- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
KATEGÓRIÁK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ÉRTÉKELÉSEK JÓVÁHAGYÁSA Tuanan (0)
összesen: 50 darab
Moulin Rouge (5)
Mint egy hatalmas búgócsiga. Szépen komponált és gyönyörűen tüzes színekkel megáldott kép. Éppen erre a vidám látványra van nekem most szükségem! :)
A képre adott pontszám: 5
Hello, sweety...! (4,81)
Ez nagyon tetszik. Tökéletes stílusérzékre vall. Nagyon finoman adagolt retro-hatás. Már régebben kiszúrtam ezt a képet. Olyan, mint egy régi "nőcis kártya".
Ez nagyon tetszik. Minden a helyén van. A tónusok gyönyörűek, a mozdulat is éppen a legjobb pillanatban van elkapva. És külön tetszik a vidám és szép modell ellentéte a rideg betontömbökével. Aha, most olvasom, hogy buliból jötetetk hazafelé. Nos, levittétek a buli hangulatát a föld alá, meg ide is áthoztátok.
Uri Ucca°˛ (5)
Jó kép lehetne, de a kompozíció nem igazán átgondolt, holott itt nem volt vihar. Úgy érzem, jobban ki kellett volna használni azt a szép árnyékot, amit a modell teste vetett a falra és az autó otromba tömegét kicsit háttérbe kellett volna szorítani. De ehhez még hozzá kell tennem, hogy az én régebbi aktjaimat rendszeresen bírálták azért, mert túl sokat mutattam a környezetből. Kb. ilyen arányban, mint te itt.
Nyugalom - Utazás 3 (4,98)
Erre a képre is nehéz korrekt véleményt írni. Hatalmas teljesítmény a modelltől, de a fotós akárki lehetne. Persze ez nyilván nem így van, de képi bravúrt nem látok, ezért veszít az egész az erejéből.
Fészek-készek (4,99)
Ez nagyon szépen meg van csinálva. Nem látni, hogy hol montíroztál, hol nem. Persze lehet, hogy a téma miatt kicsit elfogult vagyok, de nem, ez egy jó kép.
Esőleső (4,96)
Nos, nem hoztad ki az adott pillanatból. Egyébként elárulhatnád, hogy a fotóiddal kapcsolatban miért emlegeted Capa-t? Úgy érzed, hasonló a munkásságotok?
Esőleső (4,96)
Még egy megjegyzés: A nyócker lépcsőházait és annak lakóit van olyan veszélyes vállalkozás, mint amit te csinálsz. Csak ez eszembe sem jutott az imént. Egyébként le a kalappal munkásságod előtt.
Esőleső (4,96)
1.: Egyetlen szóval sem állítottam, hogy nem értesz a fotózáshoz. Ezen tehát ne hergeld magad, mert akkor már nem velem vitázol, hanem magaddal.
2.: Egy külső szemlélő nem foglalkozhat a fotós egyéb munkásságával, mert akkor már egyfajta elfogultságról beszélhetünk. Ez az "elfogultság" azonban valóban fontos lehet néha. Az AKTKOMMANDÓ egyébként jó ötlet és nagyon jól csináljátok.
3.: Teljesen mindegy, hogy milyen nehéz dolgotok volt. Az senkit sem érdekel. Csak az érdekel mindenkit, hogy hanyatt esik-e a látványtól, vagy sem? És azért azt látod, hogy többen nem esnek hanyatt. Anélkül, hogy most fölösleges részletkérdésekkel foglalkoznánk: egy futóversenyen érdekel valakit, hogy az egyik versenyzőnek éppen szar a cipője, a másiknak megharapta a bokáját egy kutya stb. Mindenki csak azzal foglalkozik, hogy ki ér be elsőként a célba? Ezt nehéz elfogadni, de ez van.
