- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
KATEGÓRIÁK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ÉRTÉKELÉSEK JÓVÁHAGYÁSA hegyiember (4,97)
összesen: 2652 darab
Naplemente a városba (3,38)
szia!
ezt megnyitva az első, ami beugrott: fujj! a második: BROÁF!
elnézést!
ezt megnyitva az első, ami beugrott: fujj! a második: BROÁF!
elnézést!
BAUHAUS (0)
szia!
amilyen izgalmas volt kicsiben, olyan csalódás nagyban.
bélyegképben egy rohadt izgalmas absztraktnak tűnik, állat színekkel - mint ahogy az is, csakhogy a szerzői jog mozaik készítőjét illeti.
amilyen izgalmas volt kicsiben, olyan csalódás nagyban.
bélyegképben egy rohadt izgalmas absztraktnak tűnik, állat színekkel - mint ahogy az is, csakhogy a szerzői jog mozaik készítőjét illeti.
Havasi Pál válasza:
Köszönöm. Ha a körülményeket nem ismerő emberként tekintek rá, magam is pontosan azt látom ahogy jellemezted. Tehát igazad van. Látvány szempontjából nem jelentős. Nem is igazán maga a mozaik, hanem a háttere érdekes. Írhattam volna azt is, hogy házfal. Sokkal érdekesebbnek találnám már ettől az egyetlen szótól. Házfal? Ilyen nincs. De van. Valóban egy házfal, és mivel talán egy kézen meg lehet számolni mennyi ilyen létezik, így máris érdekesebb. Ezért gondoltam - mint érdekesség - megmutatom. A szerzői jog tucatnyi házgyári-munkást illetne a szocialista ipar területéről 1977 környékén. Talán én vagyok az első aki megemlékezik róluk, hogy ne merüljenek végleg a feledésbe. Ez inkább pozitív hozzáállás szerintem.
Köszönöm. Ha a körülményeket nem ismerő emberként tekintek rá, magam is pontosan azt látom ahogy jellemezted. Tehát igazad van. Látvány szempontjából nem jelentős. Nem is igazán maga a mozaik, hanem a háttere érdekes. Írhattam volna azt is, hogy házfal. Sokkal érdekesebbnek találnám már ettől az egyetlen szótól. Házfal? Ilyen nincs. De van. Valóban egy házfal, és mivel talán egy kézen meg lehet számolni mennyi ilyen létezik, így máris érdekesebb. Ezért gondoltam - mint érdekesség - megmutatom. A szerzői jog tucatnyi házgyári-munkást illetne a szocialista ipar területéről 1977 környékén. Talán én vagyok az első aki megemlékezik róluk, hogy ne merüljenek végleg a feledésbe. Ez inkább pozitív hozzáállás szerintem.
Szavak nélkül (5)
szia!
a kanapé se túl fontos, de jobboldalt a furán rövidült és csonkolt láb végképp nem az.
mondanám, hogy vágd kb. kockára jobbról-balról, de inkább a keresőben kellett volna komponálni, szerintem.
a pillanat kedves, meghiott.
a kanapé se túl fontos, de jobboldalt a furán rövidült és csonkolt láb végképp nem az.
mondanám, hogy vágd kb. kockára jobbról-balról, de inkább a keresőben kellett volna komponálni, szerintem.
a pillanat kedves, meghiott.
Uncsi-tucat (5)
birkák a lila susnyás előtt, jee! :)
rush (5)
heló!
mindig érdekes, hogy egy ilyen témájú fotó hogyan hozza elő a nyugati ember halálhoz való kapcsolatát, vagyis inkább annak hiányát, a téma tabuként kezelését, a róla tudni sem akarást.
talán nem lesz baj belőle, hogy linkelek, már ha van még egyáltalán bármiféle felügyelet ezen az ennyire kihalt oldalon.
