- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
KATEGÓRIÁK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ÉRTÉKELÉSEK JÓVÁHAGYÁSA cigaro (4,77)
összesen: 47 darab
Khai Islands (5)
Az tetszik a legjobban ebben a fotóban, hogy a színek és a kontraszt természetesek, hihetőek, nem olyan erőltetettek mint ahogy az a hasonló témájú fotókon gyakran megesik. A fehér napernyők kicsit kizökkentenek az idillből, de ettől függetlenül nagyon jó kép, a kompozíció is tetszik!
A képre adott pontszám: 5
Alma az ablakpárkányon (1,38)
Én nem látok semmit a képen. Még 1est sem enged rá mert túl rövid az értékelés. Ha ez poén akar lenni, akkor asszem már láttam ilyet, csak az piros volt. Úgyhogy még egyediség miatt sem kaphat kettest...Kár volt a kreditért.
A képre adott pontszám: 1
Ez nagyon erős...A szemek tisztasága, és a fentről jövő fény kifejez mindent. Igazából ehhez a képhez a néma csend kell, ezért próbáltam röviden indokolni. Üdv
A képre adott pontszám: 5
Balett (5)
Művészi. Az ember hosszan elmereng a képben, és nem bírja abbahagyni...ez a kép túlmutat a természetfotó kategórián. Technikailag sem találok kivetnivalót. Gratulálok!
A képre adott pontszám: 5
FLY (4,98)
Ez igen. Nagyon megkapó a fotód, tetszik hogy mertél eltérni a megszokottól. Normál esetben zavaró is lehetne a ferdeség, de a sirály ezt nagyon jól ellensúlyozza. A barna és kék árnyalatai teltek, kellemes ránézni. Kicsit zavaró (számomra), hogy helyenként "füstös" az ég, de amúgy nagyon szép munka, grat!
FLY (4,98)
Ez igen. Nagyon megkapó a fotód, tetszik hogy mertél eltérni a megszokottól. Normál esetben zavaró is lehetne a ferdeség, de a sirály ezt nagyon jól ellensúlyozza. A barna és kék árnyalatai teltek, kellemes ránézni. Kicsit zavaró (számomra), hogy helyenként "füstös" az ég, de amúgy nagyon szép munka, grat!
A képre adott pontszám: 5
--Heiligenblut-- (4,43)
Szépen komponált, jó oldalarányú fotó, az igényes keret szinte már képeslappá teszi. Semiképpen sem unalmas templomfotó! A hegyoldal élei a téma felé terelik a tekintetet, ügyes. A fű kicsit túlszaturált nekem, nagyon rikító. A háttérben lévő hegycsúcsok elvesznek, kiégtek, vagy talán csak az erősen homogén felhőzet miatt nem látszanak, legközelebb érdemes erre is odafigyelni! Szép kép, de második ránézésre feltűnnek ezek az apró hibák. Üdv
A képre adott pontszám: 4.6
Alkony a baobab fáknál (4,73)
Sajnos nem tudom értékelni a helyi adottságokat, csak a fotót. A végeredményt nézzük, nem azt hogy mi miatt olyan amilyen. Nem elég hogy bumm berakok egy fát az előtérbe, a többit meg hátra és kész. Nüanszokon múlik, mint pl a sötét alakok. a jobb oldalon ücsörgő gyerek pl nagyon jó, de az első 2 valahogy szerencsétlenül vannak ott. Amit te okoskodásnak vélsz annak van alapja, csak éppen ha eleve felülről kezeled az embereket, nem is gondolod hogy lehet benne valami. 