Végül: Az is mindegy, hogy az én képeim milyenek. Pláne úgy, hogy a neten a képeim ezredrészét sem láthatod. Túl vagyok már pár dolgon én is, bár el kell ismernem, hogy viharban ilyet még nem fotóztam. Sőt! Nem is tartom magam nagy modellfotósnak, bár gyűlik egy anyag (még vagy egy évig) amit azért bárhol be fogok vállalni. A fotózási módszeremről csak annyit, hogy semmi sem áll tőlem távolabb, mint a tökölős, beállítós, nagypapás tempó. Akármit fotózok, mindig elragad a hév és valami felfokozott állapotban, de lehetőleg odafigyelve fotózok. Ezt az állapotot te biztosan nagyon jól ismered. Egyfajta megszállottság. Nekem MINDEN jó fotó orgazmust jelent témától függetlenül. A tiéd most nem juttatott a csúcsra. Sajnálom, ha megbántottalak volna.
2.: Egy külső szemlélő nem foglalkozhat a fotós egyéb munkásságával, mert akkor már egyfajta elfogultságról beszélhetünk. Ez az "elfogultság" azonban valóban fontos lehet néha. Az AKTKOMMANDÓ egyébként jó ötlet és nagyon jól csináljátok.
3.: Teljesen mindegy, hogy milyen nehéz dolgotok volt. Az senkit sem érdekel. Csak az érdekel mindenkit, hogy hanyatt esik-e a látványtól, vagy sem? És azért azt látod, hogy többen nem esnek hanyatt. Anélkül, hogy most fölösleges részletkérdésekkel foglalkoznánk: egy futóversenyen érdekel valakit, hogy az egyik versenyzőnek éppen szar a cipője, a másiknak megharapta a bokáját egy kutya stb. Mindenki csak azzal foglalkozik, hogy ki ér be elsőként a célba? Ezt nehéz elfogadni, de ez van.
Végül: Az is mindegy, hogy az én képeim milyenek. Pláne úgy, hogy a neten a képeim ezredrészét sem láthatod. Túl vagyok már pár dolgon én is, bár el kell ismernem, hogy viharban ilyet még nem fotóztam. Sőt! Nem is tartom magam nagy modellfotósnak, bár gyűlik egy anyag (még vagy egy évig) amit azért bárhol be fogok vállalni. A fotózási módszeremről csak annyit, hogy semmi sem áll tőlem távolabb, mint a tökölős, beállítós, nagypapás tempó. Akármit fotózok, mindig elragad a hév és valami felfokozott állapotban, de lehetőleg odafigyelve fotózok. Ezt az állapotot te biztosan nagyon jól ismered. Egyfajta megszállottság. Nekem MINDEN jó fotó orgazmust jelent témától függetlenül. A tiéd most nem juttatott a csúcsra. Sajnálom, ha megbántottalak volna.
alibibi1 válasza:
"Ez egy kifejezetten rossz fotó" - így kezdted az értékelésedet...
Hát ne is haragudj, az a minimum, hogy megvédem a képemet! különben nem töltöttem volna fel...tudod, 2 vicc is eszembe jutott, az egyik, hogy sok légy azért nem tévedhet, a másik pedig a szembehajtó sofőr, aki azt mondj, hogy ; Egy?? Hiszen mind szembejön!
Akik most nem esnek hanyatt, azok 90%-a 0 feltöltött képes, első értékelő user, igazi profi fotósok... Mindenki, aki számomra fontos itt a fotozzon, poztivan fogadta a képet, számomra ez a legfonotsabb visszajelzés. Az hogy hét képe lett, és hónap képe lesz, igazából csak egyfajta visszajelzés, hogy a kifejezetten rossz képtől azért messze van... Nem azt mondom, hogy az életművem, de a hangulata ezek szerint igenis megfogható mások számára is. Az hogy neked minden jó fotó orgazmust jelent témától függetlenül egy orbitális baromság, már ha meg nem bántalak ezzel. Ugyanis csodálkoznék, ha a fotográfia minden területén el tudnád dönteni, hogy mi egy jó fotó. Ha nem fotóztál műteremben, nem foglálkoztál a fényekkel, akkor tetszhet neked egy műtermi fotó, az még nem biztos, hogy jó is...ugyanis rutin híján se tudásod, se szemed, se tapasztalatod, hogy ezt meg tudd ítélni. És ugyanez vonatkozik minden másra. nem véletlen, hogy jómagam sem értékelek soha természetfotót, csillagászatot, makrót, stb. mert rohadtul nem értek hozzá. Pont nélkül leírhatom, hogy nekem tetszik-e vagy sem, de hogy tanácsokat adjak, az távol állna tőlem... Én osszam az észt annak, hogy mit hogyan kellett volna, amikor lövésem sincs, hogy az egyáltalán kivitelezhető-e??? Te még ennél is tovább mész, amikor kifejezetten szarnak titulálsz egy képet, amikor az általam megtaláld legélettelibb képed egy statikus portré... Nem is értem, honnan veszed a bátorságot???