szóval, kíváncsi lennék, ismered-e:
https://www.tolnaart.hu/kalotas/k15.htm
azonnal beugrott. el lehetne filozofálni rajta, hogy a halálhoz a te fájdalmasan naturális, vagy Dr. Kalotás lírai megközelítése illik jobban, gondolom embere (és halála...) válogatja. mindenesetre annak alátámasztására kiváló, hogy mi hiányzik nekem a képedből, hogy miért nem tetszik.
mindig érdekes, hogy egy ilyen témájú fotó hogyan hozza elő a nyugati ember halálhoz való kapcsolatát, vagyis inkább annak hiányát, a téma tabuként kezelését, a róla tudni sem akarást.
talán nem lesz baj belőle, hogy linkelek, már ha van még egyáltalán bármiféle felügyelet ezen az ennyire kihalt oldalon.
szóval, kíváncsi lennék, ismered-e:
https://www.tolnaart.hu/kalotas/k15.htm
azonnal beugrott. el lehetne filozofálni rajta, hogy a halálhoz a te fájdalmasan naturális, vagy Dr. Kalotás lírai megközelítése illik jobban, gondolom embere (és halála...) válogatja. mindenesetre annak alátámasztására kiváló, hogy mi hiányzik nekem a képedből, hogy miért nem tetszik.
elohím1970 válasza:
Szia Hegyiember :)
Amit mutatsz egy teljesen más fotó, más hangulattal és ha az tetszik neked, akkor ezt megértem miért nem. Viszont: Sajnos nem tudok neked itt mondani semmi többet ... talán annyit: ezzel a fotóval nem a madár halálát mutatom, inkább egy figyelemfelhívás az emberi viselkedésre, de ezt írtam is már a fotó alatt najó-nak... Köszönöm, hogy megosztottad gondolataid, örültem! Üdv. ui. Mindkettő "csakis" vizuális információ számunkra, SEMMI TÖBB ezt ne felejtsd!!! hiába sugall mást a bennünket körülvevő mátrix:)
Szia Hegyiember :)
Amit mutatsz egy teljesen más fotó, más hangulattal és ha az tetszik neked, akkor ezt megértem miért nem. Viszont: Sajnos nem tudok neked itt mondani semmi többet ... talán annyit: ezzel a fotóval nem a madár halálát mutatom, inkább egy figyelemfelhívás az emberi viselkedésre, de ezt írtam is már a fotó alatt najó-nak... Köszönöm, hogy megosztottad gondolataid, örültem! Üdv. ui. Mindkettő "csakis" vizuális információ számunkra, SEMMI TÖBB ezt ne felejtsd!!! hiába sugall mást a bennünket körülvevő mátrix:)
mi van, kivel sikerült nézeteltérni? :)
durván állat ez a földbeállt IFA!
durván állat ez a földbeállt IFA!
Izzó vasszikrák (5)
az uv-szűrő egyik ritka, de nagyon fontos felhasználási területét kiválóan prezentáló fotó! :)
A képre adott pontszám: 5
Bogáta (5)
remélem, nem sért nagyon az őszinteség...
az idealizálás meg az érzelemek ábrázolása együtt nem nagyon jön össze... angyali kislány a tündék erdejében, peter jacksoni giccsparádéban ábrázolva, de mitől fél ennyire?
az idealizálás meg az érzelemek ábrázolása együtt nem nagyon jön össze... angyali kislány a tündék erdejében, peter jacksoni giccsparádéban ábrázolva, de mitől fél ennyire?
Van remény (Kórház) (4,07)
hülyeség véleményeket véleményezni, de nem tudom megállni...
a sarkoból indítás egy görcsös, erőltetett dolog, a formátumhoz ragaszkodás szerintem szintén, ne legyünk már ennyire konzervatívak!
a kompozíció meg e legkevésbé se kiegyensúlyozatlan, sőt, nagyon is rendben van!