1: nem "pontosan az a hatás", mint ha ott állnék, mert: az emberi szem látószöge ennél jóval nagyobb. Ha a fa kinövi a képet, használj nagyobb látószöget. Ki beszél itt halszemről? legalább 7-8m van a fák között. Tehát ez az érvelésed nem jó. 2. Ha elolvastad volna amit írtam, láthatnád hogy javaslatot tettem az előtérben lévő fatörzs jobb kompozíciós elrendezésére. Ne azon lovagolj ami már túl van tárgyalva. Alap, hogy a feléd néző oldal, legyen az bármi, fotómodell arca vagy fatörzs, ne legyen árnyékos. Képzeld el hogy az első jobboldali fa van az előtérben. Szerintem sokkal jobb lenne. De mindegy, ha neked így tökéletes, akkor jó, én csak elmondtam a szubjektív véleményemet, és nem bírom amikor hülyének néznek és lekezelnek. Erről ennyit. Üdv
Furkapass-hágó (4,98)
Mivel nem voltam ott, nem tudhatom mennyire lenne más a fotó, ha pár, 10-20 méterrel arréb ról készítetted volna, de gyakorlatilag csak az útkanyar befejezését hiányolom, ami a képfelület 10-20%-a lenne, az egész háttér ugyanaz maradna, így nem értek egyet azzal hogy teljesen más fotó lenne. Persze, akármit megváltoztatsz, az már más fotó, de lehet hogy az a más fotó jobb lett volna, és most AZ lenne EZ a fotó amit ide felraktál. Azt állítod hogy a kompozíciót nem lehet kritizálni, mert más kompozíció = másik kép? Azért mert szándékosan így készítetted a képet, már eleve 5-ösre van ítélve? Gondolj bele, milyen abszurd amit mondasz. Akkor tök mindegy mit fényképezek, csak szándékos legyen, helyesen exponált,és már senki nem köthet bele? Hiszen a kopozíció a legfontosabb a fotón, ha nem ez az első dolog amit véleményezek egy képen, akkor mi? Én építő jellegűnek szántam a kritikát, bocs ha nem ez szűrődött le...
aceton válasza:
Félreértetted, amit az előzőekben írtam. Nem állítottam azt sem, hogy 5-ösre van ítélve; igazából arra sem számítottam, hogy sikeres lesz a kép. A kompozícióval kapcsolatban én mindig csak a vágást vagy olyan szerkesztési dolgokat szoktam megemlíteni, amiket maga a fotós KÉPES megváltoztatni. Nem látszik a képen, hogy nem 10, hanem már fél méterre is szakadék van??? Arról nem is beszélve, hogy nekem direkt a domb mögött eltűnő út tetszett meg, és a hegyek fölött képződő felhők. Nem tehetek róla, hogy pont oda építették azt a megállót, ahol én álltam, és onnan sajnos nem látszik az egész kanyar...:) De ez már valóban ízlés dolga -és kár is ennyire túlragozni...
Félreértetted, amit az előzőekben írtam. Nem állítottam azt sem, hogy 5-ösre van ítélve; igazából arra sem számítottam, hogy sikeres lesz a kép. A kompozícióval kapcsolatban én mindig csak a vágást vagy olyan szerkesztési dolgokat szoktam megemlíteni, amiket maga a fotós KÉPES megváltoztatni. Nem látszik a képen, hogy nem 10, hanem már fél méterre is szakadék van??? Arról nem is beszélve, hogy nekem direkt a domb mögött eltűnő út tetszett meg, és a hegyek fölött képződő felhők. Nem tehetek róla, hogy pont oda építették azt a megállót, ahol én álltam, és onnan sajnos nem látszik az egész kanyar...:) De ez már valóban ízlés dolga -és kár is ennyire túlragozni...