És ehhez kapcsolódó legnagyobb orbitális butaság (amit szinte kizárólag a kezdő fotósoktól hallok, ezért lep meg, hogy te is ilyen ....-kat írsz) amit írsz, hogy a körülmények nem számítanak, csak a végeredmény... Már hogy az úristenbe ne számítanának a körülmények! Fotózz éjjel nappalt! Vagy erdőben fény nélkül makrót...vagy háborúban úgy haldoklót, hogy bal helyett jobbra dőljön!
A gigatitok; Az a helyzet, hogy az számít, hogy az adott pillanatból a maximumot hozd ki! A kettő közt oltári nagy különbség van, remélem, érted!
Te magad is mondod, nem fotóztál ilyen viharban...Hát még én sem, és nem tudom, hogy mikor rekonstruálható újra...ha te azt hiszed, hogy ilyenkor tudsz instruálni egy modellt, miközben a géped, és te magad is szarrá ázik, hát rohadtul tévedsz! Útjára tudod bocsájtani, hogy az alatt a 10 másodperc alatt, milyen hangulatot akarsz tőle kapni és kész! Ennyi! És rohadtul nem az számít, hogy az esernyő benne van a fában! Az a baj, hogy nem látsz tovább saját magad képzelt tudásán, mert minden képértékelési rendszert a saját értékelési rendszeredhez próbálsz illeszteni...ez egy meglehetősen szűklátókörű megközelítés, nem gondolod? Ugyanúgy ítélsz meg egy tűéles bogársegget, egy autonóm fotót, egy divatfotót és egy haditudósító riportfotósorozatát?????
Nem te fogod eldönteni, hogy egy bogársegg jó fotó-e vagy sem, hanem az a többi bogársegg fotós, aki abban utazik. És ugyanez vonatkozik a többire is persze...neked max a szerény véleménynyilvánítás marad. Tetszik-e vagy nem...ennyi a te fotós lehetőséged, egy centivel sem több. A "kifejezetten rossz" és egyéb kategóriáktól pedig tartózkodnod kéne. Számomra mérvadó véleményeket elsősorban az aktfotósoktól - és mindenkitől aki alapvetően embert vagy emberi érzéseket, emóciókat jelenít meg, fotózik - szeretek fogadni, és ha ők mondják, hogy kifejezetten rossz - azt tőlük elfogadom - de tőled nem, ezt remélem megérted.
Üdv
Gábor
"Ez egy kifejezetten rossz fotó" - így kezdted az értékelésedet...
Hát ne is haragudj, az a minimum, hogy megvédem a képemet! különben nem töltöttem volna fel...tudod, 2 vicc is eszembe jutott, az egyik, hogy sok légy azért nem tévedhet, a másik pedig a szembehajtó sofőr, aki azt mondj, hogy ; Egy?? Hiszen mind szembejön!
