítóbb hiba, hogy a horizont durván ferde, az az érzésem, hogy azonnal lecsúszik minden jobbra. A meki meg burgerking szürreálisan hibátlan meg plasztikus képeit nem feltétlenül gondolom követendő példának, maga a hamburger meg a paradicsom szerintem elég szép példányok, viszont a kóla szakadozott címkéje jókorát visszavet a a tökéletesség érzésén. A legnagyobb különbség viszont egy igazán profi tárgyfotótó és a tiéd között az a fényelés. Erre már kitértem a háttérnél is, de a muszáj megemlíteni, hogy a kólás üveg így fekete fehéren nem valami guszta és a hamburger összetevőit meg a szószt is ellenálhatatlanabbá tenné valami keményebb fény, ami csillogósabbá tenné őket. De így tovább előre!
A képre adott pontszám: 4
btomi77 válasza:
Szia Huti!
Igazán köszönöm a részletes és remek véleményezést. Az a helyzet, hogy az étteremben ahol dolgozom át kellett térnünk a kiszállításra. Aszórólapokat, fotókat én csinálom ,sőt a választékot is ketten találtuk ki a shéffel. Így , hogy fejlődjek ebben a témában raktam fel a képet ide. Ezért is örülök, hogy véleményezted és ilyen profin.
A képet este dolgoztam ki, reggel már láttam én is hogy ez elég világos lett. Teljesen egyetértünk, mint a kólás üvegben és a keményebb fényekben. Sajnos csak ernyőim vannak rendszervakuval. Sok eestben jó lenne valami célirányosabb fényelés.De ez em mentség persze.
Abban kérném még a segítséged, hogy te mihez viszonyítod a horizontot? A háttér és a padozat összerakot deszkák, ráadásul külömböző vágási felületekkel. Sajnos nem kicsit ad hoc megoldás volt. Nem lehet, hogy ezért érzed ferdének? A kompozícióban kell még sokat fejlődnöm, azzal kínlódom a legtöbbet.
Mégegyszer köszönöm, hogy segítettél.
Üdv.Tomi
A fotós 2 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
Szia Huti!
Igazán köszönöm a részletes és remek véleményezést. Az a helyzet, hogy az étteremben ahol dolgozom át kellett térnünk a kiszállításra. Aszórólapokat, fotókat én csinálom ,sőt a választékot is ketten találtuk ki a shéffel. Így , hogy fejlődjek ebben a témában raktam fel a képet ide. Ezért is örülök, hogy véleményezted és ilyen profin.
A képet este dolgoztam ki, reggel már láttam én is hogy ez elég világos lett. Teljesen egyetértünk, mint a kólás üvegben és a keményebb fényekben. Sajnos csak ernyőim vannak rendszervakuval. Sok eestben jó lenne valami célirányosabb fényelés.De ez em mentség persze.
Abban kérném még a segítséged, hogy te mihez viszonyítod a horizontot? A háttér és a padozat összerakot deszkák, ráadásul külömböző vágási felületekkel. Sajnos nem kicsit ad hoc megoldás volt. Nem lehet, hogy ezért érzed ferdének? A kompozícióban kell még sokat fejlődnöm, azzal kínlódom a legtöbbet.
Mégegyszer köszönöm, hogy segítettél.
Üdv.Tomi
A fotós 2 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
Parlament este (3,68)
Szia!
Elrettentő példa értűkű ez a fotó a kategóriájában. Azt most hagyjuk, hogy mennyire agyonfotózott téma ez, technikailag attól még lehet értékelni. Már a bélyegképen látszik, hogy a kupola nincsen középen a két torony között és a fehéregyensúly is totál fals. A szinte fekete égbolt sem bizalomgerjesztő. Nagyban az életlenség meg a zilált víztükör sem segít az összképen. A horizont tán egyenes, azért nem 1-es. A telefon nem ludas, egy állvánnyal mind a két irányba kivízszintezve, rendesen középről ezzel is lehetett volna szép fotót lőni jó szűk (f/8-f/11) rekesszel, alapérzékenységen hosszú záridővel. De a legnagyobb gond az időzítéssel volt, korábban kellett volna ezt meglőni a kékórában, aminek egy esztétikai és egy technikai oka is van: a fekete égbolt randa a kékórás meg izgi, emelett kisebb a különbség a kivilágított épület és az égbolt fényessége között ezért egyszerűbben rá tudod zsúfolni egy képre azt a kontrasztátfogást.