Furkapass-hágó (4,98)
Nem tartod jogosnak, hogy "jó, egyedi, apró hibával" ? Nem értem mi ezzel a baj, szerintem ez dícséretnek számít. Felsoroltam mik tetszenek/nem tetszenek nekem, nem mondhatod hogy valakinek a szubjektív véleménye -márpedig a vélemények szubjektívek- nem jogos.
aceton válasza:
Ez valóban így van. Mindig jó néven veszem a negatív kritikát, de ez most más eset. Mégpedig azért, mert a kompozíciót olyannyira máshogy képzelted el -amit a kép hibájának állítasz be-, hogy az már egy teljesen másik kép lenne. Hogy az út helyzete ilyen a képen, az nem véletlen. Nem véletlen az sem, hogy középen van. Attól nem jutok előbbre, úgy értem, nem építő jellegű, ha leírod, hogy Te ezen a helyen hogyan készítettél volna egy merőben más fotót. Ez ilyen, ezt kell értékelni...
Ez valóban így van. Mindig jó néven veszem a negatív kritikát, de ez most más eset. Mégpedig azért, mert a kompozíciót olyannyira máshogy képzelted el -amit a kép hibájának állítasz be-, hogy az már egy teljesen másik kép lenne. Hogy az út helyzete ilyen a képen, az nem véletlen. Nem véletlen az sem, hogy középen van. Attól nem jutok előbbre, úgy értem, nem építő jellegű, ha leírod, hogy Te ezen a helyen hogyan készítettél volna egy merőben más fotót. Ez ilyen, ezt kell értékelni...
Alkony a baobab fáknál (4,73)
Sokkal egyszerűbben: hátrébb mész hogy az egész benne legyen, vagy előrébb, hogy ne legyen benne. Ha meg ez a törzs a a főtéma, akkor miért van benne a gyerek feje? (ráadásul teljesen fekete: egy kis derítést kaphatott volna) egyébként, ha egy jobb oldali fa lenne előtérben, akkor a törzs megvilágított oldala "nézne" a képbe, hiszen ott van a fény, azon van mit nézni, nem az árnyékon. Úgy talán úgykevésbé érezném nem odavalónak.
Nem isten, hanem a kritikák fognak megmenteni. Az ötösökből nem tanul az ember. Örülni kell a 4.2-nek, hiszen már a 4-es is: "jó,egyedi,apró hibával" :) Üdv
Nem isten, hanem a kritikák fognak megmenteni. Az ötösökből nem tanul az ember. Örülni kell a 4.2-nek, hiszen már a 4-es is: "jó,egyedi,apró hibával" :) Üdv
László2. válasza:
A pontok kezdetben még okoztak némi bosszuságot, ma már szavamra mondom, egyáltalán nem érdekel. Viszont a felesleges okoskodások változatlanul bosszantanak, főleg, amikor olyan javaslatokat tartalmaznak, hogy ide vagy oda kellett volna állnom, holott az illetőnek halvány elképzelése sincs a helyi adottságokról, lehetőségekről, és még a logikus gondolkodásra sem veszi a fáradtságot. Ugyebár, ha közelebb megyek, és kimarad az előtérben lévő fa, akkor a következő fogja "kinőni a képet, és így tovább. De minek is maradna ki, mikor direkt került bele! Ha csak ez a fa lenne a képben, akkor nyílván senki sem tudná kitalálni, milyen is teljességében, és mi a fenének tettem oda, de így van egy pár példány a képen, amely alapján már mindenki érzékeli, hogy ez egy azok közül, csak közelebbről. Pontosan az a hatás, mintha ott állnál, mert természetesen akkor sem látod a koronát, ha előre nézel. A "sötét alakok" pedig hangulati elemek, vannak, de nem ők a főtéma, és ezért jó, hogy nincsenek derítve. A legnagyobb festők képein (természetesen nem magam akarom hozzájuk hasonlítani) is megfigyelhetsz hasonló hatásokat, hogy lényegtelen mellékszereplőket sötétben hagynak, pedig akár oda sem kellett volna festeni ezen az alapon. Szívesen átgondolnék értelmes kritikát, de megbocsáss, ezt nem sorolom közéjük. Azért persze nincs harag, ahogy a fotókban lehet hiba, úgy a kritikákban is..