Akik most nem esnek hanyatt, azok 90%-a 0 feltöltött képes, első értékelő user, igazi profi fotósok... Mindenki, aki számomra fontos itt a fotozzon, poztivan fogadta a képet, számomra ez a legfonotsabb visszajelzés. Az hogy hét képe lett, és hónap képe lesz, igazából csak egyfajta visszajelzés, hogy a kifejezetten rossz képtől azért messze van... Nem azt mondom, hogy az életművem, de a hangulata ezek szerint igenis megfogható mások számára is. Az hogy neked minden jó fotó orgazmust jelent témától függetlenül egy orbitális baromság, már ha meg nem bántalak ezzel. Ugyanis csodálkoznék, ha a fotográfia minden területén el tudnád dönteni, hogy mi egy jó fotó. Ha nem fotóztál műteremben, nem foglálkoztál a fényekkel, akkor tetszhet neked egy műtermi fotó, az még nem biztos, hogy jó is...ugyanis rutin híján se tudásod, se szemed, se tapasztalatod, hogy ezt meg tudd ítélni. És ugyanez vonatkozik minden másra. nem véletlen, hogy jómagam sem értékelek soha természetfotót, csillagászatot, makrót, stb. mert rohadtul nem értek hozzá. Pont nélkül leírhatom, hogy nekem tetszik-e vagy sem, de hogy tanácsokat adjak, az távol állna tőlem... Én osszam az észt annak, hogy mit hogyan kellett volna, amikor lövésem sincs, hogy az egyáltalán kivitelezhető-e??? Te még ennél is tovább mész, amikor kifejezetten szarnak titulálsz egy képet, amikor az általam megtaláld legélettelibb képed egy statikus portré... Nem is értem, honnan veszed a bátorságot???
És ehhez kapcsolódó legnagyobb orbitális butaság (amit szinte kizárólag a kezdő fotósoktól hallok, ezért lep meg, hogy te is ilyen ....-kat írsz) amit írsz, hogy a körülmények nem számítanak, csak a végeredmény... Már hogy az úristenbe ne számítanának a körülmények! Fotózz éjjel nappalt! Vagy erdőben fény nélkül makrót...vagy háborúban úgy haldoklót, hogy bal helyett jobbra dőljön!
A gigatitok; Az a helyzet, hogy az számít, hogy az adott pillanatból a maximumot hozd ki! A kettő közt oltári nagy különbség van, remélem, érted!
Te magad is mondod, nem fotóztál ilyen viharban...Hát még én sem, és nem tudom, hogy mikor rekonstruálható újra...ha te azt hiszed, hogy ilyenkor tudsz instruálni egy modellt, miközben a géped, és te magad is szarrá ázik, hát rohadtul tévedsz! Útjára tudod bocsájtani, hogy az alatt a 10 másodperc alatt, milyen hangulatot akarsz tőle kapni és kész! Ennyi! És rohadtul nem az számít, hogy az esernyő benne van a fában! Az a baj, hogy nem látsz tovább saját magad képzelt tudásán, mert minden képértékelési rendszert a saját értékelési rendszeredhez próbálsz illeszteni...ez egy meglehetősen szűklátókörű megközelítés, nem gondolod? Ugyanúgy ítélsz meg egy tűéles bogársegget, egy autonóm fotót, egy divatfotót és egy haditudósító riportfotósorozatát?????
Nem te fogod eldönteni, hogy egy bogársegg jó fotó-e vagy sem, hanem az a többi bogársegg fotós, aki abban utazik. És ugyanez vonatkozik a többire is persze...neked max a szerény véleménynyilvánítás marad. Tetszik-e vagy nem...ennyi a te fotós lehetőséged, egy centivel sem több. A "kifejezetten rossz" és egyéb kategóriáktól pedig tartózkodnod kéne. Számomra mérvadó véleményeket elsősorban az aktfotósoktól - és mindenkitől aki alapvetően embert vagy emberi érzéseket, emóciókat jelenít meg, fotózik - szeretek fogadni, és ha ők mondják, hogy kifejezetten rossz - azt tőlük elfogadom - de tőled nem, ezt remélem megérted.
Üdv
Gábor
Esőleső (4,96)
Kifejezetten rossz fotó. Vannak persze erényei is, mint a kedvelt és mindig hatásos zöld-piros komplementer párosítás, vagy a modell lenyűgöző alkata. Kár, hogy az arca nem látszik. Az ernyő kissé elcsépelt kellék, bár zuhog rendesen, azt elfogadom. Az jó, hogy a vihar kifordítja az ernyőt, az viszont kifejezetten hibás megoldás, hogy a fekete ernyőt a fák sötét tömegébe komponáltad. Zavaró a jellegtelen helyszín a villanyoszlopokkal. Szűknek érzem a képkivágást, szívesen látnám az aszfalton a tükröződést. Nagyon jó fotó is lehetne, bár nekem az ilyen kép tökéletesen megcsinálva is tólságosan modoros és divatkövető. Mindezt nem rosszindulatból, kekeckedésből mondom. Biztos vagyok benne, hogy a látogatók nagy része figyelmen kívül hagyja ezeket a hibákat.