Elrettentő példa értűkű ez a fotó a kategóriájában. Azt most hagyjuk, hogy mennyire agyonfotózott téma ez, technikailag attól még lehet értékelni. Már a bélyegképen látszik, hogy a kupola nincsen középen a két torony között és a fehéregyensúly is totál fals. A szinte fekete égbolt sem bizalomgerjesztő. Nagyban az életlenség meg a zilált víztükör sem segít az összképen. A horizont tán egyenes, azért nem 1-es. A telefon nem ludas, egy állvánnyal mind a két irányba kivízszintezve, rendesen középről ezzel is lehetett volna szép fotót lőni jó szűk (f/8-f/11) rekesszel, alapérzékenységen hosszú záridővel. De a legnagyobb gond az időzítéssel volt, korábban kellett volna ezt meglőni a kékórában, aminek egy esztétikai és egy technikai oka is van: a fekete égbolt randa a kékórás meg izgi, emelett kisebb a különbség a kivilágított épület és az égbolt fényessége között ezért egyszerűbben rá tudod zsúfolni egy képre azt a kontrasztátfogást.
A képre adott pontszám: 2
breadcrumbs válasza:
Kicsit túlzásnak érzem, hogy elrettentő. Örülök, hogy te tökéletesen fotózol, de én nem. Amúgy a víztükör kép a parlament esetében nem "agyonfotózott", mert ez így csak nagyon ritkán látható. (Nem járnak most hajók, így nyugodt a víz)
Másrészről, miért ne lehetne ebben a szögben fotózni? Miért kell/kellene, hogy a kupola középen legyen? Csak úgy szabadna fotózni? Érdekes meglátás..
Nyilván rengeteg a hiba... tudom... valószínűleg kár volt megmutatnom, feltöltenem, és egyáltalán ide regisztrálnom.
Üdv!
A fotós 2 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
Kicsit túlzásnak érzem, hogy elrettentő. Örülök, hogy te tökéletesen fotózol, de én nem. Amúgy a víztükör kép a parlament esetében nem "agyonfotózott", mert ez így csak nagyon ritkán látható. (Nem járnak most hajók, így nyugodt a víz)
Másrészről, miért ne lehetne ebben a szögben fotózni? Miért kell/kellene, hogy a kupola középen legyen? Csak úgy szabadna fotózni? Érdekes meglátás..
Nyilván rengeteg a hiba... tudom... valószínűleg kár volt megmutatnom, feltöltenem, és egyáltalán ide regisztrálnom.
Üdv!
A fotós 2 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
- (5)
Szia! Nagyon ötletes! :) Jár a juti!
Az értékelő 1 kreditet utalt át a fotó készítőjének.
Az értékelő 1 kreditet utalt át a fotó készítőjének.
A képre adott pontszám: 5
cím nélkül (5)
Szép forma meg tónusvilága van a képnek, tetszik, hogy ennyire sallagmentesen van konponálva, így elég absztrakt is.
A képre adott pontszám: 5
Minimál (3,5)
Szia!
Mint tárgyfotós fogom értékelni a képedet. Szerintem ez egy nagy kihagyott ziccer. Az elgondolás nagyon jó lenne, a perspektíva meg a 2 párhuzamos vonal szögei nagyon szépen meg lettek választva, de a megvalósítás viszont még sok kívánnivalót hagy maga után. Sötét low key felvételt képzeltél el sok fekete résszel, ezzel nem is lenne gond, de egy termékfotó nem lehet jó, ha nem felismerhető, hogy mit ábrázol. Aki mozog a zenei szakmában biztos tudja a márkanévből, hogy mi van a fotón, de én pl. nem. Pedig nekem is látnom kellene. A 2 párhuzamos vonal talán dobverő? Hogy min van rajta a felirat arról már fogalmam sincs. Sokkal időigényesebben, profibban kellene ezt befényelni mondjuk egy bérstúdióban, több lámpával, fényformálókkal, kontúrfényekkel meg egy picivel a terméken is, attól még megmaradna ugyanez a karakter, de látszódna, hogy miről lett lőve a tárgyfotó. A mélységélességi tartomány is messze túl kicsi nekem, a tekintet elsőnek a dobverő (?) legfényesebb részére a közepére vetődik és egyből szembesülök is vele, hogy ott teljesen életlen. A jó termékfotók kötelező kelléke az esztétikus anyagábrázolás, aminek egy ilyen sötét képen is szerepelnie kellenne. Itt nagyon kevés az a struktúra, ami egyáltalán látható.