és egy ilyen képnél engem pont nem érdekel a minőség. a fotós szeme meg az agya a lényeg, nem a pixel/mm.
ismételném; kurvajó a kép!
a sarkoból indítás egy görcsös, erőltetett dolog, a formátumhoz ragaszkodás szerintem szintén, ne legyünk már ennyire konzervatívak!
a kompozíció meg e legkevésbé se kiegyensúlyozatlan, sőt, nagyon is rendben van!
és egy ilyen képnél engem pont nem érdekel a minőség. a fotós szeme meg az agya a lényeg, nem a pixel/mm.
ismételném; kurvajó a kép!
Van remény (Kórház) (4,07)
heló!
kiváló!
(magam részéről úgy gondolom, erősebb, tisztább lenne a játék szín nélkül is, a kontraszt a formák közt tökéletesen elég, de jó így is
kurvajó kép!
Az értékelő 2 kreditet utalt át a fotó készítőjének.
kiváló!
(magam részéről úgy gondolom, erősebb, tisztább lenne a játék szín nélkül is, a kontraszt a formák közt tökéletesen elég, de jó így is
kurvajó kép!
Az értékelő 2 kreditet utalt át a fotó készítőjének.
A képre adott pontszám: 5
Zuhany alatt (4,88)
mivel a szemének csak a fehérje látszik, olyan, mint valami zombifilm még nem rothadásnak indult szereplője...
Smidi91 válasza:
Szia!
Köszönöm a kritikát. Valóban, a jobb szemének több látszik a fehérjéből, de azért jobban megnézve ott van a pupilla, persze jobb lett volna ha a kamera fele néz.
Viszont ne is haragudj, de a megfogalmazásod felháborító. Az ilyen kommentek miatt mondja azt nagyon sok modell, hogy lehet akármilyen csúcs a fotód ha az alapvető tisztelet nincs meg feléjük bukta az egész. Gondolj bele, hogy ezzel a modellt sértegetted akit nem ismersz. Tény, hogy hiba van a fotón, de azt legközelebb a modellekre való tekintettel úgy írd le, hogy nem a rajta szereplő egyént írod le undorító módon.
A kritika kijött belőlem is, remélem azért nincs harag, nem a személyed ellen szóltam.
Szép fényeket, Gábor
Szia!
Köszönöm a kritikát. Valóban, a jobb szemének több látszik a fehérjéből, de azért jobban megnézve ott van a pupilla, persze jobb lett volna ha a kamera fele néz.
Viszont ne is haragudj, de a megfogalmazásod felháborító. Az ilyen kommentek miatt mondja azt nagyon sok modell, hogy lehet akármilyen csúcs a fotód ha az alapvető tisztelet nincs meg feléjük bukta az egész. Gondolj bele, hogy ezzel a modellt sértegetted akit nem ismersz. Tény, hogy hiba van a fotón, de azt legközelebb a modellekre való tekintettel úgy írd le, hogy nem a rajta szereplő egyént írod le undorító módon.
A kritika kijött belőlem is, remélem azért nincs harag, nem a személyed ellen szóltam.
Szép fényeket, Gábor
Sixty (2,7)
engedelemmel:
Havasi Pál! felsoroltad itt az összes buta klisét, tankönyvszagú (csak az a tankönyv nincs sehol, amiben ezek benne állnak) "szabályt", ami csak van. ha csak tech. oldalról nézem: van fogalmad egyáltalán egy modern teló képminőségéről? szemlátomást nincs. meg hogy komolytalan... ismerek olyanokat, akik telefonnal prezentálnak iszonyatos rohadt jó képeket, leverve sok kortárs amatőr, milliós cuccokkal szerencsétlenkedő tehetségtelent.
"Embereket illik úgy fotózni, hogy a lehető legszebb vagy legjobb megjelenésük legyen megörökítve." - ez, ne haragudj, nettó baromság. a fotótörténet egy elég meghatározó részét kukázod ki ezzel a sommás ostobasággal.
ezen felül legalább egymás közt, egy fotómegosztó oldalon ne kérjük már számon az idióta, betartva a kor és benne az emberek dokumentálását tökéletesen ellehetetlenítő, ezzel pedig a fotográfia egy másik vastag szeletét kiirtó jogi szabályozást.