alibibi1 válasza:
Én is értek ám a fotózáshoz, hidd el. A múltkor is felraktak ide egy kormoránt (talán hét képe is lett) amint egy snecit nyel le éppen... Hát arra én bevertem egy 1-est. Egy snecit, érted? Alig látszott az a hal. Akkor jó lett volna jó, ha legalább egy keszeg méretű halat nyel le. De így... ki kellett volna várni egy nagyobb halat. Mondjuk egy keszeget, vagy egy domolykót.
Talán inkább te hagysz figyelmen kívül bizonyos szempontokat, az is elképzelhető. Megnéztem, miket fotózol és láttam, hogy elsősorban statikus képeket készítesz. Jellemzően emberábrázolás nélkül. Beállítod, szép komótosan fényt méricskélsz, ha nem tetszik, megismétled. Előbb-utóbb tökéletes lesz. Én mindig azt szoktam mondani; lehet megmutatni, hogyan kellett volna csinálni - élőben.
Először is, ismerd meg a fotóst, ha már divatkövetőségről és modorosságról írsz - ha megnézed a galériánkat abból megláthatod, amit te modorosságnak és divatkövetésnek tartasz, az valójában spontenaitás, és azonnali rögtönzés, mondjuk úgy, hogy azért lett itt valamennyire ismert és elfogadott az AKTKOMMANDÓ - ilyen néven futok itt a modellemmel. Rossz a helyszín - és akkor mi van?
Itt ért minket a vihar. Lejöttünk az érdi sztrádáról, ez a déli bekötőút, 100 méterre már házak. Én keresztbe állok az úton, a modellem kipattan és táncol egy sort, szarrá ázunk mindketten, előttünk, mögöttünk kocsik állnak, hiszen keresztben a mi kocsink...Fotóztál már ilyen körülmények között???? Kis híján háborús körülmények voltak. Nyilván Capa is fotózhatta volna jobb helyre azt a szerencsétlen katonát, meg nem is tűéles az a kép, aztán mégsem annyira rossz azért az:)
Hogy pont a fák sötétje felé fú a szél? - én is jobban örültem volna, ha a mező felé fúj, ezért lehet reklamálni az égieknek...
jellegtelen helyszín - ezt nem is értem. Jellegtelen helyszín nincsen, csak jellegtelen FOTÓS.
Szívesen látnád a tükröződést...én nem. legalábbis itt nem. Gondolkozz el, mekkora lenne egy 600x900-as képen a modellem, ha tükröződést is látni szeretnél. Ezen a képen nem a tükröződés a lényeg...
Jártam régebben egy jónevű fotósiskolába, ahol a végzős fotósok olyannyira el voltak telve maguktól, hogy egymást is már úgy kritizálták, hogy hányingerem volt már tőlük. Ez jó lett volna, csak miért nem ide, miért nem oda, ez elcsépelt, ez unalmas, de ha így lett volna akkor szuper, jó, értékes. A lányeg, hogy én tudom, te nem.
És akkor most jöjjön a megoldás:
amit az itteni népség remélem, hogy észrevett az nem más, mint a HANGULAT. ugyanis ez egy hangulatfotó, egy spontán boldog piros folt a dühöngő vihar közepében. Mi spontán fotózunk, azzal, ami éppen a kezünk ügyébe kerül, van stúdiónk is, de ami neked tán sokkal érdekesebb vagy jobb, az engem személy szerint már régen nem érdekel - beállítom, fényt mérek, mégegyszer - egyszerűen nem inspirál - mert nem vagyunk egyformák. Kinek egy lépcsőház jelent orgazmust a maga sajátos körülményeivel - kinek egy vihar.
Üdv
Gábor
Én is értek ám a fotózáshoz, hidd el. A múltkor is felraktak ide egy kormoránt (talán hét képe is lett) amint egy snecit nyel le éppen... Hát arra én bevertem egy 1-est. Egy snecit, érted? Alig látszott az a hal. Akkor jó lett volna jó, ha legalább egy keszeg méretű halat nyel le. De így... ki kellett volna várni egy nagyobb halat. Mondjuk egy keszeget, vagy egy domolykót.