Mint tárgyfotós fogom értékelni a képedet. Szerintem ez egy nagy kihagyott ziccer. Az elgondolás nagyon jó lenne, a perspektíva meg a 2 párhuzamos vonal szögei nagyon szépen meg lettek választva, de a megvalósítás viszont még sok kívánnivalót hagy maga után. Sötét low key felvételt képzeltél el sok fekete résszel, ezzel nem is lenne gond, de egy termékfotó nem lehet jó, ha nem felismerhető, hogy mit ábrázol. Aki mozog a zenei szakmában biztos tudja a márkanévből, hogy mi van a fotón, de én pl. nem. Pedig nekem is látnom kellene. A 2 párhuzamos vonal talán dobverő? Hogy min van rajta a felirat arról már fogalmam sincs. Sokkal időigényesebben, profibban kellene ezt befényelni mondjuk egy bérstúdióban, több lámpával, fényformálókkal, kontúrfényekkel meg egy picivel a terméken is, attól még megmaradna ugyanez a karakter, de látszódna, hogy miről lett lőve a tárgyfotó. A mélységélességi tartomány is messze túl kicsi nekem, a tekintet elsőnek a dobverő (?) legfényesebb részére a közepére vetődik és egyből szembesülök is vele, hogy ott teljesen életlen. A jó termékfotók kötelező kelléke az esztétikus anyagábrázolás, aminek egy ilyen sötét képen is szerepelnie kellenne. Itt nagyon kevés az a struktúra, ami egyáltalán látható.
A képre adott pontszám: 3.5
Tonyka válasza:
Szia!
Talán valóban hibáztam, nekem egyértelmű, h mi. Illetve a REL cég subládákat gyárt. Feltételeztem, a márkanév erős utalás. Persze valóban, nem mindenki ismeri. A vonalai tetszettek meg. Ami amúgy a széle, és az üveglap széle ami a tetején lévő dizájn elem. Valóban a kép akkor lenne az igazi, h egy katalógusban szerepelne. Mellette több képpel amin látszik a nagy egész is.
Szia!
Talán valóban hibáztam, nekem egyértelmű, h mi. Illetve a REL cég subládákat gyárt. Feltételeztem, a márkanév erős utalás. Persze valóban, nem mindenki ismeri. A vonalai tetszettek meg. Ami amúgy a széle, és az üveglap széle ami a tetején lévő dizájn elem. Valóban a kép akkor lenne az igazi, h egy katalógusban szerepelne. Mellette több képpel amin látszik a nagy egész is.
Váz (4,98)
Szia!
Alapvetően ez egy szép tájkép, ami nekem kifejezetten tetttszik, hogy nagyon kevés képi elemből építkezik, de mégis hatásos. Én a kompozícióval nem vagyok teljesen megbékélve: a sarokból indított váz biztos , hogy tudatos, nem is lenne vele baj, de teljesen szembemegy az ég mozgásával. Az égbolt meg a bal szélen olyan azzal a fekete foltal, mintha le lenne vágva a fele. Persze gondolom nem egyszerű előre kitalálni hogy milyen mozgást fognak leírnia felhők hosszú záridővel...
Alapvetően ez egy szép tájkép, ami nekem kifejezetten tetttszik, hogy nagyon kevés képi elemből építkezik, de mégis hatásos. Én a kompozícióval nem vagyok teljesen megbékélve: a sarokból indított váz biztos , hogy tudatos, nem is lenne vele baj, de teljesen szembemegy az ég mozgásával. Az égbolt meg a bal szélen olyan azzal a fekete foltal, mintha le lenne vágva a fele. Persze gondolom nem egyszerű előre kitalálni hogy milyen mozgást fognak leírnia felhők hosszú záridővel...
A képre adott pontszám: 4
moTmeN válasza:
Szervusz.
Az elmult hetekben nem volt nagy szerencsem a szelirannyal, ami a viszonylag szokatlan deli volt. Bar Sjælland egy sziget, de eleg nagy ahhoz, hogy egy ilyen temaert ne ugorjak at a tulso felere. :)
A felho valoban elegge hangsulyos a bal szelen, talan egy kis utomunkaval javitom, ha esetleg ujra eloveszem ezt a kepet.
Koszonom az ertekelest.
Szervusz.
Az elmult hetekben nem volt nagy szerencsem a szelirannyal, ami a viszonylag szokatlan deli volt. Bar Sjælland egy sziget, de eleg nagy ahhoz, hogy egy ilyen temaert ne ugorjak at a tulso felere. :)
A felho valoban elegge hangsulyos a bal szelen, talan egy kis utomunkaval javitom, ha esetleg ujra eloveszem ezt a kepet.