"Tehát mindig az a legjobb ha mindenki tisztában van azzal, hogy éppen fotózás történik a környezetében." ja. tehát a streetfotó lehúzható a klotyón. kitűnő!
abba is hagyom, mert ha folytatom, meg olvasgatom még az épületes hozzászólásodat, egyre inkább megy fel bennem a pumpa ettől a sok hülyeségtől.
persze neked meg szíved joga ezt mind így is gondolni.
minden jót!
Havasi Pál! felsoroltad itt az összes buta klisét, tankönyvszagú (csak az a tankönyv nincs sehol, amiben ezek benne állnak) "szabályt", ami csak van. ha csak tech. oldalról nézem: van fogalmad egyáltalán egy modern teló képminőségéről? szemlátomást nincs. meg hogy komolytalan... ismerek olyanokat, akik telefonnal prezentálnak iszonyatos rohadt jó képeket, leverve sok kortárs amatőr, milliós cuccokkal szerencsétlenkedő tehetségtelent.
"Embereket illik úgy fotózni, hogy a lehető legszebb vagy legjobb megjelenésük legyen megörökítve." - ez, ne haragudj, nettó baromság. a fotótörténet egy elég meghatározó részét kukázod ki ezzel a sommás ostobasággal.
ezen felül legalább egymás közt, egy fotómegosztó oldalon ne kérjük már számon az idióta, betartva a kor és benne az emberek dokumentálását tökéletesen ellehetetlenítő, ezzel pedig a fotográfia egy másik vastag szeletét kiirtó jogi szabályozást.
"Tehát mindig az a legjobb ha mindenki tisztában van azzal, hogy éppen fotózás történik a környezetében." ja. tehát a streetfotó lehúzható a klotyón. kitűnő!
abba is hagyom, mert ha folytatom, meg olvasgatom még az épületes hozzászólásodat, egyre inkább megy fel bennem a pumpa ettől a sok hülyeségtől.
persze neked meg szíved joga ezt mind így is gondolni.
minden jót!
Tipikus (5)
ráharaptam a kis képre, mert kocka, meg a színei valahogy gyanúsak voltak, na mondom, ez film!
megnyitva csalódtam, nagymértékben semmilyen a kép. kötelező, oké, de ha már ott voltál, megpróbálhattál volna egy csepp fantáziát belevinni - mondjuk a kompozícióba.hogy ne úgy tűnjön, hogy muszáj volt letudni.
megnyitva csalódtam, nagymértékben semmilyen a kép. kötelező, oké, de ha már ott voltál, megpróbálhattál volna egy csepp fantáziát belevinni - mondjuk a kompozícióba.hogy ne úgy tűnjön, hogy muszáj volt letudni.
YY (4,78)
Az élet iskolája (4,05)
amit mindenki kijár, de a legtöbben azért továbbtanulnak.
A szerelem...önmagában (4,47)
szia!
nem haragszunk, de ez csak akkor működne, ha te faragtad volna a szobrokat, mégpedig azzal a céllal, hogy a végső alkotás egy róluk készült kép legyen.
így ez, és a pusztán dokumentatív, hozzáadott érték nélküli összes szoborkép művészi érték és mondanivaló szemponjából érdektelen. hiszen mindenzt már tartalmazza a szobor.
nem haragszunk, de ez csak akkor működne, ha te faragtad volna a szobrokat, mégpedig azzal a céllal, hogy a végső alkotás egy róluk készült kép legyen.
így ez, és a pusztán dokumentatív, hozzáadott érték nélküli összes szoborkép művészi érték és mondanivaló szemponjából érdektelen. hiszen mindenzt már tartalmazza a szobor.
Havasi Pál válasza:
Szia! Igaz is, meg nem is. Mivel az összes létező tárgyat valaki más készítette el elöttünk, amit mi megörökítünk, így mindenre működik az állításod miszerint pusztán dokumentatív, hozzáadott érték nélküli összes szoborkép művészi érték és mondanivaló szemponjából érdektelen. hiszen mindenzt már tartalmazza a szobor/híd/épület/közút/Stb.