Talán inkább te hagysz figyelmen kívül bizonyos szempontokat, az is elképzelhető. Megnéztem, miket fotózol és láttam, hogy elsősorban statikus képeket készítesz. Jellemzően emberábrázolás nélkül. Beállítod, szép komótosan fényt méricskélsz, ha nem tetszik, megismétled. Előbb-utóbb tökéletes lesz. Én mindig azt szoktam mondani; lehet megmutatni, hogyan kellett volna csinálni - élőben.
Először is, ismerd meg a fotóst, ha már divatkövetőségről és modorosságról írsz - ha megnézed a galériánkat abból megláthatod, amit te modorosságnak és divatkövetésnek tartasz, az valójában spontenaitás, és azonnali rögtönzés, mondjuk úgy, hogy azért lett itt valamennyire ismert és elfogadott az AKTKOMMANDÓ - ilyen néven futok itt a modellemmel. Rossz a helyszín - és akkor mi van?
Itt ért minket a vihar. Lejöttünk az érdi sztrádáról, ez a déli bekötőút, 100 méterre már házak. Én keresztbe állok az úton, a modellem kipattan és táncol egy sort, szarrá ázunk mindketten, előttünk, mögöttünk kocsik állnak, hiszen keresztben a mi kocsink...Fotóztál már ilyen körülmények között???? Kis híján háborús körülmények voltak. Nyilván Capa is fotózhatta volna jobb helyre azt a szerencsétlen katonát, meg nem is tűéles az a kép, aztán mégsem annyira rossz azért az:)
Hogy pont a fák sötétje felé fú a szél? - én is jobban örültem volna, ha a mező felé fúj, ezért lehet reklamálni az égieknek...
jellegtelen helyszín - ezt nem is értem. Jellegtelen helyszín nincsen, csak jellegtelen FOTÓS.
Szívesen látnád a tükröződést...én nem. legalábbis itt nem. Gondolkozz el, mekkora lenne egy 600x900-as képen a modellem, ha tükröződést is látni szeretnél. Ezen a képen nem a tükröződés a lényeg...
Jártam régebben egy jónevű fotósiskolába, ahol a végzős fotósok olyannyira el voltak telve maguktól, hogy egymást is már úgy kritizálták, hogy hányingerem volt már tőlük. Ez jó lett volna, csak miért nem ide, miért nem oda, ez elcsépelt, ez unalmas, de ha így lett volna akkor szuper, jó, értékes. A lányeg, hogy én tudom, te nem.
És akkor most jöjjön a megoldás:
amit az itteni népség remélem, hogy észrevett az nem más, mint a HANGULAT. ugyanis ez egy hangulatfotó, egy spontán boldog piros folt a dühöngő vihar közepében. Mi spontán fotózunk, azzal, ami éppen a kezünk ügyébe kerül, van stúdiónk is, de ami neked tán sokkal érdekesebb vagy jobb, az engem személy szerint már régen nem érdekel - beállítom, fényt mérek, mégegyszer - egyszerűen nem inspirál - mert nem vagyunk egyformák. Kinek egy lépcsőház jelent orgazmust a maga sajátos körülményeivel - kinek egy vihar.
Üdv
Gábor
Álmodó (4,99)
Valóban tökéletes álomszerű hatást értél el. Könnyen zavaró lehetne az épület ropogós vonalassága, de olyan leheletfinoman jeleníted meg, hogy csak sejteni. Engem kissé zavar az alsó három "magyarázókép". Ezt az erzést csak megerősíti a leírás, melyben elmagyarázod a képet. El kell döntened, hogy író, vagy fotós akarsz-e lennei? Szerintem fotózz.
A képre adott pontszám: 5
H1N1 (4,96)
Nem sokkal nézek ki jobban influenza nélkül sem, de azért ezt a mégsem szeretném elkapni. Nagyon szeretem, amikor egy viszonylag egyszerű, evidens ötletet valaki egyedi, új módon használ ki. Nincs jó fotós friss gondolkodásmód nélkül.