Koszonom az ertekelest.
pohár (3,88)
Szia!
A téma okán kattintottam ide (tárgyfotó). Az elgondolás nem rossz, viszonylag kevés energia befektetéssel, 1 darab vakuval látványos eredményt lehet így elérni. A te fotód viszont sajnos túl sok sebből vérzik ahhoz, hogy esztétikai élményt nyújtson a szemlélőnek. Az egész kép balra dől, viszonylag sok helyet hagytál alul a plexiből viszont a poharat mégis teljesen előre toltad, így akkor sem lenne elég tükröződés, ha nem lenne totál eláztatva az előtér. Az egész kép erősen alexpós, nincsen tiszta horizont és a maszatos hátteret sem nagyon tudom mire vélni. A fekete kontúr az üvegen nem szimmetrikus, a rendezői jobbon sokkal vastagabb mint a másikon. Tipp a hasonló dolgokhoz: egy asztalra teszel fekete plexit és a poharat teljesen a szélére teszed, hogy legyen elég tükröződésed, aztán a pohár mögé felakasztasz függölegesen egy plexilapot és azt villantod át hátulról egy normálreflektorral vagy a puci villanócsővel. Ha a fehér plexit elég messzire tolod az az asztaltól automatikusan szép fekete kontúrjaid lesznek a poháron. Lehet játszani a plexi-asztal-lámpa távolságokkal is. A fekete plexit, ha billenthetőre építed meg és rárögzíted a poharat, amit már előre megtöltesz, akkor viszonylag egyszerűen és kontrollálhatóan tudsz látványos loccsanásokat csinálni. Ajánlom figyelmedbe az utolsó előtti pillanat c. képemet, ott láthatod, hogy szerintem hogy kell megvalósítani egy hasonló képet.
A téma okán kattintottam ide (tárgyfotó). Az elgondolás nem rossz, viszonylag kevés energia befektetéssel, 1 darab vakuval látványos eredményt lehet így elérni. A te fotód viszont sajnos túl sok sebből vérzik ahhoz, hogy esztétikai élményt nyújtson a szemlélőnek. Az egész kép balra dől, viszonylag sok helyet hagytál alul a plexiből viszont a poharat mégis teljesen előre toltad, így akkor sem lenne elég tükröződés, ha nem lenne totál eláztatva az előtér. Az egész kép erősen alexpós, nincsen tiszta horizont és a maszatos hátteret sem nagyon tudom mire vélni. A fekete kontúr az üvegen nem szimmetrikus, a rendezői jobbon sokkal vastagabb mint a másikon. Tipp a hasonló dolgokhoz: egy asztalra teszel fekete plexit és a poharat teljesen a szélére teszed, hogy legyen elég tükröződésed, aztán a pohár mögé felakasztasz függölegesen egy plexilapot és azt villantod át hátulról egy normálreflektorral vagy a puci villanócsővel. Ha a fehér plexit elég messzire tolod az az asztaltól automatikusan szép fekete kontúrjaid lesznek a poháron. Lehet játszani a plexi-asztal-lámpa távolságokkal is. A fekete plexit, ha billenthetőre építed meg és rárögzíted a poharat, amit már előre megtöltesz, akkor viszonylag egyszerűen és kontrollálhatóan tudsz látványos loccsanásokat csinálni. Ajánlom figyelmedbe az utolsó előtti pillanat c. képemet, ott láthatod, hogy szerintem hogy kell megvalósítani egy hasonló képet.
A képre adott pontszám: 3
Northern light (3)
Szia! Imponzáns egy jelenség az egyszer biztos. Remélem egyszer nekem is alkalmam lesz lefotózni. Ami nagyon hiányzik innen és ami kb. az összes ilyen jellegű tájképhez hozzátartozik az a szép előtér. Itt ez teljesen hiányzik. Akármennyire is elbűvölő a főtéma anélkül 0 térbelisége van egy tájfotónak. Persze úgy már nagyobb energia befektetést igényel a dolog: keresni kell egy szép előteret és az éggel együtt kell kiexponálni. Itt is látszik, hogy a kép legalján lévő mesterséges fények már teljesen kiégtek. Ha még ott vagy próbáld még meg valami szép előtérrel meglőni, gondolom Izlandon van miből válogatni!
A képre adott pontszám: 3
O (5)
Áh, szóval ez az :) Nagyon tiszteletre méltó! Egyszer már fennakadt a szemem a honlapotokon, amikor az otthoni reklámfotósokat próbáltam feltérképezni. Egyébként sok mást nem is találtam.
O (5)
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.