A pontok kezdetben még okoztak némi bosszuságot, ma már szavamra mondom, egyáltalán nem érdekel. Viszont a felesleges okoskodások változatlanul bosszantanak, főleg, amikor olyan javaslatokat tartalmaznak, hogy ide vagy oda kellett volna állnom, holott az illetőnek halvány elképzelése sincs a helyi adottságokról, lehetőségekről, és még a logikus gondolkodásra sem veszi a fáradtságot. Ugyebár, ha közelebb megyek, és kimarad az előtérben lévő fa, akkor a következő fogja "kinőni a képet, és így tovább. De minek is maradna ki, mikor direkt került bele! Ha csak ez a fa lenne a képben, akkor nyílván senki sem tudná kitalálni, milyen is teljességében, és mi a fenének tettem oda, de így van egy pár példány a képen, amely alapján már mindenki érzékeli, hogy ez egy azok közül, csak közelebbről. Pontosan az a hatás, mintha ott állnál, mert természetesen akkor sem látod a koronát, ha előre nézel. A "sötét alakok" pedig hangulati elemek, vannak, de nem ők a főtéma, és ezért jó, hogy nincsenek derítve. A legnagyobb festők képein (természetesen nem magam akarom hozzájuk hasonlítani) is megfigyelhetsz hasonló hatásokat, hogy lényegtelen mellékszereplőket sötétben hagynak, pedig akár oda sem kellett volna festeni ezen az alapon. Szívesen átgondolnék értelmes kritikát, de megbocsáss, ezt nem sorolom közéjük. Azért persze nincs harag, ahogy a fotókban lehet hiba, úgy a kritikákban is..
Olvadás (5)
Azért nem tudok tanácsot adni a megvilágításban, mert én sem tudom hogy kell. Sokat bénáztam jégvirágokkal, előtte vaku, mögötte vaku, oldalt vaku, egyik sem lett jó. De tény hogy láttam már jól megvilágított jeges képet....:(
elemi ösztön (4,51)
miért 3.5? Mert a 4-es: jó,egyedi, apró hibával. A 3-as: Tudatos, kratív, de javítandó. Az alulexponáltság minimum apró hiba, a másik meg az esztétika. Hiába ügyes a kép technikailag, ha nem szép a szemnek. Sajnos itt mindenki két kézzel osztogatja az ötösöket, ezért dobálják ki a 3.5 alatti átlagot elérő felhasználókat. Gyakorlatilag 3asnál kevesebbet senki nem ad, kissé abszurd nem? Mintha mindenki csúcsfotós lenne itt. Nekem egy 5ös kép az az, amit kitennék a szobám falára, és évekig nem unnám meg. Hiába kaptam 5ösöket egyes képeimre, nincsenek kint a falon...Bocs a kis kitérőért, de úgy érzem rossz szokás alakult ki a többségben, csak az ötösnek örülünk, és nem adunk 4esnél rosszabbat mert "nem illik"...Márpedig, ha egy 3-as azt jelenti hogy készítője "tudatos és kreatív", én azt se szégyellném. Így már elfogadod?