A képre adott pontszám: 5
Lothlórien (4,99)
Igen. A fotós beavatkozása nélkül nem hiteles egy ilyen kép. Jogos.
Gondolkodó (5)
Az ellentét az élettelen, rideg beton szürkéi és a gyermek üde jelenléte közt nagyin hatásos. A szem csillogása és a tónusok festményszerűvé teszik a kép hangulatát. Bele lehetne kötni a cumiba és a cipőbe, mert hát ezek nélkül mesteri fotó lenne, de így meg bizonyíthatóan elkapott pillanat, nem körülményesen beállított kép. De a cumi sárgájka még hiányozna is. Nagyon tetszik ez a kép!
A képre adott pontszám: 5
sulyok.emese válasza:
Köszönöm szépen Tuanan! Teljesen igazad van, a cumit és cipőt illetően, de amint azt már korábban is írtam, nincs semmi beállított dolog a képen, és a pillanat töredéke állt rendelkezésemre, hogy lefotózzam a fiút. Mikor először visszanéztem a cumi engem is zavart, de végül megbarátkoztam vele. :)
Szép fényeket kívánok Neked!
MSE
Köszönöm szépen Tuanan! Teljesen igazad van, a cumit és cipőt illetően, de amint azt már korábban is írtam, nincs semmi beállított dolog a képen, és a pillanat töredéke állt rendelkezésemre, hogy lefotózzam a fiút. Mikor először visszanéztem a cumi engem is zavart, de végül megbarátkoztam vele. :)
Szép fényeket kívánok Neked!
MSE
Lothlórien (4,99)
Egy jó tájképet nézegetve az ember mindig elcsodálkozik: Jé! Van ilyen? Hol van ez? Ezt az érzést ez esetben az sem tudja elnyomni, hogy erősen manipulált képről van szó, tehát mégsincs ilyen, vagy legalábbis nem így. Különösen tetszik a tüzes arany tónus a nap fényében. A madarak talán már nem is kellenének, vagy legalábbis nem ennyi.
A képre adott pontszám: 5
Cpt válasza:
Szia Tuanan! Csak annyit tudok hozzátenni, minden képemnél kicsit adok annyit hozzá, hogy hangulatilag megközlítse a kép azt, amit exponáláskor kiváltott belőlem a látvány. Belül. Néha sikerül, néha elvetem a sújkot. C'est la vie...:) Nagyon köszönöm a gondolataid, őszintén örülök a véleményednek!
Szia Tuanan! Csak annyit tudok hozzátenni, minden képemnél kicsit adok annyit hozzá, hogy hangulatilag megközlítse a kép azt, amit exponáláskor kiváltott belőlem a látvány. Belül. Néha sikerül, néha elvetem a sújkot. C'est la vie...:) Nagyon köszönöm a gondolataid, őszintén örülök a véleményednek!
Megadom magam: baromi szép! :) Épp tegnap említettem, hogy nem rajongok különösebben a HDR-ért, de szerencsére asszem hozzátettem, hogy vannak kivételek. Ez kivétel a javából.
Hosszú még az út Mordorig (4,97)
Hm, a kategóriát nem is néztem, de ahhoz meg nem nyúltál bele eléggé :)
Időnként ledöbbenek itt, hogy milyen fotókat hagynak szó nélkül. Nagyon letisztult, szép tónusú fotó és finom humort találhatunk a címben is. Szerintem ez egy tökéletes portré és kifinomult ízlésre vall. Még a sapka sem rossz.
A képre adott pontszám: 5
Hosszú még az út Mordorig (4,97)
Szép hely. Engem mindig zavar, amikor HDR, vagy más technikával szinte egyenlő tónusokban ábrázolja valaki az eget a környezettel. Akkor honnan jön a fény? :) Nekem ez így mindenképpen természetellenesnek hat.
*** (5)
Sajnos még mindig nem gyűlt össze annyi kreditem, hogy átadhassak belőle. Nagyon tetszik ez a kép a nem szokványos kompozíció és a hangulat miatt. Látom, tolong is a tömeg gratulálni :) Sosem fogom megérteni, hogy miért az egyedi, eredeti figurák körül van csend?
A képre adott pontszám: 5
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.