Szia! Igaz is, meg nem is. Mivel az összes létező tárgyat valaki más készítette el elöttünk, amit mi megörökítünk, így mindenre működik az állításod miszerint pusztán dokumentatív, hozzáadott érték nélküli összes szoborkép művészi érték és mondanivaló szemponjából érdektelen. hiszen mindenzt már tartalmazza a szobor/híd/épület/közút/Stb.
a kép akkor van kész, - igen, az analóg, filmre készült kép is! - mikor a fotós előzetes elképzelése alapján (vizualizáció a terminus technicus) elnyeri a végső formáját. aztán hogy ez sötétkamrában vagy fotosopban történik, teljesen mindegy. és pont ezért nem állja meg a helyét az időről-időre előkerülő mantra, miszerint a jó kép utómunka nélkül is jó kép.
filmes világban: már az beleszól, hogy milyen nyersanyagot (extra kontrasztos és telített dia vagy lágy, pasztelles negatív pl.) választ a fényképész. a ff-nél maga az egész kidolgozási folyamat játszik, kezdve az expozíciótól, folytatva a negatív előhívásán, befejezve a papírkép kidolgozásával. digitálisan ugyanez a helyzet. ha te nem lövöd be a színeket, tónusokat, akkor majd megteszi a fényképezőgépedbe épített számítógép - amit különben előre felparaméterezhetsz, megadhatod neki a kívánt kontrasztot, telítettséget, fehéregyensúlyt stb.
szóval aki azt mondja, hogy a kidolgozatlan, nyers kép az, ami valamit ér, legyen olyan szíves, mutasson nekem olyat - mert szerintem nem létezik.
nilyván nem ez a helyzet a széteffektezett, ronggyá kontrasztolt, túltolt, irreális színvilágú képekkel. tudjuk, milyen az.
különben meg: a szelektív színtelenítés mondjon le! a rohadt klisés londoni buszos (telefonfülkés) meg new yorki taxis képeken kívül semmi de semmi létjogosulsága nincs - de még ott se. elcsépelt, modoros, talmi ízléstelenség.
jó kis klasszik, precíz kompó ez, és ha nem lenne piros, akkor is mindenki látná, hogy az ott egy traktor.
filmes világban: már az beleszól, hogy milyen nyersanyagot (extra kontrasztos és telített dia vagy lágy, pasztelles negatív pl.) választ a fényképész. a ff-nél maga az egész kidolgozási folyamat játszik, kezdve az expozíciótól, folytatva a negatív előhívásán, befejezve a papírkép kidolgozásával. digitálisan ugyanez a helyzet. ha te nem lövöd be a színeket, tónusokat, akkor majd megteszi a fényképezőgépedbe épített számítógép - amit különben előre felparaméterezhetsz, megadhatod neki a kívánt kontrasztot, telítettséget, fehéregyensúlyt stb.
szóval aki azt mondja, hogy a kidolgozatlan, nyers kép az, ami valamit ér, legyen olyan szíves, mutasson nekem olyat - mert szerintem nem létezik.
nilyván nem ez a helyzet a széteffektezett, ronggyá kontrasztolt, túltolt, irreális színvilágú képekkel. tudjuk, milyen az.
különben meg: a szelektív színtelenítés mondjon le! a rohadt klisés londoni buszos (telefonfülkés) meg new yorki taxis képeken kívül semmi de semmi létjogosulsága nincs - de még ott se. elcsépelt, modoros, talmi ízléstelenség.
jó kis klasszik, precíz kompó ez, és ha nem lenne piros, akkor is mindenki látná, hogy az ott egy traktor.
.... (4,99)
asszem ideje lenne belevágnod az analógba egy 6x6-os középformátumú géppel.
A képre adott pontszám: 5
Metszet (4,5)
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.