papitapi válasza:
Az ellőbb is elfogadtam mint ahogy most is, nem a ponttal volt bajom egyszerűen kíváncsi voltam hogy-e miatt vagy az "alanyok rondasága" miatt kaptam a 3,5-öt egyébbként részben amit fenn leírtál ezért nem voltam hónapokig itt a másik az volt, hogy igenis úgy látom, hogy egyes értékelésekben megnézik mivel csinálták a fotót ha tükörreflexessel akkor az mindjárt +1 pont láttam itt szín 5-ös fotót ami szupergagyi volt minden szempontból csak jó géppel volt fotózva!!A másik, attól hogy valamit kitegyek a falra nem kell hogy tökéletes legyen a fotó egyszerűen elég, ha tetszik a téma úgyhogy ezzel a megfogalmazásoddal viszont nem értek egyet.Viszont attól, hogy Te nem tetted ki a falra egyik fotódat sem attól másnak még tetszhet és gondolom te is megvoltál velük elégedve különben nem tetted volna fel köszönöm hogy időt szakítottál a fotómra és igyexem "posztert" készíteni ahogy mindenki más./ én sem raktam ki még egyetlen fotómat sem mert elégedetlen vagyok semmi sem elég jó (még)/
Az ellőbb is elfogadtam mint ahogy most is, nem a ponttal volt bajom egyszerűen kíváncsi voltam hogy-e miatt vagy az "alanyok rondasága" miatt kaptam a 3,5-öt egyébbként részben amit fenn leírtál ezért nem voltam hónapokig itt a másik az volt, hogy igenis úgy látom, hogy egyes értékelésekben megnézik mivel csinálták a fotót ha tükörreflexessel akkor az mindjárt +1 pont láttam itt szín 5-ös fotót ami szupergagyi volt minden szempontból csak jó géppel volt fotózva!!A másik, attól hogy valamit kitegyek a falra nem kell hogy tökéletes legyen a fotó egyszerűen elég, ha tetszik a téma úgyhogy ezzel a megfogalmazásoddal viszont nem értek egyet.Viszont attól, hogy Te nem tetted ki a falra egyik fotódat sem attól másnak még tetszhet és gondolom te is megvoltál velük elégedve különben nem tetted volna fel köszönöm hogy időt szakítottál a fotómra és igyexem "posztert" készíteni ahogy mindenki más./ én sem raktam ki még egyetlen fotómat sem mert elégedetlen vagyok semmi sem elég jó (még)/
Furkapass-hágó (4,98)
Hú, ez aztán szédítő lehetett! Imádom az ilyen helyeket. A fotóra térve: telt színek, jó helyszín, megfelően exponált a kép. a bal alsó sarokban zavaró az a nagy sötétség, és ha 2 másodpercet vártál volna, a kék autó sem lenne ott. De PS-ben is leszedhetnéd. Igazából az út hirtelen "vége" ahogy befut az előtértben lévő domb mögé, nem túl szerencsés, más helyről fotózva talán még jobb lett volna. A háttérben S alakban fut a szerpentin, jó lett volna az előtérben egy hasonló hajtűkanyart látni..."jó,egyedi,apró hibával" = 4, gratulálok!
A képre adott pontszám: 4
aceton válasza:
Az autó sajnos a szerpentin szélén lévő megállóhelyen parkolt, és én sem tudtam sokáig variálni ezen a helyen, mert nagy volt a forgalom. PS-sel egyébként le lehetne szedni, de engem annyira nem zavar. Hogy az út pedig nem szerencsés: nekem pont ez tetszett meg, ahogy egy kanyar erejéig éppen belóg egy kicsit. Az pedig, hogy az előtérben nincs szerpentin, nem az én hibám, hanem a tájé. Nem tartom jogosnak, ha ezért vonsz le pontot, mert Te gyakorlatilag egy másik képet képzeltél el ehelyett...
Az autó sajnos a szerpentin szélén lévő megállóhelyen parkolt, és én sem tudtam sokáig variálni ezen a helyen, mert nagy volt a forgalom. PS-sel egyébként le lehetne szedni, de engem annyira nem zavar. Hogy az út pedig nem szerencsés: nekem pont ez tetszett meg, ahogy egy kanyar erejéig éppen belóg egy kicsit. Az pedig, hogy az előtérben nincs szerpentin, nem az én hibám, hanem a tájé. Nem tartom jogosnak, ha ezért vonsz le pontot, mert Te gyakorlatilag egy másik képet képzeltél el ehelyett...
Szabadság Híd (4,88)
Nekem nagyon tetszik ez a fotó, azt hittem Szabadság-híd témában már nem lehet újat mondani. Ezzel a sárgás, de mégsem tipikusan sárgás színvilággal szerintem jól átadtad a városrész hangulatát, melyben jelentős része van a hídnak, mely sokak szerint a világ legszebb hídja. A képszéli sötétítés sem erőltetett, tetszik. Jó hogy keret nélkül hagytad a képet, nem hiányolom. Viszont a jobb oldalon legalább egy picivel lehetne több a hídból, illetve lefelé, a pillér irányába. Ez eléggé zavaró kompozíciós hiba, mivel a bal oldalon még bőven van hely a hid vége és a kép széle között. Így 4.5-öt tudok rá adni. Az autók is zavaróak egy ilyen hangulatú képen, hosszú záridővel érdemes lett volna eltüntetni őket. Ez viszont nem befolyásolta a pontozásomat. További hasonlóan jó képeket kívánok!
A képre adott pontszám: 4.5
tuzsi79 válasza:
Lentebb már írtam, hogy miért így komponáltam, de azóta már biztos olvastad! :)
Az állvánnyal való fotózás hosszú záridővel jó ötlet, bár félek, hogy akkor az autók fénycsóvái fognak látszani. Lehet, hogy hajnalban kellene próbálkozni, amikor kevés autó jár, és már a fényszóróik sem égnek! Ill. akkor olyan napot kell választani, hogy hajó se legyen ott! :)))
Köszönöm az értékelést! :)
Üdv.: Tuzson
Lentebb már írtam, hogy miért így komponáltam, de azóta már biztos olvastad! :)
Az állvánnyal való fotózás hosszú záridővel jó ötlet, bár félek, hogy akkor az autók fénycsóvái fognak látszani. Lehet, hogy hajnalban kellene próbálkozni, amikor kevés autó jár, és már a fényszóróik sem égnek! Ill. akkor olyan napot kell választani, hogy hajó se legyen ott! :)))
Köszönöm az értékelést! :)
Üdv.: Tuzson
Túl sok de mégsem sokk! A keret nem passzol egyáltalán! A zöld része jó, de ez a kék taszító ellentétben van vele, szerintem. És nem is lehet elsőre felismerni se az ásványvizet se a labdát. De amikor felismerem, akkor sem ér meglepetés. Az elhatározás tetszik, de télleg nehéz más pozitívumot mondanom. Annyit tudok tanácsolni, hogy legközelebb jobban gondold át a kompozíciót, és igényesebben kivitelezd. Ez nekem olyan képnek tűnik, mint amikor a kontrasztot 500%-ra húzom és átszínezem itt-ott. És ne húzd fel magad, hiszen azért raktad ki hogy véleményezzük, attól még neked tetszhet. Főleg hogy a főoldal legrikítóbb képe, nehéz átsiklani felette, hozzászólás nélkül...
Obergurgl (5)
Iszonyú jó kép...hihetetlen a dinamikája! Az útkanyar szépen átmegy a hegy lejtőjébe, a formák harmonikusak. Utoljára profi fotóstól láttam ilyen magával ragadó képet. Tényleg annyira jó, hogy nehezen találok jelzőket. Talán a hihető lenne a megfelelő szó! HDR-nél szerintem nagyon nehéz hihető képet csinálni.Érdekelne a technika! Titok? a "buta automata" programmal nekem még nem sikerült értelmeset kreálnom...Az egyik legszebb tájkép amit a Fotozz-no láttam. Gratulálok.
A képre adott pontszám: 5
Azta! Ez olyan mint egy régi 30-as évekbeli videofelvétel egy képkockája! Amikor a kamera ide-oda imbolyog, és az alany sosincs a kép közepén...a kilógó árnyék is olyan érzetet kelt mintha a kamera (fényképezőgép) mozgásban lenne, hogy tartsa a távolságot a gazdihoz igyekvő kutyustól. Igazán hangulatos pillanatkép! Ez egy Holga típusú masinával lett készítve? Mert ha igen, akkor ismerve a gép paramétereit, csak gratulálni tudok! Remélem lesz még itt hasonlóan elragadó fotó! Üdv Patrik
A képre adott pontszám: 5
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.